گیم پس آلتیمیت چیست و چه فرقی با پرمیوم و اسنشیال دارد؟

۲.۵٪ برگشت به کیف پول 🎁 خریدت همیشه به‌صرفه‌ست
گیم رنتر
خانه
دسته‌بندی‌ها
جستجو
سبد خرید
ورود

گیم پس آلتیمیت چیست و چه فرقی با پرمیوم و اسنشیال دارد؟

شنبه، ۱۵ خرداد ۱۴۰۰

ایکس باکس گیم پس اشتراکی ماهانه است که در ازای مبلغ معین ماهانه (آبونمان) به کاربر اجازه دسترسی نامحدود به ۵۰ الی ۴۰۰ بازی متنوع را می‌دهد.

برخلافِ نام غلط‌اندازش، Xbox Game Pass فقط مختص کنسول‌های ایکس‌باکس وان، سری اس یا سری ایکس نیست و در کامپیوتر و بعضی موبایل‌ها نیز قابل استفاده است.

در حال حاضر و بعد از تغییراتی که مایکروسافت در این سرویس ایجاد کرد، چهار نوع اشتراک گیم پس داریم که با نام‌های زیر شناخته می‌شوند:

  • گیم پس آلتیمیت (به انگلیسی: Ultimate)

  • گیم پس پرمیوم (به انگلیسی: Premium)

  • گیم پس اسنشیال (به انگلیسی: Essential)

  • گیم پس کامپیوتر یا PC

در ادامه این مقاله، هر سه تعرفه به طور کامل معرفی و توضیحاتی که مشترکین باید قبل از خرید هر کدام بدانند ارائه شده.

بروزرسانی: با توجه به معرفی اشتراک‌های گیم پس جدید توسط مایکروسافت در مهر ماه ۱۴۰۴، محتوای این صفحه بازبینی و ویرایش شد. نسخه جدید حاوی اطلاعات جامع در خصوص تعرفه‌های آلتیمیت، پرمیوم و اسنشیال بوده و به شکل مختصر تاریخچه‌ای از اشتراک‌های سابق مانند Core و Standard هم در بر دارد.

تعریف سرویس گیم پس از زبان مایکروسافت

به گفته شرکت Microsoft: «ایکس‌باکس گیم‌پس یک سرویس اشتراک بازی ویدیویی است. دارندگان این اشتراک می‌توانند بین ۵۰ تا ۴۰۰ بازی رایگان را در کنسول‌های Xbox One، Series X و Series S و همچنین پی سی و موبایل دانلود کنند. در ضمن گیمرها با داشتن این سرویس می‌توانند بازی‌های مورد نظرشان را با ۲۰% تخفیف بخرند».

توضیح Game Pass با مثال

گیم پس شبیه Netflix است. وقتی کاربر عضو شبکه نتفلیکس می‌شود، ماهانه مبلغ معینی را پرداخت می‌کند و در عوض فیلم‌ها و سریال‌ها را رایگان تماشا می‌کند. البته فرصت‌‌ محدود است چون نتفلیکس بعد از مدت مشخصی، فهرست فیلم‌های خود را تغییر می‌دهد.

گیم پس دقیقا همین‌کار را با بازی‌های رایانه‌ای انجام می‌دهد. یعنی مشترکین مبلغ ثابتی را به مایکروسافت پرداخت می‌کنند؛ ولی بیشتر از ۴۰۰ بازی را به رایگان دانلود یا استریم می‌کنند.

لیست بازی‌های Game Pass نیز مثل نتفلیکس متغییر است یعنی هر ماه، تعدادی بازی از فهرست کم شده و با عناوین جدید جایگزین می‌شوند. البته مایکروسافت چند هفته قبل از حذف شدن یک بازی، خبرش را اعلام می‌کند.

یکی از تفاوت گیم پس با Netflix این است که استریم کردن بازی‌ها اختیاری است و مشترکین می‌توانند به شکل کامل بازی‌ها را در کنسول‌ خود دانلود و نصب کنند و به همین خاطر نیازی به نگرانی درباره سرعت اینترنت و مشکلات احتمالی نیست. البته نتفلیکس پرمیوم هم به کاربران اجازه پیش‌دانلود محتواهای ویدیویی را می‌دهد تا در نبودِ اینترنت نیز فیلم و سریال مد نظرشان را تماشا کنند.

انواع تعرفه‌های گیم پس

در سال‌های قبل، گیم پس با اشتراک‌هایی از قبیل استاندارد، پی‌سی، کور (Core) به فروش می‌رسید. اما در حال حاضر، تعرفه‌ها به چهار دسته اصلی تقسیم می‌شوند که در ادامه شرح داده شده‌اند.

اشتراک آلتیمیت

بالاترین سطح «ایکس باکس گیم پس آلتیمیت» نام دارد و مشترکین این تعرفه بیشترین تعداد بازی را دریافت کرده و بازی‌های انحصاری شرکت ایکس‌باکس را نیز همزمان با عرضه جهانی دریافت می‌کنند. از بروزرسانی سال ۱۴۰۴ به بعد، مایکروسافت به کاربران قول داده که هر سال حداقل ۷۵ بازی تراز اول و انحصاری به آلتیمیت افزوده خواهد شد.

علاوه بر تعداد بازی‌های بیشتر، آلتیمیت همچنین اشتراک‌های جانبی‌ای دارد که تعداد بازی‌های و امکانات آن را افزایش می‌دهند. مثلاً دارندگان این تعرفه، عضویت Fortnite Crew دریافت می‌کنند که به تنهایی مزیت‌هایی برای بازی فورتنایت به همراه دارد.

اشترا‌ک‌های جانبیِ سرویس Ultimate عبارتند از:

  • اشتراک EA Play با بازی‌های انحصاری الکترونیک آرتز

  • اشتراک یوبیسافت پلاس کلاسیکز حاوی بازی‌های خاطره‌انگیز و محصولات مهم این شرکت مثل سریِ Assassin's Creed

  • عضویت Fortnite Crew با امکاناتی مانند بتل پس فورتنایت.

آقای Ben Decker مدیر خدمات گیمینگ ایکس باکس می‌گوید: «کاربرهای ما درخواست اشتراکی را داشتند که علاوه بر دانلود بازی، نیازی به هزینه اضافی برای مولتی‌پلیر و Xbox Network نداشته باشد. به همین دلیل، آلتیمیت را برایشان طراحی کردیم».

اشتراک پرمیوم

تعرفه پرمیوم در گیم پس یک سرویس میان‌رده محسوب شده و نسخه اقتصادی‌تری از آلتیمیت است. این محصول حدوداً ۲۰۰ بازی را در اختیار کاربر قرار داده و بازی‌های انحصاری ایکس باکس را با یک الی ۱۲ ماه تأخیر دریافت می‌کند. از نظر قیمت، پرمیوم با اشتراک‌های استاندارد سابق هم‌قیمت بوده و امکاناتش نیز تا حدود زیادی مشابه همان تعرفه است با این تفاوت که بازی‌های جدید همزمان با عرضه جهانی بهش اضافه نخواهند شد.

اشتراک اسنشیال

در تعرفه‌های جدید گیم پس، اشتراک اسنشیال به عنوان یک آبونمان پایه تعریف شده که کمترین هزینه را داشته و ضروری‌ترین امکانات را به کاربران ارائه می‌دهد. این اشتراک از ابتدا ۵۰ بازی داشته و برخلاف آلتیمیت و پرمیوم هیچوقت بازی‌های روز و عرضه‌های جهانی بهش اضافه نمی‌شوند اما فهرست بازی‌هایش بروزرسانی می‌شود. مایکروسافت این سرویس را برای گیمرهایی طراحی کرده که اولویت‌شان بازی آنلاین است و نیازی به ویژگی‌های جانبی مانند EA Play یا علاقه‌ای به بازی‌های انحصاری ایکس‌باکس ندارند.

اشتراک گیم پس پی سی

کاربران کامپیوتر همچنان می‌توانند اشتراک ویژه گیم پس که با نام Game Pass PC شناخته می‌شود را برای دستگاه‌های ویندوزی تهیه کنند. این تعرفه قیمت کمتری نسبت به آلتیمت دارد، اما بازی‌های انحصاری شرکت مایکروسافت را همزمان با انتشار جهانی به مشترکین عرضه می‌کند.

تاریخچۀ Game Pass برای ایکس باکس

سرویس Xbox Game Pass برای اولین بار در تاریخ ۱۱ خرداد ۱۳۹۶ در دسترس گیمرها قرار گرفت. البته کسانی که آن زمان اشتراک لایوگلد داشتند، هشت روز جلوتر، یعنی در تاریخ ۳ خرداد از این قابلیت استفاده کردند.

آقای Phil Spencer رئیس ایکس باکس درباره این اقدام مایکروسافت گفته بود: «هدف ما این است که گیم پس را به هر دستگاهی که کاربر می‌خواهد در آن بازی کند، بیاوریم».

بنابراین، در سال ۱۳۹۸، مایکروسافت Game Pass for PC را برای ویندوز ۱۰ معرفی کرد و یک سال بعد نیز قابلیت استفاده از آن روی موبایل‌های اندرویدی را فعال کرد.

یکی از جدیدترین آمار از سایت SQMagazine نشان می‌دهد که در سال ۱۴۰۴، گیم پس بیش از ۳۵ میلیون عضو فعال داشته و ۶۸٪ از این فراد عضویت گیم پس آلتیمت را خریداری کرده‌اند.

جدول زمانی زیر تاریخچه کاملی از سیر تحولات اشتراک گیمینگ مایکروسافت ارائه می‌دهد:

تحولات گیم پس

تاریخ

گیم پس به شکل رسمی و با ۱۰۰ بازی فعالیت خود را آغاز می‌کند

۲۰۱۷

اشتراک گیم پس آلتیمیت معرفی می‌شود

۲۰۱۹

ویژگی استریم بازی (Cloud Gaming) به اشتراک آلتیمیت اضافه می‌شود

۲۰۲۰

شرکت Bethesda Games به گیم پس ملحق می‌شود

۲۰۲۱

قابلیت استریم بازی به اشتراک‌های گیم پس کنسول هم افزوده می‌شود

۲۰۲۱

ایکس باکس لایو گلد با نام جدید Game Pass Core به فروش می‌رسد

۲۰۲۳

تعرفه‌ «گیم پس کنسول» با نام جدیدِ «گیم پس استاندارد» به فروش می‌رسد

۲۰۲۴

مایکروسافت اشتراک‌های جدیدی با نام‌های آلتیمیت، پرمیوم و اسنشیال را معرفی می‌کند

۲۰۲۵

پاسخ به چند سوال مهم درباره ایکس باکس گیم پس

۱. گیم پس Xbox در ایران هم قابل خرید و استفاده است؟

گیمرهای ایرانی نیز قابلیت خرید و استفاده از Game Pass را دارند البته ویژگی‌هایی مثل xCloud رسماً برای ایران فعال نشده و نیازمند تغییر IP یا تغییر DNS است.

۲. برای دانلود بازی‌ها در گیم پس هیچ هزینه‌ای پرداخت نمی‌شود؟

دانلود همه بازی‌ها در ایکس‌باکس گیم‌پس رایگان و نامحدود است و کاربران به جز حق عضویت ماهانه یا سالانه هیچ هزینه دیگری پرداخت نمی‌کنند.

۳. بازی‌ها بعد از دانلود روی کنسول می‌مانند؟

تا زمانی که اشتراک Xbox Game Pass تمام نشده باشد، بازی‌ها روی کنسول‌ باقی می‌مانند. بعد از تمام شدن اشتراک گیم پس نیز از روی کنسول پاک نمی‌شوند، اما قفل شده و دسترسی بهشان قطع می‌شود.

۴. برای استفاده از Game Pass به اینترنت نیاز است؟

برای دانلود و اجرای بعضی از بازی‌های این اشتراک به اتصال اینترنت است اما میزان مصرف اینترنت گیم پس زیاد نیست.

اتفاقات مهمی که که بعد از معرفی Ultimate رخ داد

سه اتفاق مهم بعد از عرضه Xbox Game Pass Ultimate در سال ۱۳۹۸ اضافه شدنِ اشتراک EA Play در کنار بازی‌های شرکت Bethesda و یوبیسافت پلاس کلاسیکز و فورتنایت کرو به این سرویس بود.

اضافه شدن EA Play به گیم پس

درست همزمان با عرضه ایکس باکس سری ایکس و اس، مایکروسافت آپدیت جدیدِ گیم پس آلتیمیت را هم اعلام کرد. کاربران از تاریخ ۲۰ آبان ۱۳۹۹ (۱۰ نوامبر ۲۰۲۰) به خدمات شرکت Electronic Arts در طرحِ EA Play دسترسی پیدا کردند.

ای‌اِی پلی که قبلا با نام‌های EA Access و Origin Access هم شناخته می‌شد، شباهت زیادی به گیم پس دارد. مشترکین این سرویس می‌توانند بازی‌هایی که توسط شرکت الکترونیک آرتز عرضه شده را به رایگان دانلود کرده و از تخفیف‌های ویژه‌ای برای خرید DLC و محتواهای جانبی استفاده کنند.

با اضافه شدنِ این اشتراک به آلتیمیت، کاربران بدون پرداخت هزینه اضافی‌ای، همۀ عناوین مهم الکترونیک آرتز مثل FIFA، Titanfall، Mass Effect و Battlefield را در اختیار دارند.

اضافه شدن بازی‌های شرکت بتسدا به گیم پس آلتیمیت

بعد از این‌که Microsoft شرکت بازی‌سازیِ Bethesda را خرید، خبرِ اضافه شدن بعضی از تولیدات این استودیو به گیم پس همه‌جا پیچید. مایکروسافت نیز در واکنش به این اتفاقات، فهرستی از ۲۰ بازی بتسدا که برای کاربران آلتیمیت رایگان شدند را اعلام کرد که شامل عناوین مهمی مثل Dishonored، Doom Eternal و Fallout بود.

اضافه شدن بوبیسافت پلاس کلاسیکز و فورتنایت کرو به اشتراک آلتیمیت

در مهر ماه ۱۴۰۴ و همزمان با گران شدن گیم پس آلیتیمت، مایکروسافت دو اشتراک جانبی با نام‌های Ubisoft Plus Classics و Fortnite Crew را به این سرویس افزود تا ارزش خریدش را بالا ببرد.

مقایسه اشتراک‌های آلتیمیت، پرمیوم و اسنشیال در گیم پس

جدول زیر تمام امکانات هر سه اشتراک را با یکدیگر مقایسه می‌کند:

ویژگی

Game Pass Ultimate

Game Pass Premium

Game Pass Essential

قیمت

۳۰ دلار (قبلاً ۲۰ دلار)

۱۵ دلار (هم‌قیمت با اشتراک استاندارد سابق)

۱۰ دلار (هم‌قیمت با اشتراک Core سابق)

تعداد بازی

بیشتر از ۴۰۰ عنوان

حدوداً ۲۰۰ عنوان

حدوداً ۵۰ عنوان

بازی‌های «روز اولی»

حداقل ۷۵ عنوان در سال

ندارد (بازی‌های جدید با تأخیر اضافه می‌شوند)

ندارد

اشتراک EA Play

دارد

ندارد

ندارد

اشتراک Ubisoft+ Classics

دارد

ندارد

ندارد

اشتراک Fortnite Crew

دارد

ندارد

ندارد

بازی آنلاین

دارد

دارد

دارد

امکان استریم بازی

دارد

دارد

دارد

جوایز ویژه مایکروسافت

دارد (تا سقف ۱۰۰ دلار)

دارد (تا سقف ۵۰ دلار)

دارد (تا سقف ۲۵ دلار)

امتیازهای درون‌برنامه‌ای

دارد

دارد

دارد

گیم پس مایکروسافت بهتر است یا PS PLUS شرکت سونی؟

مقایسه Game Pass با پی‌اس پلاس کار درستی نیست چون این دو سرویس با هم متفاوت‌اند. پلاس برای بازی‌های آنلاین کاربرد دارد و ماهانه یک الی دو بازی رایگان را به کاربرانش ارائه می‌دهد. اما گیم پس مخصوص دانلود بازی رایگان است و کاربر را وارد یک Game Library با بیش از ۴۰۰ عنوان می‌کند.

بهترین روش برای بررسی اشتراک‌های مایکروسافت و سونی، مقایسه Game Pass در مقابل PS Now است. «پلی استیشن ناو» یک اشتراک ماهانه بود که اجازه دانلود بیش از ۸۰۰ بازی رایگان را به گیمرهای Sony می‌داد اما این سرویس در سال ۲۰۲۲ با پلی‌استیشن پلاس پرمیوم ادغام شد.

با این‌که از نظر تعدادِ بازی‌ها پی‌اس‌نو جلوتر به نظر می‌رسید، اما اغلب عناوینی که در آرشیوش وجود داشت قدیمی‌ بودند. یعنی سونی در این بخش کمیّت را به کیفیت ترجیح داده بود. این در حالی است که گیم‌پس همچنان پر از بازی‌های جدید است و عناوین انحصاری را در روزِ عرضه به آرشیوش اضافه می‌کند (کاری که سونی انجام نمی‌داد).

از طرفی، PS Now هیچ امکانات جانبی‌ای نداشت و بعد از خریدش، کاربران همچنان نیازمند خرید PS Plus برای بازی آنلاین بودند. ولی گیمرهای ایکس باکس بعد از خرید آلتیمیت نیازی به لایوگلد ندارند و بعلاوه، ای‌ای‌پلی را هم به رایگان دریافت می‌کنند.

به همین دلیل، در مجموع گیم پس از PS Plus و PS Now بهتر به نظر می‌رسد. ولی لازم به ذکر است که با بالا رفتن قیمت بعضی از تعرفه‌های مایکروسافت، اختلاف گیم پس و پلی‌استیشن پلاس از نظر مقرون‌به‌صرفه بودن کمتر شده و این روزها هر دو سرویس برتری‌های خاص خود را دارند.

نکته: بعد از معرفی پلاس جدید، PS Now با اشتراک‌های جدید پرمیوم و اکسترا ترکیب شد.

روش‌های خرید گیم پس پرمیوم، اسنشیال و آلتیمیت در ایران

در ایران برای خرید اکانت‌های گیم پس سه روش وجود دارد: خرید با گیفت کارت، خرید یک دلاری و خرید مستقیم.

روش اول: گیفت کارت

با خرید گیفت کارت مخصوص گیم پس، یک کد ۲۵ رقمی به کاربر تقدیم شده و بعد از وارد کردنِ این کد در بخشِ Use a Code در استور، اشتراک مورد نظر برای مدتی از پیش تعیین شده (مثلاً یک سال) فعال می‌شود.

روش دوم: گیم پس‌های ۱ دلاری

در ایران روش دیگری برای خرید تعرفه‌های پرمیوم، اسنشیال و آلتیمیت وجود دارد که با نام گیم پس یک دلاری شناخته می‌شود. بعضی از فروشندگان، با استفاده از پیشنهادها و تخفیف‌های مایکروسافت، اشتراک‌ها را با قیمت بسیار کمتری تهیه کرده و در اختیار کاربران قرار می‌دهند.

قیمت این اکانت‌ها بسیار کمتر از اکانت‌های گیفت‌کارتی است و در عین حال کاملاً قانونی بوده و هیچ مشکلی برای کنسول یا PC مشترکین به‌وجود نمی‌آورند.

از نظر امکانات هم تفاوتی با با گیم‌پس‌های گیفت‌کارتی ندارند و همه ویژگی‌هایشان یکسان است به جز این‌که نحوه وارد کردنشان روی کنسول کمی متفاوت است.

نکته: در خرید گیم پس یک‌دلاری به اعتبارِ فروشنده و مجوزهایش توجه کنید.

خرید گیم پس آلتیمیت ایکس باکس

روش سوم: خرید مستقیم

گیمرهایی که به Credit Card یا حساب‌های دلاری دسترسی دارند، می‌توانند گیم پس را مستقیماً تهیه کنند. یعنی وارد Store شده و بعد از انتخاب نوع اشتراک‌شان، با وارد کردن شماره کارت و رمز خود، خرید را تکمیل کنند. در این روش، حساب خریدار باید هر ماه شارژ لازم را برای تمدید شدن آبونمان را داشته باشد در غیر این صورت تعرفه فعلی به شکل خودکار ابطال می‌شود.

آموزش استفاده از گیم پس بعد از خرید

گیم رنتر آموزش وارد کردن گیم پس آلتیمیت در کنسول، PC و موبایل را برای تمام کاربران تهیه کرده. با مطالعه این راهنما مشترکین می‌توانند به راحتی اشتراک‌های مختلف با ظرفیت‌های کامل یا هوم و غیر هوم گیم پس را فعال کرده و دانلود رایگان بازی را شروع کنند.

برای کاربرانی که روش گیفت کارت را استفاده می‌کنند، آموزش استفاده‌ به شکل زیر خواهد بود:

  • کد ۲۵ رقمی (Redeem Code) را دریافت کنید.

  • وارد Store در کنسول ایکس باکس‌تان بشوید.

  • کد مورد نظر را در قسمت Use a Code وارد کنید.

  • وارد قسمت Setting بشوید و گزینه Payment & Billing را بزنید.

  • در کادر سوم (از سمت چپ)، شارژ حساب‌تان را بررسی کنید.

اگر گیفت‌کارت را درست وارد کرده باشید، در این قسمت نمایش داده خواهد شد.

برای اطلاعات بیشتر، مقاله «چگونه کد گیم پس را وارد کنیم؟» را مطالعه کنید.

نکاتی که باید درباره نرم افزارهای Game Pass بدانید

ایکس‌باکس گیم‌پس دو نرم افزار ویژه برای اندروید و ویندوز دارد که معرفی کوتاه و نکاتی که کاربران باید درباره‌شان بدانند در ادامه آورده شده.

  • نرم افزار Xbox

کاربران می‌توانند نرم افزار اندروید ایکس باکس را از گوگل پلی دانلود کنند. این اپلیکیشن دارای سه ویژگی اصلی برای گیم پس است: مدیریت دانلود بازی‌ها، استریم بازی‌ها با اینترنت و مشاهده امتیازها و تروفی‌ها.

با مدیریت دانلود کاربران می‌توانند بازی‌ها را از طریق موبایل در کنسول یا PC خود دانلود کنند. استریم بازی‌ها هم به آن‌ها اجازه می‌دهد عناوین مهم ایکس باکس را از طریق اینترنت روی موبایل‌ تجربه کنند. (البته این کار به اینترنت پرسرعت با حداقل سرعت دانلود ۵ مگابایت بر ثانیه نیاز دارد).

  • نرم افزار Xbox for Windows

مشترکین می‌توانند نرم افزار ایکس باکس برای ویندوز را به رایگان دانلود کرده و با این اپلیکیشن بازی‌های گیم پس را در کامپیوتر نصب کنند یا با سایر گیمرها چت کنند و از آخرین اخبار مربوط به Game Pass مطلع شوند.

ارزش خرید گیم پس در ایران

بسیاری از گیمرها می‌خواهند بدانند «آیا گیم‌پس ارزش خرید دارد؟». اگر میانگین بودجه یک گیمر برای خرید بازی در حدی باشد که حداقل ۶ بازی جدید در سال بخرد، سالانه ۳۶۰ دلار برای بازی‌های خود هزینه خواهد کرد. در همین حال، با بودجه ۳۶۰ دلاری می‌توان اشتراک بلندمدت ایکس باکس گیم پس آلتیمیت تهیه کرد که سالانه دست‌کم ۷۵ بازی انحصاری و ۴۰۰ عنوان مختلف رایگان دارد.

البته خرید این اشتراک برای گیمرهایی که فقط بازی‌های به‌خصوصی را به شکل تخصصی بازی می‌کنند ارزش بالایی ندارد و بیشتر مناسب طرفداران عناوین مولتی‌‌پلیر و بازی‌بازهای تنوع‌طلب است که می‌خواهند با هزینه‌ای معقول به آرشیو بسیار بزرگی از بازی‌ دسترسی داشته باشند.

تفاوت گیم پس و آل اکسس (Xbox All Access) چیست؟

بعضی از فروشنده‌های داخلی به اشتباه گیم پس آلتیمیت را با عنوان All Access معرفی می‌کنند. اما این دو سرویس هیچ ارتباطی به هم ندارد. ایکس‌باکس آل‌اکسس به گیمرها اجازه می‌دهد یک کنسول Xbox Series X یا Series S را با ۲۴ ماه اشتراک آلتیمیت به شکل قسطی بخرند و این سرویس فقط در کشورهای محدودی عرضه می‌شود.

در این طرح، گیمرها بدون پیش‌پرداخت، ماهانه ۲۴ دلار به مایکروسافت پرداخت کرده و یک کنسول نسل نهم و اکانت Ultimate دریافت می‌کنند. این سرویس ارتباطی با گیم پس نداشته و دو موضوع کاملا متفاوت‌اند.

سوالات پرتکرار درباره گیم پس

گیم پس چیست؟

گیم پس یک اشتراک گیمینگ با آبونمان ثابت برای بازی‌های رایانه‌ای است که بیشتر از ۴۰۰ بازی در اختیار کاربر قرار می‌دهد. سرویس Game Pass توسط شرکت مایکروسافت عرضه شده و برای کنسول‌های ایکس باکس، سیستم عامل‌های ویندوز و موبایل‌های اندرویدی کاربرد دارد.

منظور از گیم پس آلتیمیت چیست؟

نسخه آلتیمیت یا Ultimate در گیم پس دارای لایو گلد، EA Play، فورتنایت کرو و یوبیسافت پلاس کلاسیکز بوده و روی دو دستگاه به شکل همزمان قابل استفاده است. قیمت سرویس گیم پس آلتیمیت از نسخه‌های دیگر بیشتر است اما بازی‌ها و امکانات بیشتری دارد.