گیم پس یک دلاری: نکات مهم و نحوه خرید در ایران

Sunday، ۱۶ Khordaad ۱۴۰۰

هر چیزی که باید درباره مزایا و معایب و نحوه خرید گیم پس یک دلاری بدانید در این صفحه توضیح داده شده.

گیم پس یک دلاری به زبان ساده

یک اشتراک Trial برای مدت محدود است که با قیمت یک دلار توسط مایکروسافت عرضه می‌شود.

بعد از خرید Game Pass Ultimate با ۱ دلار، همه امکانات سرویس اشتراک بازی‌های ویدیویی ایکس باکس و PC برای شما فعال می‌شود.

در واقع Microsoft به شما اجازه می‌دهد که ماهِ اولِ عضویت‌تان در سرویس آلتیمیت را به جای ۱۴.۹۹ دلار، با یک دلار شروع کنید. این پیشنهاد فقط برای بار اول قابل استفاده است و بعد از آن، باید هزینه کامل را پرداخت کنید.

البته روش‌هایی وجود دارد که بتوانید اکانت‌های یک دلاری را هر ماه مجددا تهیه کنید. برای آشنایی با این روش‌ها ادامه این مطلب را مطالعه کنید.

📌 [یادآوری]: برای آشنایی بیشتر با Game Pass، مقاله «گیم پس چیست؟» را مطالعه کنید.

فرق گیم پس ۱ دلاری با گیفت کارت ۱ دلاری چیست؟

گیفت کارت یک دلاری ایکس‌باکس حساب کاربری شما را به اندازه $1 شارژ می‌کند. اما گیم‌پس یک دلاری یک الی سه ماه اشتراک ویژه آلتیمیت بهتان می‌دهد.

وقتی گیفت کارت تهیه می‌کنید، می‌توانید با مبلغش هر چیزی که خواستید را در Store (فروشگاه) مایکروسافت بخرید. اما اکانت‌ها به شکل «یوزرنیم/پسورد» بهتان تحویل داده می‌شوند و ربطی به امکانات استور ندارند.

این امکان وجود دارد که شما با استفاده از گیفت کارت یک دلاری، اشتراک Trial برای Ultimate بخرید. ولی با خریدِ مستقیمِ گیم‌پس یک دلاری هیچ پولی وارد حساب‌تان نخواهد شد.

به این مثال توجه کنید: Gift Card شبیه شارژِ اعتبارِ سیم‌کارت است. شما می‌توانید سیم‌کارت‌تان را به هر اندازه که دوست داشتید شارژ کنید و آن را هر جور که خواستید خرج کنید.

اما اکانت یک دلاری مثل بسته‌های مکالمه است؛ شما با خریدش امکان استفاده از یک سری ویژگی‌ها مثل اینترنت یا مکالمه را به دست می‌آورید و لزوما مبلغی وارد سیم‌کارت‌تان نمی‌شود.

نحوه خرید گیم پس ۱ دلاری در ایران

دو راه برای خرید Game Pass با یک دلار وجود دارد: خرید مستقیم و خرید از تامین‌کننده‌های معتبر. در ادامه هر کدام از این روش‌ها رو آموزش داده‌ایم.

روش اول: خرید فوری از فروشنده‌های معتبر

بهترین راه برای استفاده از این سرویس، خرید از تامین‌کننده‌هاست. سایت‌هایی مثل گیم‌رنتر اشتراک‌های یک دلاری مایکروسافت را برای شما تهیه کرده و با کمترین هزینه در اختیارتان قرار می‌دهند.

در این روش، شما هیچ دردسری برای خرید اینترنتی و تهیه ارز ندارید و بعد از چند دقیقه اکانت آماده تحویل می‌گیرید. فقط باید روی کنسول‌تان فعالش کنید.

اگر حساب کاربری‌تان را از گیم‌رنتر خریده باشید، آموزش فعالسازی گیم پس آلتیمیت روی کنسول، کامپیوتر و موبایل را هم به رایگان دریافت می‌کنید تا بلافاصله دانلود بازی را شروع کنید.

روش دوم: خرید شخصی با ویزا کارت یا Redeem Code

اگر می‌خواهید خودتان گیم‌پس یک دلاری بخرید، یا باید کارت بانکی ارزی داشته باشید، یا گیفت کارت تهیه کنید. کسانی که ویزا کارت داشته باشند، می‌توانند مستقیما با وارد کردنِ مشخصات کارت و پرداخت هزینه، اکانت‌شان را فعال کنند.

اما کسانی که گیفت کارت دارند، باید با وارد کردن Redeem Code در قسمتِ Redeem a Gift Code حساب تریال را فعال کنند.

وب‌سایت DBazi یک راهنما برای نحوه خرید گیم پس یک دلاری دارد که توصیه می‌کنیم مطالعه کنید.

مزایا و معایب Game Pass یک دلاری

وقتی پای مزایای اکانت گیم‌پس $1 وسط می‌آید، اولین نکته قیمت بسیار مناسبش است. اما این محصول ویژگی‌های مثبت دیگری هم دارد که آن را به یک انتخاب مناسب تبدیل می‌کند.

  • قیمت مناسب

اگر بخواهید Game Pass Ultimate را بدون تحفیف‌های تریال مایکروسافت بخرید، باید ماهانه ۱۵ دلار هزینه کنید. با توجه به قیمت ارز در ایران، این رقم حداقل ۳۰۰ الی ۵۰۰ هزار تومان در ماه خواهد بود. اما گیم‌پس یک دلاری را می‌توان با هزینه‌ای کمتر از ۱۰۰ هزار تومان در ماه تهیه کرد.

  • دسترسی به همۀ امکانات

Game Pass Ultimate Trial شامل همۀ امکانات اکانت‌های پانزده دلاری است. یعنی با خرید اکانت‌های تریال به همه گزینه‌ها و بازی‌هایی که کاربرهای معمولی دارند، دسترسی دارید.

مایکروسافت هیچ محدودیتی برای این سرویس در نظر نگرفته و شما فهرست بازی‌ها، EA Play، Live Gold و باقی ویژگی‌ها را تا پایان مهلت اشتراک‌تان در اختیار دارید.

  • دریافت لایوگلد و EA Play رایگان

یکی از مزایای خرید گیم پس یک دلاری، دریافت گلد و ای ای پلی رایگان است. با داشتن این اشتراک‌ها، نیازی به هزینه اضافی برای بازی‌های آنلاین ندارید و ۶۰ بازی انحصاری Electronic Arts هم به آرشیوتان اضافه می‌شود.

  • امکان تمدید اشتراک بدون حذف داده‌ها

بعضی‌ها دغدغه این را دارند که سیوها و اطلاعات‌شان بعد از تمام شدن مهلت گیم‌پس‌های تریال پاک می‌شود. اما این‌طور نیست. شما می‌توانید همه بازی‌ها را روی اکانت شخصی‌تان دانلود کنید و سیوها و دیتا را تا همیشه نگه دارید.

گیمرها با استفاده از این روش، هر ماه اشتراک‌شان را شارژ می‌کنند و از همان‌جای قبلی به بازی و دانلود ادامه می‌دهند.

  • نحوه فعالسازی

یکی از معایب گیم‌پس ۱ دلاری نحوه فعالسازی‌اش است. برخلاف خرید مستقیم، وقتی اکانت $1 می‌خرید، باید چند مرحله را مطابق آموزش‌ها طی کنید تا فعال شود. البته این مراحل با توجه به قیمتِ محصول قابل چشم‌پوشی هستند.

در ضمن، اگر می‌خواهید هیچ دردسری در فعالسازی تجربه نکنید، ظرفیت کامل را تهیه کنید. این اکانت‌ها در کوتاه‌ترین زمان و با چند قدم ساده روی کنسول Xbox شما فعال می‌شوند.

  • محدودیت زمانی

یکی دیگر از ایرادات Game Pass یک دلاری این است که فقط برای مدت‌های محدود در دسترس است. مایکروسافت غالبا پیشنهادهای ویژه‌اش را برای یک الی سه ماه ارائه می‌کند. بنابراین، شما نمی‌توانید این حساب‌های کاربری را برای شش یا دوازده ماه تهیه کنید.

البته این نکته کاملا منطقی است؛ چون گیم‌پس یک دلاری تریال بوده و نمی‌تواند برای مدت طولانی عرضه شود.

سوالات رایج درباره گیم پس‌ آلتیمیت یک دلاری

تیم فنی گیم رنتر یک راهنمای کامل برای «سوالات رایج گیم پس» تهیه کرده. اما در این بخش هم چند مورد از پرسش‌های مهم را بررسی می‌کنیم.

۱. چند بار می‌توان گیم پس یک دلاری مایکروسافت خرید؟

هر اکانت ایکس باکس فقط یک بار می‌تواند از این پیشنهاد استفاده کند. اما محدودیتی در خرید Game Pass یک دلاری روی اکانت‌های جدید وجود ندارد.

۲. وارد کردن اکانت‌های 1 دلاری باعث بن شدن کنسول می‌شود؟

خیر؛ کنسول شما هرگز به خاطر استفاده از گیم پس یک دلاری بن نخواهد شد.

مایکروسافت دلیلی برای مسدود کردن کنسول‌ها ندارد چون این محصول به شکل رسمی و توسط همین شرکت ارائه شده.

تمامی اداعاهای مبنی بر غیرقانونی بودن یا خطرناک بودن این اشتراک‌ها دروغ است. البته شما باید در انتخاب تامین‌کننده خودتان دقت کنید تا از فروشگاه‌های نامعتبر، محصولات مشکل‌ساز نخرید.

۳. بعد از خرید اکانت یک دلاری جدید، اطلاعات قبلی پاک می‌شود؟

اگر اطلاعات‌تان را روی حساب کاربری خودتان ذخیره کرده باشید، هیچ دیتایی پاک نخواهد شد. این مشکل تنها زمانی رخ می‌دهد که شما همه دانلودها و داده‌ها را روی اکانتِ یک دلاری نگه داشته باشید.

۴. آیا می‌توان ایکس‌باکس گیم‌پس یک دلاری را روی دو کنسول فعال کرد؟

بله. اگر گیم پس آلتیمیت ظرفیت کامل بخرید، روی دو دستگاه مجزا قابل فعالسازی و استفاده است.

وب‌سایت‌های معتبر برای خرید اکانت Game Pass Ultimate یک دلاری

وب‌سایت‌هایی مثل گیم رنتر مراجع معتبری برای خرید گیفت کارت ایکس باکس هستند.

اما اگر دنبال یک تامین کننده مجوز دار هستید که اکانت‌های گیم پس یک دلاری را با کارت‌های اعتباری ارزی و آدرس‌های قانونی در اختیارتان قرار دهد، گیم رنتر بهترین گزینه است.

گیم رنتر اولین مرجع رسمی و معتبر برای تهیه اکانت‌های ۱ دلاری در کشور است که سفارشات شما را در کوتاه‌ترین زمان ممکن آماده کرده و خدمات پشتیبانی دائمی ارائه می‌کند.

با کلیک روی گزینه زیر وارد صفحه خرید Game Pass Ultimate با همه ظرفیت‌های موجود می‌شوید.