۲۰ بازی بتسدا برای گیم پس آلتیمت رایگان شد (دووم ارترنال، فالوت 4، دسیانرد و...)

Friday، ۲۲ Esfand ۱۳۹۹

امروز (به تاریخ ۲۲ اسفند) مایکروسافت فهرستی از ۲۰ بازی شرکت Bethesda رو برای گیم پس آلتیمیت رایگان کرد.

اسم همه عناوین معرفی شده رو با جزییات کامل در کنار حاشیه‌های این خبر رو در همین مقاله مطالعه کنید.

فهرست بازی‌های جدید Game Pass Ultimate

‌‌‌‌‌‌‌‌

۱. بازی Dishonored Definitive Edition برای ایکس باکس و PC

بازی دیسانرد نسخه دفینیتیو یکی از برترین بازی‌های شرکت بتسداست که بیشتر از 100 جایزه برده. گیمرهایی که Dishonored رو از طریق گیم پس دانلود کنند، همه دی‌ال‌سی‌هاش رو هم به رایگان دریافت می‌کنند.

۲. بازی Dishonored 2 برای ایکس باکس و PC

ادامه‌ای برای دیسانرد 1 که نظر همه منتقدها و گیمرها رو به خودش جلب کرد. دارندگان گیم پس آلتیمیت می‌تونن این عنوان رو به رایگان روی ویندوز یا کنسول‌های Xbox تجربه کنند.

۳. بازی Doom 1993 برای کنسول و PC

دووم یکی از مشهورترین بازی‌های شوتر اول شخص تاریخه. حالا شما می‌تونید نسخه اورجینال سال 1993 رو همراه با 9 مرحله جدید و امکانِ بازی چهار نفره آفلاین بازی کنید.

۴. بازی Doom 2 برای کنسول و PC

دووم 2 هم برای گیم پس آلتیمیت رایگان شد. اما شما با دانلود این عنوان، 20 مرحله جدید و امکان بازی مولتی‌پلیر 4 نفره آفلاین رو هم دریافت می‌کنید.

۵. بازی Doom 3 برای کنسول و PC

این بازی روی گیم پس آلتیمیت علاوه بر رایگان شدن، دی‌ال‌سی‌های Resurrection of Evil و The Lost Missionرو هم شامل می‌شه.

۶. بازی DOOM 64 برای کنسول و PC

این اثرِ اکشن و جذاب اولین بار در سال 1997 عرضه شد. ولی ورژن رایگانش علاوه بر 30 مرحلۀ اورجینال، تفنگ‌های ارتقاء یافته و رازهای جدید در نقشه‌اش داره.

۷. بازی Doom Eternal برای کنسول و PC

یکی از بزرگترین خبرها، رایگان شدنِ بازی دووم اترنال برای ایکس باکس گیم پس آلتیمیت بود. این اثر در سال 2020 عرضه و به یکی از پرفروش‌ترین محصولات شرکت Bethesda تبدیل شد.

در همین باره می‌تونید مقاله «نگاهی به بازی Doom Eternal» رو در گیم رنتر مطالعه کنید.

۸. بازی The Elder Scrolls III: Morrowind برای کنسول و PC

یکی از بهترین بازی‌های ژانر نقش آفرینی یا RPG. گیمرهایی که گیم پس آلتیمیت داشته باشند، این اثر فراموش‌نشدنی رو به رایگان تجربه خواهند کرد.

۹. بازی The Elder Scrolls IV: Oblivion برای کنسول و PC

الدر اسکورولز IV به خاطر نقشه بزرگ و امکانات بی‌شمار گیم‌پلی‌اش بین گیمرها مشهوره و حالا برای Game Pass Ultimate رایگان شده.

۱۰. بازی The Elder Scrolls V: Skyrim Special Edition برای کنسول و PC

نسخه دفینیتیو الدر اسکورولز علاوه بر همۀ DLC ها، دارای بخش‌های ریمستر شده و جدیده. خبر خوب دیگه هم اینه که همه Mod های کنسول هم روی این نسخه قابل اجراست.

۱۱. بازی The Elder Scrolls Online برای کنسول و PC

درسته که بیشتر از 6 سال از عرضه‌اش می‌گذره، ولی حالا که ESO برای گیم پس آلتیمیت رایگان شده، دوباره سرورهاش رونق می‌گیره. طرفدارهای این فرنچایز یک بار دیگه فرصت این رو دارند که در کنار باقی گیمرها خاطرات شیرین الدر اسوکرولز رو بازسازی کنند.

۱۲. بازی The Evil Within برای کنسول و PC

اگه طرفدار ژانر وحشت باشید، حتما با اویل ویدین رو تجربه کنید. این محصول توسط کارگردان بازی Resident Evil 4 ساخته شده و یکی از جذاب‌ترین شوترهای سوم شخصه.

۱۳. بازی Fallout 4 برای کنسول و PC

فالوت 4 از نظر خیلی از گیمرها بهترین بازیِ این فرنچایزه. ولی اگه شما تا حالا تجربه‌اش نکردید، الان بهترین فرصته؛ چون برای گیم پس آلتیمیت رایگان شده.

۱۴. بازی Fallout 76 برای کنسول و PC

اولین چپترِ این بازی یعنی Steel Dawn برای ایکس باکس گیم پس رایگان شده.

۱۵. بازی Fallout: New Vegas فقط برای کنسول

خاطرات سال‌های 2009 و دورانِ طلایی Xbox 360 رو با این بازی جذاب زنده کنید. فالوت نیو وگاس یک شوتر اول شخصه که هنوز هم طرفدارهای خاص خودش رو داره.

۱۶. بازی Prey برای کنسول و PC

یک بازی ترسناک و مهیج در ژانر علمی-تخیلی. کسایی که گیم پس آلتیمیت داشته باشند می‌تونند PREY رو به رایگان دانلود کنند.

۱۷. بازی RAGE 2 برای کنسول و PC

اگه دنبال یک First-Person Shooter مهیج باشید، ریج 2 بهترین انتخابه. مخصوصا حالا که برای Game Pass رایگان شده.

۱۸. بازی Wolfenstein: The New Order برای کنسول PC

ولفنشتاین جزو معروف‌ترین فرنچایزهای شرکت Bethesda به حساب میاد. این بازی یک اکشن اول شخصه که شما رو به ماموریت‌های متنوعی در سرتاسر اروپا می‌فرسته تا فاشیست‌ها رو نابود کنید.

۱۹. بازی Wolfenstein: The Old Blood برای کنسول و PC

در این اثر شما به جنگ نازی‌ها می‌رید. فراموش نکنید که ولفنشتاین به عنوان یکی از سخت‌ترین بازی‌های چند سال اخیر هم شناخته می‌شه. حالا که برای گیم پس آلتیمیت رایگان شده، فرصت خوبیه که مهارت‌های تیراندازی‌تون رو بسنجید.

۲۰. بازی Wolfenstein: Youngblood برای کنسول و PC

ولفنشتاین یانگبلاد در سال 2019 عرضه شد. برای همین از نظر گرافیکی بیشترین پیشرفت‌ها رو داشته. برای گیمرهای Xbox و ویندوز که عناوین اکشن رو ترجیح می‌دن، این گزینه انتخاب فوق‌العاده‌ایه.

چرا این بازی‌ها رایگان شدند؟

به تازگی Microsoft طی یک قرارداد بزرگ، شرکت بتسدا یا بتزدا رو زیر مجموعه‌های مهم‌اش رو خرید. حالا به عنوان تبریکِ این همکاری، بیست تا از بازی‌های محبوب Bethesda رو برای گیمرهای گیم پس آلتیمیت رایگان کرده.

مایکروسافت قول بهبود سرعت فریم برای این فهرست رو داده

یکی از خبرهای خوب دیگه‌ای که مایکروسافت امروز اعلام کرد، بهبود Frame Rate بیشتر بازی‌های لیست برای Xbox Series X و S بود.

یعنی کسایی که کنسول نسل نهم مایکروسافت رو داشته باشند، به خاطر قابلیت ارتقای FPS می‌تونن اکثر بازی‌های لیست بتسدا رو با نرخ فریم بالاتری تجربه کنند.

تا کی می‌تونیم بازی‌های بتسدا رو رایگان بازی کنیم؟

این فهرست از تاریخ 22 اسفند یا 12 مارس قابل دانلوده. ولی تاریخ مشخصی برای خروج‌شون از گیم پس آلتیمیت اعلام نشده.

چطور باید گیم پس آلتیمیت تهیه کنیم؟

اگه تمایل دارید که از لیست بازی‌های رایگان بتسدا استفاده کنید، باید اکانت گیم پس آلتیمیت داشته باشید. گیم رنتر تنها فروشنده حساب‌های کاملا قانونی و تضمینی Game Pass Ultimate با مجوزهای لازم و نشان اعتماد الکترونیکه.

شما می‌تونید با کمترین هزینه ممکن، از گیم رنتر گیم پس‌های آلتیمیت 1 الی 3 ماهه تهیه کنید. فقط کافیه روی گزینه زیر کلیک کنید.