گیم رنتر

بهترین سریال‌ های نتفلیکس برای یادگیری زبان

Saturday، ۲۰ Aabaan ۱۴۰۲

اگر یادگیری زبان انگلیسی از طریق تماشای سریال را دوست دارید، نتفلیکس بهترین گزینه است.

در این مقاله، یاد می‌گیرید چگونه با تماشای سریال‌های نتفلیکس زبان خود را تقویت کنید.

اینجا 10 مورد از بهترین سریال های نتفلیکس را برای یادگیری انگلیسی به شما معرفی می‌کنیم.

با خرید اکانت نتفلیکس پرمیوم از گیم رنتر می‌توانید همه این سریال‌ها را به صورت قانونی و با زبان اصلی تماشا کنید.

معرفی بهترین سریال های نتفلیکس برای یادگیری انگلیسی

یادگیری زبان انگلیسی دشوار است، اما با تماشای نتفلیکس می‌توانید آن را برای خود سرگرم‌کننده کنید. خوشبختانه ما لیستی از 10 سریال برتر نتفلیکس برای یادگیری زبان انگلیسی را برای شما تهیه کرده‌ایم.

برای تقویت زبان این سریال های نتفلیکس را تماشا کنید:

  • آینه سیاه (Black Mirror)
  • خانه پوشالی (House of Cards)
  • تاج (The Crown)
  • چیزهای عجیب (Stranger Things)
  • سیزده دلیل برای اینکه... (13 Reasons Why)
  • طبخ شده (Cooked)
  • سیاره ما (Our Planet)
  • خصومت (Beef)
  • نارنجی مد جدید است (Orange is the New Black)
  • تو (You)

10 سریال برتر نتفلیکس برای تقویت زبان

نتفلکیس یک شبکه جهانی است و برای تقویت هر زبانی یک سریال دارد. از بهترین سریال‌های کره‌ای گرفته تا اسپانیایی و روسی؛ اما در این مقاله قرار است به 10 تا از بهترین سریال‌های انگلیسی زبان نتفلیکس بپردازیم.

آینه سیاه (Black Mirror)

آینه سیاه یکی از بهترین سریال‌های نتفلیکس است و در لیست ما در رتبه اول قرار دارد. یک سریال مدرن که نشان می‌دهد چگونه فناوری مدرن می‌تواند به انسان‌ها آسیب بزند.

هر قسمت سریال یک داستان جداگانه دارد. شخصیت‌ها، مکان‌ها و لهجه‌ها در هر اپیزود تغییر می‌کنند.

آینه سیاه برای یادگیری لهجه امریکایی و بریتیش بهترین گزینه است.

خانه پوشالی (House of Cards)

خانه پوشالی در مورد یک سیاستمدار جاه‌طلب و خطرناک است که از فساد استفاده می‌کند تا به جایگاه ریاست جمهوری آمریکا برسد. ما از طرف تیم گیم رنتر پیشنهاد می‌کنیم تماشای آن را به هیچ وجه از دست ندهید.

دیالوگ‌های سریال بعضی وقت‌ها سطح زبانی بالایی دارند. ولی بیشتر افراد با سطح مبتدی و متوسط انگلیسی بدون زیرنویس فارسی متوجه روایت خواهند شد.

تاج (The Crown)

یک سریال تاریخی در مورد زندگی ملکه فقید انگلستان. یکی از پرطرفدارترین سریال‌های نتفلیکس شما را به دنیای پر از تجملات و لوکس دربار سلطنتی بریتانیا می‌برد. اگر می‌خواهید انگلیسی را با لهجه بریتانیایی یاد بگیرید، دیدن این سریال را به شما توصیه می‌کنیم.

چیزهای عجیب (Stranger Things)

نوبت معرفی یک سریال برای طرفداران ژانر علمی-تخیلی است. داستان این سریال در دهه ۱۹۸۰ امریکا اتفاق میفتد. یک دختر بچه مرموز با قدرت‌های فرا طبیعی وارد شهری کوچک در ایالات متحده می‌شود و به دنبال آن اتفاقات ترسناکی رخ می‌دهد.

اگر به اصطلاحات محاوره و عامیانه دهه 80 امریکا علاقه دارید، سریال «چیزهای عجیب» دقیقا همان چیزی است که دنبالش هستید.

13 دلیل برای اینکه... (13 Reasons Why)

این اثر یکی از محبوب‌ترین سریال‌های نتفلیکس است که به مشکلات نوجوانان امروزی آمریکا می‌پردازد.

بعد از خودکشی هانا، دوستش یک جعبه حاوی ۱۳ نوار کاست پیدا می‌کند که در مورد کسانی است که با رفتارشان او را تا مرز خودکشی رسانده‌اند.

سریال تم سنگینی دارد، اما بسیار قابل تأمل است، چون تعداد معدودی از سریال‌ها با چنین صراحتی به مسائل مربوط به سلامت روان در نوجوانان پرداخته‌اند.

از آنجایی که این سریال، دانش‌آموزان جوان را در مدرسه، خانه و محل کار نشان می‌دهد، بسیاری از مکالمه‌های روزمره انگلیسی مانند سفارش در کافه‌ها، گپ زدن‌ها و اصطلاحات مدرن امریکایی را خواهید آموخت.

تو (You)

داستان سریال «تو» در نگاه اول یک تم عاشقانه دارد، اما کمی جلوتر متوجه خواهید شد که این فقط ظاهر ماجراست. این درام مهیج، داستان پسری را روایت می‌کند که عاشق یک دختر است، اما با رازهای پشت پرده و هولناک خودش قصه یک بیمار روانی را برای بیننده تعریف می‌کند.

داستان در دو شهر نیویورک و لس آنجلس می‌گذرد، پس آشنایی با اصطلاحات و لهجه‌های این دو شهر به کارتان می‌آید. دومین ویژگی این سریال، تک‌گویی‌های درونی شخصیت اصلی با خودش است که در درک شنیداری به زبان‌آموزان سطح مبتدی و متوسط کمک زیادی می‌کند.

نارنجی مد جدید است (Orange is the New Black)

توجه داشته باشید که حتی اسم سریال هم یک اصطلاح امریکایی است و برخی به اشتباه، آن را «نارنجی، سیاه جدید است» معنی کرده‌اند.

داستان حول محور دختری می‌چرخد که پس از ارتکاب یک جرم به زندان محکوم شده و شما شاهد وقایع داخل زندان خواهید بود.

سریال پر است از قشرهای مختلف آدم‌ها و اصطلاحات عامیانه آمریکایی. اگر پایه یادگیری فحش و بدوبیراه باشید، باز هم سریال خوبی برای تماشا و تقویت وجهه عامیانه زبان انگلیسی است.

خصومت (Beef)

سریال خصومت، داستان کمدی دو فرد از دو قشر متضاد (پولدار و طبقه کارگر) شهر لس آنجلس است. این دو نفر در طول داستان با هم به مشکل می‌خورند و دعوایشان به عاقبت پیچیده‌ای منجر می‌شود.

نکته جالب اسم سریال هم این است که کلمه Beef به انگلیسی یعنی گوشت گوساله و در اصطلاح امریکایی یعنی مشکل داشتن با یک شخص دیگر. این سریال ده قسمتی که جزء مینی سریال‌های نتفلکیس محسوب می‌شود را ببینید و لذت ببرید.

سیاره ما (Our Planet)

حتی اگر طرفدار ژانر مستند نباشید، باز هم تماشای این سریال فوق‌العاده شما را به وجد می‌آورد. هر قسمت از «سیاره ما» روی زیستگاه یا منطقه متفاوتی از زمین تمرکز دارد، از جنگل‌ها گرفته تا دریاهای عمیق و قطب‌های یخ‌زده. راوی سریال به آرامی و با وضوح صحبت می‌‌کند و واژگان مرتبط با طبیعت، حیات‌وحش، گیاهان و آب‌وهوا را از او خواهید آموخت. تماشای این مستند را از دست ندهید.

طبخ شده (Cooked)

تماشای یک مستند خوشمزه از نتفلیکس دقیقا می‌تواند همان چیزی باشد که دنبالش هستید.

این مستند بر اساس کتاب مایکل پولن به همین نام ساخته شده.

هر قسمت با نام آتش، آب، هوا و زمین به مفهوم و روش پخت متفاوت غذاها می‌پردازد. فرهنگ‌ها و سنت‌های مختلف از طریق غذا و عناصر آن هم مورد بررسی قرار می‌گیرند.

با تماشای مستند «Cooked» با واژگان مربوط به غذا، سیستم‌های اعتقادی و عادات آشپزی آشنا خواهید شد و در مورد فرهنگ‌های مختلف نیز خواهید آموخت.

نکات مهم حین یادگیری زبان با سریال های نتفلیکس

  • برای یادگیری عمیق‌تر، می‌توانید کلمات و عبارات رایجی را که از یک سریال انتخاب می‌کنید یادداشت کرده و سعی کنید از آن‌ها استفاده کنید.
  • صحنه‌های صحبت کردن با سر و دست‌ها به ویژه برای توسعه مهارت‌های انگلیسی شما خوب است، چون می‌توانید فقط بر روی یک شخصیت تمرکز کنید و زبان بدن و رفتار آن‌ها را هنگام صحبت کردن به خاطر بسپارید.
  • سریال را با زیرنویس انگلیسی یا با زیرنویس زبان خودتان تماشا کنید.
  • صرف نظر از اینکه در حال یادگیری انگلیسی با لهجه بریتیش یا آمریکایی هستید، در معرض طیف گسترده‌ای از لهجه‌ها قرار بگیرید. قرار گرفتن در معرض لهجه‌های مختلف تا حد زیادی به توانایی شما در درک زبان اضافه می‌کند.
  • سریال‌های مورد علاقه‌تان را دانلود کنید تا بتوانید باز هم آن ها را تماشا کنید.
  • هر کلمه یا عبارتی را که بلد نیستید، یادداشت کنید تا بعد معنی آن را پیدا کنید.
  • سریالی را انتخاب کنید که فکر می‌کنید از آن لذت خواهید برد. هر چه بیشتر درگیر داستان باشید، بیشتر یاد خواهید گرفت.
  • سریال مورد علاقه خود را دوبله تماشا نکنید.