گیم رنتر

بهترین مینی سریال‌های نتفلیکس در سال ۲۰۲۳

Saturday، ۲۷ Khordaad ۱۴۰۲

شبکه نتفلیکس در کنار سریال‌های طولانی و چند فصلی، یک سری مینی سریال کوتاه و تک فصل دارد که داستان جذاب خود را در طی چهار الی هشت قسمت به سرانجام می‌رسانند. اگر به دنبال سریال‌های کوتاه و جذابی می‌گردید که بتوان در عرض چند روز تمام‌شان کرد، به مطالعه مقاله بهترین مینی سریال‌های نتفلیکس در سال ۲۰۲۳ بپردازید.

جذاب‌ترین مینی سریال‌های شبکه نتفلیکس که باید تماشا کنید

افرادی که جزو مشترکین سرویس نتفلیکس پریمیوم محسوب می‌شوند، به کتابخانه عظیمی از فیلم‌ها و سریال‌ها دسترسی دارند. بخشی از این کتابخانه بزرگ را مینی سریال‌ها تشکیل می‌دهند که برخلاف سریال‌های چند فصلی، داستان خود را در طی یک فصل به اتمام می‌رسانند.

این مینی سریال‌ها که معمولا چهار تا هشت قسمت دارند، داستان خود را به شکلی مختصر و اقتصادی تعریف می‌کنند تا از طولانی کردن بیهوده داستان جلوگیری کرده باشند. اما چه مینی سریال‌هایی ارزش تماشا و صرف زمان را دارند؟ در مقاله بهترین مینی سریال‌های نتفلیکس در سال ۲۰۲۳ درباره این موضوع صحبت می‌کنیم.

سریال Lost Ollie

سریال Lost Ollie که ایده‌هایی شبیه به مجموعه Toy Story دارد، یک لایو اکشنِ درامِ جذاب است. داستان این سریال حول محور یک عروسک است که پس از گم شدن زنده می‌شود و حال باید به دنبال صاحب خود بگردد. اما این سفر جست و جو به هیچ وجه ساده نیست و به مفاهیم عمیق دنیا مانند خانواده و ارزش زنده بودن می‌پردازد.

سریال Lost Ollie در برخی مواقع حالت تاریک‌تری به خود می‌گیرد و از تعریف داستانی جدی و بی‌رحم ترسی ندارد. اما با این حال سازندگان سریال مورد بحث حالت خانواده دوستانه اثر خود را حفظ کرده‌اند تا مخاطبین کم سن و سال‌تر هم بتوانند از تماشای آن لذت ببرند. اگر با فیلم‌هایی مانند پدینگتون و داستان اسباب بازی ارتباط برقرار کردید، از تماشای Lost Ollie پیشمان نخواهید شد.

سال عرضه: ۲۰۲۲

سریال Unorthodox

سریال فوق‌العاده جذاب و عمیق Unorthodox که در سال ۲۰۲۰ در دسترس قرار گرفت، یک مینی سریال درام و غم انگیز است که داستان خود را در دل یک خانواده یهودی ارتدوکس تعریف می‌کند. شخصیت اصلی سریال که Esty نام دارد، از ازدواج اجباری که از طرف خانواده به او تحمیل شده ناراحت است و تصمیم به فرار می‌گیرد.

در ادامه Esty تصمیم می‌گیرد برای دور شدن از خانواده از شهر نیویورک به سمت برلین برود و یک زندگی جدید آغاز کند. سریال Unorthodox مانند سایر دارم‌های واقع گرایانه، شخصیت منفی ثابتی ندارد. اما با این حال مفهوم «درست» از دیدگاه هر شخصیتی متفاوت است و همین تفاوت باعث به وجود آمدن اختلاف‌های بزرگی می‌شود.

سال عرضه: ۲۰۲۰

سریال Evil Genius

واقعه Pizza Bomber که یکی از جنجالی‌ترین سرقت‌های بانک در تاریخ محسوب می‌شود، کاملا واقعی بوده و در دنیای واقعی رخ داده است. سریال Evil Genius هم که به داستان همین سرقت می‌پردازد، از جنجال به وجود آمده نهایت بهره را می‌برد تا یک داستان عجیب را روایت کند.

داستان در مورد یک پیک پیتزا است که به همراه یک بمب ساعتی به دور گردنش، دست به سرقت از یک بانک می‌زند. او ادعا می‌کند که این سرقت بخشی از یک ماموریت بزرگ‌تر است که برای خنثی کردن بمب، باید آن را به انتها برساند. اما خب پلیس حرف او را باور نمی‌کند و همین باعث به وجود آمدن ناهنجاری‌های چشم‌گیری می‌شود.

سال عرضه: ۲۰۱۸

سریال The Playlist

در اوایل قرن ۲۱ میلادی، دانلود غیرقانونی آهنگ‌ها به معضلی بزرگ تبدیل شد و ضربه بزرگی به صنعت موسیقی زد. اما نابغه‌ای با نام Daniel EK با درست کردن یک سرویس استریمینگ با نام Spotify قدم بزرگی برداشت تا از پخش غیرقانونی آهنگ‌ها جلوگیری کند.

سریال The Playlist که در مورد روند ساخت و رشد اسپاتیفای است، ایده‌های جالبی دارد و به داستان‌های پشت پرده این سرویس محبوب می‌پردازد که هنوز هم مشخص نشده‌اند. برای مثال این سرویس چگونه موسیقی رایگان را بدون پایمال کردن حق خواننده و گروهش در اختیار عموم قرار می‌دهد؟

سریال The Playlist چنین موضوعاتی را به تصویر می‌کشد و آن را در قالب اجزای یک داستان جذاب تعریف می‌کند.

سال عرضه: ۲۰۲۲

سریال The Pharmacist

سریال The Pharmacist ممکن است در نگاه اول یک مستند جنایی معمولی به نظر برسد، اما در طی چهار قسمت به گونه‌ای شما را تحت تاثیر قرار می‌دهد که مانندش را ندیده‌اید. داستان در مورد یک مرد خانواده دوست، آرام و معمولی است که پسر نوجوان خود را به خاطر خشونت‌های مرتبط با تاثیرات مواد مخدر از دست می‌دهد.

هنگامی که این مرد می‌خواهد از طریق مراجع قانونی قاتل پسرش را پیدا کند، با بی‌توجهی و فساد موجود در پارلمان‌های قانونی مواجه می‌شود و به همین دلیل، تصمیم می‌گیرد شخصا دست به کار شود و قاتل پسرش را پیدا کند. در کنار این موضوع، شخصیت اصلی سعی می‌کند با پیگیری این موضوع جوانان دیگر را به روش‌های مختلف از مواد مخدر دور نگه دارد.

سال عرضه: ۲۰۲۰

سریال The Makani: Cooking for the Maiko House

در نگاه اول سریال The Makani یک مینی سریال چند قسمتی است که تنها به رابطه‌های دوستانه و آشپزی می‌پردازد. اما هنگامی که از پوسته سطحی این سریال رد شوید، با یک داستان عمیق روبرو خواهید شد که با مفاهیم عمیقی مانند هنر، عشق، دوستی، هدف گذاری و ارتباط همه این‌ها با یکدیگر می‌پردازد.

داستان اصلی ممکن است در نگاه مخاطب عام کاملا معمولی به نظر برسد، اما با دقت به جزئیاتی که در طی قسمت‌ها پخش شده‌اند می‌توان فرضیه پردازی‌های متعددی کرد. هر یک از غذاهایی که در طی این سریال مشاهده می‌کنید حاکی از یک داستان خاص هستند که باید با نگاهی عمیق‌تر به معنی آن‌ها پی ببرید.

سال عرضه: ۲۰۲۳

سریال Unbelievable

اگر از تماشای سریال True Detective لذت برده‌اید و علاقه خاصی به داستان‌های جنایی و عجیب دارید، از سریال Unbelievable ناامید نخواهید شد. داستان این سریال از روی یک مقاله آنلاین و تحسین شده با نام An Unbelievable Story of Rape الهام می‌گیرد که روایتی فوق‌العاده تاریک و تاثیرگذار دارد.

روایت در مورد یک دختر ۱۶ ساله واشینگتنی است که در اتاق شخصی خودش مورد تجاوز و آزار قرار می‌گیرد. اما او پس از مدتی و به خاطر فشارهای پلیس شکایت خود را پس می‌گیرد. ولی این پرونده پس از رخ دادن حادثه‌ای مشابه برای یک دختر دیگر دوباره باز می‌شود و حسابی با ذهن مخاطب بازی می‌کند.

سال عرضه: ۲۰۱۹

سریال Midnight Mass

مایک فلنگیان که او را بیش‌تر به خاطر ساخت دو فیلم Absentia و Oculus می‌شناسیم، با مینی سریال Midnight Mass یک اثر فوق‌العاده دیگر را در ژانر وحشت خلق کرد. داستان این سریال در مورد پسری که پس از مدت‌ها از زندان آزاد می‌شود و با امید شروع یک زندگی جدید، به شهر مادری خود باز می‌گردد.

اما این بازگشت آن طور که انتظار می‌رفت پیش نمی‌رود؛ چرا که سر و کله یک کشیش جوان پیدا شده است. این کشیش سعی می‌کند ایمان از دست رفته ساکنین شهر را با هر روشی که وجود دارد بازگرداند و روح مسیح را زنده نگه دارد. اما خب در ادامه رویدادهای عجیبی در سطح شهر رخ می‌دهد که همه برنامه‌ها را برهم می‌ریزد.

سال عرضه: ۲۰۲۱

سریال The Queen's Gambit

سریال The Queen's Gambit بر اساس رمانی با همین نام ساخته شده که در سال ۱۹۸۳ توسط شخصی با نام والتر تویس، به قلم نگارش درآمده است. داستان این سریال که در اواخر دهه ۱‍۹۶۰ جریان پیدا می‌کند، ایده‌های خود را حول محور یک نابغه شطرنج جوان به تصویر می‌کشد.

این دختر جوان که بث هارمون نام دارد، در دوران کودکی خود تحت داروهای آرامش بخش قرار می‌گرفت. در حالی که این داروها باعث آزاد شدن ذهن وی شده‌اند، تاثیرات مخربی را هم روی او گذاشته‌اند. حال بث باید در ادامه با مشکلات روانی خود دست و پنجه نرم کند و در عین حال به عنوان یک نابغه شطرنج به میراث خود اهمیت دهد.

سال عرضه: ۲۰۲۰

سریال Maid

مارگارت کوالی که سابقه هنرنمایی در بازی Death Stranding را هم دارد، با مینی سریال Maid به شهرت رسید. این سریال که بر اساس کتاب Maid: Hard Work, Low Pay and a Mother's Will to Live ساخته شده، داستان یک مادر جوان خدمتکار را دنبال می‌کند که برای ادامه زندگی دست به هر کاری می‌زند.

این مادر جوان برای بهبود زندگی خود و فرزند کم سن و سالش از یک رابطه سمی خارج شده و فرار می‌کند. او در یک خانه مجلل به عنوان یک خدمتکار شروع به کار می‌کند و برای مدتی کوتاه زندگی خوبی دارد. اما این وضعیت زیاد ادامه پیدا نمی‌کند و شخصیت اصلی وارد رویدادهای پرتنش و پراسترسی می‌شود.

سال عرضه: ۲۰۲۱

سوالات رایج

بهترین مینی سریال‌های شبکه نتفلیکس چه آثاری هستند؟

از جمله بهترین مینی سریال‌های این شبکه می‌توانیم به The Queen Gambit، The Lost Ollie و Unorthodox اشاره کنیم.

منظور از مینی سریال چیست؟

به سریال‌هایی که در طی یک فصل و بین چهار تا هشت قسمت داستان خود را به پایان برسانند، مینی سریال یا Mini Series می‌گویند.