اضافه کردن زیرنویس فارسی در نتفلیکس: آموزش تصویری

Thursday، ۱۸ Esfand ۱۴۰۱

سرویس استریم فیلم و سریال نتفلیکس، آرشیوی بزرگ و گسترده از تمام فیلم‌ها، سریال‌ها و انیمیشن‌های محبوب دنیا را در خود جا داده است. این سرویس با قابلیت‌هایی نظیر اشتراک پریمیوم جای خود را در دل تمامی فیلم‌دوست‌ها باز کرده.

اما یکی از مشکلات اصلی نتفلیکس برای کاربران ایرانی عدم پشتیبانی‌اش از زبان فارسی است. پس اگر اشتراک نتفلیکس دارید و نمی‌توانید فیلم‌ها و سریال‌های مورد علاقه‌ خود را با زیرنویس فارسی ببینید و لذت ببرید، از این آموزش تصویری نحوه اضافه کردن زیرنویس فارسی در نتفلیکس استفاده و مشکل را برطرف کنید.

زیرنویس‌های پیش‌فرض نتفلیکس:

سرویس نتفلیکس دارای زیرنویس‌های از پیش آماده‌شده‌ است. این زیرنویس‌های پیش‌فرض عمدتا به زبان انگلیسی بوده و بسته به فیلم و سریالی که مشغول مشاهده‌ آن هستید، ممکن است از زبان‌های دیگری هم پشتیبانی کند. برای فعال‌سازی این زیرنویس‌ها طبق دستور زیر عمل کنید:

۱. وارد سایت یا اپلیکیشن Netflix شده و وارد حساب کاربری خود شوید.

۲. در پایین صفحه پخش فیلم یا سریال، گزینه‌ Caption را انتخاب کنید.

۳. در صفحه‌ی باز شده زبان مدنظرتان برای زیرنویس را انتخاب کنید. در این بخش دوبله‌های مختلف این فیلم یا سریال را هم مشاهده می‌کنید.

به این ترتیب زیرنویس‌های پیش‌فرض نتفلیکس برای شما فعال خواهد شد.

اضافه کردن زیرنویس فارسی به نتفلیکس:

زبان فارسی در زبان‌های پشتیبانی شده‌ نتفلیکس وجود ندارد. به همین دلیل برای اضافه کردن زبان فارسی به فیلم و سریال، باید از افزونه Substital استفاده کنید. پیشنهاد گیم‌رنتر استفاده از این افزونه در مرورگر گوگل کروم است. (در حال حاضر این قابلیت برای سیستم‌عامل‌های تلفن همراه نظیر اندروید و آی‌او‌اس وجود ندارد و تنها راه برای اضافه کردن زیرنویس فارسی، استفاده از مرورگرهاست.)

برای فعال‌سازی و استفاده از افزونه Substital مراحل زیر را انجام دهید:

۱. ابتدا افزونه‌ Substital را دانلود کنید. این افزونه روی مرورگرهای گوگل کروم و موزیلا فایرفاکس نصب می‌شود.

۲. بعد از اضافه کردن این افزونه به مرورگر خود، وارد سایت نتفلیکس شده و وارد حساب کاربری خود شوید.

۳. وارد صفحه‌ پخش فیلم یا سریال مدنظرتان شده و از منوی Extiontions افزونه‌ Substital را انتخاب کنید. (تصویر زیر.)

۴. در پنجره‌ی باز شده، فیلم در حال پخش را انتخاب کنید.

۵. آیکون این افزونه زیر ویدیو برای شما نمایش داده خواهد شد. با انتخاب این آیکون شما می‌توانید زیرنویس فارسی اضافه کنید، سایز و رنگ زیرنویس را تغییر دهید و اگر زیرنویس شما از نظر زمان‌بندی مشکل داشت، زیرنویس را جلو ببرید یا به عقب بکشید.

۶. با انتخاب گزینه‌ اضافه کردن زیرنویس، به دو طریق می‌توانید زیرنویس خود را اضافه کنید. اولین روش استفاده از قابلیت جست‌وجو در این افزونه‌ است. این افزونه به آرشیوی از زیرنویس‌های فارسی دسترسی داشته و کار را برای شما راحت کرده. اما اگر زیرنویس مدنظر شما در آرشیو این افزونه وجود نداشت، با انتخاب گزینه‌ آپلود می‌توانید زیرنویس را به صورت دستی اضافه کنید.

به این ترتیب زیرنویس انتخابی شما پخش خواهد شد. از ویژگی‌های این افزونه رابط کاربری آسان و پشتیبانی از فرمت‌های مختلف زیرنویس مانند SRT است. شما می‌توانید از این افزونه برای تمامی ویدیوهایی که در مرورگر خود می‌بینید، استفاده کنید. کافی‌ست زیرنویس مربوط به ویدیوی مدنظرتان را داشته باشید و با اضافه کردن آن هیچ دیالوگی را از دست ندهید.

با اجرای قدم به قدم آموزش بالا می‌توانید از زیرنویس دلخواه خود در پلتفرم نتفلیکس استفاده کنید و لذت ببرید.

اگر اشتراک نتفلیکس پریمیوم ندارید، همین حالا این اشتراک را با بهترین قیمت و پشتیبانی از مجموعه‌ی گیم‌رنتر تهیه کنید و با استفاده از این آموزش، فیلم‌های خود را با بالاترین کیفیت و همراه با زیرنویس فارسی تماشا کنید.