معرفی انواع پلاس در ایران: گیفت کارت، ظرفیتی، هکی

Tuesday، ۲۴ Khordaad ۱۴۰۱

معرفی انواع پلاس در ایران: گیفت کارت، ظرفیتی، هکی

برای بعضی از گیمرها، خرید پلاس می‌تونه سردرگم کننده باشه چون انواع مختلفی داره: گیفت کارت، ظرفیتی، هکی، ترکیبی و... .

این مقاله به شما توضیح می‌ده که فرق بین این Plus ها چیه و کدومش برای شما مناسبه.

چرا پلی استیشن پلاس در ایران انواع مختلفی داره؟

به وجود اومدن پلی استیشن پلاس‌های مختلف در کشور ما دو تا دلیل داره:

۱) نظارت کافی روی فروش Plus انجام نمی‌شه و فروشگاه‌های نامعتبر انواع و اقسام اشتراک‌های غیر قانونی رو به فروش می‌رسونند.

۲) تحریم‌ها و نوسانات قیمت پلاس باعث شده خرید کدهای قانونی سخت باشه و به همین خاطر، بعضی از گیمرها به اکانت‌های شراکتی رو آوردند.

سه نوع PS Plus که باید بشناسید

از نظر شرکت Sony، پلاس فقط یک نوع داره، اون هم گیفت کارت دیجیتالی یا فیزیکی هست.

دو مدل پلاس دیگه‌ای که در این مطلب معرفی شده، فقط در ایران به رسمیت شناخته می‌شن و در اصل غیر قانونی هستند.

گیفت کارت‌های قانونی پلاس

منظور از PS Plus Gift Card، کد ۱۲ رقمی هست که شما وارد اکانت پلی استیشن می‌کنید تا پلاس قانونی براتون فعال بشه.

تا قبل از سال ۲۰۲۲، گیفت کارت‌های Plus فقط در حالت ۱ ماهه، ۳ ماهه و ۱۲ ماهه به فروش می‌رسیدند. ولی با معرفی پلاس جدید، گزینه‌های Extra، Premium و Essential هم به انتخاب‌های شما اضافه شد.

  • پلاس اسنشیال

شما با خرید Plus Essential، می‌تونید آنلاین بازی کنید، ۱۰۰ گیگ فضا برای ذخیره دیتای بازی داشته باشید و ماهانه دو الی سه بازی رایگان رو دانلود کنید.

  • پلاس اکسترا

تفاوت Plus Extra اینه که علاوه بر امکانات اسنشیال، ۴۰۰ بازی محبوب PS4 و PS5 رو هم برای شما رایگان می‌کنه و تا حدودی شبیه اشتراک گیم پس آلتیمیت ایکس باکس هست.

  • پلاس پریمیوم

مشترکین Plus Premium به کلیه بازی‌های اکسترا دسترسی دارند. ولی در کنار اون، ۳۴۰ بازی کلاسیک از کنسول‌های PS1 تا PS3 و PSP رو هم دریافت می‌کنند.

پلاس‌های ظرفیتی یا اشتراکی

نوع دیگه‌ای از پلاس در ایران به فروش می‌رسه که ظرفیتی یا اشتراکی نام داره. در این اشتراک، با استفاده از روش اکتیو نو اکتیو، یک گیفت کارت پلاس بین دو گیمر تقسیم می‌شه.

  • اکتیو

گیمری که پلاس اکتیو می‌خره، اون رو به شکل Active as Primary استفاده می‌کنه و می‌تونه بازی‌ها رو روی حساب کاربری خودش دانلود کنه.

  • دی اکتیو یا نو اکتیو

شخصی که ظرفیت نو اکتیو پلاس رو داره، باید روی اکانتی که خریداری کرده بازی کنه و بعد از اتمام مهلت Plus، دیگه به اطلاعات و بازی‌هاش دسترسی نخواهد داشت.

فراموش نکنید که این روش از نظر شرکت سونی غیر قانونی هست و متاسفانه فقط در ایران و توسط فروشنده‌های نامعتبر عرضه می‌شه؛ و گیم رنتر استفاده ازش رو توصیه نمی‌کنه.

پلی استیشن پلاس هکی یا ترکیبی

قبلا در مقاله «پلاس هکی چیست؟» توضیح دادیم که فرق این محصول با گیفت کارت قانونی چیه. ولی به طور خلاصه: اکانتی هست که توسط یک هکر دزدیده شده و به شکل یوزرنیم و پسورد در اختیار شما قرار می‌گیره.

اسم‌های دیگه‌ای مثل ترکیبی یا پلاس با بازی شانسی هم برای اشاره به اکانت‌های هکی استفاده می‌شه. ولی فرقی نداره و همه این اشتراک‌ها دزدی و غیرقانونی هستند.

تا حالا کنسول‌های زیادی نبوده که بخاطر استفاده از این محصول مسدود شده باشند. ولی خطرات پلاس هکی کم نیست و می‌تونه اکانت شما رو به شکل دائمی بن کنه.

کدوم مدل Plus برای شما مناسبه؟

با اینکه قیمت پلاس‌های ظرفیتی و هکی از همه کمتره، ولی به دلیل ریسک بالا و دردسرهایی که دارند، گزینه مناسبی نیستند. از طرفی، خرید این محصولات غیر قانونی هست و در اکثر مواقع (به دلیل دزدی بودن‌شون)، غیر اخلاقی هم هست.

اما با ورود فروشنده‌های معتبر به این حوزه، شما حالا می‌تونید گیفت‌کارت یا ردیم کد قانونی رو با قیمت مناسب بخرید و قید محصولات فیک، دزدی یا اشتراکی رو بزنید.

شاید فکر کنید که قیمت خرید گیفت کارت زیاده. ولی این رو بدونید که شرکت سونی کدهای یک ساله رو با ۵۰% تخفیف می‌فروشه. یعنی خرید یک Redeem Code قانونی ۱۲ ماهه، از خرید اشتراک‌های پر دردسر غیرقانونی به‌صرفه‌تره.

از مرجع گیفت کارت‌های قانونی خرید

گیم رنتر به عنوان مرجع گیفت‌کارت‌های پلاس در ایران، چند تا مزیت مهم رو به کاربرهاش می‌ده:

✅ کارمزد حداقلی: قیمت پلاس در گیم رنتر از همه جا مناسبه چون حداقل کارمزد ممکن رو برای پرداخت‌های ارزی و خدماتش دریافت می‌کنه؛ در حالی که بالاترین کیفیت ممکن رو ارائه می‌ده.

✅ پشتیبانی دائمی: از لحظه ورود به گیم رنتر تا پایان مهلت گیفت کارت—و حتی بعد از اون—کارشناس‌های فنی گیم رنتر رو در کنار خودتون دارید.

شفافیت کامل: برخلاف اکثر فروشنده‌های نامعتبر، انتخاب ریجن پلاس از ابتدا به عهده شماست و گیم رنتر همه اطلاعات گیفت کارت‌ها رو در اختیار شما قرار می‌ده.

✅ ضمانت اصالت: گیم رنتر اورجینال بودن کدهای پلاس رو برای شما تضمین می‌کنه تا با خیال راحت ازش استفاده کنید.

جواب مشکلات شما در خرید پلی استیشن پلاس دو کلمه‌ست: گیم رنتر!

ما همه جوره هوای شما رو داریم.

سوالات رایج شما

پلی استیشن پلاس چه انواعی داره؟

در ایران پلاس سه نوع داره: گیفت کارت، ظرفیتی و هکی. به جز مورد اول (گیفت کارت) باقی Plus ها غیر قانونی هستند.

فرق گیفت کارت با اشتراک‌های پلاس چیه؟

در خرید گیفت کارت، شما کد ۱۲ رقمی اورجینال دریافت می‌کنید. ولی اشتراک‌ها به شکل یوزرنیم و پسورد تحویل داده می‌شن و از نظر سونی قانونی نیستند.

کدوم نوع Plus از همه بهتره؟

بخاطر قانونی بودن و راحتی در استفاده، گیفت کارت پلاس بهترین نوع هست و از نظر قیمتی هم در دراز مدت به‌صرفه‌تره.