پشت پرده خرید اکانت پلاس ارزان در ایران: آیا کنسول شما در خطر است؟

Sunday، ۱۸ Esfand ۱۳۹۸

بهتر است همین اول کار کارت‌ها را رو کنیم: خرید اکانت پلاس ارزان تنها موقعی کنسول شما را به خطر می‌اندازد که فروشنده مرجع معتبری نبوده و حساب کاربری دزدی به شما فروخته باشد.

البته حتی در همین حالت هم شانس این‌که کنسول شما به شکل دائمی مسدود شود چندان بالا نیست. ولی مسئله مهم‌تر این است که صاحب اصلی پلاس هکی می‌تواند به راحتی شما را بیرون کرده و تمام تروفی‌ها، امتیازها، DLC ها و بازی‌هایی که به دست آورده‌اید را پس بگیرد.

اما این فقط گوشه‌ای از ماجراست... گیم رنتر این‌جاست تا همه‌ی پیچ و خم‌ها و پشت پرده‌ی خرید اشتراک PS PLUS را برایتان آشکار کند.

اکانت پلاس چطور استخراج می‌شود؟

تامین کنندگان عموما راز کسب و کار خود را به بیرون درز نمی‌دهند. بنابراین اطلاعات دقیقی از شیوه‌‌ها و نحوه کارشان در دسترس نیست. اما به طور معمول، یکی از روش‌های ذیر را مورد استفاده قرار می‌دهند:

  • ساخت پروفایل جدید در PSN و فروش دوره‌ی آزمایشی‌اش (Trial Account)
  • هک کردن

نکته: راه‌های نسبتا قانونی‌تری مثل ایجاد حساب کاربری اختصاصی با گیفت کارت هم وجود داردکه نیاز به توضیحات بیشتری دارد.

ریسک خرید PS PLUS نامعتبر

۱. مسدود یا تعلیق شدن

اگر نگران بَن (Ban) شدن کنسول PlayStation 4 خود هستید باید چند نکته را بدانید. اول این‌که سیاست‌های شرکت سونی چندان واضح نیست و گزارشات زیادی از مسدود شدن بازیکنان مختلف به دلایل عجیب و غریب به چشم می‌خورد؛ هر چند احتمال از دست دادن پلی استیشن‌تان به دلیل استفاده از پروفایل غیر قانونی، زیاد نیست.

ولی وقتی وارد حساب کرک شده‌ شوید، همه چیز ممکن است. در برخی شرایط، پیگیری‌های مکرر صاحب واقعی اکانت، می‌تواند موجب اقدام گروه پشتیبانی پلی‌استیشن شده و مشکلاتی چون تعلیق هفتگی یا مسدود شدن دائمی دسترسی‌تان به PSN شود.

۲. عدم دسترسی به محتوای قابل دانلود

یکی از بحث‌های مهم در خرید اکانت پلاس پلی‌استیشن، مسئله‌ی Region دستگاه و هماهنگی آن با PS PLUS است. طبق قوانین سونی، هر بازیکن صرفا می‌تواند محتوایی را دانلود کند که برای محل ثبت کنسول‌اش تهیه شده باشد.

حال اگر شخصی با حساب «پی اس پلاس» کشوری که با ریجن دستگاه خود همخوانی ندارد لاگین شود، قادر به دانلود DLC ها، فیلم‌ها، موزیک‌ها، اسکین‌ها و سایر مواردِ قابل بارگذاری نخواهد بود.

چرا قیمت برخی از فروشنده‌ها کمتر است؟

باید بدانید که عده‌ای از تامین کنندگان زیرزمینی PS PLUS با استفاده از روش‌های بخصوصی، کدهای Redeem را به شکل رایگان استخراج می‌کنند. این گروه، قیمت‌های بسیار پایینی نیز برای کدهای خود تعیین می‌کنند که روی رقابت موجود در بازار بی‌تاثیر نیست.

اما بخش دیگری از فروشندگان، علاوه بر تضمین ماندگاری و دوام اکانت‌های پلی‌استیشن پلاس خود، اقدام به پشتیبانی، تعویض و یا رفع مشکلات‌شان هم می‌کنند، که مسلما قیمت‌ پلاس را اندکی بالاتر می‌برد.

ارزان بخریم یا نه؟

انتخاب به عهده‌ی شماست؛ اما قبل از تصمیم‌گیری، این نکات را بخاطر بسپارید:

  • اکانت‌های ارزان پشتیبانی معتبری ندارند.
  • عدم هماهنگی Region دستگاه و اکانت یکی از مشکلات رایج حساب‌های نامعتبر است.
  • اکثر نمونه‌هایی که قیمت خیلی کمی دارند با روش‌های غیر قانونی استخراج شده‌اند.
  • با خرید اکانت پلاس ارزان ممکن است کنسول‌تان در معرض خطر مسدود شدن مادام‌العمر باشد.

✅ با کلیک روی تصویر، گیفت کارت پلاس قانونی رو از گیم رنتر، همراه با ضمانت اصالت و بدون نگرانی تهیه کنید. 👇🏻