پلی استیشن پلاس هکی چیست؟ همه چیز درباره بازار سیاه Plus

Sunday، ۲۵ Ordibehesht ۱۴۰۱

همه نکاتی که باید درباره پلاس هکی PS4 و PS5 بدونید رو اینجا پیدا می‌کنید. قبل از خرید Plus کرکی، حتما این پست رو مطالعه کنید.

منظور از پلاس هکی در ایران چیه؟

پلی استیشن پلاس هک شده که با نام «ترکیبی» هم فروخته می‌شه، یک اشتراک دزدیده شده هست که به شکل یوزرنیم و پسورد در اختیار کاربرهای PS4 یا PS5 قرار می‌گیره.

در واقع، یک هکر اکانت پلاس کاربرهای خارجی رو کرک می‌کنه و رمز و ایمیل‌شون رو استخراج می‌کنه. بعد هم این اطلاعات رو در بازار سیاه، با قیمتی کمتر از قیمت پلاس قانونی می‌فروشه.

گیمرهایی که این اطلاعات رو می‌خرند، اکانت دزدی رو وارد کنسول خودشون می‌کنند و از این طریق به بعضی از ویژگی‌های PlayStation Plus دسترسی پیدا می‌کنند.

عبارت‌هایی که در بازار سیاه PS PLUS کاربرد دارند

از اون‌جایی که نظارت قانونی روی فروش پلاس هکی وجود نداره، بازار سیاهی توسط دلالان تشکیل شده که با عبارت‌های مختلف، روی اشتراک‌های دزدی سرپوش می‌ذارند؛ و این عبارت‌ها ممکنه باعث سردرگمی شما بشه.

رایج‌ترین کلماتی که ممکنه در کانال‌های تلگرامی و سایت‌های نامعتبر بشنوید این‌ها هست:

  • بازی شانسی

شما اکانت هک شدۀ یک گیمر خارجی رو وارد کنسول خودتون می‌کنید. در نتیجه به بازی‌های اون شخص دسترسی خواهید داشت. منظور از بازی شانسی در پلاس هکی هم همینه.

بعد از وارد کردن حساب کاربری کرک شده، تازه متوجه می‌شید که چه بازی‌هایی براتون فعال شده. به همین خاطر بهش می‌گن «شانسی».

  • ضمانت

پلاس هکی قابل ضمانت نیست. منظور از تضمین کردن اکانت در بازار سیاه اینه که اگه مشکلی برای اکانت فعلی پیش بیاد، یک اشتراک دزدی جدید به شما می‌دن.

  • تمدید خودکار

مسلما شارژ مجدد پلاس‌های هکی ممکن نیست چون صاحب اکانت شخص دیگه‌ای هست. ولی بعضی وقت‌ها، هکرها اشتراک اشخاصی رو می‌دزدند که «تمدید خودکار» رو برای خودشون فعال کردند.

یعنی اون شخص خارجی و صاحب واقعی پلاس، کارت بانکی خودش رو به پلاس متصل کرده تا هر ماه یا هر سال مجددا شارژ بشه.

هکرها هم روی همین حساب به شما می‌گن این اشتراک دارای تمدید اتوماتیک هست.

پلاس هکی با ظرفیتی فرق داره

در ایران، پلی استیشن Plus به سه روش فروخته می‌شه: هکی، ظرفیتی و قانونی. هر سه مورد با هم فرق دارند و قیمت‌هاشون هم متفاوته.

منظور از «ظرفیتی»، اشتراکی پلاسیه که بین دو گیمر به اشتراک گذاشته می‌شه. در واقع به شکل اکتیو و دی اکتیو، یک اکانت به دو نفر فروخته می‌شه. دلیل قیمت پایین‌ترش هم همینه.

با اینکه پلاس ظرفیتی با هکی فرق داره و دزدی نیست، ولی از نظر شرکت سونی غیرقانونیه و می‌تونه باعث مسدود شدن حساب کاربری شما بشه.

نحوه استخراج اکانت‌های ترکیبی

امنیت شبکه‌های شرکت Sony به اندازه گوگل یا اپل نیست. به همین خاطر، احتمال هک شدن و لو رفتن اطلاعات شما بالاتره. هکرها هم با استفاده از همین خلاء، اشتراک کاربرها رو کرک می‌کنند و رمزش رو استراخ می‌کنند.

ما در گیم رنتر اطلاعات دقیقی از نحوه کار و «بد افزارهایی» که برای پلاس هکی بکار گرفته می‌شه نداریم. ولی وقتی شما Two-Step Verification رو فعال نکرده باشید، احتمال دزدیده شدن اکانت‌تون بیشتره.

گول «ضمانت» اکانت‌های کرکی رو نخورید

هیچ فروشنده‌ای نمی‌تونه تضمینی در برابر خطرات خرید پلاس هکی به شما بده. اگه شرکت سونی تصمیم بگیره کنسول شما رو مسدود کنه، این کار رو می‌کنه و ضمانت‌ کانال‌های تلگرامی و سایت‌های نامعتبر جلوش رو نمی‌گیره.

از طرفی، شما هیچ حق قانونی‌ای برای شکایت از فروشنده‌های پلاس هکی رو ندارید؛ چون این اشخاص بدون مجوز، با نام‌های جعلی و از طریق درگاه‌های ناامن فعالیت می‌کنند.

مشکلات و خطرات استفاده از پلاس هکی در ایران

تجربه ایرانی‌ها نشون داده که احتمال مسدود شدن کنسول بخاطر استفاده از پلاس هکی پایینه. الان سال‌هاست که بعضی از گیمرها اشتراک دزدی می‌خرند و با این وجود، تعداد دستگاه‌های بن شده زیاد نبوده.

ولی این دلیل نمی‌شه فکر کنید Plus هکی بی‌دردسره. اگه قصد خرید اشتراک دزدی دارید، باید همیشه انتظار مشکلات زیر رو داشته باشید.

مسدود شدن اکانت یا PSN:

شرکت سونی طرفدار بن کردن کنسول‌ نیست. ولی وقتی متوجه کار غیر قانونی شما بشه، حساب کاربری‌تون رو مسدود می‌کنه تا دیگه هیچوقت به شبکه PlayStation Network دسترسی نداشته باشید و کنسول‌تون آفلاین بشه. (تصویر زیر نمونه‌ای از این اتفاقه).

عوض شدن رمز پلاس:

ممکنه صاحب اصلی اکانت رمز خودش رو تغییر بده. به محض اینکه این کار رو انجام بده، دسترسی شما قطع می‌شه و باید به فکر خرید یک پلاس هکی جدید باشید.

ناقص بودن ویژگی‌های Plus:

شما باید همیشه مراقب باشید که هکی بودن اشتراک پلاس‌تون مشخص نشه. به همین خاطر، نباید وارد بخش‌های خاصی از اکانت بشید و امکانات‌تون محدوده.

مثلا در بعضی از حساب‌های کرکی، حتما باید چک کنید که صاحب اکانت آفلاین باشه تا شما بتونید آنلاین بشید. در غیر این صورت باید قید بازی کردن رو بزنید.

۴ دلیل برای خرید پلاس قانونی بجای کرکی

به خاطر ارزان بودن پلاس هکی و وضعیت اقتصادی کشور، قابل درکه که بعضی از گیمرها از خرید گیفت کارت قانونی منصرف می‌شن و به اشتراک‌های کرک شده رو میارن.

ولی فراموش نکنید که این کار در هر صورت یک نوع دزدی حساب می‌شه و غیر اخلاقیه. در ضمن، خرید Plus از مراجع نامعتبر به اون‌ها قدرت بیشتری می‌ده تا از اشخاص بیشتری دزدی کنند و این چرخه هیچوقت به پایان نرسه.

شاید این دلایل بتونه نظر شما رو عوض کنه:

۱. قیمت مناسب گیفت کارت‌ها.

با معرفی پلاس جدید توسط سونی، قیمت‌ ردیم‌ کدهای قانونی خیلی بهتر از قبل شده.

پلی استیشن گیفت کارت‌های یک ساله رو با ۵۰% تخفیف می‌فروشه و شما با یک هزینه معقول می‌تونید ۱۲ ماه پلاس معتبر و اورجینال بخرید.

در واقع، خرید گیفت کارت یک ساله با ریجن مناسب، از خرید یک بازی جدید ارزون‌تره.

قبل از اینکه برید سراغ گزینه‌های هکی، حتما قیمت‌ سایت‌های معتبر رو چک کنید و مطمئن باشید پیشنهادهای اقتصادی‌تری پیدا می‌کنید.

۲. آرامش خاطر

وقتی کد قانونی رو وارد کنسول می‌کنید، خیال‌تون راحته: نه نگران بن شدن هستید، نه منتظر این هستید که یهو اکانت بپره و نه مجبورید مخفی کاری بکنید.

پلی استیشن رو روشن می‌کنید، وارد بازی مورد علاقه‌تون می‌شید و با آرامش خاطر از مولتی پلیر لذت می‌برید.

فراموش نکنید که ما گیم می‌زنیم تا خوش باشیم و چند ساعتی از استرس‌های زندگی دور بشیم؛ نه اینکه استرس‌های جدید وارد زندگی‌مون کنیم.

۳. دسترسی به همۀ امکانات پلاس بدون دردسر.

هزینه‌ای که برای خرید گیفت کارت می‌کنید ارزشش رو داره؛ چون همه ویژگی‌های جذاب Plus (از مولتی پلیر گرفته تا بازی‌های رایگان ماهانه و ۱۰۰ گیگ فضای ابری رایگان) رو در اختیار شما می‌ذاره.

برخلاف پلاس هکی، هیچ کسی هم نیست که بهتون بگه فلان تنطیمات رو تغییر نده، فلان بازی رو نصب نکن و از این حرف‌ها.

شما صاحب اختیار اکانت هستید و هر جور که بخواید ازش استفاده می‌کنید.

۴. پرداخت‌های ایمن و خرید از مراجع معتبر.

برای خرید اشتراک پلاس کرکی همیشه باید وارد کانال‌های تلگرامی بی‌نام و نشون و وب‌سایت‌های بدون مجوز بشید—که خطرات خاص خودش رو داره.

ولی Plus قانونی رو به راحتی می‌شه از فروشگاه‌هایی که نماد اعتماد الکترونیک دارند و درگاه پرداخت‌شون هم ایمنه، تهیه کرد.

تازه اگه مشکلی هم پیش بیاد، می‌تونید روی پشتیبانی و پاسخگویی مراجع معتبر حساب کنید.

گیم رنتر؛ پایانی برای دغدغه‌های PS PLUS در ایران

نظرتون راجع به یک فروشگاه‌ معتبر، با قیمت مناسب و پشتیبانی درجه یک چیه؟ دوست ندارید پلاس رو با کمترین دردسر بخرید و بالاترین کیفیت ممکن رو دریافت کنید؟

گیم رنتر اولین مرجع فروش گیفت کارت پلاس در ایرانه که با شفافیت کامل، کدهای قانونی با ریجن‌های متنوع رو در اختیار گیمرهای ایرانی قرار می‌ده.

خیلی از فروشگاه‌ها، ریجن پلاس رو به شما اعلام نمی‌کنند تا پول بیشتری ازتون دریافت کنند و هزینه‌های خودشون رو به حداقل برسونند.

ولی گیم رنتر به شما اجازه می‌ده ریجن پلاس رو با توجه به نیازها و بودجه‌تون انتخاب کنید.

در ضمن، با پشتیبانی آنلاین و راهنماهای تصویری، کاری می‌کنه که خرید Plus به یکی از شیرین‌ترین تجربه‌های گیمینگ‌تون تبدیل بشه.