گیم رنتر

سریال‌های نتفلیکس با بیشترین بازدید در سال 2023

Monday، ۱۵ Aabaan ۱۴۰۲

نتفلیکس که بزرگترین سرویس پخش فیلم و سریال دنیاست، هر ساله میزبان تولیدات جذابی است که میلیون‌ها فیلم‌باز و منتقد را پای خود میخکوب می‌کنند. در میان پر بیننده ترین سریال های نتفلیکس در سال ۲۰۲۳ می‌توانید هر سبکی که به سلیقه شما جور باشد پیدا کنید. پس اگر دنبال پر کردن وقت‌تان با سریالی دیدنی و هیجان انگیز هستید، با ما همراه باشید.

در ضمن، تماشای تمام این آثار با خرید اشتراک پریمیوم نتفلیکس ممکن است.

۱۰ سریال پربیننده نتفلیکس در سال ۲۰۲۳

1.Wednesday

ونزدِی یا چهارشنبه یکی از سریال‌های اختصاصی نتفلیکس است که بر اساس سریالی قدیمی و محبوب با نام خانواده آدامز (Addams Family) ساخته شده. قبل از این‌ که سریال پخش شود انتقادهای زیادی به انتخاب بازیگران و نکات ریز و درشت دیگر می‌شد که البته، تمام آثار معروفی که بازسازی می‌شوند دستخوش این انتقادها هستند. ولی با انتشارش، مثل موجی خروشان بر سر تمام منتقدین فرود آمد و همه را شگفت زده کرد.

داستان سریال دختر خانواده آدامز، ونزدی را دنبال می‌کند. دختری نوجوان و بی حوصله، کاملا بی اعصاب و با قدرت‌های ماورایی مثل پیشگویی. خانواده او را به مدرسه‌ای شبانه‌ روزی می‌فرستند که پر است از افرادی با قدرت‌های خاص.

شخصیت داستان ما خیلی زودتر از آنکه فکرش را بکند، نه تنها درگیر مشکلات روزمره یک نوجوان در محیطی جدید مثل دوست پیدا کردن، عشق و رقابت با هم کلاسی‌ها می‌شود؛ بلکه حل کردن پرونده یک قتل زنجیره‌ای، موجوداتی ماورایی، گذشته تاریک خانواده‌اش و چیزهایی که فکرش را نمی‌کند هم به آن اضافه می‌شود.

فصل‌های پخش شده: ۱ فصل - ۸ قسمت - ۴۶ تا ۵۷ دقیقه

ژانر سریال: تخیلی، ترسناک، کمدی

میزان بازدید در سال ۲۰۲۳: ۱.۱ میلیارد ساعت

امتیاز سایت Imdb: ۸.۱

2. Stranger Things

سریال Stranger Things به معنای «چیزهای عجیب» یکی دیگر از سریال‌های اورجینال نتفلیکس است که میلیون‌ها طرفدار پروپاقرص را در سرتاسر دنیا مجذوب خود کرده. این سریال جوایز متعددی برنده شده و در حال حاضر یکی از بیننده‌ترین سریالهای دنیاست.

سریال در دهه ۱۹۸۰ آمریکا در جریان است که همین حس نوستالژی برای خیلی‌ها دوست داشتنی‌اش کرده؛ حتی کسانی که در این دوره زندگی نمی‌کرده‌اند، با موسیقی، لباس‌ها و تم فیلم‌های این دوره کلی خاطره دارند و ایران هم از این قاعده مستثنی نیست.

سریال با چند پسر نوجوان در شهری کوچک شروع می‌شود که با وقوع اتفاقاتی عجیب و ترسناک و گم شدن دوست‌شان، بدون این که بدانند وارد قضیه‌ای بزرگتر از چیزی که فکرش را می‌کردند می‌شوند.

پسرهای داستان با دختری به نام ۱۱ (یازده) با قدرت‌هایی خارق‌العاده آشنا می‌شوند و کم کم می‌فهمند گم شدن دوست‌شان اتفاقی نبوده و دست‌هایی پشت پرده است…

فصل‌های پخش شده: ۴ فصل - ۳۴ قسمت - ۴۲ تا ۷۷ دقیقه

ژانر سریال: علمی تخیلی - ترسناک - رازآلود - درام

میزان بازدید در سال ۲۰۲۳: بیش از ۱ میلیارد ساعت

امتیاز سایت IMDb: ۸.۷

3. Squid Game

اسکویید گیم که در کشور ما به بازی مرکب مشهور است، با اینکه دو سال از پخشش می‌گذرد، ولی کماکان یکی دیگر از پر بیننده ترین سریال های نتفلیکس در سال ۲۰۲۳ است. سریال‌های کره‌ای سال‌هاست است که در کشور ما طرفدار دارند، اما معروفیت یک سریال آسیایی آن هم در این مقیاس جهانی پدیده‌ای نادر است.

داستان سریال با پدری شروع می‌شود که خوش قلب است ولی مشکلات مالی زندگی، او را در شرایط بدی قرار داده و دنبال راهی است تا به این مشکلات پایان دهد. در همین حین، با پیشنهادی وسوسه برانگیز مواجه می‌شود: شرکت در یک بازی با جایزه‌ای چند میلیون دلاری!

ولی همانطور که همه می‌دانیم، سلام گرگ بی طمع نیست و خیلی زود متوجه می‌شود او و ۴۵۵ نفر دیگر برای بردن این پول، باید در بازی‌هایی مرگبار جان خود را به خطر بیاندازند و تا زمانی که فقط یک برنده باقی بماند ادامه دهند.

داستان سریال در عین جذابیت بصری و هیجان انگیز بودن، به تم‌های عمیقی مثل اختلاف طبقاتی، حرص، خودخواهی و وجدان انسان، انتخاب درست و غلط، دوستی و مرگ و زندگی می‌پردازد. از دلایل اصلی جذابیت هم می‌توان به همین ریزبینی در انتخاب موضوعات و نحوه پیاده‌سازی آن اشاره کرد.

فصل‌های پخش شده: ۱ فصل - ۹ قسمت - ۴۸ تا ۶۴ دقیقه

ژانر سریال: اکشن - درام - رازآلود

میزان بازدید در سال ۲۰۲۳: حدود ۹۰۰ میلیون ساعت

امتیاز سایت IMDb: ۸.۰

4. All Of Us Are Dead

سریال‌ کره‌ای دیگری که محبوبیتی غیرقابل پیش‌بینی بدست آورده All Of Us Are Dead یا همه ما مرده‌ایم است. این سریال که در سبک پرطرفدار زامبی است، دومین اثر محبوب جهانی کره‌ای ها در این زمینه بعد از Train To Busan است و بر اساس یک Webtoon یا کمیک دیجیتال با همین اسم ساخته شده است.

داستان در مورد گروهی از دانش آموزان یک دبیرستان در یک روز به ظاهر معمولی است، روزی که با برگشتن یکی از دوستان‌شان از آزمایشگاه علوم که آلوده به ویروسی ناشناخته است برای همیشه تغییر خواهد کرد.

شش دانش آموزشی که در این داستان دنبال می‌کنیم، حالا در مدرسه‌شان گیر افتاده‌اند و باید برای خروج از این وضعیت و زنده ماندن مبارزه کنند. در کنار آن‌ها کاراکترهای دیگری هم وارد داستان می‌شوند که هر کدام به دنبال متفعت شخصی خودش است.

در کنار مبارزه برای زنده ماندن در برابر زامبی‌ها‌، باید با مشکلات و بحث‌های داخلی، رازها و خصومت‌ها، خیانت‌ها و فداکاری‌ها دست و پنجه نرم کنند تا بتوانند از این مخمصه جان سالم به در ببرند.

فصل‌های پخش شده: ۱ فصل - ۱۲ قسمت - ۵۳ تا ۷۲ دقیقه

ژانر سریال: اکشن - درام - رازآلود

میزان بازدید در سال ۲۰۲۳: حدود ۸۰۰ میلیون ساعت

امتیاز سایت IMDb: ۷.۵

۵. The Crown

سریال The Crown یا تاج یکی دیگر از آثار اورجینال نتفلیکس است که این بار ما را به بریتانیا می‌برد. این سریال بازگویی داستان پشت پرده زندگی ملکه فقید انگلیس الیزابت دوم را دنبال می‌کند. شخصیتی که نام و چهره‌اش برای خیلی از ما آشنا است؛ و روایتی است از آنچه پشت درهای بسته کاخ باکینگهام و وست مینیستر اتفاق می‌افتد.

سریال تاج داستان ملکه الیزابت از زمان ازدواجش در سال ۱۹۴۷ با دوک ادینبورگ، یعنی دوک فیلیپ شروع می‌شود. زنی بر مسند قدرت مشهورترین خاندان سلطنتی دنیا درست بعد از جنگ جهانی دوم، در امپراطوریی که رو به زوال است؛ سیاست جهانی گرفتار هیاهو است و قدرت‌ها و اتحادهای جدیدی در حال شکل گیری‌اند.

بعضی از اتفاقات و تم‌هایی که سریال به آن‌ها می‌پردازد، وضعیت دنیا در نیمه دوم قرن بیستم را برای همیشه تغییر داده‌اند. درگیری‌ها و رقبای سیاسی، عشق و رابطه‌های عاطفی، رسوایی‌ها، جنگ‌ها، بحران‌ها و تغییرات فرهنگی بخشی از مواردی است که سریال با نکته بینی و اشراف به تاریخ بریتانیا به آن پرداخته است.

فصل‌های پخش شده: ۵ فصل - ۵۰ قسمت - ۴۶ تا ۷۷ دقیقه

ژانر سریال: درام - تاریخی - بیوگرافی

میزان بازدید در سال ۲۰۲۳: حدود ۷۰۰ میلیون ساعت

امتیاز سایت IMDb: ۸.۶

6.Bridgerton

سریال پر بیننده بعدی نتفلیکس در سال ۲۰۲۳ باز هم محصول بریتانیاست و Bridgerton نام دارد. داستان در قرن ۱۹ میلادی در جریان است و به بازگو کردن زندگی خانواده بریجرتون، که ۸ خواهر و برادر هستند، می‌پردازد. (این سریال برگرفته از یک مجموعه کتاب ۸ جلدی به همین اسم است.)

بریجرتون‌ها که یکی از قوی‌تر و پر نفوذترین خاندان‌های انگلستان هستند، به دنبال یافتن عشق و خوشحالی در جمع جامعه اشرافی دوران نایب السلطنه‌ای لندن هستند.

در کنار تلاش آن‌ها برای کسب اهداف‌شان، باید حواس‌شان به نویسنده‌ای که به دنبال برملا کردن رازها و رسوایی‌های طبقه اشراف است، هم باشند.

تا اینجا که دو فصل از سریال منتشر شده، هر فصل تمرکزش روی یکی از اعضای خانواده بوده که از نظر ساختاری دنباله روی کتاب‌هایی است که بهشان اشاره شد. این سریال تم‌هایی مثل تاریخ، عشق و طنز را به خوبی با طراحی صحنه و لباسی چشم نواز ادغام می‌کند و اگر به دوره ویکتوریایی علاقه دارید، انتخاب خوبی برای تماشا خواهد بود.

فصل‌های پخش شده: ۲ فصل - ۱۶ قسمت - ۴۶ تا ۶۱ دقیقه

ژانر سریال: درام - عاشقانه

میزان بازدید در سال ۲۰۲۳: حدود ۶۰۰ میلیون ساعت

امتیاز سایت IMDb: ۷.۴

7. The Umbrella Academy

در رتبه هفتم باز هم به ژانر تخیلی بر می‌گردیم ولی این‌بار در سبک ابرقهرمانی؛ البته از The Umbrella Academy که به فارسی به آکادمی چتر یا آکادمی آمبرلا مشهور است، انتظار آثار مارول را نداشته باشید. این سریال کمی دارک تر، تلخ‌تر و غیرقابل پیش بینی‌تر است.

آکادمی آمبرلا که برگرفته از کتابی کمیک با همین نام است، یک درام ابرقهرمانی است که داستان خانواده‌ای غیرمعمولی را دنبال می‌کند؛ خانواده‌ای متشکل از هفت کودک یتیم. ۴۳ زن در سراسر دنیا به طرز مشکوکی بدون هیچ علائم حاملگی قبلی، در یک روز در سال ۱۹۸۹ زایمان می‌کنند و همانطور که احتمالا حدس زدید این ۷ کودک جزو این ۴۳ زایمان هستند.

این بچه‌ها توسط یک میلیاردر مرموز به فرزندخواندگی گرفته می‌شوند و توسط او آموزش می‌بینند تا به تیمی از ابرقهرمان‌ها تبدیل شوند و نام این تیم را آکادمی آمبرلا می‌گذارد. اما به دلیل تفاوت‌ها، مشکلات و زخم‌های روحی‌شان با گذر زمان از هم دور می‌شوند و آکادمی هم از هم می‌پاشد.

داستان سریال با مرگ میلیاردر داستان شروع می‌‌شود و شش عضو باقی مانده از آکادمی برای مراسم او دوباره دور هم جمع می‌‎شوند. خانواده خیلی زود متوجه می‌شود که مرگ پدرخوانده شان اتفاقی نبوده و توطئه‌ای بزرگ در کار است. سازمانی مخفی به دنبال نابودی دنیاست و مقابله با آن نیاز به تشکیل دوباره آکادمی خواهد داشت.

این سریال ترکیبی جذاب از تم‌هایی همچون خانواده، هویت، عشق، وفاداری، خیانت و تروما و آثار بلندمدت آن بر زندگی است. فضای بصری و ویژوال و همچنین موسیقی متن منحصر بفرد سریال فضایی خاص بوجود آورده است و اگر به این سبک علاقه دارید، قطعا از تماشای آن لذت خواهید برد.

فصل‌های پخش شده: ۳ فصل - ۳۰ قسمت - ۴۴ تا ۶۱ دقیقه

ژانر سریال: تخیلی - اکشن - ماجراجویی - کمدی - ابرقهرمانی

میزان بازدید در سال ۲۰۲۳: حدود ۵۰۰ میلیون ساعت

امتیاز سریال IMDb: ۷.۹

8. Ozark

متفاوت ترین اثر در این لیست از نظر ژانر و ساخت، سریال اوزارک است؛ چرا که تنها سریال جنایی ۲۰۲۳ بود که که توانست تعداد مخاطب قابل قبولی را پای خود بنشاند. Ozark که فصل چهارم و آخرش امسال پخش شد، در طول ساختش توانست جوایز متعددی از جمله Emmy و Golden Globe را از آن خود کند و با ۴۵ بار کاندید Emmy شدن یکی از تحسین شده‌ترین سریال‌ها از دید منتقدین است.

داستان در مورد مردی به نام مارتی برد است که شغلش مشاوره مالی است. مارتی درگیر پول‌شویی برای کارتل مواد مخدر مکزیک است و در این مسیر شریکش توسط کارتل کشته می‎‌شود. او برای امنیت خانواده‌اش به دریاچه اوزارک نقل مکان می‌کند، اما گذشته‌اش همیشه دنبال اوست.

مارتی مجبور می‌شود در خانه و شهر جدیدش هم عملیات پول‌شویی جدیدی برای مافیا و خانواده‌های خلاف‌کار اوزارک راه بیاندازد. او نه تنها باید با کارش و خطرهای ناشی از آن مبارزه کند، بلکه مشکلات خانوادگی با همسر و فرزندان نوجوانش هم به این معرکه اضافه می‌شود.

اوزارک لحنی خشن و بی پرده دارد و تم‌هایی چون خانواده، فساد، اخلاقیات، و تلاش برای زنده ماندن را دنبال می‌کند. شخصیت‌های سریال پیچیده و واقع گرایانه هستند و باید تصمیماتی سخت بگیرند و با نتایج آن کنار بیایند.

اگر سریال Breaking Bad یا The Sopranos را دوست داشتید، اوزارک گزینه خوبی برای شماست.

فصل‌های پخش شده: ۴ فصل - ۴۴ قسمت - ۵۲ تا ۸۰ دقیقه

ژانر سریال: جنایی - درام - مهیج

میزان بازدید در سال ۲۰۲۳: حدود ۴۰۰ میلیون ساعت

امتیاز سایت IMDb: ۸.۵

9. Inventing Anna

شماره ۹ لیست ما سریالی است برگرفته از داستان واقعی زندگی آنا سوروکین (Anna Sorokin) که شاید اسمش را در خبرهای چند سال اخیر شنیده باشید یا حداقل داستانش به گوشتان خورده باشد. آنا کلاهبرداری باهوش بود که با اعتماد به نفس تمام وانمود کرده بود از اشراف ثروتمند آلمانی است و از این راه از ثروتمندترین‌های نیویورک میلیون‌ها دلار دزدیده بود.

سریال از دید ویوین کنت (Vivian Kent) روزنامه نگار بازگو می‌شود. او در حال تحقیق درباره آنا دلوی (Anna Delvey) - نام دیگر آنا سوروکین - است؛ فردی شناخته شده در طبقه مرفه که در اینستاگرام تبدیل به افسانه شده.

ویوین باید بتواند تحقیقات خودش و اعتبار آن را به بقیه ثابت کند؛ نه تنها به دلیل شهرت آنا، بلکه به دلیل اعتبار خدشه دار شده خودش. پرونده آنا حالا راهی است تا او بتواند این اعتبار از بین رفته را دوباره احیا کند.

شخصیت فریبنده آنا، ویوین را نیز تا حد زیادی مسحور خود می‌کند، از اخلاقش تا اهداف و دیدش به دنیا. اما هرچه ویوین بیشتر در زندگی آنا عمیق می‌شود، پی می‌برد که قضیه پیچیده‌تر از چیزی است که بنظر می‌آید و آنا چیزهای زیادی برای پنهان کردن دارد.

سریال جعل آنا، برای کسانی که علاقه به داستان‌های واقعی دارند می‌تواند جذابیت بخصوصی داشته باشد. همچنین احتیاجی به صبر کردن برای انتشار فصل‌های بیشتر نیست، چرا که جعل آنا یک مینی سریال است. اگر به سریال‌های کوتاه علاقه دارید، لیست بهترین مینی سریال های نتفلیکس در سال 2023 را در گیم رنتر بخوانید.

فصل‌های پخش شده: ۱ فصل - ۹ قسمت - ۵۹ تا ۸۲ دقیقه

ژانر سریال: درام - مهیج

میزان بازدید در سال ۲۰۲۳: حدود ۳۰۰ میلیون ساعت

امتیاز سایت IMDb: ۶.۸

10. The Witcher

آخرین سریال این لیست که به آن می‌پردازیم سریال ویچر است. این سریال که بر اساس کتاب‌هایی با همین نام به نویسندگی آندره زاپووسکی ساخته شده و بخش زیادی از محبوبیت خود را مدیون بازی کامپیوتری The Witcher است.

ویچرها شمشیرزن‌هایی هستند که به جادو نیز مسلط‌اند و در شهرها و کشورهای قاره (سرزمینی که داستان در آن روایت می‌شود) به شکار هیولاها در ازای پول می‌پردازند. داستان سریال، قدرتمندترین آنها یعنی گرالت را دنبال می‌کند. او بر اثر یک شرط‌بندی درگیر بازی‌ای سیاسی و پدرخواندگیِ فرزندی می‌شود که انتظارش را ندارد و این اتفاق برای همیشه مسیر زندگی خودش و سرزمینش را عوض می‌کند.

دیگر شخصیت‌های اصلی داستان یک جادوگر نیمه الف که یکی از قوی‌ترین جادوگرهای قاره و فرزندخوانده گرالت، سیری هستند. این سه نفر بدون این که بدانند، جان میلیون‌ها نفر را در دست خواهند داشت و کوچک‌ترین تصمیمات‌شان، اثر پروانه‌ای غیرقابل بازگشتی خواهد داشت و سرنوشت امپراطوری‌ها به عملکرد آنها وابسته می‌شود.

ویچر یکی از پر سروصدا ترین سریال‌های سال‌های اخیر بوده است. این جنجال‌ها البته نه تنها به خاطر داستان سریال، بلکه به خاطر نحوه انتخاب بازیگر آن بوده که خیلی از شخصیت‌های سفیدپوست با نژادهای دیگر جایگزین شده‌اند؛ و همچنین بازیگر نقش اصلی سریال Henry Cavill که بعد از فصل ۳ جایگزین خواهد شد.

این سریال همچنین دو اسپین آف دارد که یکی در مورد استاد گرالت به نام Nightmare of the Wolf و یک مینی سریال انیمیشنی است و دیگری Blood Origin نام دارد که در مورد نحوه بوجود آمدن ویچرها و هیولاهایی است که گرالت و مردم قاره را درگیر خود کرده‌اند.

فصل‌های پخش شده: ۳ فصل - ۲۴ قسمت - ۴۷ تا ۶۸ دقیقه

ژانر سریال: اکشن - تخیلی - ماجراجویی - درام

میزان بازدید در سال ۲۰۲۳: حدود ۳۰۰ میلیون ساعت

امتیاز سایت IMDb: ۸.۰