مزایای خرید گیم پس آلتیمیت یک دلاری و پانزده دلاری (مقایسه کامل)

Tuesday، ۱۸ Khordaad ۱۴۰۰

در این مقاله، همه مزایای خرید گیم پس آلتیمیت ۱ دلاری و ۱۵ دلاری را با جزییات کامل بررسی می‌کنیم.

نکاتی که در ادامه به عنوان مزایای Game Pass اعلام شده، برای کاربرهای ایرانی هم قابل دسترسی هستند.

معرفی مختصر گیم پس آلتیمیت و انواع آن

ایکس‌باکس گیم‌پس آلتیمیت (به انگلیسی: Xbox Game Pass Ultimate) یک سرویس اشتراک بازی است. شما با خرید این اکانت، برای مدت مشخصی، فهرستی از ۱۰۰ بازی را رایگان دانلود می‌کنید و از مزایای دیگری مثل لایو گلد و ای‌ای پلی بهره‌مند می‌شوید.

برای آشنایی کامل با این سرویس، مقاله «گیم پس چیست» را مطالعه کنید.

مزایای خرید Game Pass Ultimate برای ایکس باکس

یکی از روش‌های هزینه کمتر برای داشتن بازی‌های بیشتر روی ایکس باکس و PC، خرید گیم پس التیمیت است. اما این اشتراک‌های مایکروسافت مزایای دیگری هم دارند که در ادامه مشاهده می‌کنید.

۱. دانلود رایگان بیش از ۱۰۰ بازی در ماه

مهم‌ترین مورد از مزایای گیم پس آلتیمیت دسترسی به آرشیو بزرگی از بازی‌های رایگان است. فهرست مایکروسافت شامل بازی‌هایی از نسل هفتم، هشتم و نهم کنسول‌های Xbox بوده و مشترکین برای دانلود این عناوین هیچ پول اضافه‌ای پرداخت نمی‌کنند.

شما می‌توانید با استفاده از این لینک، لیست بازی‌های رایگان Game Pass را مشاهده کنید.

۲. دسترسی رایگان به بازی‌های جدید در روزِ عرضه

کلیه بازی‌هایی که توسط استودیوهای بازیسازی XBOX ساخته شده باشند، در روزِ عرضه، برای مشترکین گیم‌پس التیمیت رایگان می‌شوند. مثلا اگر شما این سرویس را خریداری کرده باشید، وقتی Halo Infinite منتشر شود برای دانلودش هیچ هزینه‌ای پرداخت نخواهید کرد.

این دسترسی به شکل FULL ارائه می‌شود و شما بازی‌ها را کاملا روی سیستم یا کنسول خودتان دانلود و اجرا می‌کنید.

۳. دریافت اشتراک لایو گلد به شکل رایگان

از دیگر مزایای خرید گیم پس آلتیمیت باید به دریافت Live Gold رایگان اشاره کرد. تا زمانی که اشتراک شما فعال باشد، برای آنلاین شدن و مولتی‌پلیر نیاز به هیچ اکانت دیگری نخواهید داشت.

توجه داشته باشید که خرید ایکس باکس لایو گلد به شکل جداگانه نزدیک به ۱۰ دلار در ماه هزینه دارد. یعنی شما با خرید Game Pass، ماهانه حدود ۲۵۰ هزار تومان هزینه کمتری پرداخت می‌کنید.

۴. دریافت اشتراک EA Play به شکل رایگان

شرکت Electronic Arts که سازنده بازی‌های معروفی مثل FIFA 21 است، سرویس ویژه‌ای با نام ای‌اِی پلی دارد. اگر شما این اشتراک را داشته باشید، می‌توانید بیش از ۶۰ عنوان انحصاری از این شرکت را به رایگان دانلود کنید.

اما مشترکین گیم‌پس‌ آلتیمیت برای دریافت EA Play هیچ هزینه‌ای پرداخت نمی‌کنند. سرویس مورد نظر از همان ابتدا روی اکانت‌های آن‌ها وجود داشته و دسترسی کامل به همۀ تولیدات الکترونیک آرتز را در اختیار دارند.

۵. دانلود بازی‌های جدید در هر ماه

یکی از مزایای گیم پس آلتیمیت بروزرسانی دائمی‌اش است. فهرست بازی‌های رایگان هر ماه آپدیت شده و عناوین جدیدی بهش اضافه می‌شود.

۶. قابلیت استفاده از مزایای گیم پس روی ویندوز

شما می‌توانید همه امکانات و ویژگی‌های Xbox Game Pass Ultimate را روی کامپیوتر شخصی‌تان تجربه کنید. با نصب نرم افزار مخصوص و وارد کردن اکانت گیم‌پس، فهرستی با بیشتر از ۱۰۰ بازی رایگان در کنار EA Play و باقی مزیت‌ها برایتان فعال می‌شود.

۷. خرید بازی با تخفیف‌های ویژه مایکروسافت

مشترکین گیم‌پس برای خرید اسکین‌ها، DLC ها و محتواهای جانبی، ده الی بیست درصد تخفیف اختصاصی دریافت می‌کنند. این پیشنهاد برای خرید بازی‌ها هم قابل استفاده است.

اگر شما بخواهید یکی از عناوین رایگان Game Pass را برای همیشه روی کنسول یا پی‌سی‌تان داشته باشید، می‌توانید با ۲۰% تخفیف خریداری‌اش کنید.

۸. امکان Cloud Gaming یا اجرای بازی‌ها روی موبایل

یکی از جالب‌ترین مزایای خرید گیم پس آلتیمیت تجربه بازی‌های کنسول روی موبایل است. اگر شما به اینترنت پرسرعت دسترسی داشته باشید، بدون داشتنِ ایکس‌باکس یا لپ‌تاپ گیمینگ، می‌توانید عناوین مشهوری مثل Forza را با گوشی اندرویدی‌تان بازی کنید.

مایکروسافت اسم این قابلیت را Xbox Cloud Gaming گذاشته. (البته اسم قبلی‌اش Project xCloud) بود.

توجه داشته باشید که برای استفاده از این مزیت در ایران، سرعت بالای اینترنت و تغییر دادن IP ضروری است.

آیا مزایای خرید گیم پس آلتیمیت در اکانت‌های ۱۵ دلاری بیشتر است؟

اشتراک‌های ۱ دلاری و ۱۵ دلاری دو نوع از انواع گیم پس هستند که در کشور ما محبوب‌ترند. اما لازم است بدانید که از نظر قابلیت‌ها و مزایا هیچگونه تفاوتی با هم ندارند.

شرکت Microsoft گیم‌پس‌های یک دلاری را به عنوان Trial یا آزمایشی عرضه کرده. در واقع، این اکانت‌ها یک پیشنهاد ویژه برای گیمرهایی‌اند که قصد تستِ این سرویس را دارند. بنابراین، هیچ مزیت کمتری نسبت به گیفت‌ کارت‌ها و اکانت‌های پانزده دلاری ندارند.

روش‌های خرید Game Pass در ایران

در کشور ما دو روش برای خرید گیم پس وجود دارد: مستقیم (با کردیت کارت) و یا غیرمستقیم (یک دلاری). در روش اول، شما به بانک‌های خارج از کشور دسترسی دارید و با پرداخت مبلغ ۱۴.۹۹ دلار، برای خودتان اکانت یک ماهه خریداری می‌کنید.

البته بعضی از سایت‌های واسط ایرانی حاضرند اشتراک را روی کنسول یا کامپیوترتان فعال کنند. ولی این کار نیازمند هزینه‌های اضافی است.

در روش دوم، شما یک اکانت تریال یک ماهه، دو ماهه یا سه ماهه را تهیه می‌کنید. این تکنیک مخارج شما را به حداقل رسانده و هیچ محدودیتی در استفاده و دانلود ندارد.

فروشگاه‌های معبتر برای خرید قانونی ایکس‌باکس گیم‌پس

گیم رنتر تنها فروشگاه عرضه کننده اشتراک‌های قانونی Game Pass Ultimate در کشور است که دارای اینماد بوده و اکانت‌های تضمینی در اختیار شما قرار می‌دهد.

اگر مزایای خرید گیم پس التیمیت شما را به تهیه این سرویس ترغیب کرده، روی دکمۀ زیر کلیک کنید و قیمت‌های روز را در کنار توضیحات تکمیلی مشاهده کنید.

پاسخ به چند سوال رایج Game Pass (یک دلاری)

قیمت اشتراک ۱ دلاری چطور محاسبه می‌شود؟

هزینه تهیه این اکانت‌ها، خدمات جانبی (پشتیبانی و آموزش) و قیمت روزِ دلار نحوه قیمت‌گذاری را معین می‌کنند.

گیم پس ۱ دلاری قانونی است؟

بله قانونی است. این پیشنهاد به شکل رسمی و توسط مایکروسافت ارائه شده و هیچ مشکل قانونی‌ای ندارد.

روش خرید گیم‌پس آلتیمیت ۱ دلاری چیست؟

برای خرید اشتراک ۱ دلاری Game Pass باید کارت اعتباری ارزی، آدرس خارج از کشور و توانایی طی کردن مراحل امنیتی داشته باشید.

چه تضمینی برای استفاده از اشتراک‌های یک دلاری وجود دارد؟

فروشگاه‌های معتبری مثل گیم رنتر، اشتراک‌های ۱ دلاری را به شکل تضمینی و با گارانتی اصالت به شما تحویل می‌دهند.