از کجا گیم پس بخریم؟ بررسی فروشنده‌های ایرانی

Friday، ۱۱ Aazar ۱۴۰۱

یکی از سوالات گیمرهای ایرانی این هست که ایکس باکس گیم پس را از کجا بخرند؟

با وجود زیاد شدن فروشنده‌ها و کانال‌های تلگرامی و تفاوت قیمت‌ها، این سوال کاملا بجاست.

در ادامه این مطلب، هر نکته‌ای که باید درباره فروشنده‌های Game Pass بدانید را پیدا می‌کنید تا خریدتان را از معتبرترین مراجع انجام بدهید.

چرا گیم پس انقدر در ایران محبوب شده؟

اشتراک گیم پس با هزینه‌ای معقول، بیشتر از ۴۰۰ بازی رایگان را به شما ارائه می‌دهد. یعنی نیاز گیمرها به خرید دیسک را تقریبا به صفر رسانده و در عین حال، اجازه آنلاین بازی کردن هم بهشان می‌دهد.

از طرفی، در سال‌های اخیر ایکس باکس سری اس—کنسول خوش‌قیمت مایکروسافت—هم در ایران محبوب‌تر شده و اغلب کاربران این کنسول، برای تهیه بازی قانونی، اشتراک‌های Game Pass را ترجیح می‌دهند.

اما روی هم رفته، دلیل اصلی پرطرفدار شدن گیم پس در ایران، قیمت پایین، آسان بودن استفاده و مزایای جانبی‌اش مثل لایو گلد و EA Play است.

بهترین فروشگاه برای خرید Game Pass کجاست؟

فروشگاهی دارای مجوز که انواع گیم پس را با کمترین کارمزد و با شفافیت کامل به فروش می‌رساند، بهترین گزینه شماست.

بهتر است Game Pass را از سایت‌ها یا کانال‌هایی که مجوزهای لازم را ندارند و محصولات جعلی‌ای مثل «گیم پس نامحدود» می‌فروشند، تهیه نکنید.

نکاتی که باید در تهیه گیم پس در نظر بگیرید

قبل از انتخاب فروشنده برای خرید Game Pass، موارد زیر را بررسی کنید:

  • مجوزهای فروشگاه

«نماد اعتماد الکترونیک» و «نشان ملی ثبت» دو مورد از مجوزهای مهمی هستند که اعتبار و سابقه فروشنده‌های گیم پس را تایید می‌کنند. حتما خریدتان را از منابعی انجام دهید که این مجوزها را داشته و آماده پاسخگویی به شکایات احتمالی هستند.

  • نحوه تهیه کدها و اشتراک‌ها

متاسفانه به دلیل تحریم ایران، روش‌های متعددی برای خرید گیم پس بوجود آمده. اما باید Game Pass را از فروشگاه‌هایی تهیه کنید که درباره روش‌های خرید خود صادق هستند و توضیحات لازم را بهتان ارائه می‌دهند.

برای آشنایی بیشتر با پشت پرده این محصول، مقاله «قیمت گیم پس در ایران» را مطالعه کنید.

  • میزان شفافیت فروشنده

فروشنده مورد نظرتان تا چه حد پاسخگوی شماست؟ اگر با فروشگاهی طرف هستید که از جواب دادن طفره می‌رود یا جواب‌های مبهمی می‌دهد، بهتر است در انتخاب‌تان تجدید نظر کنید.

بهترین مراجع خرید گیم پس آن‌هایی هستند که پشتیبانی دائمی با پاسخ‌های شفاف ارائه کرده و شما را در جریان همه مراحل سفارش قرار می‌دهند.

  • خدمات پس از فروش و پشتیبانی

اگر فروشنده گیم پس هیچ مسئولیتی بعد از تحویل اکانت یا کد قبول نمی‌کند، یعنی نامعتبر است. شما باید اشتراک‌تان را از مراجعی تهیه کنید که علاوه بر ضمانت سلامت محصول، پشتیبانی فنی دائمی ارائه می‌دهند.

به عنوان مثال، در گیم رنتر، علاوه بر گارانتی مادام‌العمر سلامت اشتراک‌ها، ۲۴ ساعت مهلت تست گیم پس دارید. یعنی اگر به مشکلی بخورید، اکانت برای شما تعویض شده یا مبلغ کامل سفارش به حساب‌تان برمی‌گردد.

از کجا گیم پس نخریم؟

کانال‌های تلگرامی بدترین مکان برای خرید اشتراک‌های بازی مثل گیم پس یا پلاس هستند. این قبیل فروشنده‌ها عموما بدون مجوز و نظارت کافی فعالیت داشته و در برخی موارد، روش‌های خطرآفرینی برای تهیه Game Pass ارزان دارند.

بنابراین، بهتر است گول قیمت کمتر فروشنده‌های نامعتبر را نخورید و اشتراک‌تان را از فروشگا‌ه‌های دارای مجوز و قابل پیگیری تهیه کنید.

اگر در خصوص خرید گیم پس سوال دیگری دارید، از کارشناس‌های فنی گیم رنتر مشاوره رایگان دریافت کنید.

سوالات رایج شما

از کجا گیم پس بخریم که مطمئن باشد؟

گیم پس را از فروشگاه‌های دارای مجوز و با سابقه و اعتبار تهیه کنید تا از سلامت و اورجینال بودن محصول اطمینان داشته باشید.

چه فروشگاه‌هایی برای خرید Game Pass مناسب نیست؟

خرید اشتراک‌هایی مانند گیم پس (مخصوصا به شکل اکانتی) از کانال‌های تلگرامیِ بدون مجوز توصیه نمی‌شود.