گیم رنتر

ویژگی جدید YouTube: بازی‌های رایگان با Playables

Saturday، ۱۶ Tir ۱۴۰۳

صنعت بازی‌ها در سالیان اخیر به حدی رشد کرده که باعث شده تا خیلی از شرکت‌هایی که در حیطه‌های دیگر فعالیت می‌کنند، وسوسه شوند تا وارد این حوزه شده و سهمی از این بازار عظیم داشته باشند.

از طرفی، ارائه مجموعه‌ای از بازی‌های معمولی به یکی از محبوب‌ترین راه‌هایی تبدیل شده که شرکت‌های فناوری از آن برای جذب مخاطب یا حفظ مشترکین خود استفاده می‌کنند. لینکدین، نیویورک تایمز و حتی نتفلیکس از جمله شرکت‌هایی هستند که دست به این اقدام زده‌اند و امکان تجربه بازی‌های مشخصی را به عنوان بخشی از خدمات معمول خود فراهم کرده‌اند.

جدیدترین این شرکت‌ها، گوگل است که علی‌رغم فعالیت طولانی مدت در این صنعت، تصمیم گرفته تا گیمینگ را به پلتفرم محبوب پخش ویدیوی خود یعنی یوتیوب هم بیاورد. در این برنامه، مشترکین یوتیوب پرمیوم و معمولی می‌توانند به بیش از ۷۵ بازی مختلف در نسخه موبایل و دسکتاپ این اپلیکیشن دسترسی داشته باشند و بدون محدودیت آن‌ها را تجربه کنند.

نحوه استفاده از YouTube Playables

برای بازی در یوتیوب وارد وب سایت یا اپلیکیشن یوتیوب شده و Playables را در نوار کناری جستجو کنید و یا مستقیما وارد صفحه بازی های یوتیوب شوید.

شما می‌توانید تا با انتخاب منوی سه نقطه روی هر بازی، آن را با دوستان خود هم به اشتراک بگذارید.

لازم به ذکر است که این بازی‌ها، درست مثل ویدیوهای یوتیوب، به صورت آنلاین استریم می‌شوند و شما برای تجربه آن‌ها نیازی به دانلود و نصبشان نخواهید داشت.

چه بازی‌هایی در YouTube Playables موجود است؟

در حال حاضر، ۷۵ بازی سرگرم‌کننده روی این سرویس در دسترس مشترکین پرمیوم قرار دارد که برخی از معروف‌ترین آن‌ها عبارتند از: Angry Birds Showdown، Cut The Rope، Tomb of the Mask، Trivia Crack و تعداد زیادی بازی با کیفیت دیگر.

در ضمن این امکان برای بازیکنان وجود دارد که پیشرفت خود در هر بازی را سیو کرده و امتیازات خود را در هر زمانی پیگیری کنند.

اگر با سرویس یوتیوب پرمیوم و مزایای آن آشنایی ندارید، می‌توانید مطلب «یوتیوب پرمیوم چیست و چه مزایایی دارد؟» را مطالعه کنید.