گیم رنتر

گیفت کارت ایکس باکس چیست؟

Saturday، ۱۹ Khordaad ۱۴۰۳

گیفت کارت ایکس باکس یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای استفاده از خدمات پولی مایکروسافت و ایکس باکس است که در این مطلب قصد معرفی آن را داریم.

معرفی گیفت کارت ایکس باکس

گیفت کارت‌های ایکس باکس کارت‌هایی با اعتبار پولی مشخص هستند که جهت پرداخت هزینه‌ بازی‌ها و خدمات دیگر در کنسول‌های ایکس باکس و پی سی استفاده می‌شوند و خود کمپانی مایکروسافت تولید کننده آن‌هاست.

کاربران می‌توانند با خرید و وارد کردن کد منحصر به فرد گیفت کارت، اعتبار این کارت‌ها را، بسته به نوع و میزان آن (از ۵ تا ۱۰۰ دلار)، به اکانت ایکس باکس خود اضافه کرده و در خرید بازی‌ها و پرداخت دیگر هزینه‌ها از آن استفاده کنند.

انواع گیفت کارت ایکس باکس

گیفت کارت‌های موجود برای ایکس باکس به سه نوع کلی تقسیم می‌شوند که از لحاظ کارکرد با یکدیگر تفاوت دارند و در زمان خرید، حتما باید به این موضوع توجه شود.

این سه نوع عبارتند از:

  • گیفت کارت ایکس باکس معمولی: گیفت کارت‌ ایکس باکس معمولی پرکاربردترین و متداول‌ترین نوع آن‌ها هستند و به کاربران امکان خرید و استفاده از تمام بازی‌ها و سرویس‌های مخصوص ایکس باکس را (با توجه به میزان اعتبار گیفت کارت مورد نظر) می‌دهند.
  • گیفت کارت ایکس باکس گیم پس: این نوع، خود به دو دسته گیفت کارت گیم پس آلتیمیت و معمولی تقسیم می‌شود. این دسته از گیفت کارت‌ها به صورت انحصاری برای خرید و شارژ مدت عضویت شما در سرویس گیم پس مایکروسافت استفاده می‌شود. لازم به ذکر است که سرویس گیم پس آلتیمیت با گیم پس معمولی تفاوت‌هایی دارد که در این مطلب به طور کامل برایتان توضیح داده شده است.
  • گیفت کارت ایکس باکس لایو گلد: اگر کاربر ایکس باکس باشید احتمالا اطلاع دارید که برای تجربه آنلاین اکثر بازی‌ها به همراه دیگران، باید اشتراک سرویس ایکس باکس لایو را داشته باشید. این نوع از گیفت کارت هم دقیقا همین هدف را دنبال می‌کند و انحصارا برای خریداری و تمدید اشتراک این سرویس به کار می‌رود.

نکته: دارندگان گیم پس آلتیمیت نیازی به خریداری جداگانه سرویس لایو ندارند و مزایای این سرویس به صورت رایگان برای آنان فعال خواهد شد.

مزایای استفاده از انواع گیفت کارت‌های ایکس باکس

  • آسان شدن روند پرداخت هزینه بازی‌ها و سرویس‌ها بدون نیاز به داشتن حساب بانکی بین المللی.
  • نداشتن تاریخ انقضا در این گیفت کارت‌ها و قابل استفاده بودن در طولانی مدت.
  • خرید انواع بازی ایکس باکس و حتی فیلم و سریال و موزیک، از استور مایکروسافت بوسیله اعتبار این گیفت کارت‌ها.
  • خرید ارزهای درون بازی (مثل ویباکس فورتنایت) بوسیله این گیفت کارت‌ها.

استفاده از گیفت کارت ایکس باکس در ایران

از آنجایی که بخاطر تحریم‌ها امکان استفاده از خدمات پولی ایکس باکس و استور مایکروسافت برای ایرانیان غیر فعال است، کاربر باید بوسیله DNS آی پی خود را به کشور دیگری غیر از ایران تغییر دهید تا بدون نگرانی از امکانات مذکور استفاده کنید. برای راهنمایی و اطلاعات بیشتر، می‌توانید از خدمات پشتیبانی گیم رنتر استفاده کنید.

بهترین مرجع برای خرید گیفت کارت‌ ایکس باکس

برای خرید امن گیفت کارت‌های معتبر و دوری از خطرات احتمالی (مثل بن شدن کنسول)، توصیه می‌شود تا از فروشگاه‌های نام‌آشنا، با سابقه و دارای مجوز اقدام کنید.

مجموعه گیم رنتر با سابقه‌ای درخشان، یکی از معتبرترین فروشگاه‌های این حوزه است که انواع گیفت کارت‌های ایکس باکس در رنج‌های مختلف قیمتی را با پشتیبانی آنلاین و دائمی، عرضه می‌کند.

سوالات متداول

گیفت کارت ایکس باکس چیست؟

گیفت کارت‌ Xbox نوعی کارت اعتباری هستند که با وارد کردن کد آن روی اکانت ایکس باکس خود، می‌توانید از مبلغ آن برای خرید بازی و خرید از استور مایکروسافت استفاده کنید.

آیا در ایران می‌شود از اعتبار گیفت کارت‌ها استفاده نمود؟

بله استفاده از گیفت کارت ایکس باکس در ایران با استفاده از DNS مناسب ممکن است.

از کجا می‌توان این گیفت کارت‌ها را خریداری کرد؟

فروشگاه گیم رنتر عرضه کننده انواع این گیفت کارت‌ها با مناسب‌ترین قیمت و پشتیبانی کامل است.