آیا نتفلیکس پریمیوم ارزش خرید دارد؟

Monday، ۲۲ Esfand ۱۴۰۱

شبکه نتفلیکس شامل یک طرح یا پلن اشتراکی با نام پریمیوم (Premium) است که نسبت به دو طرح دیگر قیمت بیش‌تری دارد. سطح پریمیوم به شما اجازه می‌دهد به صورت همزمان روی چهار دستگاه مختلف محتویات شبکه Netflix را با کیفیت 4K تماشا کنید. اما آیا قیمت بیشتر این Plan ارزش هزینه کردن را دارد؟

در این مقاله ارزش خرید نتفلیکس پرمیوم را بررسی می‌کنیم.

نتفلیکس پریمیوم چیست؟

نتفلیکس پریمیوم یا Netflix Premium گران‌ترین اشتراک تماشای فیلم و سریال در نتفلیکس است که قابلیت پخش ویدیوها با کیفیت 4K را دارد.

شبکه نتفلیکس شامل سه طرح مختلف با نام‌های Basic، Standard و پریمیوم است که هر کدام قابلیت‌های خود را دارند. از آنجایی که بیش‌تر شبکه‌های اشتراکی مانند Amazon prime و Disney+ صرفا شامل یک طرح می‌شوند، مواجه شدن با سه Plan نتفلیکس ممکن است سردرگم کننده باشد.

اما آیا این ویژگی‌های اضافی ارزش قیمت بیشتری که برای Premium می‌پردازید را دارد؟ در ادامه به این سوال خواهیم پرداخت.

ویژگی‌های مختلف سه سطح Basic، Standard و Premium

شما می‌توانید با خرید هر یک از سه Plan ذکر شده تمامی محتویات موجود در نتفلیکس را تماشا کنید؛ اما هر کدام قوت و ضعف خود را دارند. مثلا اگر کیفیت 4K اولویت شما نیست، خرید اشتراک‌های پایه و استاندارد گزینه بهتری نسبت به Premium است.

مطلب پیشنهادی: اضافه کردن زیرنویس فارسی به نتفلیکس

از کجا بفهمیم پرمیوم گزینه مناسبی است؟

قبل از خرید اشتراک پرمیوم نتفلیکس، سوالات زیر را از خودتان بپرسید. جواب‌های شما ارزش خرید این محصول را مشخص خواهد کرد.

چند نفر از حساب نتفلیکس استفاده می‌کنند؟

در هر سه سطح نتفلیکس، می‌توانید پنج پروفایل مختلف در یک اشتراک بسازید. این پروفایل‌های مجزا به اعضای خانواده اجازه می‌دهند مواردی مانند محتواهای تماشا شده، فیلم و سریال‌های پیشنهادی و تنظیمات را صرفا برای خود داشته باشند.

برای مثال اگر شما یک فیلم مشخص را با پروفایل خود ببینید، سایر اعضای خانواده متوجه فیلمی که روی پروفایل خود تماشا کرده‌اید نخواهند شد. از طرف دیگر سلیقه اعضای خانواده با همدیگر تداخل پیدا نمی‌کند تا خود Netflix با توجه به سلیقه افراد به آن‌ها فیلم پیشنهاد دهد.

اما این دقیقا جایی است که نتفلیکس پریمیوم ارزش واقعی خود را نشان می‌دهد. با وجود اینکه پنج پروفایل می‌توانند روی هر حسابی قرار گیرد، اما امکان استریم همزمان وجود ندارد. مثلا اگر طرح Basic را خریداری کنید، هنگامی که یکی از اعضای خانواده سریال ببیند، شما قادر به تماشای هیچ محتوایی نخواهید بود.

در چنین شرایطی باید تنها زمانی از حساب نتفلیکس خود استفاده کنید که شخص دیگری آنلاین نیست. اما اگر نتفلیکس پریمیوم بخرید، چهار عضو قادر هستند به صورت همزمان و در دستگاه‌های مختلف فیلم و سریال تماشا کنند.

آیا به نمایشگر 4K دسترسی دارید؟

اگر تلوزیون 4K داشته باشید، خرید Netflix Premium ضرورت پیدا می‌کند. این شبکه اینترنتی فیلم و سریال‌های متعددی دارد که از کیفیت 4K پشتیبانی می‌کنند و وضوح تصویر بالایی را ارائه می‌دهند.

اما اگر به جای Netflix Premium به سراغ دو طرح Basic یا Standard بروید، باید به کیفیت پایین‌تر محتویات موجود رضایت دهید.

آیا اینترنت مناسب برای اجرای 4K فیلم‌ها دارید؟

جدا از بحث تعداد دستگاه‌های قابل استفاده همزمان و دسترسی به نمایشگر 4K، باید به سرعت اینترنت خود هم دقت داشته باشید. برای اینکه بتوانید فیلم و سریال‌ها را به شکل 4K ببینید، سرعت اینترنت شما باید مناسب باشد.

البته این موضوع بدون راه حل نیست. اگر به سایر ویژگی‌های طرح نتفلیکس پریمیوم نیاز داشته اما اینترنت خوبی ندارید، بهتر است فیلم و سریال‌ها را دانلود کنید. با دانلود کردن محتویات مورد نظر خود از طریق برنامه نتفلیکس، با اینترنت کم سرعت هم می‌توانید ویدیوهای 4K تماشا کنید.

نتفلیکس پریمیوم: بهترین گزینه برای فیلم ‌دوست‌ها

با توجه به ویژگی‌های خاص اشتراک Premium در نتفلیکس، می‌توان گفت این محصول بهترین انتخاب برای طرفداران پر و پا قرص فیلم و سریال است. با نتفلیکس پریمیوم، همه محدودیت‌ها کنار رفته و تلویزیون شما مستقیما به قلب هالیوود متصل می‌شود.

اگر دنبال مرجع معتبری برای خرید Netflix می‌گردید، روی کمک گیم رنتر حساب کنید.

سوالات رایج

آیا Netflix Premium ارزش خرید دارد؟

اشتراک پرمیوم نتفلیکس ویژگی‌هایی مثل کیفیت 4K، پشتیبانی از چند دستگاه برای پخش همزمان و دانلود مستقیم فیلم و سریال را دارد که ارزش خریدش را بالا می‌برد.

قیمت Netflix Premium چقدر است؟

این اشتراک با قیمت ۱۵.۴۹ دلار در ماه به فروش می‌رسد. اما در ایران با قیمت کمتری قابل تهیه است.