نگاهی به High on Life: جنجالی‌ترین بازی گیم پس

Monday، ۵ Dey ۱۴۰۱

این روزها بازی جدیدی در بین گیمرها سر و صدا کرده: High on Life. بازی‌ای که علاوه بر محبوبیت میان گیمرها، رکوردهای جالبی هم به جا گذاشته.

High on Life که حالا بهترین بازی تاریخ گیم پس (Game Pass) شناخته می‌شود، در صدر لیست پرطرفدارترین‌ها جا گرفته و دل گیمرهای پی سی و ایکس باکس را به دست آورده.

اما با این وجود، منتقدها از ۱۰۰ به آن ۶۸ امتیاز دادند.

خیلی‌ها معتقدند این امتیاز می‌توانست بیشتر باشد؛ ولی به دلیل مشکلات فنی، مکانیزم تیراندازی کسل کننده و همچنین تاثیرات انیمیشن ریک و مورتی، نتواسته امتیاز بالاتری دریافت کند.

البته نمره پایین و خبر ساز منتقدها تاثیری روی تجربه طرفدارن بازی نذاشته و از نظر آن‌ها، High on Life یکی از خنده‌دارترین شوترهای جنجالی سال است.

اما موفقیت‌های اخیر این بازی، حتی گیمرها را هم متعجب کرده. رکوردها و عناوینی مثل:

  • پرطرفدارترین بازی مستقل عرضه شده در گیم پس.
  • محبوب‌ترین بازی تک‌نفره در تمام دوران‌ها از سوی گیم پس.

به گفته مایکروسافت، High on Life موفق‎‌ترین عنوان منتشر شده در گیم پس بوده و این در حالی است که بازی‌هایی مانند Minecraft هم در این سرویس وجود دارند. یعنی «های آن لایف»، شوتر کمدیِ استودیو Squanch Games، حتی ماینکرافت را هم در گیم پس شکست داده .

علاوه بر ماینکرافت، این بازی جذاب حتی FIFA 22، Disney Dreamlight Valley و Halo Infinite را هم پشت سر گذاشته–که اتفاق نادری است.

اما این همه موفقیت فقط و فقط در ۵ روز ابتدایی عرضه High on Life بدست آمده؛ و این حاکی از پتانسیل بالای آن است.

مطابق با بررسی‌های صورت گرفته (میان حدود 3 هزار کاربر)، ما به این نتیجه رسیدیم که بازی High on Life در Steam هم رتبه‌بندی بسیار مثبتی را به خود اختصاص داده. این نشان می‌دهد که کاربران و بازیکنان PC هم به آن علاقه نشان داده‌اند.

مایک فریدلی، مدیر استودیوی Squanch Games می‌گوید: «ما از واکنش گیمرهایی که باعث شدند در این مدت کوتاه به محبوب‌ترین بازی در Game Pass تبدیل شویم، حیرت‌زده شده‌ایم. زمانی که Squanch Games برای اولین بار ساخته شد، صرفا برای ساخت گیم‌هایی بود که ما دوست‌شان داریم. اما Game Pass به ما کمک کرد تا به گیمرهایی که سلیقه مشترکی با ما دارند هم دسترسی پیدا کنیم.»

نیمه خالی لیوان؛ تاریکی‌های کهکشان High on Life

تا به اینجا سعی کردیم نمرات جنجالی بازی High on Life را به شما معرفی کنیم و از شگفتی‌های آن بگوییم. اما، مسلما هیچ بازی‌ای بدون نقص نیست.

هر چند High on Life در نمودارهای مختلف بالاترین رتبه‌ها را بدست آورده، همچنان نمره خوبی در Metacritic عایدش نشده.

البته بیشتر نقدهای منفی متوجه مسائل فنی و همچنین طنز پرحاشیه High on Life بوده و جلوی محبوبیت بازی را نگرفته.

در کل، این درست است که دیگر بازی‌های سال ۲۰۲۲، مانند Elden Ring، Marvel Snap، و A Plague Tale Requiem، تحسین بازیکنان و منتقدان را به دست آورده‌اند؛ اما بازی High on Life هم خلاقیت را به شوترهای اول شخص آورده و رنگ و بوی جدیدی به محصولات گیم پس داده.

برای تجربه High on Life روی کنسول یا پی سی، می‌توانید اشتراک گیم پس را گیم رنتر تهیه کنید.

بازی High on Life در یک نگاه

بررسی مختصر بازی High on Life در گیم پس

بازی High on Life یک اکشن-کمدی در سبک شوتر اول شخص است که به محبوب‌ترین بازی گیم پس تبدیل شده. هرچند منتقدها نمره متوسطی به آن داده‌اند، اما از نظر گیمرها High on Life یک اول‌شخص موفق است که علاوه بر سرگرم کردن، لبخند روی لب شما می‌آورد. (امتیاز منتقدها به این بازی 6.4 بوده؛ ولی گیمرها به آن 8.3 داده‌اند.)

چطور High on Life را دانلود کنیم؟

برای دانلود رایگان و قانونی بازی High on Life، اشتراک گیم پس آلتیمیت را برای کنسول ایکس باکس یا PC خود تهیه کنید. این بازی در حال حاضر برای مشترکین گیم پس رایگان بوده و بدون هزینه اضافی قابل دانلود است.