پلاس رایگان در ایران: راهنمای کامل خرید و استفاده

Saturday، ۱۴ Khordaad ۱۴۰۱

آیا می‌شه به جای خرید پلاس، اون رو به شکل رایگان دریافت کرد؟

در این مقاله هر چیزی که باید درباره اکانت‌های Plus تریال بدونید رو پیدا می‌کنید.

منظور از پلاس رایگان چیه؟

پلی استیشن پلاس به کاربرهای جدید اجازه می‌ده که ۱۴ روز به شکل رایگان از خدمات PSN استفاده کنند. این پیشنهاد در ایران با نام «پلاس رایگان» شناخته می‌شه و به شکل اشتراک‌های مجزا به فروش می‌رسه.

پیشنهاد پلاس ۱۴ روزه مجانی از طرف سونی

مایکروسافت به عنوان رقیب اصلی Sony، اشتراک گیم پس آلتیمیت رو در ماه اول به جای ۱۵ دلار، با قیمت ۱ دلار عرضه می‌کنه. ولی سونی ترفند دیگه‌ای داره؛ اگه دفعه اولی باشه که قصد خرید پلی استیشن پلاس دارید، بدون پرداخت حتی یک دلار می‌تونید چهارده روز از این سرویس استفاده کنید.

ولی سوال اینجاست که اگه ۱۴ روز اول رایگانه، چرا این کد پلاس رایگان در ایران با قیمت‌های مختلف فروخته می‌شه؟

نحوه تهیه و خرید Plus رایگان در ایران

برای اینکه بتونید پلاس تریال مجانی بگیرید، باید اطلاعات یک حساب PayPal یا شماره کارت ارزی رو وارد اکانت پلی استیشن بکنید.

از اونجایی که اکثر ایرانی‌ها کردیت کارت ندارند، بعضی از فروشنده‌های داخلی شماره‌ کارت‌ها و حساب خودشون رو در اکانت‌های مختلف وارد می‌کنند و به عنوان پلاس ۱۴ روزه رایگان به فروش می‌رسونند.

این کار هزینۀ زیادی برای فروشنده نداره و با داشتن چند کارت ارزی ساده می‌شه تعداد زیادی اشتراک رایگان Generate کرد. ولی متاسفانه افراد سودجویی هم هستند که این محصولات تریال رو با قیمت غیر منصفانه و بالا به فروش می‌رسونند.

مشکلات احتمالی استفاده بیش از حد

با توجه به قوانین شرکت سونی، (تصویر زیر): «هر شخص فقط یک بار حق استفاده از پلاس رایگان ۱۴ روزه رو داره». با توجه به این مسئله، گیمرهای ایرانی دوست دارند بدونند استفاده متعدد از این پیشنهاد چه عواقبی داره؟

  • محدودیت ساخت اکانت جدید

شما فقط می‌تونید ۱۶ اکانت روی PlayStation 4 داشته باشید؛ و از این شانزده تا، فقط ۷ تا می‌تونن برای پلاس استفاده بشن. در کنسول پلی استیشن ۵ هم پلاس روی یک حساب کاربری قابل اجراست و همین مسئله، استفاده مداوم از Free Plus Trial رو سخت‌تر می‌کنه.

شما هر دفعه باید حساب جدید بسازید و مراحل فعال‌سازی کد رایگان رو از اول طی کنید.

  • احتمال پاک شدن سیوها و اچیومنت‌ها

از اونجایی که پلاس رایگان روی اکانت جدید فعال می‌شه، ممکنه نتونید Save ها و تروفی‌های بازی‌ها رو ذخیره کنید. البته روش‌هایی برای دور زدن این مشکل وجود داره. ولی ریسک از دست رفتن اطلاعات در این حالت همیشه بالاست.

  • دردسرهای اکتیو و دی‌اکتیو

اغلب پلاس‌های رایگان ۱۴ روزه به شکل اکتیو و دی اکتیو استفاده می‌شن. یعنی یک اکانت روی کنسول Active as Primary می‌شه تا امکانات PSN PLUS روی حساب اصلی شما فعال بشه.

اما ظرفیت‌های اکتیو و دی اکتیو دردسرهای خاص خودشون رو دارند و برای اکثر گیمرهایی که می‌خوان قانونی و بی‌دردسر بازی کنند، مناسب نیستند.

آیا کد پلاس رایگان باعث بن شدن کنسول می‌شه؟

تا امروز موردی مشاهده نشده که به خاطر استفاده از پلاس رایگان ۱۴ روزه مسدود یا بن شده باشه. ولی شرکت سونی قوانین نسبتا سختی برای بکارگیری غیرقانونی از محصولاتش داره.

مثلا به وضوح اعلام کرده که شریک شدن اشتراک PSN PLUS با گیمرهای دیگه، خلاف قوانینه و می‌تونه پیگرد داشته باشه.

بهترین جایگزین برای 14-Day Trial Plus

گزینه بهتری نسبت به پلاس رایگان وجود داره: گیفت کارت‌های ۱۰۰% قانونی گیم رنتر.

اگه می‌خواید PlayStation Plus رو بدون دردسر و خطر تجربه کنید، خرید ردیم کد رو امتحان کنید.

گیم رنتر آموزش تصویری و جامع استفاده از کدها رو به شما می‌ده و با پشتیبانی دائمی خودش، همیشه در کنار شما می‌مونه تا نگران هیچی نباشید.

با خرید گیفت کارت:

  • نگران کرکی بودن اشتراک و خطرات پلاس هکی نیستید.
  • بدون نیاز به ساخت اکانت جدید، Plus خودتون رو شارژ می‌کنید.
  • سیوها و اچیومنت‌ها همیشه روی حساب کاربری خودتون باقی می‌مونه.
  • و خیال‌تون راحته که یک مرجع معتبر با پشتیبانی قوی در کنارتونه.