گیم رنتر

بهترین بازی‌های ایکس باکس که تابستان منتشر می‌شوند

Monday، ۱۸ Tir ۱۴۰۳

فصل تابستان فرا رسیده و بازی‌ کردن در تابستان همیشه لذت‌بخش‌تر است. در این مقاله می‌خواهیم ۱۰ مورد از بازی‌هایی که در فصل تابستان برای ایکس باکس عرضه می‌شوند را معرفی کنیم.

Still Wakes the Deep

  • تاریخ عرضه: ۲۹ خرداد

در این بازی شما کنترل یک برق‌کار به نام Caz را به‌عهده می‌گیرید که در یک سکوی نفتی گیر افتاده است. همانطور که او به دنبال راه فرار می‌گردد، چند هیولای مرموز و خطرناک هم دنبال شکار او هستند.

بازی Still Wakes the Deep یک اثر اول شخص در ژانر ترسناک/روانشناختی است که در سایت متاکریتیک، در حال حاضر از کاربران نمره ۸.۳ از ۱۰ را دریافت کرده است.

The First Descendant

  • تاریخ عرضه: ۱۲ تیر

جدیدترین ساخته استودیو کره‌ای Nexon یک بازی آنلاین لوتر-شوتر سوم شخص است. در این بازی شما وظیفه دارید تا از انسان‌ها در برابر موجودات بیگانه محافظت کنید. 

The First Descendant یک بازی رایگان است که تا ۴ نفر از مولتی پلیر پشتیبانی می‌کند. البته می‌توانید به تنهایی هم ماموریت‌های بازی را انجام دهید.

Flintlock: The Siege of Dawn

  • تاریخ عرضه: ۲۸ تیر

در بازی Flintlock: The Siege of Dawn خدایان شروری دنیا را کنترل می‌کنند. شخصیت اصلی بازی، دختری به نام Nor است که یک عضو نخبه از ارتش «اتحادیه» انسان‌هاست. او در این راه با یک موجود جادویی به نام Enki همراه می‌شود تا خدایان را از تخت پادشاهی‌شان به زیر بکشد. 

این بازی یک اثر سوم شخص اکشن/ماجراجویی جهان-باز است.

SteamWorld Heist 2

  • تاریخ عرضه: ۱۸ مرداد

سری بازی‌های SteamWorld مجموعه آشنایی برای دوستداران بازی‌های ایندی هستند. نسخه دوم از سری Heist شما را در نقش کاپیتان Leeway قرار می‌دهد که باید سوار بر کشتی آهنی خود، وارد دریاهای ناشناخته شوید و به مقرها و کشتی‌های دشمنان حمله کنید.

این بازی گیم پلی نوبتی دارد و برای هر ماموریت می‌توانید تصمیم بگیرید که کدام عضو خدمه را با خودتان به ماموریت ببرید.

Visions of Mana

  • تاریخ عرضه: ۸ شهریور

Visions of Mana جدیدترین نسخه از سری بازی‌های Mana است. شما در این نسخه کنترل پسری به نام Val را به‌عهده می‌گیرید که همراه با دختری راهی سفری می‌شوند تا به درخت مانا برسند و قدرت آن را احیا کنند.

Visions of Mana یک بازی سوم شخص اکشن/ماجراجویی است اما مثل بقیه بازی‌های شرقی نیست که مبارزات نوبتی داشته باشد. درعوض، مبارزات بازی کاملا سرعتی بوده و مثل بازی‌های RPG غربی هستند

Star Wars: Outlaws

  • تاریخ عرضه: ۹ شهریور

اولین بازی جنگ ستارگان یوبیسافت بسیار امیدوارکننده به نظر می‌رسد. بخش جالب بازی اینجاست که شما دیگر لایت‌سیبر ندارید و مجبورید مثل افراد عادی دنیای استار وارز، فقط با تفنگ مبارزه کنید.

مبارزات هوایی، سفر به سیاره‌های مختلف و آشنای فرنچایز جنگ ستارگان، دنیای جهان-باز در کنار گیم پلی اکشن بازی باعث شده تا Star Wars: Outlaws برای طرفداران این سری فیلم‌ها، مورد انتظارترین بازی تابستان باشد.

Harry Potter: Quidditch Champions

  • تاریخ عرضه: ۱۳ شهریور

اگر از گیمرهای قدیمی باشید ممکن است Harry Potter: Quidditch World Cup محصول سال ۲۰۰۳ را بازی کرده باشید. حالا بعد از سال‌ها دوباره یک بازی با حال و هوای مسابقات کوییدیچ قرار است منتشر شود.

Harry Potter: Quidditch Champions یک بازی کاملا آنلاین است که می‌توانید تنها یا با دوستانتان در مسابقات کوییدیچ شرکت کنید و به قهرمانی برسید. همچنین می‌توانید یک کارکتر شخصی‌سازی شده بسازید یا حتی به‌جای کارکترهای دنیای هری پاتر بازی کنید.

Age of Mythology: Retold

  • تاریخ عرضه: ۱۴ شهریور

خیلی از گیمرها با نسخه قدیمی Age of Mythology بزرگ شدند و خاطرات زیادی با آن دارند. حالا قرار است ریمیک یکی از بهترین بازی‌های Real-Time استراتژی کل تاریخ به زودی عرضه شود.

اگر از علاقه‌مندان به سبک استراتژی هستید و از بازی‌هایی مثل وارکرفت خوشتان می‌آید، پس قطعا باید Age of Mythology: Retold را بازی کنید.

برخلاف نسخه قدیمی، این ریمیک قرار است علاوه‌بر پی سی، برای ایکس سری X و S هم پورت شود.

S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl

  • تاریخ عرضه: ۱۵ شهریور

سری استاکر بسیار شبیه به باز‌ی‌هایی مثل Metro Exodus است. بعد از انفجار راکتور اتمی چرنوبیل، شهر اطراف این نیروگاه به یک ویرانه تبدیل شده است که موجودات ماوراطبیعی در آن پرسه می‌زنند. 

داستان بازی ۲۰ سال بعد از آن انفجار اتفاق می‌افتد و شما در نقش یک «استاکر» به نام Skif قرار می‌گیرید.

طبق صحبت سازندگان برای بازی کردن استاکر ۲ حتما نیازی نیست که نسخه‌های قبلی این سری را بازی کرده باشید اما اگر به فضاهایی مثل بازی‌های مترو علاقه‌مندید، پیشنهاد می‌کنیم نسخه قدیمی S.T.A.L.K.E.R را هم بازی کنید.

پیشنهادی برای شما: با خرید اشتراک گیم پس آلتیمیت می‌توانید S.T.A.L.K.E.R. 2 را روز عرضه در گیم پس بازی کنید.

Warhammer 40,000: Space Marine 2

  • تاریخ عرضه: ۱۹ شهریور

اکثریت افراد سری وارهمر را با بازی‌های استراتژی و داستان پیوسته‌اش می‌شناسند. ولی نکته جالب این بازی اینجاست که شما حتما لازم نیست درباره وارهمر چیزی بدانید یا لازم نیست که قسمت اول را بازی کرده باشید تا از Space Marine 2 لذت ببرید.

Warhammer 40,000: Space Marine 2 با گرافیک واقع‌گرایانه و گیم پلی خشنی که دارد، مخصوص طرفداران بازی‌های شوتر است.


سوالات رایج

مهم‌ترین بازی‌هایی که فصل تابستان منتشر می‌شوند کدام‌اند؟

Star Wars: Outlaws - Age of Mythology - S.T.A.L.K.E.R. 2 - Warhammer: Space Marine 2

کدام یک از بازی‌ها روز عرضه در گیم پس قرار می‌گیرند؟

Still Wakes the Deep - Flintlock - Age of Mythology - S.T.A.L.K.E.R. 2 - Warhammer: Space Marine 2