بهترین بازی‌های چند نفره ایکس باکس (۱۵ تای برتر)

Wednesday، ۲۲ Farvardin ۱۴۰۳

بهترین بازی‌های چند نفره ایکس باکس (۱۵ تای برتر)

با وجود محبوبیت بازی های تک نفره، خیلی‌ از گیمرها ترجیح می‌دهند با سایر گیمرها بازی کنند و اگرچه تک و تنها در اتاق خود نشسته‌اند، همراه دوستانشان باشند. جدا از این، برخی از بازی‌ها هم واقعا در حالت چند نفره جذابیت بیشتری دارند و نباید آن‌ها را تنهایی بازی کنید.

در این نوشته نگاهی به همین بازی‌ها می‌اندازیم و ۱۵ تا از بهترین بازی‌های چند نفره ایکس باکس را به گیمرهایی که به بازی‌های آنلاین و گروهی علاقه دارند معرفی کنیم.

1. Minecraft

  • سال انتشار: ۲۰۱۱
  • حجم بازی: ۱ گیگابایت

اگرچه گشت‌وگذار در جهان ویژه و منحصر به فرد ماینکرفت به‌تنهایی لذت‌بخش است و سرگرمی بسیار خوبی به شمار می‌رود، اجرای این بازی به همراه دوستانتان بسیار سرگرم‌کننده‌تر خواهد بود و اوقات خوش‌تری را برایتان رقم خواهد زد.

مشورت کردن با سایر گیمرها و ساختن ساختمان‌ها و وسایل گوناگون در جهان ماینکرفت نه‌تنها جنبه‌ی سرگرمی دارد، بلکه خلاقیت شما را هم دوچندان می‌کند و باعث می‌شود تجربه‌ی جدید و کاملا متفاوتی از بازی داشته باشید. به همین دلیل است که ماینکرفت یکی از بهترین بازی‌های چند نفره برای گیمرهای ایکس باکس در نظر گرفته می‌شود.

2. Rocket League

  • سال انتشار: ۲۰۱۵
  • حجم بازی: ۲۰ گیگابایت

بازی Rocket League مخصوص کسانی است که هم از فوتبال لذت می‌برند، هم ماشین‌بازی! البته این یک فوتبال و ماشین‌سواری معمولی نیست و شما با ماشین‌های قدرتمند و عجیب و غریب می‌توانید کارهای زیادی از جمله پرش، دریفت و پشتک زدن در یک زمین فوتبال بزرگ با توپ‌های غول‌پیکر انجام دهید. این بازی هم با توجه به ماهیت مسابقه‌ای آن یک انتخاب عالی برای کسانی است که می‌خواهند به همراه دوستان خود و به صورت چند نفره بازی کنند.

3. Diablo 4

  • سال انتشار: ۲۰۲۳
  • حجم بازی: ۷۵ گیگابایت

بازی Diablo 4 بالاخره منتشر شد تا عناصر گیم‌پلی کلاسیک و خاطره‌انگیز قسمت سوم مجموعه بازی‌ها را به همراه تصاویر دیدنی، گرافیک بهتر و بهبودهای بصری به نمایش بگذارد. این بازی آنلاین و چند نفره به شما اجازه می‌دهد یک گروه خاص از شخصیت‌ها را انتخاب و شخصی‌سازی کنید و به جنگ با اهریمنان و پلیدی‌ها بروید. گیم‌پلی سرگرم‌کننده‌ی بازی و نقشه‌ی بزرگ آن باعث می‌شود ساعت‌ها به همراه سایر گیمرها بازی کنید و خاطره‌ی خوشی از گشت‌وگذار در جهنم برای خود به ارمغان بیاورید.

4. Apex Legends

  • سال انتشار: ۲۰۱۹
  • حجم بازی: ۶۰ گیگابایت

این بازی تیراندازی جزو بهترین بازی‌های چند نفره است که یک رقابت شدید به شمار می‌رود و کار تیمی شما و دوستانتان را در برابر سایر گیمرها به چالش می‌کشد. در بتل رویال Apex Legends هر کس می‌تواند به سلیقه‌ی خود شخصیتی را انتخاب کند و با کمک استعداد، استراتژی و کار گروهی به همراه هم‌تیمی‌هایش سایر گروه‌ها را شکست دهد و برنده‌ی مسابقه شود.

5. Fortnite

  • سال انتشار: ۲۰۱۷
  • حجم بازی: ۲۰ گیگابایت

شاید خیلی‌ها در ابتدا گول ظاهر کارتونی فورتنایت را بخورند، ولی این بازی کاملا رقابتی و جدی است و حسابی به گیمرها فشار می‌آورد. در این بتل رویال شما همواره زیر فشار هستید و با چالش‌هایی که سایر بازیکنان و همچنین خود بازی برایتان به وجود می‌آورند روبه‌رو می‌شوید!.

شما در ابتدای بازی با دست خالی وارد محیط بازی می‌شوید و باید به دنبال اسلحه، مهمات و هر چیزی که به زنده ماندنتان کمک می‌کند بگردید. در این وضعیت باید تلاش کنید از سایر بازیکنان دور بمانید تا جانتان به خطر نیفتد و هر زمان که آماده شدید به شکار بقیه بروید. البته باید حواستان به زمان بازی باشد و هر چه زودتر آماده شوید، زیرا با گذر زمان محدوده‌ی نقشه‌ی بازی کوچک‌تر می‌شود و مجبورتان می‌کند با بازیکنان دیگر روبه‌رو شوید و آن‌ها را از سر راه بردارید، البته اگر آن‌ها زودتر شما را از سر راه برندارند.

البته برای تجربه بهتر فورتنایت، می توانید Fortnite V-Bucks تهیه کنید و سلاح ها و اسکین های بازی را زودتر باز کنید.

این گیم‌پلی یک انتخاب عالی برای بازی‌های چند نفره است. شما با دوستان خود می‌توانید برنامه‌ریزی و همکاری کنید و سایر بازیکنان را از بین ببرید تا برنده‌ی میدان شوید.

مقاله پیشنهادی: چگونه تحریم بازی Fortnite را دور بزنیم؟

6. Hunt: Showdown

  • سال انتشار: ۲۰۱۸
  • حجم بازی: ۳۰ گیگابایت

Hunt: Showdown یک بازی تیراندازی اول شخص است که در آن باید نقش یک شکارچی جایزه‌بگیر را بازی کنید و به شکار هیولاهای افسانه‌ای بروید. شما در این بازی نه‌تنها باید با هیولاها روبه‌رو شوید و با کشتنشان جایزه‌ی خود را به دست آورید، بلکه باید از خودتان و جایزه‌تان هم در برابر سایر جایزه‌بگیرها محافظت کنید.

این سناریو Hunt: Showdown را به یکی از بهترین بازی‌های چند نفره ایکس باکس تبدیل کرده و باعث شده هر بار تجربه‌ی جدید و جذابی داشته باشید. با توجه به اینکه گیمرهای گوناگونی در بازی وجود دارند، شما همواره مجبور می‌شوید استراتژی خود را برای کشتن هیولاها و محافظت از جایزه‌تان تغییر دهید و با برنامه‌ریزی دقیقی کارتان را پیش ببرید تا سایر بازیکنان زحمات شما را هیچ نکنند.

7. Destiny 2

  • سال انتشار: ۲۰۱۷
  • حجم بازی: ۱۰۰ گیگابایت

استودیوی بازی‌سازی Bungie یکی از قدیمی‌ترین استودیوهای کاربلد است که بازی‌های چند نفره‌ی عالی می‌سازد و با بازی‌های گوناگونی از جمله مجموعه‌ی Halo و همچنین Destiny 2 توانسته همیشه در فهرست بهترین بازی‌های چند نفره ایکس باکس قرار بگیرد.

Destiny 2 هم حالت تک نفره و هم چند نفره دارد و به شما این امکان را می‌دهد در یک محیط فضایی و علمی‌تخیلی به بازی با دوستان خود بپردازید. با آپدیت‌ها و DLCهای همیشگی بازی، گیمرها همواره می‌توانند کمپین‌ها و رویدادهای جدیدی را اجرا کنند و در جهان وسیع Destiny 2 غرق شوند، بنابراین این بازی حالا حالاها جزو بهترین بازی‌های چند نفره ایکس باکس خواهد بود.

8. Exoprimal

  • سال انتشار: ۲۰۲۳
  • حجم بازی: ۵۰ گیگابایت

جدیدترین بازی استودیوی Capcom که خیلی از زمان انتشار آن نگذشته، آینده و گذشته را با هم ترکیب می‌کند و تکنولوژی پیشرفته را در کنار دایناسورهای منقرض‌شده قرار می‌دهد.

شما در این بازی کنترل یک سرباز مجهز را برعهده می‌گیرید و باید ماموریت‌های گوناگونی را انجام دهید و در عین حال با انبوهی از دایناسورها مقابله کنید تا در نهایت بتوانید یک هوش مصنوعی شرور به نام Leviathan را شکست دهید. خوبی بازی این است که در یک گروه پنج نفره قرار دارید و تنها نیستید، ولی از آنطرف باید با گروه حریف بجنگید و پیش از آن‌ها دایناسورها و هوش مصنوعی را از سر راه بردارید تا برنده‌ی بازی شوید. این شرایط استراتژی، سرعت و کار گروهی شما را به چالش می‌کشد و Exoprimal را به یکی از بهترین بازی‌های چند نفره ایکس باکس تبدیل می‌کند.

9. Grand Theft Auto V

  • سال انتشار: ۲۰۱۳
  • حجم بازی: ۹۰ گیگابایت

بازی GTA V یکی از بهترین بازی‌های تک نفره است و داستان طولانی، شخصیت‌پردازی‌های فوق‌العاده و همچنین گیم‌پلی لذت‌بخش آن بدون شک نمی‌گذارند حتی لحظه‌ای از بازی دل بکنید و به خودتان و کنسول‌تان استراحت بدهید. با وجود این، حالت چند نفره‌ی بازی بسیار جذاب‌تر است و دست شما را باز می‌گذارد تا هر کاری را که دوست دارید، از دزدی گرفته تا از بین بردن سایر گیمرها انجام دهید.

نسخه‌ی آنلاین GTA V به شما این امکان را می‌دهد تا با سایر بازیکنان همکاری کنید یا به رقابت بپردازید و ماجراجویی‌های بازی را تکمیل کنید. جهان وسیع بازی و تعداد بی‌شمار ماموریت‌ها باعث می‌شوند گیمرهای زیادی پس از گذشت سال‌ها از انتشار این بازی همچنان در خیابان‌های سن آندریاس و لوس سانتوس ماشین‌سواری، تیراندازی، دزدی و جنایت کنند و محبوبیت این بازی را روز به روز افزایش دهند.

10. Mortal Kombat 11

  • سال انتشار: ۲۰۱۹
  • حجم بازی: ۵۰ گیگابایت

از زمانی که سر و کله‌ اولین بازی‌های ویدیویی و دستگاه‌های آرکید پیدا شد، بازی‌های مبارزه‌ای عملا تنها بازی‌های چند نفره‌ای بودند که گیمرها را برای ساعت‌ها غرق در یک جهان مجازی و کامپیوتری می‌کردند. بنابراین، جای شکی نیست که Mortal Kombat 11 در فهرست بهترین بازی‌های چند نفره ایکس باکس قرار داشته باشد.

اگر دنبال جدیدترین نسخه این بازی هستید، خرید مورتال کومبت ۱ را به شما پیشنهاد می کنیم.

استودیوی NetherRealm با این مجموعه بازی سنگ تمام گذاشته و یکی از بهترین و خاطره‌انگیزترین بازی‌های مبارزه‌ای را ساخته. این بازی، درست مانند هر بازی مبارزه‌ای دیگر، به دو بازیکن اجازه می‌دهد روبه‌روی یکدیگر قرار بگیرند و تن به تن با هم مبارزه کنند. حالت چند نفره و آنلاین بازی نه‌تنها شما را سرگرم می‌کند، بلکه باعث می‌شود با گیمرهای مختلف بازی کرده و دوستان جدیدی هم پیدا کنید!

مقاله پیشنهادی: آموزش لینک کردن اکانت یوبیسافت به ایکس‌باکس

11. Tekken 8

  • سال انتشار: ۲۰۲۴
  • حجم بازی: ۹۰ گیگابایت

حالا که حرف از بازی‌های مبارزه‌ای شد، قطعا باید به مجموعه‌ی Tekken هم اشاره کنیم و جدیدترین نسخه از این مجموعه، یعنی Tekken 8 را در فهرست بهترین بازی‌های چند نفره ایکس باکس قرار دهیم.

این بازی پایانی هیجان‌انگیز برای چندین دهه نبرد بین شخصیت‌های «جین» و «کازویا» است و امتیاز باورنکردنی ۹۰ از وبسایت متاکریتیک هم نشان می‌دهد با یک بازی موفق و فوق‌العاده طرف هستیم. تکن ۸ نه‌ تنها یادآور خاطرات کودکی و نسخه‌های قدیمی‌تر تکن است، بلکه شخصیت‌های جدید، گیم‌پلی پیشرفته و گرافیک خیره‌کننده‌ای دارد که درخور نسل جدید کنسول‌هاست و قطعا تجربه‌ای لذت‌بخش به صورت تک نفره و چند نفره خواهد بود.

12. The Finals

  • سال انتشار: ۲۰۲۳
  • حجم بازی: ۱۵ گیگابایت

The Finals به‌عنوان اولین بازی تیراندازی اول شخص نسل جدید کنسول‌ها شناخته می‌شود که قدرت این نسل را به‌خوبی نشان می‌دهد. این بازی پس از انتشار در اواخر ۲۰۲۳ بلافاصله مورد ستایش منتقدان و گیمرها قرار گرفته و اکنون یکی از بهترین بازی‌های تیراندازی اول شخص و همچنین جزو بهترین بازی‌های چند نفره ایکس باکس سری ایکس و اس در نظر گرفته می‌شود.

این بازی ترکیب جالبی از Apex Legends و Call of Duty MW3 است و روی مسابقات گروهی تمرکز دارد. بازیکنان در این مسابقات باید به صورت گروهی کار را پیش ببرند و همچنین از محیط قابل تخریب بازی برای شکست رقیبان خود و پیروز شدن استفاده کنند.

13. FC 24

  • سال انتشار: ۲۰۲۳
  • حجم بازی: ۶۰ گیگابایت

جدا از بازی‌های مبارزه‌ای، بازی‌های ورزشی و فوتبالی هم جزو بهترین انتخاب‌ها برای بازی‌های چند نفره هستند. بدون شک وقتی بحث بهترین بازی‌های چند نفره ایکس باکس در میان باشد، هیچ عنوانی نمی‌تواند با FC 24 که جدیدترین نسخه از سری بازی‌های فوتبالی EA است رقابت کند.

جدیدترین نسخه‌ی فیفا که دیگر از عنوان FIFA استفاده نمی‌کند، ارتقای زیادی نسبت به نسخه‌های پیشین پیدا کرده و گرافیک بهتر، انیمیشن‌های روان و واقعی‌تر، گیم‌پلی پیشرفته و کلی ویژگی‌های برتر دارد که قطعا نظر هر گیمری را به خود جلب خواهند کرد. استودیوی EA این بار با FC 24 تلاش کرده یک تجربه‌ی کاملا جدید برای گیمرها رقم بزند، پس پیشنهاد می‌کنیم حتما این بازی را به همراه دوستان خود اجرا کنید و از آن لذت ببرید.

14. Elden Ring

  • سال انتشار: ۲۰۲۲
  • حجم بازی: ۵۰ گیگابایت

شاید تعجب کنید که چرا Elden Ring در این فهرست قرار دارد، زیرا این عنوان معمولا یک بازی تک نفره به شمار می‌رود و بازیکنان باید به‌تنهایی به جنگ با موجودات ماورایی در یک جهان جادویی و در حال مرگ بروند. با وجود این، Elden Ring یک حالت چند نفره هم دارد که بازیکنان با استفاده از آن می‌توانند به همراه یکدیگر بازی کنند و چالش‌های سخت از جمله کشتن غول مراحل آخر را با کمک هم شکست بدهند.

شکست دادن Boss های بازی با کمک دوستانتان بسیار لذت‌بخش خواهد بود. به همین دلیل است که Elden Ring هم باید در فهرست بهترین بازی‌های چند نفره ایکس باکس قرار بگیرد. جدا از وقت‌گذرانی با دوستانتان، شما همچنین می‌توانید به سراغ بازیکنان دیگر بروید و به جای کمک کردن به آن‌ها برای نابودی‌شان تلاش کنید. در هر صورت، حالت چند نفره‌ی این بازی بسیار جذاب و سرگرم‌کننده است و حتما باید آن را امتحان کنید.

15. Hell Let Loose

  • سال انتشار: ۲۰۱۹
  • حجم بازی: ۲۵ گیگابایت

بازی Hell Let Loose در نگاه اول شاید خیلی تکراری به نظر برسد و شباهت زیادی به بازی‌های Battlefield و سایر بازی‌های مرتبط با جنگ جهانی دوم داشته باشد. با وجود این، Hell Let Loose از نظر استراتژی و کار گروهی یک سر و گردن از نمونه‌های مشابه خود بالاتر است.

در این بازی کار گروهی یک لازمه برای پیروز شدن است. ارتباط دقیق و حیاتی بین جوخه‌ها و رهبران هر گروه باعث می‌شود با یک بازی کاملا واقع‌گرا طرف باشید که قطعا عنصر مهمی برای بازی‌های چند نفره خواهد بود. فرمانده برای انجام ماموریت‌ها به جوخه‌ی سربازها نیاز دارد و سربازان هم برای تاکتیک‌های مهم و حیاتی از جمله بمباران کردن دشمن و spawn شدن در مکان‌های مشخص به فرمانده وابسته هستند. این ارتباط باعث می‌شود گیمرها ارتباط دقیق و نزدیکی داشته باشند و از فعالیت گروهی خود لذت بیشتری ببرند.

به طور کلی، Hell Let Loose یک عنوان سرگرم‌کننده، قوی و تاکتیکی است که توجه زیادی به جزئیات دارد و سطح بازی‌های تیراندازی و جنگ جهانی دوم را ارتقا می‌دهد. اگر به این سبک بازی‌ها علاقه داشته باشید و بخواهید چیز جدیدی جدا از بتلفیلد و بازی‌های مشابه تجربه کنید، حتما باید به سراغ این بازی بروید.

در پایان

انتخاب بهترین بازی چند نفره برای ایکس باکس بیشتر به سلیقه‌ی شما بستگی دارد و باید ببینید از کدام ژانرها و گیم‌پلی‌ها لذت بیشتری می‌برید. در این فهرست تلاش کردیم به سراغ انواع ژانرها برویم تا بازی‌های مناسب را برای سلیقه‌های گوناگون معرفی کنیم. جدا از این فهرست پیشنهاد می‌کنیم نگاهی به بهترین بازی‌های گیم‌پس، بهترین بازی‌های نسل ۹، هیجان‌انگیزترین بازی‌های ورزشی و همچنین بازی‌های شبیه GTA V بیندازید تا با عناوین جذاب و سرگرم‌کننده‌ی دیگری آشنا شوید و انتخاب‌های بیشتری داشته باشید.