کد LGSF رو وارد کن،‌ رایگان میاریم رایگان می‌بریم 🤫 | پیک رایگان، مخصوص سفارشات اجاره ای بالای ۱۰۰ تومن
گیم رنتر

بهترین بردگیم‌های استراتژیک

Monday، ۱۲ Shahrivar ۱۴۰۳

یکی از پرطرفدارترین ژانرهای بردگیم‌ها، سبک استراتژی است که نسبت به بقیه ژانرها، به تفکر، تحلیل و برنامه‌ریزی بیشتری احتیاج دارد. علاوه‌بر این‌ها، بازی‌های استراتژیک شوخی‌ها و خنده‌های حین بازی را با رقابت‌های ذهنی و تمرکز حواس عوض میکنند. 

برای کمک به دوستداران این سبک، در این مقاله، ۵ مورد از بهترین بردگیم‌های استراتژیک را معرفی میکنیم.

جاده ادویه

در بردگیم جاده ادویه شما در نقش یک تاجر ادویه هستید که باید ادویه‌هایی مثل زعفران، زردچوبه و دارچین را از طریق جاده ابریشم به کشورهای شرقی بفروشید. 

در بازی قرن: جاده ادویه استراتژی حرف اول را می‌زند. برای برنده شدن باید کارهای مختلفی مثل معامله، احداث مسیرهای تجارتی جدید و جمع‌آوری کارت‌های امتیاز را انجام دهید. اما استراتژی پشت هر حرکت و حالت‌های مختلفی که می‌توانند چرخه بازی را تغییر دهند، احتمالات بازی را زیاد کرده‌اند که یعنی هر حرکت باید فکر شده انجام شود.

مجموعه Century شامل سه بازی: «جاده ادویه»، «شگفتی‌های شرقی» و «دنیای جدید» است و نکته جالب این بازی‌ها اینجاست که نه تنها می‌توانید هر بازی را جداگانه تجربه کنید، بلکه حتی می‌توانید هر سه بازی را با هم ترکیب کنید و حالا بازی کنید.

رکب

در این بازی یک نقشه وجود دارد و وظیفه شما این است که برای به‌دست آوردن هر استان، با بقیه بازیکنان بجنگید. هر بازیکنی که ۳ استان کنار هم یا ۵ استان جدا را تصرف کند، برنده بازی می‌شود.

بازی رکب جزو بردگیم‌های سبک کشورگشایی و تصرف مناطق است که این یعنی باید تصمیمات بقیه بازیکنان و مناطق تصرف شده را تحلیل کنید و از طرفی حرکات بقیه بازیکنان را پیش‌بینی کنید تا برنده شوید.

بلاد: سرزمین شمشیر و قلم

یکی از بهترین بردگیم‌های تولید شده در ایران بازی بلاد است. در بازی سه گروه: حکومت، رعیت و حشاشین وجود دارند. داستان بازی در دوران ایران باستان و حول دانشمندان ایرانی جریان دارد. حکومت و رعیت هر کدام می‌خواهند دانشمندان را به سمت خود جذب کنند ولی در این بین، حشاشین قصد دارند این دانشمندان را به قتل برسانند. 

بازی بلاد با اینکه قوانین ساده‌ای دارد اما وقتی با تعداد بالا مثلا ۵ نفره بازی کنید، باید با فکر کردن به تاکتیک‌های مناسب، نقشه‌های دو گروه رقیب‌تان را خنثی کنید و در عین حال هم دانشمندان را به گروه خود جذب کنید یا آن‌ها را بکشید. همین باعث می‌شود هر چه تعداد افراد بالاتر برود، بازی چالش برانگیز‌تر و جذاب‌تر شود.

پیشنهادی برای شما: با مطالعه‌ مقاله‌ی جالب‌ترین اصطلاحات بردگیم که بهشان احتیاج دارید با انواع اصطلاحات انگلیسی بردگیم‌ها به همراه معادل فارسی‌ آن‌ها آشنا شوید.

کهربا

به عقیده بسیاری از افراد، برای کسانی که نه به بردگیم‌های استراتژیک و نه کلا به هیچ نوع بردگیمی علاقه‌ ندارند، به احتمال زیاد با کهربا عاشق بازی‌های رومیزی می‌شوند.

بازی فکری کهربا در دوران رنسانس جریان دارد و شما به‌عنوان یک فرد اشرافی، باید جواهرات را از منابع استخراج کنید و آن‌ها را به قیمت خوبی بفروشید. البته در این بین قوانین و حالت‌های مختلفی پیش می‌آیند که به بازی عمق استراتژی زیادی اضافه می‌کنند.

با اینکه کهربا یک بازی فکری استراتژیک است، ولی هم برای تازه‌واردتان دنیای بردگیم‌ها و هم برای افراد قدیمی‌تر، یک بازی جذاب و اعتیادآور است.

داروغه ناتینگهام 

بازیکنان در نقش یک تاجر هستند که کالاهای قانونی و غیرقانونی بین وسایلشان دارند که می‌خواهند وارد شهر ناتینگهام شوند و آن‌ها را بفروشند. ولی دردسری به اسم داروغه ناتینگهام جلوی دروازه ورودی شهر، اجناس بازرگانان را بررسی می‌کند. 

اگر داروغه اجناس غیرقانونی را در بین کالا‌هایتان پیدا کند، دستگیر می‌شوید. اما اجناس غیرمجاز از کالا‌های مجاز امتیاز بیشتری برایتان جمع می‌کنند و بهتر است مخفیانه غیرقانونی‌ها را رد کنید، بدون اینکه داروغه چیزی بفهمد. 

در هر نوبت، یک بازیکن حکم داروغه را پیدا می‌کند که او باید از حرف‌های شما یک اشتباه پیدا کند تا حیله‌هایتان را برملا کند و از آن طرف، شما هم باید با بلوف زدن و فریب دادن داروغه (که یک بازیکن دیگر است) از دروازه ورودی رد شوید.

اگر به بازی‌های استراتژیکی علاقه دارید که در آن‌ها مذاکره، رشوه دادن، بلوف زدن و خالی‌بندی وجود داشته باشد، داروغه ناتینگهام مخصوص شماست.

سوالات رایج

بهترین بازی رومیزی استراتژیک برای مبتدی‌ها چیست؟

بردگیم کهربا بهترین بازی برای شروع بازی‌های رومیزی استراتژی است.

بهترین بردگیم استراتژیک ایرانی چیست؟

بردگیم بلاد: سرزمین شمشیر و قلم بهترین بازی استراتژی ایرانی است.

نویسنده مطلب

علی سلطانیان
علی سلطانیان

علی تولید محتوا در زمینه‌های مختلفی رو دوست داره؛ ولی نوشتن در حوزه گیمینگ و تکنولوژی همیشه انتخاب اولش بوده. در گیم رنتر، علی به عنوان یکی از نویسنده‌های بلاگ و محصولات فعالیت داره و از اونجایی که عاشق مطالعه در زمینه اخبار و اتفاقات حوزه سرگرمی و تکنولوژیه، خبرهای داغ رو هم پوشش می‌ده.