کد LGSF رو وارد کن،‌ رایگان میاریم رایگان می‌بریم 🤫 | پیک رایگان، مخصوص سفارشات اجاره ای بالای ۱۰۰ تومن
گیم رنتر

بهترین بازی‌‌های سولزلایک در گیم پس

Wednesday، ۱۴ Shahrivar ۱۴۰۳

بازی‌های سولزلایک به بازی‌هایی گفته می‌شوند که دارای ویژگی‌های اصلی سری Dark Souls مثل سخت بودن گیم پلی و منابع محدود هستند. 

سری Dark Souls در صنعت گیمینگ به حدی تاثیرگذار بود که باعث به‌وجود آمدن یک ژانر ثانویه جدید به نام «سولزلایک» شد. بازی‌های سولزلایک درست مثل بازی‌های دارک سولز، گیم‌پلی دشواری دارند. در این مقاله می‌خواهیم ۵ مورد از بهترین بازی‌های سولز لایک در گیم پس را معرفی کنیم.

همچنین توجه داشته باشید که بازی‌های این لیست در زمان نوشتن مقاله در گیم پس قرار دارند. شما می‌توانید با مراجعه به صفحه فهرست بازی‌های گیم پس اسم هر یک از بازی‌های این لیست را جست‌و‌جو کنید.

با خرید اشتراک گیم پس آلتیمیت علاوه بر بازی‌های این لیست، به بیش از ۲۰۰ بازی رایگان دسترسی دارید.

Lies of P

  • سال انتشار: ۲۰۲۳

  • استودیو سازنده: NEOWIZ

در این بازی شما در نقش پینوکیو قرار می‌گیرید که در بازی با نام «P» شناخته می‌شود. پینوکیو که در ابتدای بازی خاموش است، توسط فردی ناشناس دوباره روشن می‌شود و متوجه می‌شود که سازنده‌اش یعنی پدر ژپتو گمشده و عروسک‌های مکانیکی خوی وحشی پیدا کرده‌اند.

حالا پینوکیو باید هم به دنبال پدر ژپتو بگردد و هم دلیل سرکشی کردن عروسک‌‌ها را کشف کند. بازی Lies of P دارای تعداد زیادی از سلاح‌های گرم و سرد، گیم‌پلی چالش برانگیز، داستان‌سرایی عالی، سیستم حق انتخاب و فضاسازی تاریک است که در سایت متاکریتیک نمره ۸۰ از منتقدان و ۸.۲ از کاربران را دریافت کرده است. 

STAR WARS Jedi: Survivor

  • سال انتشار: ۲۰۲۳

  • استودیو سازنده: Respawn Entertainment

داستان بازی Survivor پنج سال بعد از نسخه اول جریان دارد. بعد از اتفاقاتی که در انتهای بازی اول رخ داد، Cal Kestis در دوران سختی به سر میبرد ولی او به همراه متحدانش هنوز هم مشغول مبارزه با نیروهای امپراطوری و به دنبال راهی برای نابودی‌شان هستند.

گرافیک بازی نسبت به نسخه اول ارتقا پیدا کرده و تکنیک‌های جدید، در کنار اضافه شدن سیاره‌های آشنا از فیلم‌های جنگ ستارگان و روند داستانی هیجان‌انگیز بازی باعث شده تا هم برای طرفداران جنگ ستارگان و هم دوستداران سولزلایک، یک بازی ضروری باشد.

بازی STAR WARS Jedi: Survivor از منتقدان نمره ۸۵ را در سایت متاکریتیک دریافت کرده است.

Remnant 2

  • سال انتشار: ۲۰۲۳

  • استودیو سازنده: Gunfire Games

در نسخه دوم Remnant یک نژاد بیگانه که تا به حال چندین جهان‌ موازی را نابود کرده، به جهانی که بازی در آن جریان دارد حمله می‌کند. در این بین یکی از شخصیت‌های کلیدی داستان هم گم می‌شود. حالا شما ماموریت دارید از بین موجودات این نژاد بیگانه عبور کرده و دوستتان را پیدا کنید، در عین حال هم منشا بیگانگان را برای همیشه نابود کنید.

نسخه اول Remnant از بهترین بازی‌های سولزلایک زمان خودش بود، اما نسخه دوم از تمام جنبه‌ها مثل گیم‌پلی، داستان، شخصیت‌پردازی، تنوع دشمنان و محیط‌ها نسبت به نسخه قبل پیشرفت کرده است.

البته توجه داشته باشید که برای فهمیدن داستان Remnant 2 حتما باید نسخه اول را بازی کرده باشید.

مقاله پیشنهادی: اگر کنسول ایکس باکس سری اس دارید، پیشنهاد می‌کنیم مقاله‌ی ۸ بازی‌ برتر ایکس باکس سری اس در همه ژانرها تا امروز را بخوانید.

Wo Long: Fallen Dynasty

  • سال انتشار: ۲۰۲۳

  • استودیو سازنده: Team Ninja و Koei Tecmo

داستان بازی وو لانگ در کشور چین جریان دارد. یک گروه شورشی با کشتار مردم، نیروی حیات هر فرد را آزاد می‌کنند تا بتوانند انرژی «چی» مورد نیاز برای دستیابی به الکسیر جاودانگی را تامین کنند. 

شخصیت شما در بازی یک کارکتر شخصی‌سازی شده است که باید جلوی این کشتار را گرفته و فرد خبیثی که مسئول این اتفاقات است را نابود کند.

قابلیت Parry، وجود سبک‌های مختلف مبارزه، جادوهای ترکیبی، گیم‌پلی سخت ولی بالانس شده از مهم‌ترین ویژگی‌های این بازی به شما می‌روند. ظاهر دشمنان بسیار منحصربه‌فرد و جذاب طراحی شده و محیط‌ها هم تنوع خوبی دارند. اگر به بازی‌ Sekiro علاقه داشتید، Wo Lung را از دست ندهید.

Hollow Knight: Voidheart Edition

  • سال انتشار: ۲۰۱۷

  • استودیو سازنده: Team Cherry

هالو نایت یکی از بهترین بازی‌های مستقل سولزلایک است که می‌توانید بازی کنید. همه‌ چیز بازی در سطح بسیار عالی قرار دارند. موسیقی‌‌‌های گوشنواز، طراحی بصری فوق‌العاده، داستان جذاب و شخصیت‌پردازی عمیق کارکترها باعث شدند تا هالو نایت نامزد جایزه بفتا در سال ۲۰۱۸ شود.

داستان بازی در مورد شخصیتی به اسم «Hollow Knight» است که وارد شهر حشرات شده و متوجه یک نفرین باستانی در این شهر می‌شود. او تصمیم می‌گیرد تا منشا این نفرین را نابود کند. 

هالو نایت در متاکریتیک نمره ۸۹ از منتقدان و ۹ از کاربران دریافت کرد.

سوالات رایج

بهترین بازی‌های سولزلایک گیم پس کدامند؟

Lies of P ،Jedi Survivor و هالو نایت بهترین بازی‌های سولایک گیم پس هستند.

بهترین بازی‌های چند نفره سولزلایک گیم پس کدام‌اند؟

Remnant 2 و Wo Long بهترین بازی‌های چند نفره سولزلایک گیم پس هستند.

نویسنده مطلب

علی سلطانیان
علی سلطانیان

علی تولید محتوا در زمینه‌های مختلفی رو دوست داره؛ ولی نوشتن در حوزه گیمینگ و تکنولوژی همیشه انتخاب اولش بوده. در گیم رنتر، علی به عنوان یکی از نویسنده‌های بلاگ و محصولات فعالیت داره و از اونجایی که عاشق مطالعه در زمینه اخبار و اتفاقات حوزه سرگرمی و تکنولوژیه، خبرهای داغ رو هم پوشش می‌ده.