گیم رنتر

بهترین بردگیم‌های تک‌ نفره

Wednesday، ۳ Amordaad ۱۴۰۳

بسیاری از ما دوست داریم بردگیم‌ بازی کنیم ولی همیشه اطراف‌مان کسانی نیستند که وقت و یا علاقه‌ای به بازی‌های رومیزی داشته باشند. 

در این مقاله از گیم رنتر می‌خواهیم پنج مورد از بهترین بازی‌های رومیزی را که می‌توانید به تنهایی بازی کنید را معرفی کنیم.

دیوار هادریان

در این بازی شما یکی از ژنرال‌های امپراطوری روم هستید که باید با استفاده از منابع‌تان، هم دور مرز روم دیوار بکشید و هم به نیازهای مردم رسیدگی کنید. دیوار هادریان (Hadrian's Wall) یک بازی ۱ تا ۶ نفره است. 

به‌طور کلی باید شش دور بازی کنید که میانگین ۴۵ دقیقه طول می‌کشد. 

توجه داشته باشید که این بازی پیچیدگی زیادی دارد و برای یادگیری آن باید زمان بیشتری نسبت به بقیه بازی‌های رومیزی اختصاص دهید.

دیوار هادریان نامزد جایزه بهترین بازی تک نفره سال ۲۰۲۱ بوده.

ترافورمینگ مارس

در ترافورمینگ مارس شما رئیس یک شرکت سرمایه‌گذاری هستید که قصد دارد مریخ را آباد کند. در بازی بیش از ۲۰۰ کارت منحصربه‌فرد وجود دارد که می‌توانید هر موقع خواستید، آن‌ها خریداری و استفاده کنید.

اما منابعی مثل آب در مریخ محدود است. در نتیجه باید با استراتژی مخصوصی کارت‌هایتان را مدیریت کنید. شهرها، گلخانه‌ها و ساختمان‌ها تعدادی از مواردی هستند که باید در مریخ ساخته شوند. 

ترافورمینگ مارس (Terraforming Mars) میانگین نمره ۸.۴ از ۱۰ را از کاربران سایت معتبر BGG دریافت کرده است.

میکرو ماکرو: شهر جنایت

اگر از علاقه‌مندان به بردگیم‌های کارآگاهی و حل رمز و راز هستید، این بازی مخصوص شماست. در میکرو ماکرو باید ۱۶ پرونده را حل کنید که بعضی راحت‌تر و بعضی‌ها سخت‌تر هستند. 

در جعبه بازی یک نقشه بزرگ و تعدادی کارت وجود دارد که باید با خواندن اطلاعات کارت‌ها و استفاده از نقشه، پرونده‌ها را حل کنید.

میکرو ماکرو نامزد جایزه بهترین بازی تک‌ نفره سال ۲۰۲۰ از سایت BoardGameGeek بود.

برای اطلاعات بیشتر در مورد بازی به صفحه اجاره میکرو ماکرو شهر جنایت بروید.


مقاله پیشنهادی: برای آشنایی با اصطلاحات بازی‌های رومیزی، پیشنهاد می‌کنیم مقاله‌ی جالب‌ترین اصطلاحات بردگیم که بهشان احتیاج دارید را بخوانید.

وینگسپن

شما در این بازی نقش یک محقق و کلکسیونر را دارید که می‌خواهد گونه‌های مختلف پرندگان را پیدا کرده و درباره آن‌ها مطالعه کند. وینگسپن یک بازی ۱ تا ۵ نفره است که باید از بین منابعی مثل پرنده‌ها، تخم‌ها و اشیای مخفی در چهار دور بازی کردن، بیشترین امتیاز را به دست آورید.

اجاره نسخه فارسی وینگسپن (Wingspan) برای شما عزیزان در دسترس است. 

توجه داشته باشید که وینگسپن برنده جایزه بهترین بازی سال ۲۰۱۹ از سایت معتبر BoardGameGeek است.

Architects of The West Kingdom

در بردگیم «معماران پادشاهی غرب» شما یکی از معمارانی هستید که مامور است ساختمان‌ها و کلیساهای شهر را بسازید تا در نهایت پادشاه را تحت تاثیر قرار داده و ثروتمند شود.

هر بازیکن ۲۰ کارگر دارد و هر چقدر که بتواند کارگران و منابعش را بهتر مدیریت کند و ساختمان‌های بیشتری بسازد، در آخر برنده می‌شود. یادگیری بازی خیلی پیچیده نیست و علاوه‌بر بزرگسالان، برای نوجوانان هم مناسب است. این بردگیم به‌صورت تک‌ نفره قابل بازی است و تمام کردنش بیشتر از یک ساعت طول می‌کشد.

Architects of The West Kingdom نامزد جایزه بهترین بازی سال ۲۰۱۸ بوده است.

سوالات رایج

کدام بردگیم‌های تک نفره کمترین مدت زمان اتمام بازی را دارند؟

دیوار هادریان و میکرو ماکرو با میانگین زمان ۴۵ دقیقه.

کدام بردگیم‌های تک نفره بیشترین مدت زمان اتمام بازی را دارند؟

Architects of The West Kingdom با ۷۰ دقیقه و ترافورمینگ مارس با ۱۲۰ دقیقه.

نویسنده مطلب

علی سلطانیان
علی سلطانیان

علی تولید محتوا در زمینه‌های مختلفی رو دوست داره؛ ولی نوشتن در حوزه گیمینگ و تکنولوژی همیشه انتخاب اولش بوده. در گیم رنتر، علی به عنوان یکی از نویسنده‌های بلاگ و محصولات فعالیت داره و از اونجایی که عاشق مطالعه در زمینه اخبار و اتفاقات حوزه سرگرمی و تکنولوژیه، خبرهای داغ رو هم پوشش می‌ده.