کد LGSF رو وارد کن،‌ رایگان میاریم رایگان می‌بریم 🤫 | پیک رایگان، مخصوص سفارشات اجاره ای بالای ۱۰۰ تومن
گیم رنتر

بهترین بازی‌های دو نفره در پلی استیشن پلاس اکسترا و پریمیوم

Wednesday، ۴ Mehr ۱۴۰۳

پلی استیشن پلاس اکسترا و پریمیوم میزبان عناوین فوق‌العاده‌ای است که بسیاری از آن‌ها تجربیات و داستان‌های تک‌نفره جذاب ارائه می‌دهند. با این حال، گاهی اوقات لذت بردن از یک بازی پلی استیشن پلاس با دوستان مفرح‌تر است، به خصوص اگر آن عنوان قابلیت اجرای آفلاین داشته باشد. این عناوین طیف گسترده‌ای از ژانرها و سبک‌های بازی را پوشش می‌دهند، بنابراین برای اکثر بازیکنان گزینه‌های جذابی وجود دارد. 

در ادامه به معرفی بهترین بازی‌های دو نفره پلی استیشن پلاس می‌پردازیم.

Streets of Rage 4

  • تاریخ انتشار: ۲۰۲۰

  • ژانر: Beat 'Em Up

Streets of Rage 4 با داشتن چهار شخصیت قابل بازی (به همراه چند شخصیت قابل‌بازگشایی) که هر کدام مجموعه حرکات کاملا متفاوتی دارند و می‌توانند طیف وسیعی از سبک‌های بازی را پوشش دهند، یک شاهکار با تنظیمات دقیق است که بازیکنان را به یادگیری کامل پیچیدگی‌های مبارزات به چالش می‌کشد. همچنین، کمپین بازی بر اساس اکثر معیارها، دشوار است. از نظر بصری، بازی فوق‌العاده به نظر می‌رسد، مبارزات با باس‌ها همواره هیجان‌انگیز هستند و انیمیشن‌های حمله، نرم و روان و لذت‌بخش‌اند.

Streets of Rage 4، بدون شک، تجربه‌ای دلپذیر است. هرچند بازی به اندازه‌ی کافی برای احساس مدرن بودن، تکامل یافته است، همچنان به فرمول نسخه‌های پیشین خود وفادار باقی می‌ماند. در نتیجه، میزان لذت بردن شما از بازی می‌تواند بسته به علاقه‌مندی‌تان به عناوین کلاسیک آرکید، متفاوت باشد.

Tiny Tina’s Wonderlands

  • تاریخ انتشار: ۲۰۲۲

  • ژانر: Action RPG, FPS

Tiny Tina's Wonderlands برخلاف نسخه‌های اصلی مجموعه‌ی Borderlands، سلاح‌های علمی-تخیلی را کنار گذاشته و به سراغ گزینه‌هایی با الهام از المان‌های فانتزی رفته است، هرچند کارکرد کلی آن‌ها همچنان مشابه باقی مانده است. همچنین شبیه به سری اصلی، این بازی فرعی بازیکنان را غرق در انبوهی از لوت می‌کند که ممکن است در نگاه اول کم‌اهمیت به نظر برسند.

Tiny Tina's Wonderlands فعال کردن بخش Co-op را بسیار ساده کرده است و بازیکنان حتی می‌توانند انتخاب کنند که لوت چگونه بین اعضای گروه تقسیم شوند. در پلی‌استیشن ۵، این شوتر از حالت کوآپ آفلاین ۴ نفره پشتیبانی می‌کند و به سرعت آن را به یکی از بهترین بازی‌های دو نفره روی پلی استیشن پلاس پریمیوم تبدیل می‌کند. شایان ذکر است که در پلی‌استیشن ۴، بازیکنان تنها می‌توانند به صورت ۲ نفره به تجربه بازی بپردازند.

Teenage Mutant Ninja Turtles: Shredder's Revenge

  • تاریخ انتشار: ۲۰۲۲

  • ژانر: Beat 'Em Up

سبک بازی‌های Beat 'Em Up ذاتا برای تجربه Co-op ساخته شده‌اند و بازی TMNT: Shredder's Revenge که در سال ۲۰۲۲ منتشر شد، نمونه بارز این موضوع است. این اثر با الهام از عناوین کلاسیک این فرنچایز، تجربه‌ای نوستالژیک، رنگارنگ و چالش‌برانگیز را ارائه می‌دهد که نه تنها طرفداران بازی Turtles in Time را راضی می‌کند، بلکه می‌تواند تازه‌نفس‌هایی را که هرگز قدم به آرکیدها نگذاشته‌اند، به خود جذب کند.

کمپین بازی، ساختاری استاندارد برای یک Beat 'Em Up را دنبال می‌کند و انبوهی از شخصیت‌های قابل بازی را در اختیار می‌گذارد: خود لاک‌پشت‌های نینجا، استاد اسپلینتر، آوریل و کیسی جونز. نکته مهم‌تر این است که هر شخصیت مجموعه‌ی حرکات و نقاط قوت منحصربه‌فرد خود را دارد که وی را از هم‌تیمی‌هایش متمایز می‌کند. این تنوع به طرز چشمگیری ارزش تکرار بازی را افزایش می‌دهد، چرا که به اتمام رساندن کمپین در یک نوبت، احتمالا بیش از چند ساعت طول نخواهد کشید.

مقاله پیشنهادی: بهترین بازی های PlayStation 5

Sackboy: A Big Adventure

  • تاریخ انتشار: ۲۰۲۰

  • ژانر: Platformer

Sackboy: A Big Adventure یک بازی پلتفرمر سه بعدی دوست‌داشتنی است، سبکی که در پلی استیشن ۵ کمتر دیده می‌شود. با اینکه این محصول جانبی Little Big Planet را می‌توان به صورت تک‌نفره تجربه کرد، بازی نه تنها از کوآپ آفلاین و آنلاین پشتیبانی می‌کند، بلکه گاهی بر آن تأکید می‌کند. در حالی که اکثر مراحل کمپین برای بازیکنان تنها طراحی شده‌اند، مراحل خاصی نیز به طور ویژه برای Co-op ایجاد شده‌اند. گذراندن این مراحل برای رسیدن به پایان بازی الزامی نیست، اما آن‌ها روند بازی را بسیار آسان‌تر می‌کنند.

Untitled Goose Game

  • تاریخ انتشار: ۲۰۱۹

  • ژانر: Puzzle

بازی Untitled Goose Game اثر استودیو House House، عنوانی شیرین و سرگرم‌کننده است که بازیکن را در نقش یک غاز (یا دو غاز در حالت کوآپ) قرار می‌دهد و او را به انجام مجموعه‌ای از ماموریت‌ها تشویق می‌کند. این فرآیند اغلب با آزار و اذیت ساکنان شهر همراه است و همین موضوع به جذابیت این بازی مستقل می‌افزاید. 

به جز افزودن یک غاز دیگر، تغییرات چندانی در نسخه دو نفره بازی نسبت به نسخه اصلی ایجاد نشده و اهداف همچنان یکسان باقی مانده‌اند. بازیکنان می‌توانند با همکاری یکدیگر و آزار رساندن به NPC ها، لحظات سرگرم‌کننده‌ای را تجربه کنند.

Overcooked! 2

تاریخ انتشار: ۲۰۱۸

  • ژانر: Simulation

بهترین بازی‌های دو نفره پلی استیشن پلاس پریمیوم اغلب تهدیدی برای دوستی‌ها هستند و «Overcooked! 2» حتی استوارترین پیوندها را هم به چالش می‌کشد. شکست خوردن در مقابل یک دوست در بازی Mario Kart 8 بی‌شک می‌تواند ناامیدکننده باشد و گاه منجر به واکنش‌های تند شود، اما این در برابر فشار بالای اداره یک رستوران هیچی نیست. 

با ورود پی در پی سفارش‌ها، بازیکنان باید برای حفظ کنترل اوضاع با هم همکاری کنند. ارتباط ضعیف به اتلاف وقت، اقدامات بیهوده و شاید کمی خشم منجر خواهد شد. با این حال، هنگامی که همه با هم هماهنگ می‌شوند و آشپزخانه مانند یک ماشین روغن‌کاری شده شروع به کار می‌کند، نتیجه‌ای جادویی خلق خواهد شد.

مقاله پیشنهادی: بهترین بازی های شوتر اول شخص پلی استیشن پلاس

Spiritfarer: Farewell Edition

  • تاریخ انتشار: ۲۰۲۰

  • ژانر: Simulation

بازی «Spiritfarer» بازیکنان را در نقش استلا قرار می‌دهد، زنی که وظیفه شارون، قایقران اساطیری یونانی، یعنی انتقال مردگان به دنیای پس از مرگ را بر عهده می‌گیرد. این بازی، با تلفیقی از شبیه‌ساز مدیریت و پلتفرمرهای ساده، از فرمول رایج این ژانر، یعنی جمع‌آوری منابع برای گسترش کسب‌وکار شخصیت اصلی، پیروی می‌کند.

سبک هنری زیبا و مفهوم غیرمعمول به این بازی کمک می‌کند تا از رقبا متمایز شود. اما یکی از نقاط قوت برجسته‌ی «Spiritfarer» قابلیت Co-op آن است. بازیکن دوم می‌تواند به نقش دافودیل، گربه استلا، وارد شود. این گربه علاوه بر ظاهر دوست‌داشتنی، قادر به انجام بسیاری از کارهای استاد خود است و در نتیجه، کارهای تکراری معمول این نوع بازی‌ها کاهش می‌یابد.

The Ascent

  • تاریخ انتشار: ۲۰۲۲

  • ژانر: Action RPG

بازی «The Ascent» که ابتدا به عنوان انحصاری کنسول ایکس‌باکس عرضه شد، در نهایت به اکوسیستم سونی پیوست. اگرچه این بازی سایبرپانک شاهکار نیست، اما ویژگی‌های کافی برای توصیه شدن را دارد. با این حال، پشتیبانی از بازی چهارنفره چندان از بسته کلی کم نمی‌کند، حتی اگر چیز زیادی هم به آن اضافه نکند. علاوه بر این، «The Ascent» گاهی اوقات می‌تواند خسته‌کننده باشد، بنابراین همراهی چند دوست در این لحظات بسیار کمک‌کننده است.

در بازی، بازیکنان نقش یک مزدور را بر عهده می‌گیرند که شغلی چندان محترم نیست. جنگل شهری زیبا طراحی شده، بدون شک نقطه قوت بازی است و کاوش در ولز به برخی از خاطره‌انگیزترین لحظات کمپین منجر می‌شود. این بازی نقش‌آفرینی از سیستم مبارزه‌ای شوتر Twin-Stick استفاده می‌کند که اگرچه مناسب است، اما ممکن است کمی زمان ببرد تا با آن کنار بیایید، زیرا کندتر از نمونه‌های معمول این ژانر است.

Enter The Gungeon

  • تاریخ انتشار: ۲۰۱۶

  • ژانر: Roguelike

این بازی که در سال ۲۰۱۶ منتشر شد، به عنوان یک نمونه موفق از ژانر روگ‌لایک، بسیاری از کلیشه‌های رایج این ژانر را داراست. با این حال، «Enter the Gungeon» تلاش می‌کند با امکان خرید و آزادسازی سلاح‌ها برای مراحل بعدی، حس پیشرفت را به بازیکنان القا کند، بنابراین سختگیرانه‌ترین روگ‌لایک بازار نیست.

در حالی که «Enter the Gungeon» در هر حالتی چالش‌برانگیز است، حالت چندنفره به طور قابل توجهی سطح دشواری را افزایش می‌دهد.

Children of Morta

  • تاریخ انتشار: ۲۰۱۹

  • ژانر: Action RPG

بازی Children of Morta یک بازی نقش‌آفرینی اکشن به سبک روگ‌لایک است که داستان خانواده برگسون را دنبال می‌کند، در حالی که آن‌ها راه خود را از طریق سیاه‌چال‌های تصادفی پیدا می‌کنند. با هفت شخصیت قابل بازی که هر یک احساس منحصر به فردی را القا می‌کنند، بازیکنان طیف گسترده‌ای از ترکیب‌های دونفره را می‌توانند امتحان کنند و از آنجا که تعویض بین اعضای خانواده ضروری است، باید همه ترکیب ها را آزمایش کنند.

علاوه بر گیم‌پلی مناسب که با پیشرفت کمپین شکوفا می‌شود، Children of Morta همچنین یک روایت شخصیت محور شگفت‌انگیز ارائه می‌دهد و برگسون‌ها را به عنوان یک واحد با تاریخچه معرفی می‌کند، نه صرفا عروسک‌های خیمه‌شب‌بازی. دوستانی که به دنبال یک بازی دو نفره چالش‌برانگیزتر هستند، باید این عنوان را امتحان کنند.

نویسنده مطلب

آرش بولحسنی
آرش بولحسنی

آرش یک گیمر دو آتیشه‌ست که از سن کم عاشق دنیای بازی‌های رایانه‌ای بوده؛ و این علاقه بهش انگیزه داده در همین زمینه بنویسه. در گیم رنتر، آرش به عنوان یکی از نویسنده‌های بخش «لیست» و «آموزش» فعالیت داره—جایی که بهترین‌ بازی‌ها و آسون‌ترین راه‌حل‌های مشکلات رایج گیمری رو معرفی‌ می‌کنه. آرش معتقده بازی‌های ویدیویی شکل مدرنی از هنر هستند که می‌تونن راوی داستان‌های شگفت انگیز و بانی تجربیات جدیدی باشن که شاید به نقطه اشتراک میلیون‌ها انسان در جهان منتهی بشه.