گیم رنتر

بهترین بازی‌های آخرالزمانی ایکس باکس

Wednesday، ۱۰ Amordaad ۱۴۰۳

ژانر آخرالزمانی همیشه جزو پر مخاطب‌ترین سبک‌ها در صنعت بازی‌های ویدیویی بوده‌ و طرفداران زیادی میان کاربران Xbox هم داشته. اغلب بازی‌های این سبک، به علت پتانسیلی که برای قصه‌گویی و شخصیت پردازی خاص خود دارند، نظر افراد زیادی را به خود جلب کرده‌ و برخی از آن‌ها حتی توانسته‌اند در تاریخ این صنعت جاودانه شوند.

اگر از طرفداران این سبک هستید، خواندن این مطلب برایتان خالی از لطف نیست؛ چرا که قصد داریم 10 تا از بهترین بازی‌های آخرالزمانی برای ایکس باکس را به شما معرفی کنیم.

State of Decay 2

  • سال انتشار: ۲۰۱۸

  • استودیو سازنده: Undead Labs

لیست را با یکی از خاص‌ترین بازی‌های انحصاری Xbox One در زمان انتشار شروع می‌کنیم. State of Decay 2 در سال ۲۰۱۸ و در میان موج عظیمی از بازی‌های بزرگ عرضه شد و متاسفانه، آن طور که لایقش بود شناخته نشد.

در این بازی، شما علاوه بر تلاش برای بقا در دنیایی که دچار آخرالزمان زامبی‌ها شده باید یک کمپ از بازماندگان را هم مدیریت کنید. اما همه چیز به همین جا خلاصه نمی‌شود و State of Decay 2 با دنیای اتمسفریک خود، داستان‌هایی را برایتان تعریف می‌کند که شما را در دوراهی‌های سختی قرار خواهد داد.

Back 4 Blood

  • سال انتشار: ۲۰۲۱

  • استودیو سازنده: Turtle Rock

Back 4 Blood یک بازی تیراندازی اول‌شخص از سازندگان Left 4 Dead است. در این بازی، شما در یک گروه ۴ نفره با کاراکترهای مختلف قرار دارید که باید راه خود را از میان سیل زامبی‌ها باز کنند و به محل امنی برسند.

یکی از نکات مثبت این بازی، قابلیت تجربه چند نفره آن با دوستانتان است که اهمیت همکاری بین کاراکترها در زنده ماندن و گذر از مراحل را دو چندان می‌کند. شاید گرافیک این بازی کمی عقب‌تر از نسل نهم باشد، اما گیم‌ پلی و گان پلی آن به حدی جذاب و لذت بخش است، که احتمالا Back 4 Blood را به تجربه‌ای ماندگار در ذهنتان تبدیل کند.

The Division 2

  • سال انتشار: ۲۰۱۹

  • استودیو سازنده: Massive Entertainment

The Division 2، دنباله‌ای بر یکی از خاص‌ترین بازی‌های آخرالزمانی نسل گذشته کنسول‌هاست. این بازی با گسترش مکانیک‌های نسخه اول و حل مشکلات آن، تبدیل به یک Looter Shooter بسیار با کیفیت شد که به راحتی بازی قبلی را پشت سر می‌گذاشت.

The Division 2 یک بازی کاملا چند نفره بوده و در آن شما باید با دیگر بازیکنان همکاری کنید. محیط بازی برای یک عنوان آخرالزمانی کمی بیش از حد پر زرق و برق است و همین یکی از ویژگی‌هایی است که ساخته Massive Entertainment را، از دیگر بازی‌های هم‌سبک جدا کرده.

از آن جایی که لوت کردن، پایه و اساس بیشتر مکانیک‌های The Division 2 است، شما باید پیوسته در حال گشتن محیط‌های مختلف برای پیدا کردن منابع و تجهیزات باشید و در این بین، حتی با دیگر بازیکنان هم چیزهایی را مبادله کنید.

Frostpunk

  • سال انتشار: ۲۰۱۸

  • استودیو سازنده: 11 bit

بازی Frostpunk که توسط استودیو لهستانی 11 bit توسعه داده شده، تنها بازی ژانر استراتژی این لیست است. ترکیب شهرسازی با بقا در یک دنیای آخرالزمانی شاید عجیب به نظر برسد، اما سازندگان Frostpunk به خوبی از پس پیاده‌سازی این ایده برآمده‌اند.

داستان این بازی در قرن نوزدهم رخ می‌دهد؛ جایی که دنیا دچار یک آخرالزمان از جنس عصر یخبندان شده‌ و حالا انسان‌ها باید نهایت تلاش خود را برای بقا انجام دهند. در این بازی، دنیا بزرگترین دشمن شماست.

Metro Exodus

  • سال انتشار: ۲۰۱۹

  • استودیو سازنده: 4A Games

جدیدترین و بهترین نسخه از مجموعه Metro، اثری نیست جز Metro Exodus. یک دنباله عالی برای دو نسخه قبلی که این دفعه، دیگر روند خطی نداشت و تا حدودی از المان‌های جهان باز بهره می‌برد.

این بازی هم مانند نسخه‌های قبلی‌اش، بر اساس کتاب‌هایی به همین نام، نوشته دیمیتری گلوخوفسکی، ساخته شده. داستان در روسیه‌ای روایت می‌شود که مدت‌هاست دچار آخرالزمان اتمی شده و حالا بازماندگان برای در امان ماندن از شر تشعشعات رادیواکتیوی، به تونل‌های مترو پناه برده‌اند و در آن زندگی می‌کنند.

Dying Light 2

  • سال انتشار: ۲۰۲۲

  • استودیو سازنده: Techland

اولین بازی Dying Light، یک عنوان عالی بود. این بازی با داشتن المان‌های پارکور و هماهنگ کردن آن با اتمسفر آخرالزمانی دنیای خود، توانست مورد توجه بسیاری قرار گیرد.

وقتی نسخه دوم در سال ۲۰۲۲ عرضه شد، همه این ویژگی‌ها را یک قدم جلوتر برد و آن‌ها را بهتر کرد. با اینکه به داستان Dying Light 2 انتقاداتی وارد است، اما همه اعتقاد دارند که گیم پلی و پارکور این بازی تقریبا بی نقص است. اگر دوست دارید زامبی‌ها را با حرکات پارکور از پا دربیاورید، Dying Light 2 مخصوص شماست.

Fallout 4

  • سال انتشار: ۲۰۱۵

  • استودیو سازنده: Bethesda

Fallout 4 و در کل فرانچایز فال آوت، همیشه یکی از معروف‌ترین فرانچایزهای آخرالزمانی ایکس باکس بوده و هست. چهارمین قسمت این سری هم همین مسیر را می‌رود و شاید بهترین در مجموعه خود نباشد، اما یکی از بهترین‌هاست.

Fallout 4 یک بازی نقش‌آفرینی و اکشن اول شخص است که تاکید زیادی بر اکتشاف دنیای پسا آخرالزمانی خود دارد. در این بازی، شما نقش یک بازمانده از سلسله انفجارهای اتمی را دارید که باعث نابودی بخش اعظمی از سطح کره زمین شده. حالا شما باید از پناهگاه امن خود خارج شوید تا فرزند گمشده‌تان را در این برهوت رادیواکتیوی پیدا کنید.

The Walking Dead Telltale Series

  • سال انتشار: از ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۹

  • استودیو سازنده: Telltale

بازی‌های The Walking Dead، اقتباسی از سری کمیک‌های معروفی به همین نام است. این بازی‌ها در ژانر ماجراجویی تعاملی دسته‌بندی شده و ساختار اپیزودیک دارد. به این معنی که تصمیمات شما در بازی مهم هستند و روی نحوه روایت و پایان داستان بازی، تاثیرگذارند. اپیزودهای مختلف این سری از سال ۲۰۱۲ شروع به انتشار کردند و تا سال ۲۰۱۹ ادامه داشتند.

سری بازی‌های  The Walking Dead که ساخته استودیو Telltale بود، علی‌رغم نداشتن یک گیم پلی اکشن و درگیرکننده، به شدت بر روی داستان متمرکز بود و از این نظر، یکی از بهترین و غم‌انگیزترین داستان‌های تاریخ ویدیوگیم را داشت.

Wasteland 3

  • سال انتشار: ۲۰۲۰

  • استودیو سازنده: inXile Entertainment

Wasteland 3 یک بازی نقش‌آفرینی پساآخرالزمانی با دوربین ایزومتریک است که در زمان انتشار، مورد تحسین گسترده منتقدان و گیمرها قرار گرفت. در این بازی، شما به همراه گروهتان به ایالت یخ زده کلورادو در آمریکا سفر می‌کنید و باید سایر بازماندگان را مدیریت کرده و سرپناهی در این برهوت یخ‌زده برایشان بسازید.

داستان و پایان بازی، تماما به انتخاب‌های شما بستگی دارد؛ یک نقش‌آفرینی خالص، که تقریبا در آن هر کاری می‌توانید بکنید. شما می‌توانید قهرمان باشید، شرور باشید، دزدی کنید، با دیگران صادق باشید یا به آن‌ها دروغ بگویید؛ انتخاب با شماست که چگونه در دنیای بی رحم Wasteland 3 دوام بیاورید.

Resident Evil 2 Remake

  • سال انتشار: ۲۰۱۹

  • استودیو سازنده: Capcom

درست مثل نسخه اصلی، Resident Evil 2 Remake هم یکی از برترین بازی‌های آخرالزمانی است. بازی که از نظر برخی، حتی از نسخه اورجینالش هم بهتر شده.

در Resident Evil 2 Remake، شما در نقش دو تا از محبوب‌ترین کاراکترهای کل سری، یعنی لیان کندی و کلر ردفیلد، قرار می‌گیرید و  باید تلاش کرده تا از راکون سیتی فرار کنید. شهری که مورد تسخیر زامبی‌ها قرار گرفته.

این بازی با برقراری یک هماهنگی درست، میان عناصر اکشن و وحشت در گیم پلی خود، و همچنین روایت یک داستان نفس‌گیر و جذاب، تبدیل به یک شاهکار بی بدیل شد که حتی از نسخه اصلی خودش هم پیشی می‌گیرد.

نویسنده مطلب

محمدجواد جعفری
محمدجواد جعفری

محمد جواد جزو گیمرهای نوستالژی‌پسنده که خاطراتش با بازی‌ها برمی‌گرده به دوران کودکی. در گیم رنتر، محمد جواد به عنوان نویسنده‌ بخش بلاگ فعالیت داره و در آشنا کردن مخاطب‌های سایت با محصولات گیم رنتر هم دستی داره. محمد جواد خوشحاله که نوشتن درباره بازی‌ها بهش اجازه می‌ده هر دو تا رشته مورد علاقه‌ش رو یکجا داشته باشه و با یک تیر دو نشون بزنه: هم بازی کنه و هم درباره بازی‌ها بنویسه.