مزایای خرید پلی استیشن پلاس جدید در ایران + معایب احتمالی

Sunday، ۲۹ Khordaad ۱۴۰۱

پلاس مزیت‌های استانداردی مثل بازی آنلاین و عناوین رایگان ماهانه رو داره. ولی با معرفی The All-New Plus ویژگی‌های بیشتری به این سرویس اضافه شده.

در این مقاله، همۀ اطلاعاتی که باید راجع به مزیت‌های پی اس پلاس داشته باشید رو پیدا می‌کنید.

معرفی مختصر PlayStation Plus

شرکت Sony با دریافت مبلغ ۹.۹۹ دلار در ماه سرویسی به نام PSN Plus رو ارائه می‌ده که یک نوع اشتراک بازی برای مولتی پلیر و ذخیره اطلاعات در فضای ابریه.

اما با ورود پلاس جدید به بازار، آپشن‌های دیگه‌ای مثل دانلود رایگان بازی هم جزوی از این اشتراک‌ها شده.

۴ مزیت اصلی خرید پلاس اسنشال

با خرید Essential Plus شما همه ویژگی‌های اصلی مثل مولتی پلیر و Cloud Storage رو دریافت می‌کنید. مزیت‌های این سرویس شامل موارد زیره:

مولتی پلیر و تجربه آنلاین بازی‌ها

اصلی‌ترین دلیل گیمرها برای خرید پلاس، وارد شدن به Multiplayer بازی‌هاست. به جز عناوین محدودی مثل Warzone و Fortnite، تقریبا همۀ بازی‌های آنلاین برای اجرا شدن به پلی استیشن پلاس نیاز دارند.

دانلود ۲ بازی رایگان ماهانه

شرکت سونی در هر ماه میلادی، دو محصول رو به رایگان در اختیار کاربرهای Plus قرار می‌ده. تا زمانی که اشتراک شما فعال باشه، می‌تونید از این مزیت استفاده و عناوین ماهانه رو به رایگان دانلود کنید.

تخفیف‌های ویژه در خرید بازی و DLC

یکی دیگه از مزیت‌های پلاس برای گیمرها، تخفیف‌های خریده. اگه مشترک این سرویس باشید، قیمت بعضی از محصولات برای شما کمتره و تا ۲۰ الی ۳۰ درصد هزینه کمتری پرداخت می‌کنید.

۱۰۰ گیگابایت فضای ابری برای ذخیره اطلاعات

بعد از خرید Plus، صد گیگ فضای رایگان Cloud در اختیار شما قرار می‌گیره. شما می‌تونید اطلاعات بازی‌ها رو داخل این ابر آپلود کنید تا در هر کنسول دیگه‌ای قابل دسترسی باشند و نگران حذف شدن‌شون هم نباشید.

مزایای پلاس جدید در اشتراک Extra و Premium

سونی از تیر ماه ۱۴۰۱ فروش پلاس رو در سه دسته بندی اسنشال، اکسترا و پرمیوم ادامه می‌ده. هر کدوم از این محصولات مزایای خاص خودش رو داره که در ادامه مشاهده می‌کنید.

۴۰۰ بازی رایگان PS4 و PS4 در نسخه اکسترا

اشتراک Extra در پلاس شامل همۀ ویژگی‌های استاندارد هست. ولی علاوه بر اون، آرشیوی از چهارصد بازی رایگان نسل هشتم و نهم رو هم در اختیار شما قرار می‌ده.

۷۴۰ بازی از کلیه کنسول‌های شرکت سونی تا به امروز

مزیت پلاس پرمیوم هم اینه که ۳۴۰ بازی کلاسیک از کنسول‌های PlayStation 1 گرفته تا PS3 و حتی PSP رو به شما ارائه می‌ده.

معایب خرید پلاس جدید ایران چیه؟

به دلیل تحریم‌ها، اشتراک‌های اکسترا و پرمیوم بدون تغییر آی پی و ساخت اکانت با ریجن خارجی ممکن نیست. اما این ایراد اصلیه پلاس محسوب نمی‌شه.

عیب اصلی Plus اینه که بازی‌های پلی استیشن ۳ رو فقط از طریق Cloud Gaming ارائه می‌ده؛ و این سرویس در ایران قابل دسترسی نیست. از طرفی حتی با دور زدن تحریم‌ها، به خاطر سرعت کم اینترنت در اکثر مناطق کشور، تجربه خوبی برای گیمرها نخواهد بود.

یکی دیگه از معایب پلاس در مقایسه با گیم پس اینه که بازی‌های جدید رو به مشترکین اکسترا و پرمیوم ارائه نمی‌ده.

گیمرهای ایکس باکس با خرید گیم پس آلتیمیت دیگه نگران خرید بازی‌های سال نیستند چون به محض عرضه براشون رایگان می‌شه. ولی آرشیوهای پلاس فقط شامل محصولات قدیمیه و سونی اعلام کرده قصد اضافه کردن عناوین سال به این سرویس رو نداره.

با توجه به مزیت‌ها، ارزش خرید پلاس برای پلی استیشن چقدره؟

با در نظر گرفتن قیمت پلاس (خصوصا در حالت سالانه که تخفیف بالایی داره)، ارزش خریدش پایین نیست. اگه شما اشتراک اکسترا رو با ۹۹.۹۹ دلار تهیه کنید، مجموعه‌ای از ۴۰۰ بازی PS4 و PS5 براتون رایگان می‌شه که پیشنهاد بدی نیست.

ولی خرید پلاس‌های جدید به شکل ماهانه صرفه کمتری داره و شاید بهتر باشه همون Plus Essential رو تهیه کنید.

سوالات رایج شما

مهم‌ترین مزیت اشتراک پلاس چیه؟

مولتی پلیر، ۲ بازی رایگان ماهانه، ۱۰۰ گیگ فضای Cloud و تخفیف در خرید محصولات مزیت‌های اصلی پلاس هستند.

پلاس Extra و Premium چه مزیت‌هایی نسبت به Essential دارند؟

پلی استیشن Plus در حالت اکسترا و پرمیوم به شما دسترسی به آرشیوی با ۷۴۰ بازی رایگان رو می‌ده که در اسنشال وجود نداره.

در مقایسه با گیم پس، مزیت‌های Plus بیشتره یا کمتر؟

گیم پس آلتیمیت به خاطر ارائه رایگان بازی‌های سال، EA Play رایگان و قیمت کمتر، مزایای بیشتری نسبت به پلاس پلی استیشن داره.