یوتیوب موزیک چیست؟ معرفی کامل YouTube Music

Thursday، ۲۷ Bahman ۱۴۰۱

چه در حال کار، رانندگی و ورزش یا صرفا در حال استراحت باشید، در هر شرایطی گوش دادن به موسیقی می‌تواند لحظات لذت‌بخشی را فراهم کرده و به هر فعالیتی، حس و حال متفاوتی ببخشد. برای مثال می‌توان به کاهش سطح استرس و بهبود کلی خلق و خو اشاره کرد. یکی از روش‌هایی که به کمک آن می‌توانید به آهنگ‌های مورد‌علاقه‌تان گوش دهید، سرویس‌های استریم موسیقی مانند یوتیوب موزیک است. در این مطلب هر آن چه که باید در مورد یوتیوب موزیک بدانید، با شما به اشتراک می‌ذاریم.

معرفی سرویس YouTube Music

احتمالا از سرویس ویدیو یوتیوب برای تماشای ویدیو‌های آموزشی، دنبال کردن یوتیوبر‌های مورد‌علاقه و همچنین تماشای موزیک ویدیو‌ها استفاده کرده‌اید. اما ممکن است با یوتیوب موزیک چندان آشنایی نداشته باشید. برای معرفی سرویس مذکور بهتر است از تاریخچه آن شروع کنیم.

شرکت گوگل با ارائه Google Play Music در سال ۲۰۱۱، تلاش کرد با سرویس‌ اسپاتیفای پریمیوم و اپل موزیک رقابت کند. اما این سرویس در سال ۲۰۲۰ با YouTube Music جایگزین شد. در حال حاضر این سرویس محبوبیت بالایی داشته و میلیون‌ها کاربر از آن برای گوش دادن به آهنگ‌ها استفاده می‌کنند.

یوتیوب موزیک این امکان را در اختیار شما قرار می‌دهد که به تک‌‌آهنگ‌ها، آلبوم‌ها و آهنگ‌های برتر دسترسی داشته و پلی‌لیست‌های خاص خود را ایجاد کنید. اما ویژگی که باعث می‌شود YouTube Music به سرویسی خاص و منحصر‌به‌فرد تبدیل شود، امکان تماشای موزیک ویدیو‌هاست.

یوتیوب موزیک چه ویژگی‌هایی دارد؟

YouTube Music شبیه سایر پلتفرم‌های پخش موسیقی است. این سرویس خدماتی مثل کتابخانه عظیمی از انواع آهنگ‌ها در سبک‌های متنوع را ارائه می‌دهد. نقاط قوت YouTube Music تنها به این مورد ختم نمی‌شود و این سرویس ویژگی‌های با ارزش دیگری هم دارد.

مانند سایر سرویس‌های استریم موسیقی، برای استفاده از تمامی امکانات یوتیوب موزیک باید اشتراک پریمیوم را خریداری کنید. علاقه‌مندان می‌توانند اشتراک YouTube Music را با قیمت پایینی خریداری کرده و از یوتیوب موزیک روی کامپیوتر یا لپ تاپ و یا در نسخه تحت وب گوش دهند.

علاوه بر این، اپلیکیشن موبایل YouTube Music هم برای دانلود رایگان در دسترس بوده و می‌توانید آن را از گوگل پلی یا اپ استور دریافت کنید. قبل از تصمیم‌گیری برای تبدیل یوتیوب موزیک به سرویس اصلی پخش موسیقی، بهتر است با ویژگی‌های آن آشنا شوید. در ادامه تعدادی از ویژگی‌های اصلی YouTube Music را معرفی می‌کنیم.

اشتراک پریمیوم یوتیوب موزیک تبلیغ ندارد

YouTube Music شما را مجبور به خریداری اشتراک پریمیوم نمی‌کند. می‌توانید از این سرویس بدون هزینه استفاده کنید. در واقع یوتیوب موزیک یک راه ساده و بدون دردسر برای گوش دادن به آهنگ است. با این حال، متاسفانه اشتراک رایگان YouTube Music تبلیغات زیادی میان آهنگ‌های شما پخش می‌کند.

با ارتقا به اشتراک پریمیوم می‌توانید بدون هیچ تبلیغی به تمامی آهنگ‌ها و ویدیو‌ها دسترسی داشته باشید. از دیگر ویژگی‌های اشتراک پریمیوم YouTube Music می‌توان امکان استفاده از PiP را نام برد. این ویژگی اجازه می‌دهد هنگامی که ویدیو در حال پخش است، از یوتیوب موزیک خارج شده و به سایر بخش‌های گوشی موبایل خود دسترسی داشته باشید.

YouTube Music دارای کتابخانه عظیمی از آهنگ‌های روز دنیاست

اگرچه مجموعه آهنگ‌های یوتیوب موزیک کمتر از آثار موجود در اسپاتیفای هستند، اما همچنان طیف گسترده‌ای از انواع موسیقی را می‌توانید از طریق این سرویس گوش کنید. موارد موجود در YouTube Music انواع متعددی از آثار از اجرا‌های زنده و میکس‌های شخصی گرفته تا کاور‌ها، ریمیکس‌ها و جدید‌ترین موزیک ویدیو‌ها را شامل می‌شود.

صفحه Explore در یوتیوب موزیک جایی است که در قالب آن سه دسته اصلی با عنوان‌های آثار New Releases ،Charts و Moods & Genres دیده می‌شود. علاوه بر این سه دسته، با اسکرول به پایین به بهترین آهنگ‌ها در دسته‌هایی مثل Trending ،Top Songs ،New Albums و Singles دسترسی پیدا می‌کنید.

YouTube Music برای هر کاربری با هر سلیقه‌ای آهنگ‌هایی را در خود جای داده تا علاقه‌مندان سبک‌هایی مثل ایندی راک، هوی متال، رپ و کی پاپ به راحتی به آثار مورد‌علاقه خود دست پیدا کنند.

ویژگی Moods and Moments در یوتیوب موزیک

Moods and Moments در یوتیوب موزیک ویژگی منحصر‌به‌فردی نیست و نمونه مشابه آن در سرویس‌هایی مثل اسپاتیفای دیده می‌شود. با این حال، این ویژگی YouTube Music تجربه خوشایندی ارائه می‌دهد و به کمک آن می‌توانید انتخاب موسیقی را به عهده هوش مصنوعی و شناخت او از شما بذارید.

بخش Moods آهنگ‌هایی را ارائه می‌کند که بر اساس حس و حال شما انتخاب شده‌اند. به عنوان مثال دسته Feel Good حاوی موسیقی‌هایی است که به شما کمک می‌کنند احساس شادی و اعتماد به نفس داشته باشید.

در مقابل بخش Moments روی یک دوره زمانی یا موقعیت خاص تمرکز دارد. این بخش شامل دسته‌های مختلفی از جمله Black Lives Matter ،Sleep و Workout می‌شود. برای مثال آهنگ‌های دسته Workout آثاری پر انرژی و انگیزشی هستند که برای شنیدن در باشگاه هنگام ورزش کردن، کاربرد دارند.

استفاده از YouTube Music چه مقدار هزینه دارد؟

یوتیوب موزیک این فرصت را فراهم کرده که بدون صرف هزینه و به صورت رایگان آهنگ‌های موردعلاقه‌تان را گوش کنید. نقطه ضعف اصلی این نوع از اشتراک YouTube Music وجود آگهی‌های تبلیغاتی است.

اگر قصد دارید از یوتیوب موزیک به عنوان پلتفرم اصلی پخش موسیقی استفاده کنید، لازم است اشتراک پریمیوم را تهیه کنید. این نوع از اشتراک ماهیانه ۹.۹۹ دلار هزینه داشته و در ازای در اختیار داشتن آن به مزایایی مثل حذف تبلیغات، دانلود آثار و پخش در پس زمینه دسترسی خواهید داشت.

علاوه بر خریداری اشتراک پریمیوم سرویس YouTube Music به صورت انفرادی، امکان استفاده از پلن خانواده نیز وجود دارد. برای استفاده از Family Plan یوتیوب موزیک باید ماهیانه مبلغ ۱۴.۹۹ دلار پرداخت کنید. این نوع اشتراک به شما اجازه خواهد داد پنج نفر را به حساب کاربری خود اضافه کنید.

آخرین پلن یوتیوب موزیک، Student Plan است که در ازای پرداخت مبلغ ۴.۹۹ دلار می‌توانید اشتراک پریمیوم را به دست بیاورید. برای استفاده از این پلن باید به طور سالیانه اثبات کنید دانشجو هستید.

البته تمامی پلن‌های YouTube Music دارای تست رایگان هستند. یعنی می‌توانید از اشتراک پریمیوم یوتیوب موزیک به مدت یک ماه به صورت رایگان استفاده کنید. همچنین این امکان وجود دارد اشتراک خود را هر زمان که بخواهید لغو کنید.

خرید اشتراک یوتیوب موزیک انتخاب خوبی است؟

YouTube Music به مرور زمان محبوبیت زیادی به دست آورده. در مقایسه با سایر سرویس‌های پخش موسیقی از جمله Spotify، یوتیوب موزیک عملکرد مشابهی دارد. قیمت اشتراک پریمیوم، امکان استفاده به صورت رایگان و کتابخانه موسیقی‌ها تا حدودی یکسان هستند. اما اگر به موزیک ویدیو علاقه دارید، YouTube Music سرویسی است که باید از آن استفاده کنید.

البته پیشنهاد گیم رنتر به شما تهیه اشتراک پریمیوم یوتیوب به جای موزیک است. شما با خرید YouTube Premium به طور خودکار اشتراک YouTube موزیک هم دریافت می‌کنید. یعنی با یک تیر دو نشان می‌زنید و دو اشتراک ویژه را با قیمت یکی تهیه می‌کنید.

جمع‌بندی

اگر به دنبال سرویسی هستید که به کمک آن بتوانید انواع آهنگ‌های روز دنیا را بدون نیاز به اینترنت و به شکل قانونی گوش دهید و پلی‌لیست‌های مختلف بسازید، یوتیوب موزیک گزینه مناسبی برای شماست؛ چون علاوه بر آهنگ‌ها، در قالب YouTube Music می‌توانید موزیک ویدیو‌های داغ را هم دانلود و تماشا کنید.

سوالات رایج

یوتیوب موزیک چه ویژگی‌هایی دارد؟

به کمک این سرویس می‌توانید انواع آهنگ‌ها در سبک‌های متنوع را گوش کنید. همچنین امکان تماشای موزیک ویدیو‌ها هم وجود دارد.

استفاده از یوتیوب موزیک رایگان است؟

بله. می‌توانید از اشتراک رایگان این سرویس استفاده کنید. اما نسخه رایگان دارای آگهی‌های تبلیغاتی است و برای حذف تبلیغات و دسترسی به ویژگی‌های بیشتر، باید اشتراک پریمیوم را خریداری کنید.