اسپاتیفای پرمیوم چیست؟ همه ویژگی‌های Premium و تاریخچه Spotify

Wednesday، ۱۳ Bahman ۱۴۰۰

در این مقاله اسپاتیفای پرمیوم (Spotify Premium) رو به شما معرفی می‌کنیم و در مورد نحوه کار و قابلیت‌هاش توضیحات کاملی میدیم.

پرمیوم اسپاتیفای چیست؟

اسپاتیفای پرمیوم یک اشتراک پولی برای Spotify هست که امکانات ویژه‌ نرم افزار رو فعال می‌کنه. کاربران اسپاتیفای پرمیوم، در ازای ۹.۹۹ دلار در ماه، ویژگی‌هایی مثل حذف تبلیغات، گوش دادن به موسیقی به صورت آفلاین روی ۵ دستگاه و Skip بی‌نهایت رو دریافت می‌کنند.

تاریخچه سرویس اسپاتیفای و سلطه بر دنیای موسیقی

اسپاتیفای یه برنامه چند پلتفرمیه که در سال ۲۰۰۶ توسط طراح وب و کارآفرین «دانیل اک» ایجاد شد. این سرویس در ابتدا صرفا با نسخه کامپیوتر وارد بازار شد و یک سال بعد نسخه موبایلش هم عرضه شد.

بعد از بستن قرارداد با چند شرکت ضبط موسیقی بزرگ مثل سونی بی ام جی،‌ هالیوود رکوردز، وارنر موزیک و یونیورسال موزیک، دنیای موسیقی کم کم به تسخیر Spotify در اومد و به یکی از مهم‌ترین برنامه‌های کاربردی صنعت موسیقی تبدیل شد که تونسته با حفظ مدلFreemium (رایگان و پولی) کاربران زیادی رو از سراسر دنیا جذب کنه.

نحوه عملکرد Spotify و استفاده از اون

شما با ایجاد حساب کاربری اسپاتیفای به همه آهنگ‌های روز دنیا دسترسی دارید. تبلیغاتی که بین ترک‌ها و پادکست‌ها پخش می‌شه، بعلاوه اشتراک‌های ماهانه،‌ منابع اصلی درآمد Spotify رو تشکیل می‌دن و خواننده‌ها و آرتیست‌ها هم در این درآمد شریک هستند.

اگه اکانت شما رایگان باشه، مجبورید یک سری محدودیت‌ها در استفاده از اسپاتیفای رو تحمل کنید. مثلا نمی‌تونید جلوی تبلیغات رو بگیرید یا به شکل نامحدود از گزینه Skip (رد کردن آهنگ) استفاده کنید. ولی ورژن پرمیوم یا پولی هیچکدوم از این محدودیت‌ها رو نداره.

تفاوت اکانت اسپاتیفای رایگان با پرمیوم

شما می‌تونید از اسپاتیفای به صورت رایگان یا از طریق Premium استفاده کنید. تفاوت‌های اصلی بین این دو رو در ادامه مطالعه می‌کنید.

دانلود موسیقی:

وقتی که اشتراک اسپاتیفای پرمیوم رو خریداری می‌کنید، می‌تونید تا ۱۰ هزار آهنگ رو در موبایل یا دسکتاپ خودتون دانلود کنید و از طریق پنج دستگاه مختلف به اونا دسترسی داشته باشید. این قابلیت از طریق اسپاتیفای رایگان در دسترس نیست.

وجود تبلیغات:

اسپاتیفای رایگان مثل رادیو کار می‌کنه. شما باید به هر چیزی که در نسخه رایگان وجود داره رو گوش بدید. مثلا، اگر تبلیغاتی وجود داشته باشه، نمی‌تونید ردش کنید. اما با اکانت پرمیوم بدون توقف به موسیقی گوش می‌دید هیچ وقفه‌ای بابت تبلیغ یا سرعت اینترنت رو تجربه نمی‌کنید.

اسکیپ‌های نامحدود:

در اکانت رایگان نمی‌تونید بیشتر از شش بار در یک ساعت از آهنگ‌ها رد بشید و به سراغ آهنگ بعدی برید. در حالی که نسخه پریمیوم به شما این امکان رو میده تا اگر آهنگی رو دوست ندارید، بدون محدودیت ردش کنید.

قابلیت اتصال:

اگه اشتراک Premium رو داشته باشید، ویژگیِ اسپاتیفای کانکت (Spotify Connect) هم برای شما فعال می‌شه. این گزینه به شما اجازه میده تا اسپاتیفای رو به هر دستگاه دارای وای فای وصل کنید، یعنی می‌تونید اون رو به بلندگوهای تلویزیون، آمازون اکو (Amazon Echo)، رایانه شخصی، گوگل هوم (Google Home) و دیگر دستگاه‌های بی‌سیم وصل کنید. بعد از اتصال، می‌تونید موسیقی رو کنترل کنید چون تلفن شما به عنوان یک کنترل از راه دور عمل خواهد کرد.

قیمت‌های دلاری و انواع اشتراک ماهانه Spotify

با پرداخت ۹.۹۹ دلار در ماه می‌شه از سرویس پرمیوم استفاده کرد. اگر بخواید در کنار دوست یا شریک زندگی‌تون از این سرویس لذت ببرید، یک پیشنهاد با قیمت ۱۲.۹۹ دلار در ماه به نام Spotify Duo وجود داره که می‌تونه گزینه خوبی براتون باشه.

وقتی تمام خانواده شما عاشق موسیقی هستند، می‌شه اکانت فمیلی (خانواده) رو با قیمت ۱۴.۹۹ دلار در ماه تهیه کرد. این سرویس از ۶ کاربر مجزا پشتیبانی می‌کنه و می‌تونید بدون هزینه اضافی و به شکل گروهی ازش استفاده کنید.

اما اگه دانشجو باشید و ایمیل معتبر @edu داشته باشید، اسپاتیفای ۵۰% تخفیف برای شما در نظر می‌گیره و پرمیوم رو با کمترین قیمت تهیه می‌کنید.

انواع پیشنهادهای اشتراک ماهانه در اسپاتیفای:

  • Spotify Premium Individual (برای افرادی که تنهایی موزیک گوش میدن)
  • Spotify Premium Student (دانشجویانی که موزیک گوش میدن)
  • Spotify Premium Duo (برای افرادی که دو نفری موزیک گوش میدن)
  • Spotify Premium Family (برای خانواده‌هایی که با هم موزیک گوش میدن)

چرا باید به اسپاتیفای پرمیوم مهاجرت کنیم؟

اشتراک اسپاتیفای پرمیوم یه راه عالی برای خلاص شدن از شر تبلیغات مزاحمه اما نسخه پولی این سرویس بیشتر از اونی که انتظارش رو دارید، جذابه. در حال حاضر، ماه اول استفاده از Premium برای همه کاربرهای جدید رایگانه. اما فعال کردنش نیاز به کردیت کارت، حساب ارزی و آدرس‌های معتبر خارجی داره چون ایران جزو تحریم‌های Spotify هست و خدماتش رو در کشور ما ارائه نمی‌ده.

اما شما می‌تونید با کمترین هزینه و در کوتاه‌ترین زمان ممکن، پرمیوم سازی اسپاتیفای رو در گیم رنتر تجربه کنید.

چند تا از مزیت‌های نسخه پولی

  • بدون تبلیغات (شامل تبلیغات صوتی و بنری)
  • کیفیت صدای بهتر (۱۶۰ کیلوبیت بر ثانیه در نسخه رایگان به ۳۲۰ کیلوبیت بر ثانیه در نسخه پولی)
  • امکان دانلود آهنگ
  • امکان رد شدن از آهنگ‌ها

دانلود موسیقی از اسپاتیفای پرمیوم

با اسپاتیفای پرمیوم می‌تونید موسیقی رو طوری تنظیم کنید که به‌ صورت آفلاین در دسترس باشه اما این مثل دانلود آهنگ به شکل رایج اون نیست. برای مثال، نمی‌تونید با دانلود یک آلبوم و لغو اشتراک‌تون در آینده، دوباره به اون آلبوم دسترسی داشته باشید.

حتی نمی‌تونید آهنگ‌ها رو روی سی ‌دی یا فلش ذخیره کنید. ایده حالت آفلاین اسپاتیفای اینکه به شما اجازه می‌ده بدون دسترسی به اینترنت، موسیقی‌های مورد علاقه‌تون رو گوش کنید.

دانلود آهنگ‌ها، آلبوم‌ها یا پی لیست‌ها هم خیلی ساده‌ست. برای گوش دادن به‌ موسیقی به صورت آفلاین، کافیه کلید کنار دانلود رو در آلبومی که می‌خواید رو تغییر بدید یا روی سه نقطه در بالا سمت راست کلیک کرده و بعد گزینه دانلود رو انتخاب کنید.

از کجا بفهمیم اکانت اسپاتیفای پرمیوم شده؟

برای بررسی جزییات اشتراک اسپاتیفای، کافیه وارد صفحه اکانت خودتون بشید و در منوی سمت چپ، Account رو انتخاب و وارد قسمت Your Plan بشید تا با زدن گزینه View Details، از پولی بودن یا نبودن حساب‌تون مطمئن بشید.

اسپاتیفای مود شده چیست؟

اسپاتیفای مود شده نسخه هک شده از برنامه اصلیه که توسط توسعه دهندگان برای استفاده از ورژن پرمیوم ایجاد شده. کاربران بعد از مود شدن اسپاتیفای می‌تونن از اکثر ویژگی‌های اشتراک Premium استفاده کنن. نسخه مود شده تنها برای گوشی همراه قابل استفاده هست.

ویژگی‌های اسپاتیفای مود شده عبارتند از:

  • گوش دادن به موسیقی ۳۲۰ کیلوبیت بر ثانیه
  • گوش دادن به هر آهنگ مورد علاقه
  • مسدود کردن تبلیغات
  • اشتراک گذاری براساس تقاضا

اسپاتیفای اعلام کرده هر اکانتی که از طریق نسخه مود شده فعالیت کنه برای همیشه مسدود میشه. پس بهتره همیشه از راه درست برای فعال کردن Premium استفاده کنید.

مرجع مطمئن برای خرید اسپاتیفای در ایران

اگه این مقاله باعث شد به فکر خرید Spotify Premium باشید، یک خبر خوب براتون داریم: گیم رنتر به عنوان مرجع تهیه اشتراک‌های قانونی، پرمیوم‌سازی رو هم به امکانات خودش اضافه کرده و شما می‌تونید با خیال راحت و با اطمینان به سابقه و اعتبار گیم رنتر، این سرویس موسیقی جذاب رو تهیه کنید.

با کلیک روی تصویر زیر قیمت‌های روز و خدمات ویژه گیم رنتر مثل گارانتی بازگشت وجه، پشتیبانی دائمی، انتقال پلی لیست رایگان و بیشتر رو مشاهده کنید.