نتفلیکس پریمیوم چیست؟ بررسی کامل

Tuesday، ۱۶ Esfand ۱۴۰۱

نتفلیکس پریمیوم اشتراک استریم فیلم و سریال مربوط به شبکه Netflix است که قابلیت پخش آنلاین و آفلاین ویدیوها با کیفیت 4K را به مشترکین می‌دهد. فرق اصلی Netflix Premium با اشتراک پایه و استاندارد در کیفیت تصویر، تعداد کاربرها و هزینه ماهانه است.

شما با خرید این اشتراک به بیش از 6000 فیلم و سریال مختلف موجود روی شبکه نتفلیکس دسترسی پیدا می‌کنید. مشترکین طرح پریمیوم می‌توانند این فیلم و سریال‌ها را با کیفیت بهتری روی دستگاه‌های خود (اعم از گوشی، موبایل، پی سی و تلوزیون‌های هوشمند) استریم یا دانلود کنند.

اما طرح Basic و Standard کیفیت تصویر پایین‌تری داشته و محدودیت‌هایی برای تماشای همزمان روی نمایشگرهای مختلف دارند.

مزایای اشتراک پریمیوم در نتفلیکس

اشتراک نتفلیکس پریمیوم ویژگی‌های مثبت قابل توجهی نسبت به دو طرح Basic و Standard دارد که قیمت را توجیه می‌کند.

امکان تماشای فیلم و سریال‌ها با کیفیت 4K

مشترکین طرح پریمیوم فیلم و سریال‌های موجود در شبکه نتفلیکس را با کیفیت 4K و قابلیت HDR تماشا می‌کنند. البته که استفاده از کیفیت 4K اجباری نیست و در صورت کندی سرعت اینترنت، کیفیت‌های پایین‌تر هم در دسترس خواهند بود.

حذف شدن تبلیغات‌

در اشتراک Netflix Premium خبری از تبلیغات نیست. یعنی هیچ مانعی برای تماشای محتوای مورد علاقه‌‎تان وجود ندارد.

امکان دانلود فیلم و سریال‌ها

اگر امکان تماشای آنلاین ویدیوها را نداشتید، می‌توانید آن‌ها را روی 6 دستگاه مختلف دانلود کنید. بعد از دانلود، نیازی به دسترسی اینترنت نیست و تماشای آفلاین فیلم و سریال به صورت آفلاین ممکن می‌شود.

قابلیت Spatial Audio

قابلیت Netflix Spatial Audio به شما اجازه می‌دهد بدون نیاز به تجهیزات سینمای خانگی صدای استریو با بالاترین کیفیت ممکن را تجربه کنید. این ویژگی فقط برای مشترکین Premium در دسترس است.

زیرنویس فارسی

نتفلیکس پریمیوم امکان اضافه کردن زیرنویس فارسی به فیلم و سریال‌ها را دارد. البته که شبکه نتفلیکس به صورت پیش فرض زیرنویس‌های فارسی را برای محتویات خود در نظر نمی‌گیرد، اما با راهنمای اضافه کردن زیرنویس فارسی در نتفلیکس، این کار به صورت دستی قابل انجام است.

بازی‌های رایگان

اگر به جمع مشترکین Netflix Premium اضافه شوید، بیش از 40 بازی انحصاری در Google Play و App Store برای شما رایگان می‌شود. این بازی‌ها اکثرا مربوط به فرنچایزهای معروف شبکه مانند Stranger Things هستند.

قیمت ماهانه Netflix Premium

قیمت Netflix Premium ماهانه 19.99 دلار است، اما با خرید به صورت اشتراکی، هزینه‌اش کمتر می‌شود.

در ضمن، امکان تمدید اشتراک پرمیوم هم وجود دارد و با پرداخت مبلغ کمی، شارژ ماهانه مستقیما روی حساب کاربری شما انجام می‌شود.

برتری Netflix Premium نسبت به سطح Basic و Standard

در صورت اضافه شدن به مشترکین نتفلیکس پریمیوم می‌توانید فیلم و سریال‌های مورد علاقه خود را روی چهار نمایشگر همزمان اجرا کنید. این در حالی است که کاربران دو سطح بیسیک و استاندارد به ترتیب قادر به اجرای همزمان روی دو و یک نمایشگر هستند؛ آن هم با کیفیت Full HD و HD.

تعداد کاربرهای پرمیوم هم به نسبت Basic و Standard بیشتر است که هزینه نهایی را برای مشترکین کمتر می‌کند.

نکته: اشتراک‌های Basic و Premium به بعضی از فیلم و سریال‌های اختصاصی نتفلیکس دسترسی ندارند.

جدول زیر تفاوت‌های اشتراک‌های Netflix را نشان می‌دهد:

آیا امکان استفاده از نتفلیکس پریمیوم در ایران وجود دارد؟

با وجود تحریم‌ها، استفاده از قابلیت‌های نتفلیکس در ایران وجود دارد. برای این کار کافی است اشتراک Netflix را از فروشنده‌های معتبر تهیه کنید و با استفاده از نرم افزارهای تغییر IP تحریم‌ها را دور بزنید تا بدون محدودیت از فیلم و سریال‌های موجود لذت ببرید.

امکان استفاده از این طرح برای چند نفر ممکن است؟

شما می‌توانید برای اکانت نتفلیکس خود پنج پروفایل مجزا بسازید. این پروفایل‌های مجزا تاریخچه تماشا، پیشنهادها و تنظیمات خاص خود را دارند و به پروفایل‌های دیگر ارتباطی ندارند.

برای مثال وقتی شما در پروفایل خود به تماشای یک فیلم یا سریال بنشینید، شخص دیگری متوجه محتوای تماشا شده شما نخواهد بود. علاوه بر این پیشنهاد محتواهای جدید بر اساس سلقیه شما صورت می‌گیرد تا تاریخچه سایر اعضای خانواده روی پیشنهادات تاثیرگذار نباشند.

نکته قابل ذکر این است که امکان ساخت پنج پروفایل مختلف ارتباطی با تماشای همزمان روی نمایشگرهای مختلف ندارد. برای مثال اگر شما طرح استاندارد را برای اعضای خانواده خود بخرید و برای پنج نفر هم پروفایل درست کنید، فقط دو نفر قادر به تماشای همزمان فیلم و سریال‌ها خواهند بود.

سوالات متداول

نتفلیکس پریمیوم چیست؟

نتفلیکس پریمیوم (Netflix Premium) نام بهترین طرح یا Plan شبکه نتفلیکس است که با استفاده از آن قادر به تماشای فیلم و سریال‌های این شبکه با کیفیت 4K روی چهار دستگاه به شکل همزمان خواهید بود.

قیمت Netflix Premium چقدر است؟

اشتراک نتفلیکس پریمیوم ماهانه 19.99 دلار قیمت دارد. ولی در ایران، به صورت اشتراکی و با قیمت مناسب‌تری قابل خرید است.

آیا امکان تماشای نتفلیکس در ایران وجود دارد؟

بله، امکان تماشای Netflix در ایران با زیرنویس فارسی وجود دارد. منتها برای انجام این کار به نرم افزارهای تغییر IP و اضافه کردن زیرنویس فارسی به صورت دستی نیاز دارید.