کد LGSF رو وارد کن،‌ رایگان میاریم رایگان می‌بریم 🤫 | پیک رایگان، مخصوص سفارشات اجاره ای بالای ۱۰۰ تومن
گیم رنتر

ترسناک ترین بازی های ایکس باکس

Saturday، ۱۰ Shahrivar ۱۴۰۳

بازی‌های ترسناک تقریبا از همان اوایل تاریخ صنعت بازی‌های ویدیویی، جزوی از آن بوده‌اند. اگر چه در برخی برهه‌های زمانی، استقبال از بازی‌های این ژانر کم و زیاد می‌شد، اما همواره طرفداران خود را حفظ کرده‌اند.

در سال‌های اخیر هم، ژانر ترسناک جان تازه‌ای به خود گرفته و بعد از مدت‌ها، شاهد انتشار عناوین خیلی خوبی هستیم که می‌تواند مو به تن هر کسی سیخ کند. پلتفرم ایکس باکس، به عنوان یکی از قطب‌های کنسول‌های گیمینگ، میزبان بازی‌های ترسناک با کیفیتی در سالیان اخیر بوده. در این مطلب قصد داریم تا ترسناک‌ ترین بازی‌های ایکس باکس را به شما معرفی کنیم.

Still Wakes The Deep

  • سال انتشار: ۲۰۲۴

  • استودیو سازنده: The Chinese Room

خیلی پیش نمیاید که شاهد انتشار یک بازی داستانی و خطی ترسناک با دوربین اول شخص باشیم، که کیفیت خوبی داشته باشد. Still Wakes The Deep یکی از جدیدترین بازی‌های ترسناک عرضه شده برای ایکس باکس است که علی‌رغم داشتن یک گیم پلی ساده، داستان به شدت درگیر کننده‌ای دارد.

این بازی با ارائه یک وحشت لاوکرافتی (ترس از ناشناخته ها)، به خوبی با ذهن شما بازی می‌کند و تنهایی را تبدیل به بزرگترین ترس بازیکن می‌کند.

 داستان بازی، روایتگر یک مهندس است که برای ماموریتی، به یک دکل نفتی وسط دریا فرستاده می‌شود. خیلی زود، اتفاقات فراطبیعی رخ می‌دهد که این دکل را تبدیل به یک کابوس جهنمی می‌کند که شخصیت اصلی باید راهی برای خلاصی از آن بیابد.

در زمان نوشتن این مقاله، بازی Still Wakes the Deep برای کاربران گیم پس آلتیمیت رایگان است. 

The Medium

  • سال انتشار: ۲۰۲۱

  • استودیو سازنده: Bloober Team

یکی دیگر از بازی‌های ترسناک نسبتا جدید ایکس باکس سری ایکس و اس، The Medium است. علی‌رغم الهامات زیادی که این بازی از سری Silent Hill گرفته است، اما همچنان یک بازی منحصر به فرد به شمار می‌رود.

داستان این بازی در دهه نود میلادی و جایی در کشور لهستان رخ می‌دهد. شخصیت اصلی بازی، زنی به نام ماریان است که می‌تواند با ارواح ارتباط برقرار کند و بین دو دنیای زنده‌ها و مرده‌ها گیر افتاده. روزی، ماریان رویایی می‌بیند که یک دختر جوان در مکانی خاص، کشته می‌شود. او برای بررسی این موضوع، ناچار به سفر به این مکان، و جا به جایی بین دو دنیاست تا بتواند معماها و پازل‌های پیش رو را حل کند.

Dead Space Remake

  • سال انتشار: ۲۰۲۳

  • استودیو سازنده: EA Motive

Dead Space اورجینال (۲۰۰۸)، یکی از بهترین بازی‌های ترسناک زمان خود بود که توانست این ژانر را یک پله ارتقا دهد. این بازی داستان آیزاک کلارک دوست داشتنی را روایت می‌کرد که در یک کشتی فضایی تسخیر شده توسط بیگانگان، گیر افتاده و به دنبال همسر خود می‌گردد تا با هم از جهنم ایشیمورا فرار کنند.

بازسازی نسل نهمی این بازی یعنی Dead Space Remake هم، همین داستان را روایت می‌کند، اما با گرافیک بسیار بهتر و گیم پلی پیشرفته‌تر. با اینکه کلیت داستان بازی همان چیزیست که در نسخه اورجینال دیدیم، اما با اضافه شدن داستان‌های فرعی بیشتر و عمق بیشتر اطلاعاتی که نسخه ریمیک به شما می‌دهد، متوجه زوایای دیگر دنیای Dead Space خواهید شد.

Dead By Daylight

  • سال انتشار: ۲۰۱۶

  • استودیو سازنده: Behaviour Interactive

خیلی از گیمرها معتقد بودند یک بازی چند نفره و آنلاین، نمی‌تواند به اندازه کافی ترسناک باشد. اما Dead By Daylight این کلیشه را برای همیشه شکست و یک تجربه چندنفره واقعا ترسناک ارائه داد. 

ساخته Behaviour Interactive به حدی خوش ساخت بود، که هنوز هم بازی‌های زیادی از آن الهام می‌گیرند.

در این بازی، شما یا در نقش یکی از افرادی هستید که در حال فرار از یک قاتل بی رحم هستند، یا اینکه خودتان نقش آن قاتل را دارید. هدف قاتل این است که تمام انسان‌های نزدیکش را از بین ببرد، اما انسان‌ها باید با فعال کردن ژنراتورهای داخل نقشه و فرار از منطقه، زنده بمانند.

Alan Wake 2

  • سال انتشار: ۲۰۲۳

  • استودیو سازنده: Remedy Entertainment

بازی Alan Wake 2، یک ترکیب استادانه از روایت داستانی عمیق و یک گیم پلی درگیر کننده است. علاوه بر اتمسفر خارق‌العاده‌ای که Bright Falls و Dark Place در این بازی دارند (که به وضوح از سری بازی‌های Silent Hill الهام گرفته شده)، این بازی یک سیستم مدیریت در اجرای جامپ اسکرها یا لحظات ترسناک ناگهانی دارد که در هر نقطه از بازی می‌تواند شما را بترساند.

داستان بازی در ادامه قسمت اول Alan Wake و بازی Control است و ماجرای آلن ویک را، به همراه کاراکتر جدیدی به نام ساگا اندرسون، دنبال می‌کند. 

برخی مراحل از دیدگاه آلن جلو می‌رود که در Dark Place گیر افتاده و به دنبال راهی برای فرار است، و برخی دیگر از مراحل از دید ساگا روایت می‌شود که به عنوان یک مامور FBI، وظیفه حل یک پرونده قتل عجیب در شهر Bright Falls را دارد. به مرور، این دو به یکدیگر برخورد می‌کنند و داستان عجیب و پیچیده دنیای رمدی را ادامه می‌دهند.

The Dark Pictures Anthology: House Of Ashes

  • سال انتشار: ۲۰۲۱

  • استودیو سازنده: Supermassive Games

اگرچه اغلب بازی‌های ترسناک با کنترل تک تک حرکات شما، سعی بر ترساندن شما دارند، اما House Of Ashes کاری می‌کند شما از نتیجه هر تصمیمتان وحشت داشته باشید. این بازی در زیر ژانر بازی‌های داستانی تعاملی قرار می‌گیرد و ادامه‌ای بر سری بازی‌های The Dark Pictures Anthology است.

داستان بازی در طول تهاجم آمریکا به عراق در سال ۲۰۰۳ اتفاق می‌افتد. شما به این کشور برده شده‌اید تا علی‌رغم تفاوت‌هایتان با دیگر سربازان، با آن‌ها همکاری کنید. با این حال، بعد از گم شدن تعدادی از سربازان در یک معبد پر از خون آشام، همه چیز عوض می‌شود.

مانند عناوین مشابهی مثل Until Dawn و Heavy Rain، این بازی هم دارای چندین شخصیت قابل بازی است و بیش از ۳۰ پایان مختلف دارد که همگی به تصمیمات شما در طول بازی بستگی دارند.

Resident Evil 2 Remake

  • سال انتشار: ۲۰۱۹

  • استودیو سازنده: Capcom

نسخه اصلی و اورجینال Resident Evil 2، یکی از ترسناک ‌ترین و نمادین‌ ترین عناوین تاریخ صنعت بازی‌ها بود. با این حال، بازسازی آن که در سال ۲۰۱۹ منتشر شد، به حدی با کیفیت بود که به عقیده خیلی‌ها از نسخه اصلی هم بهتر است. 

این ریمیک شباهت‌های زیادی به نسخه اصلی دارد و لیان کندی و کلر ردفیلد را همچنان به عنوان شخصیت‌های اصلی خود که باید از راکون سیتیِ غرق در زامبی فرار کنند، به نمایش می گذارد.

با وجود برخی شباهت‌ها، جلوه‌های بصری، گیم پلی و دوربین، همگی بهبود قابل توجهی داشته‌اند. علاوه بر این، کاراکتر Mr. X حتی از قبل هم ترسناک تر و تهدید آمیزتر شده و در طول بازی همواره شما را تعقیب می‌کند. همین ویژگی‌ها باعث شده تا Resident Evil 2 Remake یکی از بهترین بازی‌های ترسناک برای ایکس باکس باشد.

Amnesia: The Bunker

  • سال انتشار: ۲۰۲۳

  • استودیو سازنده: Frictional Games

Amnesia: The Bunker را شاید بتوان بهترین نسخه این سری، بعد از قسمت اولش در نظر گرفت. این بازی با وفاداری به ریشه‌هایش و قرار دادن بازیکن در محیطی بسته و عملا بدون دفاع خاصی در مقابل یک هیولای خون خوار، به خوبی حس ترس و ناتوانی را به بازیکن منتقل می‌کند.

داستان Amnesia: The Bunker در اواسط جنگ جهانی دوم رخ می‌دهد. بازیکن در نقش سربازی است که بخاطر جراحت در خط مقدم، به پناهگاهی زیرزمینی منتقل شده تا درمان شود. اما وقتی این سرباز به هوش می‌آید، می‌فهمد که تمام افراد پناهگاه به طرز بی رحمانه‌ای قتل عام شده‌اند و او آخرین بازمانده این پناهگاه است که باید قبل از اینکه دست هیولا به او برسد، فرار کند.

Outlast

 

  • سال انتشار: ۲۰۱۳

  • استودیو سازنده: Red Barrels

یک بازی ترسناک کلاسیک و در عین حال مدرن؛ این بهترین تعریف از سری بازی‌های Outlast، به خصوص قسمت اول آن است. اولین بازی این سری، به عقیده خیلی‌ها بهترین نسخه آن است و جنس ترس و وحشتی که در این بازی ارائه می‌شود، به مراتب بالاتر از بازی‌های مشابه است.

داستان Outlast در یک آسایشگاه روانی متروکه اتفاق می‌افتد که شایعات عجیبی پیرامون آن به گوش می‌رسد. شما وظیفه دارید تا به این مرکز از کار افتاده بروید و در مورد این شایعات تحقیق کرده، و پرده از رازهای آن بردارید.

در حالی که تنها سلاحتان هوش شما و یک دوربین دید در شب است، باید با انسان‌های جهش یافته، آدم خوارهایی که در راهروها پرسه می‌زنند، قاتلان خشن و مواردی از این دست، رو به رو شوید. Outlast یک شاهکار وحشتناک است که می‌تواند انتخاب اول هر عاشقِ ژانر ترسناکی باشد.

Alien: Isolation

  • سال انتشار: ۲۰۱۴

  • استودیو سازنده: Creative Assembly

در فضا، هیچکس صدای جیغ شما را نمی‌شنود؛ اما با تجربه Alien: Isolation در خانه، احتمالا همسایه‌هایتان صدای فریادتان را بشنوند. این بهترین توصیف از یکی از بهترین و ترسناک ‌ترین بازی‌های تاریخ است. اقتباسی وفادارنه از سری فیلم‌های Alien، که به همان اندازه ترسناک و خوش ساخت است.

داستان بازی در ایستگاه فضایی Sevastopol رخ می‌دهد. جایی که کاراکتر اصلی بازی، تنها و بی دفاع، باید از یک بیگانه درنده و به شدت باهوش فرار کند و مخفی شود. این بیگانه که Xenomorph نام دارد، علاوه بر ظاهر به شدت ترسناکش، یک هوش مصنوعی فوق العاده هم دارد که به هیچ وجه مشابه چیزهایی نیست که در دیگر بازی‌ها دیده‌اید. به همین خاطر، این موجود نحس تقریبا با هر استراتژی که فکرش را بکنید، به سراغ شما خواهد آمد تا شکارتان کند.

این بازی ترسناک و بقا محور، به حدی تحسین شده و مورد استقبال قرار گرفته که تا به طور مرتب برای کنسول‌های جدیدتر هم پورت شده است. بیراه نیست که بگوییم Alien: Isolation، بهترین اقتباس ویدیو گیمی از سری فیلم‌های Alien است.

سوالات رایج

ترسناک‌ ترین بازی‌های ایکس باکس کدامند؟

بازی‌هایی مثل Alien: Isolation، Amnesia: The Bunker، Outlast و Resident Evil 2 Remake جزو ترسناک ترین عناوین موجود برای ایکس باکس هستند.

از کجا می‌توانیم این بازی‌ها را به صورت قانونی بخریم؟

شما می‌توانید بیشتر بازی‌های گفته شده در این لیست، و ده‌ها بازی مختلف دیگر را، از فروشگاه گیم رنتر به صورت دیجیتالی و کاملا قانونی برای ایکس باکس، خریداری کنید.

نویسنده مطلب

محمدجواد جعفری
محمدجواد جعفری

محمد جواد جزو گیمرهای نوستالژی‌پسنده که خاطراتش با بازی‌ها برمی‌گرده به دوران کودکی. در گیم رنتر، محمد جواد به عنوان نویسنده‌ بخش بلاگ فعالیت داره و در آشنا کردن مخاطب‌های سایت با محصولات گیم رنتر هم دستی داره. محمد جواد خوشحاله که نوشتن درباره بازی‌ها بهش اجازه می‌ده هر دو تا رشته مورد علاقه‌ش رو یکجا داشته باشه و با یک تیر دو نشون بزنه: هم بازی کنه و هم درباره بازی‌ها بنویسه.