گیم رنتر

چطور تبلیغات یوتیوب را حذف کنیم؟ (۵ راهکار مفید)

Wednesday، ۲۹ Farvardin ۱۴۰۳

اگر تاکنون ویدیوهای یوتیوب را نگاه کرده باشید به‌خوبی می‌دانید تبلیغات تا چه اندازه وقت‌گیر، حوصله‌ سر بر هستند. جدا از این‌ها، حجم اینترنت‌تان را هم مصرف می‌کنند و هزینه‌هایتان را افزایش می‌دهند. به همین دلیل باید ببینیم چطور تبلیغات یوتیوب را حذف کنیم.

در ادامه ۵ راهکار گوناگون و کارآمد را برای حذف تبلیغات یوتیوب آورده‌ایم.

۱. از نرم‌افزارها و افزونه‌های حذف تبلیغات یوتیوب استفاده کنید

نرم‌افزارهای مسدودکننده به شما این امکان را می‌دهند تا یوتیوب و سایر وبسایت‌های ویدیویی را بدون تبلیغات تماشا کنید. این نوع نرم‌افزارهای Adblocker انواع گوناگونی دارند و شامل نسخه‌های رایگان و همچنین پولی می‌شوند.

چند مورد از بهترین نرم‌افزارهای مسدودکننده‌ی تبلیغات:

  • Total Adblock
  • Adblock Browser
  • AdLock
  • Adblock Plus

جدا از این، افزونه‌های مرورگر زیادی هم هستند که با فعال کردن آن‌ها جلوی پخش تبلیغات یوتیوب را می‌گیرید. با جست‌وجوی واژه‌های YouTube و Adblocker در بخش افزونه‌های مرورگرتان می‌توانید به این برنامه‌ها دسترسی داشته باشید.

برای حذف تبلیغات یوتیوب روی گوشی همراه هم برنامه‌های متنوعی از جمله نسخه‌های غیررسمی یوتیوب وجود دارند. برای نمونه، برنامه‌ی YouTube Vanced ویژگی غیرفعال کردن تبلیغات یوتیوب را دارد و اجازه می‌دهد بدون محدودیت محتواهای ویدیویی را تماشا کنید.

مقاله پیشنهادی: چطور از اسپاتیفای آهنگ دانلود کنیم؟ (راهنمای تصویری)

۲. از مرورگر Brave استفاده کنید

مرورگر Brave یک انتخاب عالی برای حذف تبلیغات یوتیوب و همچنین انواع آگهی‌افزارهاست. این مرورگر یک مسدودکننده‌ی داخلی دارد که برای حذف همه‌ی تبلیغات اینترنتی از جمله یوتیوب طراحی شده است. برای استفاده از این مرورگر باید مراحل زیر را دنبال کنید:

۱. مرورگر را دانلود و نصب کنید.

۲. با استفاده از این مرورگر به سایت یوتیوب بروید.

۳. روی نماد Brave Shield در گوشه‌ی سمت راست و بالای مرورگر کلیک کنید.

۴. گزینه‌ی Shields Up را انتخاب کنید تا مرورگر تبلیغات را حذف کند.

۵. سایت یوتیوب را رفرش کنید.

۳. ویدیوهای یوتیوب را دانلود کنید

شما همچنین می‌توانید ویدیوهای یوتیوب را دانلود کنید و آن‌ها را به صورت آفلاین ببینید. با این کار دیگر خبری از تبلیغات نیست و همچنین به محتوای کامل دسترسی دارید تا در حالت آفلاین هر چندبار که خواستید آن را نگاه کنید. وب‌سایت‌ها، نرم‌افزارها و بات‌های تلگرامی زیادی وجود دارند که برای دانلود ویدیوهای یوتیوب مناسب هستند.

البته این راهکار دردسرهای خودش را دارد. برای نمونه، به همه‌ی وب‌سایت‌ها و نرم‌افزارها نمی‌توان اطمینان کرد زیرا برخی ممکن است حاوی بدافزارهای مخرب باشند. همچنین اگر بخواهید چندین ویدیوی مختلف را تماشا کنید باید وقت زیادی برای دانلود آن‌ها بگذارید و نگران فضای ذخیره‌سازی‌تان هم باشید. بنابراین، بهتر است ابتدا سایر روش‌ها را امتحان کنید و در صورتی که چاره‌ی دیگری نداشتید به سراغ دانلود کردن ویدیوها بروید.

۴. برخی تبلیغات خاص را مسدود کنید

اگر به طور کلی با تبلیغات یوتیوب مشکلی ندارید و تنها برخی تبلیغات خاص شما را آزار می‌دهند، با این راه‌حل می‌توانید مشکلتان را برطرف کنید: هنگام پخش تبلیغ مورد نظر روی نماد «i» یا «stop seeing this ad» کلیک کنید و بعد دلیلی برای اینکه چرا نمی‌خواهید این نوع تبلیغات را ببینید ارائه دهید.

۵. حساب پرمیوم یوتیوب بخرید

راهکارهایی که تا اینجا معرفی کردیم همگی موقتی هستند یا دست‌کم زمان زیادی از شما می‌گیرند.

بهترین و مطمئن‌ترین کار برای حذف تبلیغات یوتیوب این است که نسخه‌ی پرمیوم داشته باشید و خیال خودتان را راحت کنید. با خرید حساب پرمیوم یوتیوب نه‌ تنها از شر تبلیغات راحت می‌شوید، بلکه می‌توانید ویدیوها را دانلود و در حالت آفلاین نگاه کنید، آن‌ها را در حالت پخش پس‌زمینه بگذارید و از نرم‌افزارهای دیگر گوشی استفاده کنید و همچنین به محتوای اختصاصی یوتیوبرهای محبوب دسترسی داشته باشید.

در پایان

استفاده از نرم‌افزها و مرورگرها راهکار مناسبی برای حذف تبلیغات یوتیوب است. با وجود این، این کار هم دردسرهای خودش را دارد و یوتیوب همواره تلاش می‌کند نرم‌افزارها را دور بزند و آن‌ها را از کار بیندازد.

با داشتن یوتیوب پریمیوم نه‌ تنها می‌توانید بدون دردسر تبلیغات یوتیوب را حذف کنید، بلکه به محتواهای اختصاصی و جذاب و قابلیت دانلود آن‌ها دسترسی خواهید داشت. به همین دلیل، این راهکار بهترین گزینه برای حذف تبلیغات یوتیوب و دسترسی بدون محدودیت به محتوای آن است.

پرسش‌های پرتکرار

چگونه می‌توانیم تبلیغات یوتیوب را حذف کنیم؟

با استفاده از نرم‌افزارها، مرورگرها و افزونه‌های مسدودکننده‌ی تبلیغات می‌توانید تبلیغات یوتیوب را حذف کنید. جدا از این، دانلود کردن ویدیوها و تماشای آن‌ها در حالت آفلاین هم گزینه‌ی خوبی خواهد بود. ولی بهترین و مطمئن‌ترین راهکار خرید یوتیوب پرمیوم است.

آیا می‌شود در یوتیوب تبلیغات را غیرفعال کرد؟

نه، یوتیوب این امکان را نمی‌دهد که تبلیغات را غیرفعال کنید. تنها با کمک مسدودکننده‌ها یا دسترسی به حساب پرمیوم می‌توانید به محتواها دسترسی داشته باشید بدون آنکه مجبور باشید تبلیغات یوتیوب را نگاه کنید.

آیا می‌شود به صورت رایگان تبلیغات یوتیوب را حذف کرد؟

نرم‌افزارهای رایگان زیادی وجود دارند که تبلیغات یوتیوب را حذف می‌کنند. با وجود این، بهتر است تا جای ممکن از آن‌ها استفاده نکنید، زیرا مطمئن نیستند و احتمال دارد حاوی بدافزار باشند.