گیم رنتر

فوری: کالاف دیوتی بلک آپس ۶ به گیم پس اضافه می‌شود

Wednesday، ۹ Khordaad ۱۴۰۳

بالاخره انتظار به پایان رسید و شرکت مایکروسافت تایید کرد که کالاف دیوتی بلک آپس ۶ از روز اول عرضه به گیم پس اضافه خواهد شد. پس از شایعاتی که در ساعات گذشته در این باره منتشر شد، سرانجام با یک خبر موثق از خود شرکت ایکس باکس رسما تایید شد که بازی کالاف دیوتی Black Ops 6 از روز اول عرضه در دسترس مشترکین سرویس ایکس باکس گیم پس قرار خواهد گرفت.

مگان اسپر، مدیر ارشد انجمن Xbox Game Pass، در این باره خیلی صریح عنوان کرد: «خوشحالیم که می‌توانیم تایید کنیم مشترکین گیم پس می‌توانند از روز اول بازی کالاف دیوتی بلک آپس ۶ را تجربه کنند.»

شرکت ایکس باکس نیز در خبری جداگانه تایید کرد که جدیدترین نسخه سری بازی محبوب کالاف دیوتی با استفاده از اشتراک گیم پس روی هر دو پلتفرم پی سی و ایکس باکس قابل تجربه خواهد بود.

تنها چند هفته پیش بود که اخباری در رابطه با عدم اطمینان مایکروسافت از قرار دادن سری بازی کالاف دیوتی در سرویس گیم پس منتشر شد. براساس شنیده‌ها، برخی از مدیران این شرکت ورود نسخه‌های جدید کالاف دیوتی به گیم پس را تهدیدی برای فروش جداگانه این سری بازی‌ها می‌دانستند؛ چون اکتیویژن قبلا اعلام کرده بود که به طور متوسط هر نسخه‌ی کالاف دیوتی با قیمت ۷۰ دلار، حدود ۲۰ میلیون نسخه فروش دارد.

هنوز مشخص نیست که با عرضه‌ی نسخه‌های جدید کالاف دیوتی در گیم پس، قیمت این سرویس اشتراکی جذاب افزایش می‌یابد یا خیر. با در نظر گرفتن اینکه هنوز تاریخ عرضه مشخصی برای بازی Call of Duty: Black Ops 6 عنوان نشده، و ماه‌ها با زمان عرضه آن در گیم پس فاصله داریم، ممکن است شاهد تصمیمات گوناگونی از سوی شرکت مایکروسافت باشیم. البته به احتمال زیاد همانند سالیان پیش، نسخه جدید این سری بازی محبوب در اوایل پاییز سال جاری منتشر شود.

حدود ۱۰ روز دیگر، مایکروسافت می‌خواهد پس از رویداد تابستانی بزرگ ایکس باکس، نمایشی مفصل از بازی جدید کالاف دیوتی و جزئیات آن ارائه کند. در رویداد تابستانی ایکس باکس علاوه بر معرفی بازی‌های بزرگی مانند Gears of War و Doom جدید، تاریخ انتشار بازی‌هایی مانند Avowed و Indiana Jones نیز خواهیم بود که هر کدام از آن‌ها هم ممکن است مسیر خود را به سرویس اشتراکی گیم پس پیدا کنند.