گیم رنتر

بهترین بازی های عاشقانه گیم پس

Monday، ۵ Shahrivar ۱۴۰۳

سرویس گیم پس ایکس باکس یکی از برترین خدمات اشتراکی بازی به شمار می‌رود. تنوع بازی‌های فوق‌العاده‌ای که در این سرویس ارائه می‌شود، حقیقتا شگفت‌انگیز است و عرضه‌ی بسیاری از عناوین بزرگ و پرخرج (AAA) از روز نخست بر روی این سرویس، امتیازی بی‌نظیر محسوب می‌شود.

گیمرهایی که به دنبال تجربه‌ی یک بازی سرگرم‌کننده با همسر یا شریک عاطفی خود هستند، با انبوهی از عناوین شگفت‌انگیز بر روی این سرویس غافلگیر خواهند شد. این عناوین می‌توانند تجربه‌ای فوق‌العاده مشترک را برای زوجین رقم بزنند.


ما در اینجا به گردآوری تعدادی از بهترین این عناوین پرداخته‌ایم. این فهرست شامل مجموعه‌ای از بازی‌های چندنفره آفلاین و همچنین بازی‌هایی است که به صورت نوبتی قابل تجربه هستند. علاوه بر این، اگر به دنبال بهترین بازی‌های کامپیوتر در گیم پس باشید هم قطعا می‌توانید چند عنوان شایسته توجه را در این فهرست پیدا کنید. تک‌تک این عناوین به صورت شخصی از طرف ما توصیه می‌شوند. چه شما و همسرتان هر دو عاشق بازی باشید، و چه یکی از شما با دنیای بازی‌ها آشنایی کمتری داشته باشد، امتحان کردن این بازی‌ها خالی از لطف نخواهد بود.

1. A Way Out

  • تاریخ عرضه: ۲۰۱۸

  • ژانر: اکشن ماجرایی

بازی A Way Out یک عنوان کوآپ خاص به شمار می‌رود. در حالی که بسیاری از بازی‌ها در کنار بخش تک‌نفره، یک بخش کوآپ هم ارائه می‌دهند، در A Way Out، کوآپ تنها راه تجربه بازی است. داستان بازی حول محور لئو و وینسنت، دو زندانی که با هم نقشه فرار از زندان را کشیده‌اند، می‌چرخد. شما و همبازی‌تان کنترل یکی از این دو شخصیت را برعهده خواهید گرفت تا نقشه فرار را عملی کنید. اما فرار از زندان تنها ابتدای راه است. زندگی در بیرون از زندان برای دو فراری، اصلا ساده نخواهد بود.

در طول بازی، با گذشته لئو و وینسنت و زندگی‌های جداگانه آن‌ها آشنا خواهید شد. برای پیشرفت، نیازمند مخفی‌کاری برای گذر از مقابل پلیس، حل معماها به صورت مشترک و کمک به یکدیگر در دنیایی وسیع خواهید بود که در آن همه به دنبال دستگیری شما هستند. A Way Out یک بازی فوق‌العاده و بی‌شک یکی از بهترین‌های کوآپ در سال‌های اخیر است. وابستگی شدید آن به کار تیمی، این بازی را به یکی از بهترین گزینه‌ها برای زوج‌ها در ایکس باکس گیم پس تبدیل می‌کند.

2. Unravel Two

  • تاریخ عرضه: ۲۰۱۸

  • ژانر: پازل پلتفرمر

بازی‌های کمی به اندازه Unravel Two زیبا و دلنشین هستند. این بازی دنباله‌ای بر Unravel است، با این تفاوت که این بار شخصیت اصلی دوست‌داشتنی از جنس کاموا، یک همراه دارد. بنابراین، Unravel Two به گونه‌ای طراحی شده که به صورت دونفره بازی شود. برای موفقیت، هر دو بازیکن باید نقش برابری را برعهده بگیرند و به یکدیگر در عبور از هر مرحله کمک کنند.

Unravel Two یک بازی ماجراجویی پلتفرمر است که در طول مسیر، معماهای زیادی برای حل کردن وجود دارد. این بازی را می‌توان به صورت تک‌نفره هم انجام داد، به این صورت که بین دو شخصیت درون بازی در مواقع مورد نیاز جابه‌جا شوید. اما با کمک دو بازیکن به یکدیگر، Unravel Two بسیار روان‌تر و لذت‌بخش‌تر می‌شود. سطح همکاری مورد نیاز در این بازی، آن را به یکی از بهترین بازی‌ها برای زوج‌ها در گیم پس تبدیل کرده است. این واقعیت که بازی فوق‌العاده زیبا به نظر می‌رسد، تنها مزیت جانبی آن است.

3. Overcooked! 2

  • تاریخ عرضه: ۲۰۱۸

  • ژانر: شبیه‌سازی

بازی Overcooked! 2 بدون شک عنوانی سرگرم‌کننده است، اما لازم به ذکر است که تلاش برای تکمیل بی‌نقص سفارشات، به سادگی می‌تواند منجر به عصبانیت میان هم‌تیمی‌ها شود. این بازی، هماهنگی هوشمندانه‌ی بازیکنان را می‌طلبد که برآورده کردن آن، به مراتب دشوارتر از تصور است.

با افزایش تعداد سرآشپزها، آشفتگی هم دوچندان می‌شود. در حالت دو نفره، کنترل اوضاع تا حدودی امکان‌پذیر است، با این حال، به هم ریختن اعصاب یکدیگر، شاید بهترین انتخاب برای یک شب قرار عاشقانه نباشد. مادامی که بازیکنان خونسردی خود را حفظ کنند، همکاری مؤثر را آغاز کرده و شکست‌های خود را جدی نگیرند، Overcooked! 2 می‌تواند تجربه‌ای لذت‌بخش را رقم بزند.

4. As Dusk Falls

  • تاریخ عرضه: ۲۰۲۲

  • ژانر: ماجرایی

بازی As Dusk Falls بیش از آنکه یک بازی ویدیویی باشد، یک درام تعاملی به‌حساب می‌آید و گزینه‌ای ایده‌آل برای تجربه مشترک زوج‌هاست. این درام پرتنش، روایتگرِ جرمی است که به اشتباه پیش می‌رود و بر زندگی افراد درگیر در آن تأثیر می‌گذارد. As Dusk Falls در سال ۲۰۲۲ عرضه شده و می‌توان آن را یکی از بهترین بازی‌های گیم پس در سال ۲۰۲۲ هم دانست. شما در این بازی، هم از دیدگاه برادرانی که گروگان‌گیری را در یک متل انجام می‌دهند و هم از دیدگاه گروگان‌ها، به ماجرا نگاه خواهید کرد.

بازی As Dusk Falls که در چندین فصل روایت می‌شود، به بازیکنان امکان می‌دهد تا باهم تصمیم‌گیری کرده و توافق کنند که رویدادهای بازی چگونه پیش بروند. انتخاب‌های شما به‌طور مستقیم بر روند داستان تأثیر می‌گذارد؛ بنابراین برای هر تصمیم، به‌دقت تفکر کنید. اگر شما و همسرتان به تماشای درام‌های جذاب علاقه‌مند هستید، این بازی گزینه‌ی مناسبی برای شماست.

5. Vampire Survivors

  • تاریخ عرضه: ۲۰۲۲

  • ژانر: شوتر روگ‌لایک

برخلاف تصور عموم، ابراز عشق تنها به گفتن جملات عاشقانه محدود نمی‌شود. گاهی اوقات، هم‌نبردی با هزاران دیو در نقش یک خون‌آشام، می‌تواند بیانگر احساسات عمیق باشد. و بدین منظور، بازی Vampire Survivors را به شما معرفی می‌کنیم.

این عنوان در سبک بازی‌های «روگ‌لایک» و مبارزه‌ای، در ابتدا قابلیت کوآپ را نداشت؛ اما با به‌روزرسانی‌های بعدی، این امکان فراهم شد تا دوستان بتوانند با هم از این جنون لذت ببرند.

Vampire Survivors تجربه‌ای منحصربه‌فرد است: در این بازی، به‌غیر از حرکت کردن، کار دیگری انجام نمی‌دهید. حملات شما به‌صورت خودکار صورت می‌پذیرد و با جمع‌آوری جم‌هایی که روی صفحه ظاهر می‌شوند، آن‌ها را ارتقا می‌دهید. تنها هدف شما این است که از حملات دشمنان دوری کنید، تا جایی که ممکن است زنده بمانید و هرچه بیشتر هیولاها را نابود کنید. این بازی بسیار سرگرم‌کننده‌تر از توصیف آن است و قطعا با همراهی نفر دوم، به یکی از بهترین بازی‌های موجود برای زوج‌ها در سرویس Xbox Game Pass تبدیل می‌شود.

6. It Takes Two

  • تاریخ عرضه: ۲۰۲۱

  • ژانر: اکشن ماجرایی

استودیوی سازنده بازی A Way Out، اثری به نام It Takes Two را ارائه کرده است که می‌توان آن را به عنوان بهترین بازی برای زوج‌ها و همچنین یکی از بهترین بازی‌های Co-op ایکس باکس گیم پس در نظر گرفت. این بازی ماجراجویی فانتزی، داستان مِی و کِیدی، زوجی در آستانه جدایی را روایت می‌کند که به طور ناخواسته توسط آرزوی دخترشان به عروسک تبدیل می‌شوند. حال در قالب دو عروسک، باید با همکاری یکدیگر، با امید به بازگشت به بدن‌های انسانی‌تان، تلاش کنید.

مشابه A Way Out، این بازی تنها به صورت Co-op قابل تجربه است و تمامی المان‌های آن بر اساس همکاری دو نفر طراحی شده است. فرقی نمی‌کند در نقش کِیدی یا مِی بازی کنید، هر دوی شما و همراه‌تان نقش مهمی در حل معماها، پیمایش محیط و رسیدن به انتهای بازی ایفا می‌کنید. بازی It Takes Two اثری زیبا و رنگارنگ است و تجربه آن برای تمامی زوج‌ها توصیه می‌شود.

7. Goat Simulator

  • تاریخ عرضه: ۲۰۱۴

  • ژانر: اکشن

اگر شما و همسرتان از شیطنت کردن با یکدیگر لذت می‌برید، بدون شک Goat Simulator یکی از بهترین بازی‌های موجود برای زوجین در سرویس ایکس باکس گیم پس است. این بازی که یک «شبیه‌ساز» طنزآمیز است، شما را در نقش یک بز قرار داده و تقریباً به شما اختیار کامل می‌دهد تا هر طور که صلاح می‌دانید در محیط بازی هرج و مرج به پا کنید. مطمئناً، در صورت تمایل، مأموریت‌هایی برای تکمیل وجود دارد، اما لذت واقعی Goat Simulator صرفاً شیطنت کردن در محیط سندباکس بازی است.

این بازی به هیچ وجه یک عنوان جدی نیست و با توجه به اینکه چندین سال از انتشار آن می‌گذرد، نشانه‌هایی از قدمت را نشان می‌دهد. اما برای بازی‌هایی که در آنها هدف اصلی شیطنت و خنده است، این عنوان یکی از بهترین‌هاست. شما و همسرتان می توانید به صورت دو نفره به صورت Split Screen بازی کنید، به طوری که هر کدام از شما کنترل بز خود را بر عهده بگیرید و تا حد ممکن هرج و مرج ایجاد کنید. وارد خانه کسی شدن و اثاثیه او را خراب کردن؟ مشکلی نیست. پرت کردن خود از پنجره به بیرون؟ چرا که نه! زیر ماشین رفتن؟ اگر واقعاً دوست دارید، پس چرا که نه!

8. Broken Age

  • تاریخ عرضه: ۲۰۱۴

  • ژانر: اشاره و کلیک

بازی Broken Age یک بازی پازل داستانی زیبا و مملو از معماهای سرگرم‌کننده و روایت عالی بوده که نظر بسیاری از طرفداران را جلب خواهد کرد. گرچه این بازی تک‌نفره است، اما دیالوگ‌های فوق‌العاده و ماهیت چالش برانگیز معماها باعث می‌شود تا دو نفر به راحتی در این تجربه جادویی مشارکت داشته باشند.

با وجود این که نیمه دوم Broken Age به پای قولی که در ابتدای بازی داده می‌شود نمی‌رسد، همچنان تجربه کردن این بازی ارزشمند است. زوج‌ها از همفکری برای حل کردن معماهای چالش برانگیز و مشاهده تعامل دو شخصیت اصلی با دنیایی عجیب و جالب لذت خواهند برد.

9. Spiritfarer

  • تاریخ عرضه: ۲۰۲۰

  • ژانر: شبیه‌ساز مدیریتی/اکشن سندباکس

بازی Spiritfarer، اثری با حال و هوایی دلنشین است که علی‌رغم پرداختن به مضامین سنگینی در باب مرگ و زندگی، تجربه‌ای ظریف و لطیف را برای بازیکن به ارمغان می‌آورد. در این بازی که حس مالیخولیای خاصی را القا می‌کند، شما عهده‌دار راهنمایی روح‌ها به دنیای پس از مرگ می‌شوید. Spiritfarer همچنین دارای حالتی کوآپ است که به زوج‌ها امکان می‌دهد با آرامش در کنار یکدیگر به تجربه‌ی این اثر دلنشین بپردازند.

این بازی بدون آن‌که شعارزده شود، به بازیکن فرصت تامل درباره مفهوم مرگ و بی‌وفایی دنیا را می‌دهد. Spiritfarer با سبک هنری جذاب و گیم‌پلی سرگرم‌کننده‌اش، تجربه‌ای آرامش‌بخش را برای زوج‌هایی که می‌خواهند ساعاتی را با هم سپری کنند، فراهم می‌آورد.

10. Inside

  • تاریخ عرضه: ۲۰۱۶

  • ژانر: پازل پلتفرمر

بازی Inside یک اثر ساید-اسکرولر با المان‌های پلتفرمینگ و پازل بوده که سرشار از فضاسازی و رمز و راز است. با وجود سادگی ظاهری، مرگ‌ها در بازی می‌توانند بسیار خشن باشند و برای حفظ تازگی، دو بازیکن می‌توانند پس از هر مرگ، کنترل را به دیگری واگذار کنند.

مدت زمان بازی Inside چندان طولانی نیست و احتمالا زوجی که کل روز را صرف انجام آن کنند، می‌توانند آن را در یک نشست به پایان برسانند. با توجه به جذابیت فوق‌العاده Inside، نمی‌توان کسی را برای وابستگی شدید به صفحه نمایش تا اتمام کامل این تجربه سرزنش کرد!

نویسنده مطلب

آرش بولحسنی
آرش بولحسنی

آرش یک گیمر دو آتیشه‌ست که از سن کم عاشق دنیای بازی‌های رایانه‌ای بوده؛ و این علاقه بهش انگیزه داده در همین زمینه بنویسه. در گیم رنتر، آرش به عنوان یکی از نویسنده‌های بخش «لیست» و «آموزش» فعالیت داره—جایی که بهترین‌ بازی‌ها و آسون‌ترین راه‌حل‌های مشکلات رایج گیمری رو معرفی‌ می‌کنه. آرش معتقده بازی‌های ویدیویی شکل مدرنی از هنر هستند که می‌تونن راوی داستان‌های شگفت انگیز و بانی تجربیات جدیدی باشن که شاید به نقطه اشتراک میلیون‌ها انسان در جهان منتهی بشه.