بهترین بازی‌های ماشینی ایکس باکس (۱۰ تای برتر)

Saturday، ۱۸ Farvardin ۱۴۰۳

بازی‌های ماشینی از دوران نید فور اسپیدهای قدیمی تا فورزاهای جدید، همیشه جزو هیجان‌انگیزترین بازی‌ها بودند. رقابت در آثار این ژانر به‌شدت بالاست و برای همین بازی‌های با کیفیتی زیادی وجود دارند. از آنجایی که استودیوهای داخلی ایکس باکس هم سری بازی‌های فورزا را تولید می‌کنند، کنسول ایکس باکس برای عاشقان ماشین‌، تعدادی از بهترین بازی‌ها را در کنار یکدیگر قرار می‌دهد.

در این مقاله، ۱۰ مورد از بهترین بازی‌های ماشینی ایکس باکس را معرفی می‌کنیم.

Crash Team Racing Nitro-Fueled

  • سال انتشار: ۲۰۱۹
  • استودیو سازنده: Beenox

بسیاری از ما در دوران کودکی‌مان، «کراش ماشینی» بازی می‌کردیم! نسخه اصلی کراش در سال ۱۹۹۹ عرضه شد و یکی از بهترین بازی‌های ریسینگ زمان خودش بود. حالا بعد از گذشت ۲۰ سال، نسخه ریمستر کراش ماشینی دوست‌ داشتنی ما به نام Crash Team Racing Nitro-Fueled منتشر شد.

گرافیک این نسخه نسبت به بازی اصلی، بسیار بهتر شده و حالت کارتونی‌تری پیدا کرده. همچنین تمام پیست‌های مسابقه و پاورآپ‌های بازی اصلی، در این ریمستر بازسازی شده‌اند. جمعا ۵۶ شخصیت قابل بازی از جمله کراش بندیکوت، کوکو، دکتر نئو کورتکس و تاینی تایگر، در کنار ۴۰ پیست مسابقه کاملا متفاوت در بازی وجود دارند.

کراش تیم ریسینگ موفق شد در سایت متاکریتیک نمره ۸۴ از ۱۰۰ را از منتقدان دریافت کند. همچنین توانست جایزه بهترین بازی مسابقه‌ای سال ۲۰۱۹ را مال خود کند که یعنی این بازی هم برای گیمرهای قدیمی و هم برای گیمرهای جدید، بسیار لذت‌بخش است.

بازی علاوه‌بر بخش سینگل پلیر، از بخش‌های Co-Op (دو نفره) و مولتی پلیر هم پشتیبانی می‌کند که البته همه ما می‌دانیم، لذت کراش ماشینی به چند نفره بازی کردنش است! کراش تیم ریسینگ از بهترین بازی‌ها برای جمع‌های دوستانه، خانوادگی و حتی رقابتی است.

پیشنهادی برای شما: اگر از طرفداران کراش هستید، پیشنهاد می‌کنیم نسخه‌ Crash Bandicoot N. Sane Trilogy را بازی کنید.

Forza Motorsport

  • سال انتشار: ۲۰۲۳
  • استودیو سازنده: Turn 10 Studios

استودیو ترن ۱۰ تصمیم گرفت سیستم شماره‌گذاری بازی‌های فورزا موتوراسپورت را کنار بگذارد و این مجموعه را به نحوی ریبوت کند. این ریبوت یک عنوان موفقیت آمیز بود و منتقدان نمره ۸۴ از ۱۰۰ را به Forza Motorsport دادند. همچنین بازی در سال ۲۰۲۳، برنده جایزه بهترین بازی مسابقه‌ای سال شد.

برعکس مجموعه هورایزن که آرکید است، سری موتوراسپورت شبیه‌ساز است. یعنی تمام ماشین‌های بازی، با بالاترین دقت و بیشترین جزئیات ممکن طراحی شده‌اند و مواردی مثل سرعت ماشین، قدرت موتور و حساسیت ترمز ماشین‌ها دقیقا مانند ماشین‌های دنیای واقعی ساخته شده‌اند.

ظرافتی که در طراحی بدنه ماشین‌ها و ویژگی‌های مخصوص‌شان کار شده است، باعث می‌شود هر ماشین نسبت به دیگری بسیار متفاوت باشد.

گرافیک سری فورزا موتوراسپورت همیشه جزو نقاط قوت آن بوده که در این نسخه حتی بهتر هم شده. گرافیک واقع‌گرایانه‌ بازی که از رزولوشن ۴K Ultra HD پشتیبانی می‌کند که در کنار انعکاس نور با فناوری ری تریسینگ، زیبایی بصری بازی را چندین برابر بهتر کرده است.

بیش از ۵۰۰ ماشین مسابقه بر اساس ماشین‌های واقعی در بازی وجود دارند و به تعداد ۴۰ پیست مختلف برای رقابت بازیکنان تدارک دیده شده است.

فورزا موتوراسپورت ۲۰۲۳ در اشتراک ایکس باکس گیم پس آلتیمیت به‌صورت رایگان برای دانلود قرار دارد.

Wreckfest

  • سال انتشار: ۲۰۱۴
  • استودیو سازنده: Bugbear و HandyGames

درست است که این بازی ۱۰ سال پیش ساخته شده و برای نسل هشتم گیمینگ است، ولی هنوز هم یک اثر منحصربه‌فرد محسوب می‌شود.

Wreckfest برخلاف اکثر بازی‌های ماشینی که فقط مسابقه تا خط پایان هستند، حالت‌های دیگری مثل مبارزه مستقیم هم دارد. در این مود، باید ماشین خود را شخصی‌سازی کنید تا در یک فضای بزرگ و بسته، به ماشین‌های دیگر برخورد کنید و آن‌ها را نابود کنید، تا برنده شوید.

درواقع Wreckfest مثل ماشین برقی‌های کوبنده در شهربازی‌ها می‌ماند، اما خیلی خشن‌تر!

منتقدان در سایت معتبر متاکریتیک نمره ۸۴ و کاربران هم نمره ۷.۵ را به این بازی دادند که نشان می‌دهد جزو بازی‌های سرگرم‌کننده این ژانر محسوب می‌شود.

در Wreckfest فیزیک برخورد ماشین‌ها، قابلیت شخصی‌سازی زیاد، مودهای مختلف و توانایی چند نفره شدن، از بهترین ویژگی‌های این بازی هستند.

تکمیل بخش اصلی بازی، ۱۵ تا ۲۰ ساعت زمان میبرد که اگر بخواهید با دوستانتان هم بازی کنید، مدت زمان خیلی بیشتری شما را سرگرم خواهد کرد.

خوشبختانه این بازی در سرویس ایکس باکس گیم پس آلتیمیت قرار دارد.

Forza Horizon 5

  • سال انتشار: ۲۰۲۱
  • استودیو سازنده: Playground Games

نسخه چهارم سری فورزا هورایزن از همه نظر کامل بود. پلی‌گراند گیمز با انتشار فورزا هورایزن ۵، نه تنها توانست جا‌ پای نسخه چهارم بگذارد، بلکه حتی ویژگی‌های نسخه قبلی را ارتقا داد و موارد جدیدی هم اضافه کرد.

نسخه پنجم هورایزن، در مکزیک قرار دارد. مکزیک پر است از تغییرات آب و هوایی و اقلیم‌های مختلف. چرخه روز و شب و چرخه فصلی در بازی باعث شده تا شما انواع آب و هوا را تجربه کنید. شرایط رانندگی در هر فصل با توجه به ماشینی که انتخاب می‌کنید، بر روی برد شما در مسابقات تاثیر زیادی می‌گذارد.

بیشتر از ۷۰۰ ماشین قدیمی و جدید در Forza Horizon 5 وجود دارند که هر کدام با جزئیات فوق‌العاده‌ای طراحی شده‌اند که در کنار گرافیک واقع‌گرایانه بازی، بازی را حتی بیشتر از قبل لذت بخش کرده است.

فورزا هورایزن ۵ متای ۹۲ از ۱۰۰ از منتقدان و ۸.۲ از کاربران دریافت کرد. همچنین جوایز

ارزشمند جایزه بهترین بازی‌ ماشینی سال ۲۰۲۱ و جایزه بهترین طراحی صدا سال ۲۰۲۱ را از آن خود کرده است. این بازی در اشتراک ایکس باکس گیم پس آلتیمیت به‌صورت رایگان قابل دانلود و بازی کردن است.

Burnout Paradise Remastered

  • سال انتشار: ۲۰۱۸
  • استودیو سازنده: Criterion Games

برن‌اوت پارادایس اولین بار در سال ۲۰۰۸ منتشر شد و به موفقیت زیادی رسید، به حدی که در کمتر از سه ماه اول انتشارش، بیشتر از یک میلیون نسخه فروخته بود. حالا بعد از گذشت ۱۰ سال، نسخه ریمستر شده‌اش به بازار آمده تا گیمرهای قدیمی و جدید را وارد مسابقات خیابانی Paradise City کند.

بیشتر از ۱۵۰ ماشین در بازی وجود دارد و تمام DLCهایی که برای بازی عرضه شده بودند هم در این نسخه قرار دارد. در برن‌اوت پارادایس، شتاب ماشین‌ها و دقت ترمزها بسیار واقعی طراحی شده‌اند. فیزیک برخورد ماشین‌ها به یکدیگر، دریفت در پیچ‌ها و نیترو، همگی از باکیفیت‌ترین مکانیزم‌هایی بودند که در نسخه قدیمی Burnout Paradise وجود داشتند و حتی در نسخه ریمستر شده‌اش، هنوز هم از بسیاری از بازی‌های ماشینی امروزی، یک سر و گردن بالاتر است.

بافت‌های گرافیکی بهبود پیدا کرده‌ و امروزی‌تر شده‌اند که نشان می‌دهد با یک ریمستر واقعی طرف هستیم.

Burnout Paradise remastered نمره ۸۰ از منتقدان و ۸.۲ از کاربران را دریافت کرده است. همچنین نسخه‌ای که در سال ۲۰۰۸ منتشر شد، برنده جایزه بهترین بازی ریسینگ سال VGA و بهترین بازی ماشینی سال از نگاه IGN شد.

این بازی در ایکس باکس گیم پس آلتیمیت، رایگان است.

F1 2023

  • سال انتشار: ۲۰۲۳
  • استودیو سازنده: Codemasters

شرکت EA سال‌هاست که ساخت بازی‌های فرمول یک را برعهده دارد و جدیدترین نسخه F1 توانست از نسخه سال قبل خود بهتر عمل کند و نمره ۸۴ از ۱۰۰ را از منتقدان دریافت کند.

طبق گفته سایت IGN: «فرمول یک ۲۰۲۳ بسیار بهتر و پر محتواتر از نسخه ۲۰۲۲ خود است». فیزیک ماشین‌ها در سرعت‌های زیاد و ترمزهای ناگهانی، واقعی‌تر طراحی شده‌اند و احساس یک مسابقه فرمول یک واقعی را منتقل می‌کنند. همچنین گرافیک بازی مثل همیشه از باکیفیت‌ترین‌های ژانر ریسینگ است.

معروف‌ترین پیست‌های فرمول یک مثل پیست قطر و لس آنجلس در بازی قرار دارند و نکته مثبتش این است که درست مثل پیست‌های دنیای واقعی طراحی شده‌اند.

اگر از طرفداران بازی‌های ماشینی شبیه‌سازی هستید یا به بازی‌های ماشینی با سرعت بالا علاقه‌مندید، F1 در کنار فورزا موتوراسپورت از بهترین گزینه‌های ممکن هستند.

این بازی به صورت رایگان در سرویس EA Play قرار دارد.

The Crew Motorfest

  • سال انتشار: ۲۰۲۳
  • استودیو سازنده: Ubisoft Ivory Tower

سری Crew از جدیدترین فرنچایزهای ژانر ریسینگ است که سال ۲۰۲۳، بزرگترین نسخه‌اش منتشر شد. این قسمت، در جزیره هاوایی قرار دارد. کرو موتورفست فقط یک بازی «ماشینی» دیگر نیست. درواقع ویژگی منحصربه‌فرد Crew Motorfest این است که نه تنها ماشین‌، بلکه سوار موتور و قایق هواپیما هم می‌شوید.

کرو موتورفست یک بازی جهان باز است. به لطف مناطق آب‌وهوایی متفاوت هاوایی، می‌توانید در مناطق کویری، جنگلی، برفی، در زمین و آسمان مسابقه دهید یا آزادانه گردش کنید.

استودیو Ivory Tower توانسته از بودجه زیاد یوبیسافت استفاده کند که همین باعث شده دنیای بازی و گرافیک هر کدام از وسایل نقلیه، با جزئیات بالایی طراحی شود. فیزیک ماشین‌ها و موتورها در خشکی و قایق‌ها در آب، بسیار عالی ساخته شده‌اند، به‌طوری که ناهمواری‌های زمین و امواج دریا، روی سرعت و دریفت شما تاثیر گذراند.

پیشنهادی برای شما: شما همراهان عزیز می‌توانید با خرید اشتراک یوبیسافت پلاس، نسخه آلتیمیت The Crew Motorfest را با تمام محتوای اضافی آن بازی کنید.

Snowrunner

  • سال انتشار: ۲۰۲۰
  • استودیو سازنده: Saber Interactive

در اکثر بازی‌ها، شما با ماشین‌های سبک رانندگی می‌کنید، ولی در اسنورانر با ماشین‌های سنگین. در اسنورانر وظیفه دارید تا با ماشین خود، بارهای سنگینی مثل الوار چوب و میله‌های فلزی را جابه‌جا کنید.

شاید فکر کنید که بازی کسل‌کننده یا خیلی ساده است، ولی اصلا اینطور نیست. شما باید کامیون باربری سنگین خود را از شرایط سخت آب‌وهوایی مثل جاده‌های برفی، دریاچه‌های یخ‌زده و راه‌های گل‌آلود عبور دهید، آن هم به‌شکلی که نه ماشین در راه گیر کند، نه بار شما آسیب ببیند.

این بازی در سایت متاکریتیک نمره ۸۱ از منتقدان و نمره ۷.۱ از کاربران را کسب کرد.

Snowrunner یک بازی جهان باز است که حتی رانندگی در جاده‌هایش، در شب و روز، آرامش بخش است. همچنین بازی از قابلیت مولتی پلیر چهار نفره هم پشتیبانی می‌کند.

MotoGP 22

  • سال انتشار: ۲۰۲۲
  • استودیو سازنده: Milestone

بازی‌های ریسینگ فقط به بازی‌های ماشینی خلاصه نمی‌شوند و دوست‌داران موتور سواری هم بازی‌های مخصوص خود را دارند. سری MotoGP برای طرفداران مسابقات بزرگ موتور سواری است. نسخه سال ۲۰۲۳ بازی نتوانست آنطور که باید، در حد انتظارات ظاهر شود ولی نسخه سال ۲۰۲۲ با کسب نمره ۸۱ از منتقدان، عملکرد خوبی از خود نشان دهد.

MotoGP 22 شامل ۴۰ پیست مسابقه بر اساس پیست‌های دنیای واقعی، ۱۴۰ موتور سوار و ۴۵ موتور منحصربه‌فرد است. تمام اسطوره‌های حال حاضر MotoGP مثل لورنزو، پدروسا و استونر، در کنار قهرمانان بازنشسته موتو‌جی‌پی در بازی وجود دارند که می‌توانید به‌جایشان بازی کنید یا حتی با آن‌ها رقابت کنید.

علاوه‌بر این‌ها، می‌توانید یک موتور سوار با یک موتور شخصی‌سازی شده بسازید و مسابقه دهید، یا عضو یک تیم شوید، یا حتی یک تیم مخصوص خود داشته باشید و از مدیر تیم تا مسئول فنی، همه را خودتان استخدام کنید.

Art of Rally

  • سال انتشار: ۲۰۲۰
  • استودیو سازنده: Funselektor Labs Inc

اگر از بازی‌های ماشینی با گرافیک‌های واقع‌گرایانه‌شان خسته شده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم نگاهی به Art of Rally بیندازید. سادگی این بازی، دلیل لذت بردن از آن است. گرافیک هنری بازی در کنار موسیقی‌های فوق‌العاده‌ی آن، تجربه یک رانندگی آرامش بخش را برای شما فراهم می‌کند.

ماشین‌های درون بازی برای سال‌های ۶۰ تا ۸۰ میلادی هستند که حس نوستالژیکی به گیمر منتقل می‌کنند. تعدادی از کشورهای جهان با زیباترین طبیعت‌ها مثل ژاپن، آلمان و فنلاند برای رانندگی در بازی قرار دارند. در این بازی می‌توانید درجه سختی را از آسان برای آرام‌بخش بودن بازی، تا سخت برای هیجان‌انگیز کردنش تغییر دهید.

Art of Rally برخلاف ظاهر ساده‌ای که دارد، در درجه سختی‌های بالا می‌تواند بسیار چالش‌برانگیز باشد. همچنین این بازی موفق شد نمره ۸۰ از ۱۰۰ را از منتقدان دریافت کند که به‌عنوان یک بازی مستقل ریسینگ، نمره خوبی است.

اگر می‌خواهید از دنیای واقعی فاصله بگیرید و برای مدتی خودتان را در یک بازی آرامش بخش غرق کنید و ساعت‌ها رانندگی کنید، Art of Rally انتخاب بسیار خوبی است.

سوالات متداول

بهترین بازی‌های ماشینی ایکس باکس کدامند؟

Forza Horizon 5 ،Crash Team Racing ،Burnout Paradise از بهترین بازی‌های ماشینی ایکس باکس هستند.

کدام یک از بازی‌های این لیست در سرویس ایکس باکس گیم پس قرار دارد؟

Forza Motorsport ،Forza Horizon 5 ،Wreckfest ،Burnout Paradise در سرویس ایکس باکس گیم پس قرار دارند.