کد LGSF رو وارد کن،‌ رایگان میاریم رایگان می‌بریم 🤫 | پیک رایگان، مخصوص سفارشات اجاره ای بالای ۱۰۰ تومن
گیم رنتر

بهترین بازی های جدید ایکس باکس وان

Saturday، ۲۱ Mehr ۱۴۰۳

با روی کار آمدن نسل جدید کنسول‌ها، شاید به نظر برسد که ایکس‌باکس وان دیگر کار خود را کرده است؛ اما حقیقت این است که ساخت بازی‌های جدید برای این کنسول همچنان ادامه دارد. اگر هنوز به ایکس‌باکس سری ایکس ارتقا پیدا نکرده‌اید، ایکس‌باکس وان (و نسخه قدرتمندتر آن، ایکس‌باکس وان ایکس) همچنان سخت‌افزاری توانمند به شمار می‌رود و بهترین بازی های جدید ایکس باکس وان می‌توانند تجربه‌ای بصری خیره‌کننده را برای شما رقم بزنند. مهم‌تر از آن، بهترین بازی‌های این کنسول تجربه‌ای فراموش‌نشدنی از گیم ارائه می‌دهند؛ چه یک ماجراجویی نقش‌آفرینی عظیم با داستانی گیرا باشد و چه عنوانی چندنفره که شما را مجبور می‌کند هر روز به سراغش بروید.

Forza Horizon 5

  • ژانر: ریسینگ

  • سال انتشار: ۲۰۲۱

بازی Forza Horizon 5 با الهام از موفقیت نسخه پیشین (Forza Horizon 4)، فرمول مسابقات و رانندگی در دنیای آزاد این سری را تقریبا به کمال رسانده است. این بازی که اکنون در مکزیک جریان دارد، نه تنها ظاهری خیره کننده دارد، بلکه گیم‌پلی آن هم بسیار روان و لذت‌بخش است.

در Forza Horizon 5 با انبوهی از محتوا در محیط‌های مختلف مکزیک و با حضور مردم محلی روبرو خواهید شد. هندلینگ خودروها نیز بهتر از همیشه عمل می‌کند و ضمن القای حس واقع‌گرایی، بازی هرگز از مسیر سرگرم‌کن بودن خارج نمی‌شود. فرقی نمی‌کند عاشق ماشین باشید یا علاقه‌ای به آن‌ها نداشته باشید، Forza Horizon 5 همچنان یکی از بهترین بازی های جدید ایکس باکس وان است که تجربه آن را به شدت توصیه می‌کنیم.

Elden Ring

  • ژانر: اکشن نقش‌آفرینی

  • سال انتشار: ۲۰۲۲

علاقمندان به سری بازی‌های دارک سولز، با دقت بخوانید! اگر همیشه آرزوی تجربه یک بازی سولز در جهانی آزاد را داشتید، Elden Ring همان گزینه‌ی ایده‌آل برای شماست. این بازی دنیایی وسیع و انباشته از سیاه‌چاله‌ها، باس‌ها، هیولاها و دشمنان دیگر را ارائه می‌دهد. اما اگر مبارزه با هر کدام‌شان برای‌تان دشوار شد، می‌توانید با آزادی عمل موجود در دنیای باز، موقتا از آن‌ها عبور کنید و بعد از ارتقاء سلاح‌ها، تجهیزات و کسب تجربه، مجددا به سراغ‌شان بروید.

الدن رینگ، به عنوان اولین تلاش استودیوی FromSoftware برای ساخت یک بازی با دنیای کاملا باز، یک موفقیت دیگر در سبک سولز-لایک به شمار می‌رود. شاید این بازی از ساختار فوق العاده صیقل‌خورده‌ی عناوین دارک سولز ۱ و ۳ برخوردار نباشد، اما همچنان تجربه‌ای جذاب را برای طرفداران بازی‌های دشوار اما منصفانه با فضایی فانتزی تاریک به ارمغان می‌آورد. این بازی فوق‌العاده همچنین روی کنسول‌های نسل گذشته‌ی مایکروسافت قابل اجراست و عملکرد آن روی ایکس‌باکس وان ایکس نیز بسیار چشمگیر است.

مقاله پیشنهادی: ۱۰ تا از بهترین بازی‌های سولزلایک

Psychonauts 2

  • ژانر: پلتفرمینگ

  • سال انتشار: ۲۰۲۱

جسورانه، باهوش و عجیب غریب. این کلمات به خوبی ماهیت عجیب و در عین حال جذاب بازی Psychonauts 2 را خلاصه می‌کنند. این دنباله مورد انتظار، که بخشی پلتفرمر و بخشی پازل فکری است، سرشار از شوخ‌طبعی تیز و برنده‌ای است که از عنوانی ساخته شده توسط تیم شیفر انتظار دارید. هیچ چیز دیگری شبیه ماجراجویی ذهن‌گشای Raz نیست و همین ویژگی است که آن را به یکی از بهترین انحصاری‌های ایکس باکس تبدیل می کند.

اگرچه گاه‌گاهی سرعت روایت داستان کمی نامنظم است، اما این یک نقص جزئی بوده که به راحتی قابل چشم‌پوشی است. شادی ناشی از حضور در این جهان ذهن‌سوز پر از شخصیت‌های دوست‌داشتنی و فوق‌العاده طراحی‌شده، باعث می‌شود به راحتی از اشتباهات کوچک Psychonauts 2 چشم‌پوشی کنید. راستش را بخواهید، چطور می‌توان عاشق بازی‌ای نشد که حول محور یک پسر کوچک با سری به شکل کدو تنبل له‌شده می‌چرخد که می‌تواند از قدرت‌های تله‌کینزی، شناور شدن و کنترل آتش استفاده کند؟ بیایید امیدوار باشیم که Psychonauts 3 را هم دریافت خواهیم کرد.

Halo Infinite

  • ژانر: شوتر اول شخص

  • سال انتشار: ۲۰۲۱

پس از دو نسخه کم‌رنگ‌‌تر قبلی مجموعه Halo، بازی Halo Infinite با قلاب که به معنای واقعی کلمه باعث اوج گرفتن آن می‌شود، به میدان موفقیت بازمی‌گردد. این قلاب جدید به شما امکان می‌دهد تا به راحتی از روی شکاف‌ها پرش کرده و از صخره‌ها بالا بروید.

Halo Infinite که به نظر می‌رسد الهام زیادی از مرحله‌ی Silent Cartographer بازی اول گرفته است، یک عنوان نیمه جهان-باز محسوب می‌شود. در این بازی می‌توانید با هر ترتیبی که دوست دارید و به روش‌های مختلفی مانند تک‌تیراندازی از راه دور یا حمله با تانک عظیم الجثه اسکورپین، به طیف وسیعی از ماموریت‌ها و کارها بپردازید. هرچند تنوع بیشتر در محیط‌ها و داستانی منسجم‌تر می‌توانست بازی را به تجربه‌ای بی‌نقص تبدیل کند، اما از لحاظ سرگرمی و اکشن ناب، هیلو اینفینیت یک موفقیت چشمگیر و تجربه‌ای ضروری برای هر کسی است که به دنبال یک بازی تیراندازی اول شخص فوق‌العاده روی کنسول ایکس باکس وان می‌گردد. همانند سایر بازی‌های انحصاری ایکس باکس، هیلو اینفینیت هم روی سرویس گیم پس در دسترس است.

Resident Evil Village

  • ژانر: وحشت بقا

  • سال انتشار: ۲۰۲۱

در حالی که Resident Evil بیشتر به‌عنوان فرنچایزی شناخته می‌شود که با پلی‌استیشن همراه است، برای مدتی است که به یک مجموعه بازی مولتی‌پلتفرم تبدیل شده است و جدیدترین نسخه اوریجینال از این سری، Resident Evil Village، روی ایکس باکس وان عالی اجرا می‌شود. روی کنسول مایکروسافت، شما به سیستم Smart Delivery دسترسی دارید، به این معنی که اگر بازی را روی ایکس باکس وان خریداری کرده باشید، به‌صورت رایگان آپدیت نسخه‌های سری ایکس و سری اس را دریافت می‌کنید.

مقاله پیشنهادی: ترسناک ترین بازی های ایکس باکس

Persona 3 Reload

  • ژانر: نقش‌آفرینی ژاپنی

  • سال انتشار: ۲۰۲۴

بازسازی ماهرانه‌ای که دقیقا همان چیزی را به طرفداران اثر اصلی ارائه می‌دهد که انتظارش را می‌کشیدند. بازی Persona 3 Reload با به کارگیری گرافیک مدرن خیره کننده، صداپیشگان جدید و بهبودهای کلیدی در بخش گیم‌پلی، جان تازه‌ای به یک اثر کلاسیک در ژانر نقش آفرینی ژاپنی (JRPG) می‌بخشد و در عین حال به ریشه‌های خود وفادار باقی می‌ماند.

با در نظر گرفتن عرضه بازی اصلی در سال های دور ۲۰۰۶، بدیهی است که Persona 3 Reload از نظر بصری بسیار چشم‌نوازتر است و با رابط کاربری جدیدی که ارائه می‌دهد، جذابیت بیشتری هم پیدا کرده است. گرچه روایت بازی برای اوج گرفتن به زمان نیاز دارد، اما پس از آن، شما را به طور مداوم درگیر ماجرا کرده و برای پیش‌بینی اتفاقات بعدی، مشتاق نگه می‌دارد. بدون شک، این بهترین راه برای تجربه تاریک‌ترین نسخه در مجموعه «پرسونا» است.

Ori and the Will of the Wisps

  • ژانر: پلتفرمینگ

  • سال انتشار: ۲۰۲۰

این انحصاری ایکس باکس به طرز ماهرانه‌ای جذابیت و چالش را در هم می‌آمیزد. بازی Ori and the Will of the Wisps تنها با چند کلمه، داستانی احساسی از دوستی و خانه را روایت می‌کند که در قالبی از مراحل پلتفرمینگ فوق‌العاده دشوار، تنیده شده است.

این بازی به دلایل متعددی، یکی از بهترین عناوین برای کنسول Xbox One و همچنین یکی از برترین عناوین سبک پلتفرمینگ به شمار می‌رود. در نقش اوری و کو، شما در سفری برای نجات خانه و دوستانتان قدم می‌گذارید و در طول مسیر با انبوهی از زیبایی و مهربانی مواجه می‌شوید که انگیزه‌ای مضاعف برای یاری رساندن به آن‌ها در وجودتان ایجاد می‌کند. خوشبختانه، بخش پلتفرمینگ بازی با وجود دشواری، به لطف کنترل‌های روان و انیمیشن‌های دلنشین، بسیار لذت‌بخش است.

هرچند تجربه بازی Ori and the Blind Forest لذت ماجراجویی با Ori and the Will of the Wisps را دوچندان می‌کند، اما این عنوان به صورت مستقل نیز قابل تجربه است. پس درنگ نکنید و این بازی را حتما امتحان کنید.

نویسنده مطلب

آرش بولحسنی
آرش بولحسنی

آرش یک گیمر دو آتیشه‌ست که از سن کم عاشق دنیای بازی‌های رایانه‌ای بوده؛ و این علاقه بهش انگیزه داده در همین زمینه بنویسه. در گیم رنتر، آرش به عنوان یکی از نویسنده‌های بخش «لیست» و «آموزش» فعالیت داره—جایی که بهترین‌ بازی‌ها و آسون‌ترین راه‌حل‌های مشکلات رایج گیمری رو معرفی‌ می‌کنه. آرش معتقده بازی‌های ویدیویی شکل مدرنی از هنر هستند که می‌تونن راوی داستان‌های شگفت انگیز و بانی تجربیات جدیدی باشن که شاید به نقطه اشتراک میلیون‌ها انسان در جهان منتهی بشه.