پرسش های متداول

جواب دادن به سوال‌های شما وظیفه ماست

سوال‌های شما باعث دلگرمی گیم رنتره – و به ما نشون می‌ده که ذهن‌های کنجکاوی رو جذب کردیم. ولی پاسخگویی در اسرع وقت برای تیم ما از همه چیز مهم‌تره و به هیچ وجه دوست نداریم که شما بی‌جواب بمونید.

اگه چند دقیقه از وقت ارزشمندتون رو برای مطالعه این صفحه بذارید، پاسخ اکثر سوالات رایج رو دریافت می‌کنید. این کارِ شما به اپراتورهای گیم رنتر کمک می‌کنه تا وقت کمتری رو برای توضیحِ این نکات صرف کنند و در نتیجه، سیستم پاسخگویی تماس‌ها برای شما مفیدتر باشه.

از اینکه با مطالعه این صفحه به تیم ما کمک می‌کنید، بی‌نهایت ممنونیم.

۱. سوالات رایج درباره ماهیت گیم رنتر

  • می‌شه گیم رنتر رو معرفی کنید؟

گیم رنتر (Gamerenter) بزرگ‌ترین فروشگاه اینترنتی اجاره بازی کنسول، بردگیم و سرگرمیه. برای کسب اطلاعات درباره تیم گیم رنتر و نحوه فعالیت این وبسایت، صفحه درباره ما رو مطالعه کنید.

  • چه محصولاتی رو می‌شه بدون ودیعه از گیم رنتر اجاره کرد؟

شما می‌تونید دیسکِ کنسول‌های PS4، Xbox One و Nintendo Switch رو در کنار تمامی بردگیم‌های موجود روی سایت، بدون پرداخت ودیعه کرایه کنید.

ودیعه چیه؟ ودیعه یا وجه ضمانت مبلغی هست که بعضی از سایت‌ها برای اجاره محصولات‌شون از شما دریافت می‌کنند. این مبلغ (که اصولا بیشتر از یک میلیون تومانه) تا پایان مهلت اجاره در حساب اجاره دهنده باقی می‌مونه. البته گیم رنتر به هیچ وجه مبلغی رو جهت ودیعه از شما دریافت نمی‌کنه.

  • چطور و چرا باید به گیم رنتر اعتماد کنم؟

گیم رنتر تمامی مجوزهای مربوط به فعالیت در حوزه بازی و سرگرمی رو داشته و «نماد اعتماد الکترونیکی» رو هم برای اعتمادِ راحت‌تره شما، در قسمت فوتر (پایین سایت) قرار داده.

  • من چند تا دیسک قدیمی دارم؛ شما ازم می‌خرید؟

بله گیم رنتر بازی‌های پلی‌استیشن ۴، ایکس باکس وان و نینتندو سوییچ شما رو به ۲ برابر قیمت خریداره. برای اطلاعات بیشتر در این‌باره، به صفحه خرید بازی‌های کارکرده مراجعه کنید.

  • قیمت دیسک‌ها و بردگیم‌ها رو چطوری مشخص می‌کنید؟

قیمت‌ محصولات گیم رنتر توسط سیستم اتوماسیون و فرمول ویژه وب‌سایت محاسبه می‌شه. این فرمول با توجه به شرایط فیزیکی محصول، قیمت روزِ بازی و موارد دیگه، قیمت منصفانه کرایه رو محاسبه می‌کنه.

  • ساعت کاری گیم رنتر به چه صورته؟

ساعت کاری گیم رنتر از ساعت ۱۰ صبح الی ۱۸ عصر هست.

  • راه‌های ارتباطی من با گیم رنتر چیه؟

برای اطلاع از همه راه‌های ارتباطی، صفحه تماس با ما رو مشاهده کنید.

  • من می‌خوام چند تا بازی رو با هم کرایه کنم. تخفیف نمی‌دید؟

گیم رنتر تخفیف‌های روزانه‌ای رو برای شما در نظر گرفته که می‌تونید در صفحه تخفیفی‌ها مشاهده کنید. (این صفحه دائما بروزرسانی می‌شه). اما اگه دوست دارید تعداد بیشتری محصول رو با قیمت کمتر اجاره کنید، حتما از پکیج‌های گیم رنتر استفاده کنید. این پکیج‌ها چند محصول مختلف رو با کمترین قیمت در اختیار شما قرار می‌دن.

۲. سوالات رایج شرایط و قوانین اجاره

  • شرایط اجاره بازی کنسول و بردگیم از گیم رنتر چیه؟

Gamerenter ساده‌ترین شرایط کرایه بازی کنسول و رومیزی رو برای شما در نظر گرفته. ولی برای اطلاع از همه جزییات، صفحه شرایط و قوانین اجاره رو مطالعه کنید.

  • من ساکن شهرستانم؛ می‌تونم از شما بازی و بردگیم کرایه کنم؟

امکان کرایه باز کنسول و بردگیم در سراسر کشور در گیم رنتر بزودی فعال می‌شه. اما در حال حاضر، سرویس‌های کرایه دیسک و بردگیم فقط به ساکنین مناطق ۲۲ گانه تهران ارائه می‌شه.

  • شرایط اجاره کنسول در گیم رنتر چیه؟

برای اجاره کنسول شما باید آدرس دقیق محل سکونت و شماره تماس ثابت و همراه رو موقع ثبت سفارش وارد کنید. همچنین، باید رسید و سفته‌ای که از طرف پیک گیم رنتر در اختیارتون قرار داده می‌شه رو هم مطالعه و امضا کنید. (در بعضی مواقع و با صلاح دید گیم رنتر، ممکنه کارت شناسایی از شما مطالبه بشه).

  • اگه از بازی خوشم نیاد یا اشتباه سفارش داده باشم چی می‌شه؟

شما می‌تونید با استفاده از طرح سوییچ، بازی مورد نظرتون رو تعویض کنید.

  • اگه مشکلی برای دیسک یا بردگیم پیش بیاد باید چکار کنم؟

باید بلافاصله با پشتیبان گیم رنتر تماس بگیرید و مشکل رو اطلاع بدید. (دیسک‌ها و بردگیم‌های گیم رنتر قبل از تحویل بررسی شده و به شکل کاملا سالم به شما تحویل داده می‌شن).

  • مسئولیت خسارت‌های وارد شده به محصولات کرایه شده با کیه؟

محصولات گیم رنتر قبل از تحویل به شما تست شده و وضعیت فنی و فیزیکی‌شون بررسی می‌شه. بنابراین، مسئولیت همه مشکلاتی که بعد از تحویل داده شدن به وجود اومده باشند، با شماست.

نکته: شما برای محصولاتی مثل کنسول یا دسته PS4، یک ساعت مهلت تست دارید.

۳. سوالات رایج در ثبت سفارش

  • من نمی‌تونم سفارشم رو ثبت کنم. می‌شه تلفنی سفارش بدم؟

ثبت سفارش تلفنی فقط در صورتی مقدوره که وب‌سایت دچار اختلال شده باشه. اگر در ثبت سفارش به مشکل فنی برخوردید، پشتیبان گیم رنتر تمام سعی خودش رو برای رفع مشکل و راهنمایی شما خواهد کرد.

  • من سفارشم رو ثبت کردم ولی صفحه پرداخت برام نیومد. هزینه‌اش رو چجوری باید پرداخت کنم؟

اگه صفحه پرداخت رو مشاهده نکردید، یعنی گزینه «پرداخت در محل» یا «کارت به کارت» رو انتخاب کردید. لطفا با پشتیبان گیم رنتر تماس بگیرید تا شما رو در زمینه پرداخت هزینه راهنمایی کنه. سفارشاتی که مراحل پرداخت‌شون تا ۶ ساعت بعد از ثبت انجام نشه، به شکل خودکار کنسل می‌شن.

۴. سوالات رایج ارسال و عودت محصولات

  • من سفارشم رو ثبت کردم. حالا کی قراره تحویل بگیرم؟

سفارشاتی که طبق قوانین و ضوابط ثبت شده باشند، به شکل روزانه از ساعت ۱۵ الی ۲۱ برای شما ارسال خواهند شد. (پیک گیم رنتر در روزهای شلوغ تا ساعت ۲۲ به تحویل محصولات ادامه خواهد داد).

  • هزینه پیک برای رفت و برگشت محاسبه می‌شه؟

بله، هزینه پیک گیم رنتر ثابت بوده و برای رفت و برگشت محاسبه می‌شه. یعنی موقع عودت (برگرداندن) محصولات، نیازی به پرداخت هزینه اضافی ندارید.

  • می‌تونم بازی رو حضوری ازتون تحویل بگیرم؟

خیر؛ امکان تحویل حضوری محصولات وجود نداره.

  • اگه موقع تحویل یا عودت بازی منزل نباشیم چه اتفاقی می‌افته؟

اگه موقعی که پیک گیم رنتر برای تحویل یا دریافت محصولات به منزل شما مراجعه می‌کنه، در منزل حضور نداشته باشید، هزینه پیک مجددا از شما دریافت خواهد شد.

نکته: به محض شروعِ مراحل ارسال، شما یک پیامک از طرف وب‌سایت دریافت می‌کنید.

  • چجوری باید محصولی که کرایه کردم رو عودت بدم؟

در پایان مهلت اجاره شما پیامی از طرف گیم رنتر دریافت می‌کنید. بعد از پاسخگویی به این تماس، هماهنگی لازم انجام شده و پیک برای دریافت محصول به آدرس شما مراجعه می‌کنه. (هیچ هزینه‌ای بابت این مرحله از شما دریافت نخواهد شد).

  • می‌تونم محصولی که کرایه کردم رو زودتر از موعد برگردونم؟

بله می‌تونید. بعد از هماهنگی با پشتیبان، محصول از شما دریافت می‌شه و درصدی از مبلغی که پرداخت کرده بودید، به شکل اعتبار یا وجه نقد به حساب‌تون برمی‌گرده. (برای مشاهده درصدهای بازگشت وجه به صفحه شرایط و قوانین مراجعه کنید).

۵. سوالات رایجِ فنی و تخصصی

  • در مورد محصولی که کرایه کردم چند تا سوال دارم. باید از کی بپرسم؟

از طریق سیستم پشتیبانی آنلاین، پیام ارسال کرده و مشکل خودتون رو مطرح کنید.

  • دیسکی که از شما گرفتم کار نمی‌کنه. مسئولش کیه؟

طبق قوانین، اگه بعد از بررسی کارشناس گیم رنتر مشخص بشه که خسارت وارده از سمت شما بوده، مسئولیتش با شماست.

  • من از شما بازی گرفتم ولی نمی‌دونستم نیاز به دانلود/اینترنت داره. می‌شه راهنمایی کنید؟

این مورد در توضیحاتِ محصول (محتوای هر بازی در صفحه اجاره) ذکر می‌شه. اما جهت اطمینان، می‌تونید قبل از اجاره بازی، این نکته رو از کارشناس فنی گیم رنتر بپرسید؛ به همکاران فنی در سیستم پشتیبانی آنلاین پیام ارسال کنید.

نکته: گیم رنتر مسئولیتی در برابر آپدیت اجباری بازی‌ها نداره.

۶. سوالات رایج دیسک‌ها و لوازم جانبی

  • بازی‌ که من می‌خوام روی سایت شما نیست. کی موجود می‌شه؟

همه بازی‌های جدید نهایتا تا دو ماه بعد از عرضه روی سایت گیم رنتر موجود می‌شن. ولی برای سرعت بخشیدن به این پروسه، می‌تونید از بخش «درخواست بازی»، اسم بازی‌های مورد نظرتون رو برای ما ارسال کنید تا در اولویت قرار بگیرند.

  • از کجا می‌تونم تشخیص بدم که چند روز اجاره برای این بازی کافیه؟

شما می‌تونید این مورد رو با توجه به اینفوگرافی بازی‌ها تشخیص بدید. همه محصولات گیم رنتر یک تصویر دارند که شامل اطلاعاتی مثل محدودیت سنی، تعداد نفرات و مدت زمان گیم پلی هست. (به مثال زیر توجه کنید).

برای اطلاعات بیشتر، این مقاله رو مطالعه کنید: «تا کی کرایه کنم؟ راهنمای ویژه ۳ مرحله‌ای برای اجاره بازی با هزینه کم».

  • بعد از کرایه کردن کنسول یا کنترلر می‌تونم تستش کنم؟

بله شما یک ساعت مهلت تست کنسول و دسته PS4 یا Xbox One رو دارید. (این مهلت برای دیسک‌ها و بردگیم‌ها اعمال نمی‌شه).

۷. سوالات رایج بردگیم‌ها

  • بردگیمی که کرایه کردم راهنما نداره. چطور باید ازش استفاده کنم؟

لطفا از طریق تماس تلفنی و یا پشتیبانی آنلاین، با پشتیبان فنی گیم رنتر وارد ارتباط بشید تا شما رو راهنمایی کنند.

  • اگه یک یا چند تا از قطعات بردگیم رو گم کرده باشم چی؟

این مورد یک خسارت محسوب شده و بعد از بررسی کارشناس گیم رنتر، ضوابط لازم اجرا خواهد شد.

  • من دنبال یک بازی فکری دو نفره هستم. می‌شه راهنمایی کنید؟

تعداد نفرات و اطلاعاتی از این دست داخل اینفوگرافی محصولات ذکر شدند. اگه این اطلاعات برای شما کافی نبود، با پشتیبان فنی گیم رنتر وارد ارتباط بشید.

  • بازی رومیزی استراتژیک هم دارید؟

بله؛ گیم رنتر بردگیم‌هایی در سبک استراتژیک، مهمانی و خانوادگی، نقش آفرینی و... داره. شما برای مشاهده همه سبک‌های بازی‌های فکری می‌تونید از منوی کشویی سمت راست وبسایت استفاده کنید. (این منو در نسخه دسکتاپ، بالای سایت قرار داره).

  • رده بندی سنی بازی‌های فکری‌تون رو از کجا بفهمم؟

رده بندی سنی همه بازی‌ها در اینفوگرافی محصول (تصویر اول در توضیحات محصول) ذکر شده.

پاسخ سوالتون رو نگرفتید؟ با ما صحبت کنید.