آیا بازی‌های پلاس اکسترا و پریمیوم دائمی هستند؟

Monday، ۱۹ Dey ۱۴۰۱

اگر قصد خرید اکانت پی‌اس پلاس اکسترا یا پریمیوم را دارید، به خاطر هزینه بالای این سرویس‌ها بدون شک این سوال را از خود پرسیده‌اید که آیا بازی‌های Extra و Premium دائمی هستند؟

خبر خوب این است که ما در این مقاله به طور کامل این سوال شما را جواب خواهیم داد. پس با ما همراه باشید.

سرویس پی‌اس پلاس چیست؟

سرویس پلی استیشن پلاس یک اشتراک بازی‌های رایانه‌ای است که مزایایی مانند بازی آنلاین و دانلود بازی رایگان را در اختیارتان قرار می‌دهد. این سرویس سه مدل اشتراک دارد که شامل اسنشال (Essential) اکسترا (Extera) و پریمیوم (Premium) می‌شود.

آیا بازی‌های پی‌اس پلاس اکسترا و پریمیوم دائمی هستند؟

بازی‌ها در اشتراک اسنشال ماهانه هستند و در پایان ماه تغییر می‌کنند. اما در اشتراک اکسترا و پریمیوم تا زمانی که شما حق عضویت خود را تمدید کنید، بازی‌هایی که دانلود کرده‌اید در لیست شما باقی می‌مانند.

اما دائمی بودن همه بازی‌ها، حتی بازی‌هایی که آن‌ها را از قبل دانلود کرده‌اید، تضمینی نیست؛ چون ممکن است سونی با کمپانی‌های ناشر بازی به مشکل کپی رایت بخورد و آن‌ بازی‌ها را از روی پلتفرم خود حذف کند. این اتفاق به ندرت رخ می‌دهد، اما چیزی است که باید آن را از قبل بدانید.

البته چرخش و تنوع بازی‌های رایگان پلاس از گیم پس آلتیمیت کمتر است و احتمال تغییر کاتالوگ‌ها زیاد نیست.

آشنایی با انواع پلاس و نحوه اضافه شدن یا حذف بازی‌ها در آن‌ها

سرویس PlayStation Plus سه نوع اشتراک مجزا دارد که با نام پلاس جدید هم شناخته می‌شوند.

هر کدام از این اشتراک‌ها تفاوت‌هایی در ارائه و یا تغییر بازی‌های رایگان‌شان دارند که در ادامه توضیح داده شده.

اشتراک اسنشال (Essential)

اشتراک اسنشال اشتراک پایه پی‌اس پلاس است و برای همین پایین‌ترین قیمت را دارد. هزینه ماهیانه اشتراک اسنشال ۱۰ دلار است. گزینه‌های این اشتراک شامل مولتی پلیر، پک‌های اختصاصی، تخفیف‌های اختصاصی و از همه مهم‌تر بازی‌های ماهانه می‌شود که هر ماه تغییر می‌کنند.

در واقع گیمرهایی که Essential دارند، هر ماه دو بازی رایگان دریافت می‌کنند که تا زمانی که پلاس داشته باشند، روی کنسول باقی می‎ماند.

اشتراک اکسترا (Extera)

اشتراک اکسترا پر طرفدارترین اشتراک پی‌اس پلاس است و بیشتر کسانی که عضویت پلاس را دارند از این اشتراک استفاده می‌کنند. هزینه ماهیانه اکسترا ۱۵ دلار است و این اشتراک همه گزینه‌های اسنشال به علاوه کاتالوگ بازی‌ها (Games Catalog) را دارد.

این کاتالوگ شامل بیش از ۴۰۰ بازی می‌شود که شما تا زمانی که اشتراک اکسترا دارید می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

اشتراک پریمیوم (Premium)

اشتراک پریمیوم گران‌ترین اشتراک پی‌اس پلاس است و بیشترین گزینه‌ها را دارد. هزینه ماهیانه این اشتراک ۱۸ دلار است. این اشتراک شامل تمام گزینه‌های اشتراک اکسترا همراه با گزینه‌های استریم بازی‌ها از طریق فضای ابری (Cloud Streaming)، کاتالوگ بازی‌های کلاسیک که شامل بازی‌های پلی‌استیشن‌های ۱، ۲ و ۳ می‌شود و قسمت ترایل بازی‌هاست که به شما امکان بازی‌ کردن دمو بازی‌ها قبل از خریدشان را می‌دهد.

سوالات رایج شما

آیا بازی‌های پلاس اکسترا و پریمیوم همیشه روی کنسول می‌مانند؟

تا زمانی که اشتراک فعال پلاس داشته باشید، بازی‌های Plus Extra و Plus Premium روی کنسول پلی استیشن شما باقی می‌مانند.

بعد از تمام شدن پلاس اکسترا یا پریمیوم، دیتای بازی‌ها پاک می‌شود؟

نه. دیتای بازی‌ها همیشه روی کنسول می‌ماند، ولی دسترسی شما به آن بازی‌ها قطع می‌شود (مگر اینکه اشتراک Plus خودتان را شارژ کنید).