بهترین بازی‌های بدون خشونت برای کودکان و نوجوانان | بازی کودکانه سالم برای همه سنین

Tuesday، ۱۳ Khordaad ۱۳۹۹

به عنوان والدین یا سرپرستان، انتخاب نوع و ابزار سرگرمی برای فرزندان اهمیت بالایی دارد. اکثر پدر و مادرها به دنبال بازی‌های بدون خشونت برای کودکان و نوجوانان خود بوده و در اصل فکر می‌کنند، پیدا کردن چنین محصولاتی کار بسیار سختی است.

اما گیم رنتر این‌جاست تا پیدا کردن بازی کودکانه سالم برای فرزند شما را راحت‌تر از همیشه کند. فهرست ما شامل ۸ بازی آرامش بخش و در عین حال مهیج، سرگرم کننده و آموزنده است که حتی قدرت یادگیری کودک را هم بهبود می‌بخشند.

تاثیر خشونت تصویری روی کودکان

به گزارش «آکادمی روانشناختی کودکان و بزرگسالان آمریکا»: کودکانی که برای مدت طولانی بازی‌های رایانه‌ای خشن بازی می‌کنند، رفتارهای خشن‌تری نشان داده، در برابر اتفاقات دردناک و خشونت منفعل باقی مانده و آسیب‌های روحی‌ای از این دست را تجربه می‌کنند.

تماشای تصاویر نا مناسب خود به تنهایی می‌تواند باعث مشکلات عدیده روحی برای افراد خردسال و نونهال باشد؛ حالا تصور کنید که انجام دادن رفتارهای خشونت آمیز در بازی‌ها و یا قرار گرفتن در معرض چنین رفتارهایی تا چه حد مخرب خواهد بود.

پس حتما در انتخاب خود دقت کرده و صرفا محصولاتی مثل همین مواردی که در فهرست بازی‌های بدون خشونت برای کودکان تهیه کرده‌ایم را در دسترس فرزندتان قرار دهید.

نکته: وب سایت گیم رنتر به منظور حفظ سلامت روحی و روانی فرزندان عزیز کشورمان، از اجاره بازی به افراد زیر پانزده سال خودداری کرده و اجاره بازی‌هایی که رده سنی بالایی داشته باشند، بعد از هماهنگی با والد یا والدین شخص انجام می‌دهد.

۱. بهترین بازی داستانی برای کودکان: LEGO Harry Potter

بازی «لگو هری پاتر» بازسازیِ داستان مشهور و محبوب پسری جوان (هری) است که طی ماجراهای فراوانی به یک جادوگر قدرتمند تبدیل می‌شود.

البته این بار، همه اتفاقات در دنیای شاد و کودکانه LEGO اتفاق افتاده و صحنه‌های مخاطره آمیزی که در کتاب یا فیلم‌های هری پاتر وجود دارند، جای خود را به سکانس‌های شاد، جذاب و بی استرس داده‌اند.

شما می‌‌توانید نقد و بررسی مفصل این محصول را در گیم رنتر مطالعه کرده و در صورت تمایل، بازی LEGO Harry Potter Collection را برای کودک‌تان اجاره کنید.

۲. بهترین در سبک هیجانی: Steep

«استیپ» یک بازی بدون خشونت و کاملا هیجان انگیز است که برای ساعت‌های طولانی بازیکنان (از هر سن و سالی) را سرگرم خواهد کرد. در Steep شما نقش یک اسکی‌باز حرفه‌ای را دارید که هنگام پایین آمدن از کوه‌های پوشیده از برف، حرکت‌های نمایشی اجرا کرده و با کسب امتیاز، رتبه بالاتری می‌گیرد.

۳. بهترین برای یادگیری: Astroneer

این محصول به همه والدینی که می‌خواهند مسائل آموزشی را از طریق بازی به کودکان منتقل کنند، توصیه می‌شود. در Astroneer کودک شما نقش یک فضانورد را دارد که در سیاره‌ای تخیلی زندگی کرده و تلاش می‌کند با اختراع ابزار و حل پازل‌ها، پیشرفت کند.

نکته مثبت این اثر، قابلیت بازی در حالت تیمی و چند نفره است. پس شما خودتان هم می‌توانید در این سیاره، به کودک‌تان ملحق شده و او را در کشف جهان پیرامون کمک کنید؛ یا این‌که به او اجازه دهید با دوستان خود بازی کند و روحیه کار گروهی را در خود افزایش دهد.

۴. بهترین بازی فکری بدون خشونت: Portal 2

وقتی بحث بهترین بازی کنسول این دهه در میان باشد، همیشه اسم پورتال ۲ شنیده می‌شود. به عقیده خیلی‌ها، پازل‌ها و مراحل جذاب این اثر جای تحسین داشته و تجربه‌اش برای گیمرهایی با هر سن و سال مناسب است.

در Portal شما باید با شناخت نیروی جاذبه و قابلیت تله‌پورت کردن اشیا آشنا شده و معماها را حل کنید. البته برخی از مراحل به سطح بالایی از حل مسئله نیاز دارند و ممکن است برای خردسالان، زیادی پیچیده باشند (پس حواس‌تان باشد که در مواقع ضروری به فرزندتان کمک کنید).

۵. بهترین در سبک جهان‌باز: Minecraft

ماینکرافت به سرعت به یکی از محبوب‌ترین بازی‌های کودکانه تبدیل شد – با این تفاوت که اکثر گیمرهایش بزرگسال بودند. امکانات زیادی در این محصول وجود دارد تا شما بتوانید یک دنیای کاملا اختصاصی برای خود بسازید.

گزینه‌ها بسیار ساده‌اند و کلیت کار مثل بازی کردن با LEGO است. همان‌طور که با چیدن آجرهای لگو می‌توان سازه‌های سرگرم کننده ساخت، در Minecraft هم کودک شما می‌تواند به دور از خشونت و استرس، سازه‌های مورد علاقه خود را ساخته و آن‌ها را گسترش دهد.

پیشنهاد گیم رنتر: لطفا بعد از نصب، وارد بخش تنظیمات شده و گزینه «Peaceful Mode» را فعال کنید تا کوچک‌ترین محتوای نا مناسب هم از بازی حذف شود.

۶. بهترین برای رقابت سالم: CTR

شاید بعضی از پدر و مادرهای فعلی خودشان تجربه گیمینگ داشته و روی کنسول‌های نسل قبلی، بازی کرده باشند. این دسته، به طور حتم با بازی «کراش» آشنایی خواهند داشت. در این اثر شما یک روباه نسبتا خوش قیافه را هدایت می‌کنید که از جمع کردن سیب‌ها لذت می‌برد و پازل‌ها را با دویدن، پریدن یا لیز خوردن حل می‌کند.

البته نسخه جدیدی از این بازی به تازگی منتشر شده که «کرش تیم ریسینگ» نام داشته و در سبک کارت ریسینگ است. اگر می‌خواهید فرزندتان هیجان رقابت با دیگران را تجربه کرده و در عین حال وارد رقابت ناسالم نشود، این بازی گزینه خوبی خواهد بود.

نقد و بررسی کامل این محصول همین حالا روی وب سایت گیم رنتر موجود بوده و اگر تمایل داشتید، می‌توانید بازی Crash Team Racing را از ما اجاره کنید.

۷. بهترین برای روحیه ورزشکاری: NBA2K20

ورزش همیشه فعالیت مناسبی برای کودکان و نوجوانان است؛ فقط باید رفتار ورزشکارانه و بازی منصفانه را به آن‌ها آموزش دهید و به رقابت سالم تشویق‌شان کنید.

بازی «ان بی ای 2K» فرزند شما را در نقش بزرگ‌ترین بسکتبالیست‌های دنیا قرار داده و به او اجازه می‌دهد که مسیر موفقیت آن‌ها را در محیطی کاملا عادلانه و به دور از رفتارهای نامناسب طی کند. اگر کودک‌تان به ورزش‌هایی مثل بسکتبال علاقه دارد، حتما این بازی را بهش هدیه دهید – چون بدون شک عاشق‌اش خواهد شد!

نقد و بررسی کامل این محصول روی وب سایت ما وجود داشته و امکان اجاره بازی NBA2K20 هم برای همه شما عزیزان فراهم شده.

بهترین بازی بدون خشونت کودکانه برای اندروید

اگر کنسول ندارید و همچنان می‌خواهید یک بازی کودکانه بدون خشونت مناسب پیدا کنید، ما Monument Valley 2 را بهتان پیشنهاد می‌کنیم. این محصول کاملا فکری بوده و گرافیک بسیار زیبایی دارد که برای هر بیننده و بازیکنی چشم‌نواز خواهد بود.

نکته: بعد از شیوع ویروس کرونا و خانه نشین شدن کودکان و بزرگسالان، شرکت سازنده MV 2 آن را به شکل رایگان عرضه کرد. پس همین حالا می‌توانید با خیال راحت آن را روی گوشی هوشمند خود یا فرزندتان نصب کرده و در کنار هم ازش لذت ببرید.