همه رفرنس‌ها و ایستر اگ‌های COD: Warzone به همراه ویدیوی آموزشی فارسی

Sunday، ۳ Farvardin ۱۳۹۹

از وقتی که بتل رویال کال آف دیوتی یا همان COD: Warzone معرفی شده، همه‌ی گیمرها مشغول کشف کردن مکان‌های جدید روی نقشه‌ی بزرگ‌اش شده‌اند. اما این جستجوها نتایج غافلگیر کننده‌ای هم داشته و حالا شاهد پیدا شدن تعداد زیادی ایستر اگ در Call of Duty Warzone هستیم.

در این مطلب از گیم رنتر من همه‌ی این آیتم‌ها و مکان‌های مخفی را برایتان توضیح داده و طی یک ویدیوی مختصر، نحوه پیدا کردن‌شان روی نقشه را بهتان آموزش خواهم داد.

Easter Egg چیست؟

«ایستر اگ» محتوایی است که داخل یک بازی ویدیویی مخفی شده.

این محتوا می‌تواند به شکل متن، آیتم، مرحله‌ی جانبی و... در بازی وجود داشته باشد. عبارت Easter Egg در واقع به تخم مرغ‌هایی اشاره دارد که هنگام عید Easter، توسط بزرگ‌ترها در گوشه و کنار حیاط مخفی شده و توسط بچه‌ها (به عنوان هدیه) پیدا می‌شوند.

۱. پناهگاه‌های زیرزمینی (Bunkers)

مجموعا دوازده پناهگاه روی نقشه وجود دارد که همگی [به جز شماره‌ی ۱۱] دارای یک صفحه کلید جهت وارد کردن رمز عبور هستند. زمانی که نزدیک این کیبوردها بشوید، از شما درخواست می‌شود که دکمه‌ی مربع را فشار داده و رمز عبور را وارد کنید. همه چیز تا این‌جا جذاب است؛ ولی متاسفانه بعد از فشردن مربع هیچ اتفاقی نمی‌افتد.

البته برخی از بانکرها دارای در ورودی هستند و گیمرها می‌توانند داخل‌شان مقداری Loot و اسلحه پیدا کنند. اما ورودی اصلی همه‌شان قفل شده است.

نکته: در ادامه به تئوری‌های مرتبط با این بانکرها و عمل کردشان اشاره کرده‌ام.

۲. کامپیوترها، تلفن‌ها و رادیوها

در مجموع، ۱۶ کامپیوتر، ۲۴ تلفن و ۶ رادیو در Warzone پیدا شده است که همانند بانکرها، در ابتدا از شما می‌خواهند دکمه مربع را فشار دهید، اما هیچ واکنش خاصی به این عملکردتان نشان نمی‌دهند. شما می‌تواند چند تلفن را در قسمت فرودگاه (Airplane) و چند کامپیوتر را در بیمارستان پیدا کنید.

۳. خرس‌های مهربان

تقریبا هفت عروسک خرسی در نقاط مختلف وارزون پنهان شده‌اند. جاگذاری این عروسک‌ها به یک سنت دیرینه در COD تبدیل شده و سازندگان این بار هم آن را فراموش نکرده‌اند.

افسانه‌های زیادی در رابطه با علت وجود این عروسک‌ها در بازی وجود دارد. مثلا عده‌ای معتقدند شروع استفاده از آن‌ها همزمان با فوت دخترِ یکی از تهیه کننده‌های بازی بوده (چراکه خرس عروسکی تنها چیزی بوده که از دخترش باقی مانده). عده‌ای دیگر باور دارند این ایستر اگ به Zombie Mode اشاره دارد و گویای موفقیت ابتدایی همین بخش است. اما تا به امروز، دلیل اصلی پشت این مسئله روشن نشده.

به هر حال، عجیب نیست که در بتل رویال کال آف دیوتی هم شاهد حضور Teddy Bear باشیم. اگر از طرفداران این سری باشید مطمئنا چند عروسک خرسی را در میادین جنگ دیده‌ و یا حداقل تصاویرش را مشاهده کرده‌اید. بعد از حضور آن خرس تفنگ به دست و غول پیکر در MW3، دیگر همه‌مان به این حرکت‌های Infinity Ward عادت کرده‌ایم.

آموزش ویدیویی پیدا کردن مکان‌های مخفی روی نقشه‌ی وارزون

در این بخش ویدیویی آموزشی به زبان فارسی تهیه کرده‌ام تا خودتان شخصا همه‌ی ایستر اگ‌های کال آف دیوتی وارزون که در بالا بهشان اشاره شد را پیدا کنید. برای استفاده از وب‌سایت معرفی شده در ویدیو، این‌جا کلیک کنید.

دلیل وجود Bunker در Warzone چیست؟

اگر وارد وب‌سایت رسمی COD شوید، همه‌ی بخش‌های مپ به جز بانکرها، به شکل مفصل شرح داده شده‌اند. بنابراین از سمت سازنده هیچ اطلاعاتی مبنی بر عملکرد این مکان‌ها در دسترس نیست. اما گیمرها تئوری‌های زیر را پیشنهاد کرده‌اند که همگی بسیار جذاب به نظر می‌رسند!

- ورود زامبی‌ها به بتل رویال

یکی از ایده‌‌های پر طرفدار در رابطه با پناهگاه‌های مخفی وارزون این است که در آپدیت‌های آینده، بخش زامبی به بازی اضافه شده و این محل‌ها برای مخفی شدن، لوت کردن آیتم‌ها و... استفاده خواهند شد. (البته این احتمال خیلی بعید به نظر می‌رسد).

- کدگشایی و پیروزی

ممکن است یکی از مودهای اضافه شده به بازی این باشد که تیم‌ها تلاش کنند با استفاده از کامپیوترها، تلفن‌ها و رادیوها، رمز این بانکرها را کشف کرده و با باز کردن درشان زودتر از سایرین، برنده‌ی میدان شوند.

- حمله‌ی اتمی

گیمرهای پر دقت متوجه شباهت صفحه کلید بانکرها با کنترل پنل استفاده شده در ماموریت ارسال موشک آپولو شده‌اند. با استناد به همین شباهت، عده‌ای پیشنهاد داده‌اند که احتمالا این پناهگاه‌ها در مود جدیدی استفاده خواهند شد که مرتبط با سلاح‌های هسته‌ای است.

یعنی به احتمال زیاد، یک تیم سریع‌تر از بقیه به موشک دسترسی پیدا کرده و همه‌ی بازیکنانی که در نقشه باشند را خواهد کشت و یا این‌که موشک به طور اتوماتیک در زمانی معین پرتاب خواهد شد و گیمرها می‌بایست سریع‌تر خود را به پناهگاه برسانند تا زنده بمانند.

رفرنس‌های وارزون به کال آف دیوتی‌های قبلی

از آن‌جایی که Warzone نقشه‌ی بسیار بزرگی داشته و اکثر مکان‌های آن به شکل کاملا مجزا طراحی شده‌اند، رفرنس‌های فراوانی به نسخه‌های قبلی را می‌توان در آن یافت. لیست زیر به مهم‌ترین‌ِ آ‌ن‌ها اشاره دارد.

  • گولاگ

منظورم از گولاگ آن قسمتی نیست که بعد از کشته شدن بهش منتقل می‌شوید. قسمت Prison یا زندان در وارزون کاملا از روی صحنه‌ی Gulag در مدرن وارفار ۲ بازسازی شده و همه‌ی جزئیات‌اش با آن یکسان است. شما حتی باید از همان ورودی‌ای که در MW2 از آن‌جا فرار کرده بودید، داخل زندان شوید.

  • همبرگر فروشی‌های Modern Warfare 2

طی مراحل خاطره انگیز MW2 که در روسیه اتفاق می‌افتاد، همبرگر فروشی‌هایی را دیدیم که شبیه به رستورن‌های زنجیره‌ای Burger King بودند. حالا از آن‌جایی که مپ وارزون هم مجازا در روسیه واقع شده، این برگر فروشی‌ها را در نواحی مختلف مشاهده می‌کنیم.

  • کارتینگ ریس

در نزدیکی بانکر شماره یک، پیست کارتینگ وجود دارد. جالب‌تر این است که یک چهارچرخ هم در این ناحیه قرار داده شده تا برای لحظه‌ای کوتاه، بازیکن‌ها را به جای قتل عام، به کارت ریسینگ تشویق کند (!).

  • هواپیمای Mile High Club

یکی از ماموریت‌هایی که هرگز از ذهن گیمرها خارج نمی‌شود، Mile High Club در کال آف دیوتی ۴ است. در این ماموریت شما به عنوان مامور ویژه قصد نجات دادن گروگانی در هواپیما را دارید که در نهایت سقوط می‌کند. اگر وارد فرودگاه شوید، این هواپیما را دقیقا به همان شکلی که در نسخه اصلی وجود داشت، پیدا خواهید کرد.

  • هواپیمای رئیس جمهور روسیه

یکی دیگر از ماموریت‌های جذاب مدرن وارفار ۲ نجات رئیس جمهور روسیه (Boris Vorshevsky) بعد از سقوط هواپیما بود. به عنوان یک رفرنس به همین ماجرا، یکی از هواپیماهای سقوط کرده طی همین ماموریت در قسمتی از مپ Warzone قرار گرفته.

  • استخر و چرخ و فلک ماموریت Ghillies in the Mist

در کال آف دیوتی ۴ مرحله‌‌ای وجود داشت که شما می‌بایست در نقش کاپیتان پرایس و تحت فرماندهی «مکمیلن» به چرنوبیل سفر کرده و یک تروریست روس را از پا دربیاورید. طراحی این مرحله و گیم پلی آن به قدری جذاب بود که به یک ماموریت اسطوره‌ای برای همه‌ی گیمرها تبدیل شد. در وارزون اما شما می‌توانید استخر و چرخ و فلکی که در این مرحله وجود داشت را از نزدیک ببینید.

  • ایستگاه تلویزیون از COD 4

یکی از ساختمان‌های بزرگ در بتل رویال COD ساختمان کانال تلویزیونی است که قبلا آن را در نسخه چهارم از سری دیده بودیم.

  • نقشه‌ی Kill House

گرچه «کیل هوس» در این بازی کمی بزرگ‌تر به نظر می‌رسد، اما کاملا مشابه ورژن اصلی طراحی شده و تداعی کننده‌ی هیجان موجود در Kill House های قدیمی است. البته اکتیویژن علاقه خاصی به این مپ داشته و آن را حتی در نسخه موبایل کال آف دیوتی هم قرار داده.