سبد خریدت رو با کد TGIF رایگان تحویل بگیر😍 | مدت محدود برای سبدهای بالاتر از ۱۵۰ تومان

آموزش FIFA 20: گزینه‌هایی در Career Mode که از وجودشان خبر ندارید

Tuesday، ۱۹ Farvardin ۱۳۹۹

بعد از عرضه آخرین نسخه از فیفا در سال 2020، انتقادات زیادی به بخش Career Mode صورت گرفت و حتی باگ‌های بسیاری در آن مشاهده شد. اما شرکت EA خیلی سریع دست به کار شد و اغلب مشکلات را ظرف مدت کمی از بین برد. حالا در این مطلب از گیم رنتر، چند گزینه جذاب (اما کمتر دیده) شده از همین بخش را تحت عنوان آموزش FIFA 20 در اختیارتان خواهیم گذاشت.

فهرست گزینه‌هایی که نمی‌دانستید در FIFA 20 وجود دارند

لیست ما شامل ۵ نکته درباره Career Mode است. اگر با این مود آشنایی ندارید، باید بگوییم: «کریر مود بخشی از بازی فوتبال فیفا بیست است که در آن، بازیکن (شما) نقش مربی تیم را داشته و همه امور مربوط به تیم—اعم از خرید و فروش بازیکن، استعدادیابی و امثالهم—را به عهده خواهید گرفت. در این نسخه از بازی شما حتی قادر به انتخاب ظاهر خود به عنوان مربی نیز بوده و برخی ویژگی‌های ظاهری را بر اساس سلیقه‌تان انتخاب خواهید کرد.

۱. تغییر دادن گزارشگر فیفا 20 از تنظیمات

«Hello there I’m Martin Tyler and this is Alan Smith…». آیا شنیدن این جمله و صدای تکراری گزارشگرهای فیفا برایتان عذاب آور شده؟ حق دارید. اما خبر خوب این است که در نسخه جدید این محصول و برای بخش Career Mode می‌توانید گزارشگرها را تغییر دهید.

برای این‌ کار ابتدا به بخش تنظیمات رفته و وارد قسمت Audio شوید. در این جا دکمه R1 را فشرده و از صفحۀ Commentary Team، به راحتی گزارشگر فیفا ۲۰ را عوض کنید. بازی سه گزینه در اختیارتان قرار خواهد داد: یا باید با «الن اسمیث» و «مارتین تایلر» بسازید؛ یا باید از «درک رِی» و «لی دیکسن» استقبال کنید؛ و یا انتخاب شانسی (Random) را فعال کنید.

البته فراموش نکنید که گزینه آخر—گزارش شانسی—فقط برای برخی لحظات و موقعیت‌ها فعال می‌شود.

توصیه گیم رنتر: حالا که تا این‌جا آمده و وارد تنظیمات شده‌اید، می‌توانید از شر منوهای کشویی که زیر Score Clock نمایش داده می‌شوند هم خلاص شوید. (منظورمان همان اطلاعاتی است که ناگهان در زیر منوی گل‌ها و تایم بازی نمایش داده می‌شود و بخش بزرگی از تصویر را می‌پوشاند).

برای خاموش کردن Score Clock Dropdowns در FIFA 20 وارد تنظیمات Visual شده و گزینه‌ای که همین عنوان را دارد به حالت OFF دربیاورید—همین!

۲. رد کردن کات سین‌های تکراری

برخی از صحنه‌های سینمایی که قبل، بعد و حتی هنگام بازی نمایش داده می‌شوند، خیلی سریع تکراری و خسته کننده می‌شوند. یکی از شکایت‌های رایج میان فیفا بازهای ایرانی هم همین مسئله است. خیلی‌ها سوال‌هایی دارند که ظاهرا تا کنون بی جواب مانده. مثلا «چطور خوشحالی‌ بازیکنان بعد از گل زدن را رد کنیم؟» یا «چطور پیش نمایش ورود به زمین در FIFA 20 را حذف کنیم؟». جواب را در ادامه بخوانید.

  • گرم کردن بازیکنان قبل از بازی:

در Career Mode صحنه‌ای وجود دارد که فوتبالیست‌های تیم شما را در حال گرم کردن در زمین نشان می‌دهد. گرچه این ویدیو تنها ۱۵ ثانیه طول می‌کشد، اما بعد از مدتی به شدت آزاردهنده شده و اعصاب گیمر را به هم می‌ریزد. برای Skip یا رد کردن این ویدیو تنها کافی است دکمه مربع را نگه دارید.

  • ورود تیم‌ها به زمین:

یکی دیگر از کات سین‌هایی که تکراری و طولانی است، مربوط به لحظه ورود تیم‌ها به زمین است. اما شما به راحتی می‌توانید با نگه داشتن همزمان دکمه‌های R1، R2، L1 و L2 این صحنه را رد کنید. همین تکنیک برای رد کردن خوشحالی بعد از گل بازیکنان در فیفا ۲۰ و پرتاپ سریع اوت‌ها هم جواب می‌دهد. (اگر Xbox One دارید، باید برای استفاده از این روش دکمه‌های LB، LT، RB و RT را نگه دارید).

۳. ابراز احساسات پیش از شروع بازی

اول بازی یا بعد از این که گل خوردید و باید کار را از وسط زمین شروع کنید، می‌توانید کمی ابراز احساسات هم بکنید. احتمالا خیلی‌های از وجود این گزینه در FIFA 20 خبر ندارند؛ اما با حرکت دادن جوی استیک سمت راست (Right Analog Stick) بازیکنی که پشت توپ قرار گرفته باشد، حرکت‌هایی مثل تشویق دیگران، عصبانیت و... را نشان می‌دهد.

۴. معنی اصطلاحات بخش Youth Academy Value

قسمتی از Career Mode که بسیاری از گیمرها را گیچ می‌کند، جذب استعداد است. در فیفا شما به عنوان مربی می‌بایست یک استعدادیاب استخدام کرده و به اقصی نقاط دنیا بفرستید تا برایتان بازیکن جدید پیدا کند. اما استعدادیاب‌ها اصولا نتیجه را به شکل گزارشاتی ارسال می‌کنند که کمی گیج کننده است. جدول زیر نشان می‌دهد که هر گزارش و اصطلاح دقیقا چه معنایی دارد.

جدول زیر هم نشان دهنده OVR هر استعداد با توجه به ارزش مالی‌اش است.

۵. خطر از دست دادن بازیکنان بعد مذاکره

یک نکته که باید هنگام مذاکره با بازیکنان در Career Mode به خاطر داشته باشید، نحوه محاسبه میزان سنوات (تعداد سال‌های) قراداد است. اگر همین حالا بازیکنی ۴ سال قرارداد داشته باشد و شما بخواهید دو سال دیگر با وی تمدید کنید، به قسمت Delegate Renewal رفته و درخواست خود را ثبت می‌کنید. اما فراموش نکنید که تعداد سال‌های ذکر شده در پیشنهاد، به قرارداد فعلی اضافه نخواهد شد. مثلا اگر با مسی چهار سال قرارداد داشته و حالا در پیشنهاد رقم «سه سال» را مشاهده می‌کنید، بعد از قبول کردن، یک سال از مهلت‌تان کم خواهد شد — پس فکر نکنید که ۳ سال به قرارداد قبلی اضافه خواهد شد!

۶. ایستر اگ ۲۷ سپتامبر

اگر با توجه به تقویم بازی FIFA 20 در روز ۲۷ سپتامبر ۲۰۱۹ گزینه World’s News را در Career Mode انتخاب کنید، با یک ایستر اگ مواجه خواهید شد. در این روز بخصوص خبری مبنی بر انتشار فیفا بیست دریافت کرده و در توضیح‌اش می‌خوانید که نتیجه عرضۀ بازی یک فاجعه بوده. بله، این ایستر اگ در واقع به تاریخ واقعی انتشار بازی (۲۷ سپتامبر) و مشکلات بزرگی که پس از آن متوجه EA شد اشاره دارد.