گیم رنتر

استفاده از Spotify Wrapped: آموزش تصویری

Wednesday، ۲۶ Mehr ۱۴۰۲

آیا کنجکاوید که در سال گذشته چه آهنگ‌هایی را بیشتر از بقیه گوش دادید؟ Spotify Wrapped یک راه عالی برای این کار است. با فهرست شخصی‌سازی شده‌ای از محبوب‌ترین آهنگ‌های شما در ۱۲ ماه گذشته، Wrapped ویژگی‌های جذاب و جالبی از سلیقه شما را نشان می‌دهد. فرقی نمی‌کند که از اسپاتیفای روی چه پلتفرمی استفاده کردید، تا زمانی که در طول سال Spotify را گوش داده باشید Wrapped در اوایل دسامبر هر سال لیستی از آهنگ‌های مورد علاقه شما را ایجاد می‌کند. با ما همراه باشید تا بیشتر با جزئیات این ویژگی جذاب اسپاتیفای آشنا شویم و نحوه دسترسی به آن را به شما آموزش دهیم.

Wrapped Spotify چیست؟

Spotify Wrapped شبیه به یک بازبینی سالیانه است و برای اولین بار در سال ۲۰۱۶ اجرا شد. Wrapped برای آن سال از ۱ دسامبر تا ۳۱ دسامبر در دسترس قرار گرفت. از ژانویه تا اکتبر، Spotify سلیقه موسیقی شما را بر اساس ژانر، هنرمند، آلبوم و آهنگ ثبت می‌کند و اگر اکانت خود را با دوستان، خویشاوندان یا خانواده خود به اشتراک می‌گذارید، Wrapped عادات گوش دادن آن‌ها را نیز در بازبینی Wrapped شما در نظر می‌گیرد.

Wrapped نشان می‌دهد شما چند دقیقه از وقت خود را صرف گوش دادن به هر آهنگ کرده‌اید و نتایج را در یک فرمت جذاب با شما به اشتراک می‌گذارد. اما آمار تنها در اینجا تمام نمی‌شود. بلکه شما می‌توانید این آمار را برای هر هنرمند نیز به صورت جداگانه داشته باشید و به این ترتیب هنرمند محبوب شما در آن سال مشخص می‌شود.

Wrapped ویژگی‌های استاندارد ثابتی داشته که هر سال تکرار می‌شوند و علاوه بر آن هر سال یک ویژگی جدید و مخصوص آن سال دارد. به عنوان مثال برای سال ۲۰۲۲، بر اساس آزمون شخصیت MBTI یک نوع شخصیت برای هر شخص تعیین شد. اسپاتیفای به شما اجازه می‌دهد تا نتیجه تست شخصیت‌شناسی موسیقیایی خود را در شبکه‌های اجتماعی یا برنامه‌های پیام‌رسان به اشتراک بگذارید. حتی اگر شما کاربر همیشه فعال Spotify نباشید، Wrapped آمار کلی گوش دادن شما را بر اساس ژانر و هنرمند پوشش می‌دهد. پس اگر می‌خواهید ببینید سلیقه‌های موسیقی‌ای شما چگونه تغییر کرده است، باید لیست پخش Spotify Wrapped قدیمی خود را پیدا کنید.

چگونه می‌توانم لیست Wrapped خود را پیدا کنم؟

با وجود اینکه Wrapped یک رویداد سالانه در Spotify است، اگر ندانید که کجا باید دنبال آن بگردید، ممکن است این رویداد را از دست بدهید. شما می‌توانید به چند روش‌ در تلفن همراه خود یا از طریق برنامه اسپاتیفای به Wrapped دسترسی پیدا کنید، پس با ما همراه باشید تا این روش‌ها را به شما معرفی کنیم.

۱. برنامه Spotify را در تلفن همراه یا تبلت خود باز کنید.

۲. در صفحه اصلی یک بنر اعلان می‌کند که Spotify Wrapped شما در دسترس است.

۳. روی بنر ضربه بزنید.

۴. صفحه Wrapped مخصوص شما باز می‌شود.

البته ممکن است این بنر را در صفحه اصلی نبینید. بنر Wrapped در بیشتر اوقات دیده می‌شود، اما همیشه اینطور نیست. این مشکل ممکن است به دلیل استفاده از نرم‌افزارهای تغییر آی‌پی یا ریجن‌های مختلف باشد. اگر به دنبال تغییر ریجن اکانت اسپاتیفای یا استفاده از DNS هستید، آموزش‌های ما را دنبال کنید. اگر این بنر برای شما نمایش داده نشد، باید عبارت Wrapped را در برنامه یا با مرورگر خود جستجو کنید.

اگر بنر نیامد چگونه لیست Spotify Wrapped خود را ببینیم؟

۱. برنامه Spotify را در تلفن همراه یا تبلت خود باز کنید.

۲. به دنبال عنوان "Your 2022 in review" باشید.

۳. با کلیک روی عنوان بالا، صفحه Wrapped مخصوص شما باز می‌شود.

چگونه می‌توانم Wrapped را با استفاده از جستجو در برنامه Spotify پیدا کنم؟

۱. برنامه Spotify را در تلفن همراه خود باز کنید.

۲. دکمه جستجو را بزنید.

۳. در صفحه جستجو، در زیر گزینه "Browse All"، روی تب "2022 Wrapped" بزنید.

۴. این گزینه بهترین‌ها در سال اخیر در Spotify را باز به شما نشان می‌دهد.

۵. در این تب به دنبال عنوان "Your 2022 in review" بگردید.

۶. با کلیک روی عنوان بالا، صفحه Wrapped مخصوص شما باز می‌شود.

چگونه Wrapped Spotify را در مرورگر خود پیدا کنم؟

۱. اگر از صفحه اصلی یا جستجوی برنامه Wrapped Spotify پیدا نمی‌کنید، می‌توانید به‌صورت دستی آن را در مرورگر خود جستجو کرده و به آن دسترسی پیدا کنید. برای انجام این کار، مراحل زیر را دنبال کنید:

۲. مطمئن شوید که برنامه Spotify در تلفن همراه، تبلت و سیستم‌عامل شما نصب شده است.

۳. مرورگر خود را باز کنید.

۴. آدرس spotify.com/us/wrapped را تایپ کنید. این شما را به صفحه Spotify Wrapped می‌برد.

۵. به دنبال عبارت Listen to 2022 highlights here بگردید و بر روی لینک مشابه تصویر زیر کلیک کنید.

۶. با انتخاب این گزینه، صفحه Wrapped در برنامه Spotify شما باز می‌شود.

۷. به دنبال عنوان "Your 2022 in review" باشید.

۸. در زیر آن لیست Wrapped و آلبوم‌های شخصی شما وجود دارد.

ویژگی‌های Wrapped چیست؟

با ورود به صفحه مدنظر به عبارتی شما Wrapped را پیدا کردید! حالا می‌توانید ویژگی‌ها و آمارهای خود را بررسی کنید و آن‌ها را به اشتراک گذاشته و با دیگران مقایسه کنید. در اینجا یک نمای کلی از صفحات Wrapped و آمارها وجود دارد:

  • تعداد ژانرهایی که گوش داده‌اید
  • ژانرهای برتر شما
  • تجزیه و تحلیل موضوعی از موسیقی‌هایی که در طول روز شنیده‌اید
  • مدت زمانی که صرف گوش دادن به موسیقی کرده‌اید
  • آهنگی که بیش از همه گوش داده‌اید
  • تعداد آهنگ‌های مختلفی که پخش کرده‌اید
  • پنج آهنگ تکراری برتر شما
  • لینک لیست پخش Wrapped شما برای اشتراک گذاری

چگونه می‌توان آمار Wrapped را به اشتراک گذاشت؟

آمار Wrapped برای چک کردن شخصی خوب است، اما وقتی دوستان‌تان هم بتوانند آن‌ها را ببینند، جذاب‌تر می‌شود. موسیقی، پادکست‌ها و هنرمندان مورد علاقه، راه‌های عالی برای باز کردن مکالمات و ملاقات با افراد جدید هستند. اسلاید‌های Wrapped برای به اشتراک گذاری در رسانه‌های اجتماعی طراحی شده‌اند، اما همچنین می‌توانند ذخیره و از طریق برنامه‌های پیام‌رسان به اشتراک گذاشته یا برای نگهداری ذخیره شوند.

اشتراک گذاری Wrapped در رسانه‌های اجتماعی آسان است. به صفحه Wrapped بازگردید و روی اسلایدی که می‌خواهید به اشتراک بگذارید، ضربه بزنید.

۱. در پایین هر اسلاید، آیکون "Share this story" وجود دارد. بر روی آن کلیک کنید.

۲. پلتفرمی را که می‌خواهید به آن اشتراک بگذارید انتخاب کنید.

اگر از رسانه‌های اجتماعی استفاده نمی‌کنید نگران نباشید. Spotify Wrapped به شما اجازه می‌دهد اسلاید‌ها را در گالری خود ذخیره کنید و در برنامه‌های پیام‌رسان مختلف به اشتراک بگذارید.

۱. در هر اسلاید Wrapped، روی آن ضربه بزنید تا تمام صفحه شود.

۲. در این حالت، می‌توانید اسلاید را ذخیره کنید. این گزینه معمولاً در گوشی‌های همراه در بالا یا پایین صفحه نمایش قرار دارد. مکان دقیق آن بستگی به تنظیمات دستگاه شما دارد.

به اشتراک گذاشتن پلی‌لیست‌ها و سلیقه موسیقی راهی جالب برای برقراری ارتباط با دیگران است. Wrapped به عنوان یکی از ویژگی‌های جذاب اسپاتیفای که کم‌تر کسی از آن اطلاعی دارد، می‌تواند فرصتی عالی برای شناختن سلیقه‌های موسیقی‌ای دوستان‌تان باشد. با خرید اشتراک‌های قانونی پریمیوم مانند Family Plan ،Duo و Individual از مجموعه گیم‌رنتر، این اشتراک روی اکانت شما فعال خواهد شد تا بدون دردسر تمامی آهنگ‌ها و پلی‌لیست‌ها بدون تبلیغات در دسترس شما قرار خواهد بگیرد. گیم‌رنتر با سابقه درخشان، نماد اعتماد الکترونیک و پشتیبانی ۲۴ ساعته، به شما کمک می‌کند تا با کمترین دردسر ممکن، از تمام ویژگی‌های اسپاتیفای مانند Wrapped لذت ببرید.