کد LGSF رو وارد کن،‌ رایگان میاریم رایگان می‌بریم 🤫 | پیک رایگان، مخصوص سفارشات اجاره ای بالای ۱۰۰ تومن
گیم رنتر

بهترین بازی‌های ریمیک و ریمستر شده در گیم پس

Monday، ۱۶ Mehr ۱۴۰۳

هم‌زمان با بالا رفتن سن گیمرها، بازی‌های محبوب آن‌ها نیز پیر می‌شوند. عناوینی که زمانی در مرزهای تکنولوژی قرار داشتند، حالا در مقایسه با گرافیک و عملکرد بازی‌های مدرن، کم‌رنگ به نظر می‌رسند. در چنین فضایی، ریمیک و ریمستر بازی‌های ویدیویی محبوب روز به روز محبوب‌تر می‌شود. این فرآیند، با ارتقای جلوه‌های بصری، بازنگری در مکانیک‌های بازی و گاه حتی تغییراتی در روایت، عناوین قدیمی را به خط مقدم بازارهای دیجیتال باز می‌گرداند.

این فرصت دوباره برای بازی‌های قدیمی، نه تنها تجربه‌ای نوستالژیک و دلنشین برای طرفداران قدیمی به ارمغان می‌آورد، بلکه راهی برای معرفی برخی از محبوب‌ترین عناوین تاریخ صنعت بازی به تازه‌واردان است. سرویس اشتراکی ایکس باکس گیم پس به بازیکنان ایکس‌باکس و PC این امکان را می‌دهد تا به مجموعه‌ای از عناوین ریمیک و ریمستر شده دسترسی داشته باشند. در ادامه به شما برخی از بهترین بازی‌های ریمستر و ریمیک شده در گیم پس را معرفی خواهیم کرد.

Quake

  • سال انتشار: ۱۹۹۶

  • ژانر: شوتر اول شخص

بازی Quake که نقش بنیادینی در شکل‌گیری ژانر شوتر اول شخص داشته است، حالا با یک ریمستر باکیفیت به دنیای گیم بازگشته است. با ورود به این نسخه، به دنیای بازی‌های دهه‌ی ۹۰ میلادی سفر می‌کنید و بافت‌های بصری بهبودیافته‌ای را روی مدل‌های سه‌بعدی کلاسیک مشاهده خواهید کرد. راهروهای تاریک و میدان‌های نبردِ باز، به لطف بهبود قابل توجه نورپردازی، حس آشوبناک‌تری از همیشه القا می‌کنند.

پشتیبانی گسترده از مادهای ساخته‌شده توسط جامعه و وجود بسته‌های الحاقی قدیمی و جدید، محتوای کافی برای سرگرم کردن هر بازیکنی را در اختیار قرار می‌دهد. تجربه‌ی Quake به صورت محلی و دونفره (به‌صورت Split-Screen) حس نوستالژی فوق‌العاده‌ای را برای طرفداران قدیمی به همراه دارد.

Burnout Paradise Remastered

  • سال انتشار: ۲۰۰۸

  • ژانر: ریسینگ

طرفداران سری ریسینگ Burnout که با تخریب‌های اغراق‌آمیز و تبدیل هرج‌و‌مرج خیابانی به رقابتی داغ شناخته می‌شود، در سال‌های اخیر جز شایعات داغ چیز زیادی ندیده‌اند. Burnout Paradise Remastered نسخه‌ی ریمستر شده عنوان موفق سال ۲۰۰۸ است که سبک این بازی ریسینگ آرکید را به جهان باز متحول کرد.

این بازی برای علاقه‌مندان به شبیه‌سازهای رانندگی ساخته نشده است. بازیکنان در Burnout Paradise Remastered باید خود را برای گشت‌وگذار در خیابان‌های شهر Paradise، انجام حرکات نمایشی دیوانه‌وار، شرکت در مسابقات با سرعت‌های سرسام‌آور و کسب امتیاز از تصادف‌های باورنکردنی آماده کنند. با وجود گذشت سال‌های زیاد، این نسخه‌ی ریمستر شده هنوز از نظر گرافیک حرف‌هایی برای گفتن دارد و گیم‌پلی آن به‌طرز فوق‌العاده‌ای سرپا مانده است. به همین دلیل، بازی احساس مدرن، پالوده و جذابی را القا می‌کند.

Gears of War: Ultimate Edition

  • سال انتشار: ۲۰۰۶

  • ژانر: اکشن ماجرایی

مارکوس فینیکس، از زندانی‌ای که به سرباز تبدیل شده، به یکی از شخصیت‌های اصلی نمادین دنیای بازی‌های ویدیویی تبدیل شده است. او به خاطر عضلات حجیم و نبردهای تن به تن و خشنی که در آن مهارت دارد، شناخته می‌شود. اولین نسخه از بازی Gears of War در سال ۲۰۰۶ منتشر شد و به سرعت به یک مجموعه دنباله‌دار محبوب و کلاسیک تبدیل گردید.

نسخه ریمستر شده این بازی با عنوان Gears of War: Ultimate Edition، یک بازنگری اساسی در بخش گرافیک و عملکرد بازی ایجاد کرد و باعث شد تا فضای خشن و آخرالزمانی زمین پس از حمله، خشن‌تر از همیشه به نظر برسد. برای کسانی که به دنبال تجربه‌ای نوستالژیک از دوران ایکس باکس ۳۶۰ هستند، تجربه بخش داستانی این بازی به صورت دو نفره روی یک صفحه، بی‌شک آن‌ها را راضی خواهد کرد.

Yakuza Remastered Collection

  • سال انتشار: ۲۰۱۹

  • ژانر: اکشن ماجرایی

در مجموعه بازی‌های Yakuza Remastered Collection مبارزات خیابانی اغراق‌آمیز در کوچه‌پس‌کوچه‌های ژاپن هرگز تا این اندازه زیبا به نظر نرسیده‌اند. این مجموعه شامل نسخه‌های سوم، چهارم و پنجم بازی Yakuza با رزولوشن بالا است.

علاوه بر سیستم مبارزات پرشور که شهرت این سری بازی‌هاست، بازیکنان باید انتظار روایتی عمیق را نیز داشته باشند. خوشبختانه با اضافه‌شدن مجموعه‌ای از اطلاعات داستانی به این کالکشن، داستان بازی عمیق‌تر و جذاب‌تر از همیشه شده است.

دنیای Yakuza دارای پشتوانه‌ای عظیم از داستان و شخصیت‌پردازی است که بازیکنان می‌توانند با آن آشنا شوند. با این حال، برای کسانی که علاقه‌مند به ورود به دنیای بازی‌های Yakuza هستند، مجموعه ریمستر می‌تواند نقطه شروع مناسبی باشد.

Age of Empires 2 Definitive Edition

  • سال انتشار: ۲۰۱۹

  • ژانر: استراتژی

بازی‌های استراتژی معمولا با کنترلر احساس خوشایندی القا نمی‌کنند، اما نسخه Definitive بازی Age of Empires 2 موفق شده است تا این بازی کلاسیک و تعیین‌کننده سبک از سال ۱۹۹۹ را به کنسول‌ها بیاورد و آن هم به شکلی که هم کاربری راحتی با کنترلر داشته باشد و هم از نظر بصری خیره‌کننده باشد.

این سری بازی‌ها به داشتن صحنه رقابتی پایدار و پرطرفدار شهرت دارد. با وجود شیب یادگیری تند به خاطر ۳۵ تمدن با واحدها، فن‌آوری‌ها و ویژگی‌های منحصر به فرد، علاقه‌مندان به استراتژی زمان زیادی برای عادت کردن به رقابت‌های آنلاین و تجربه نبردهای بازیکن علیه بازیکن (PvP) نیاز نخواهند داشت.

Halo: The Master Chief Collection

  • سال انتشار: ۲۰۱۴

    ژانر: شوتر اول شخص

هیچ مجموعه بازی ایکس باکسی بدون حضور مستر چیف کامل نخواهد بود. Halo: The Master Chief Collection، شش عنوان از این فرنچایز محبوب را در یکجا گرد هم آورده است. درخشان‌ترین الماس‌های این مجموعه، نسخه‌های سالگرد Halo: Combat Evolved و Halo 2 هستند که هر دو از نظر گرافیکی، به‌روزرسانی‌های گسترده‌ای با کیفیت بالا دریافت کرده‌اند تا هم‌سطح با عناوین جدیدتر این سری قرار بگیرند.

گیم‌پلی عناوین این مجموعه، حتی عناوین قدیمی‌تر، با وجود رویارویی با الیت‌ها و نبرد با انبوهی از آلودگان Flood، توانسته است حس و حالی به طرز قابل توجهی مدرن را حفظ کند و حالا این گیم‌پلی جذاب با جلوه‌های بصری به‌روز شده همراه شده است.

مقاله پیشنهادی: لیست کامل بازی‌های گیم پس(با آپدیت ماهانه)

Ni No Kuni: Wrath Of The White Witch Remastered

  • سال انتشار: ۲۰۱۹

  • ژانر: نقش‌آفرینی ژاپنی

داستان حماسی و دوست‌داشتنی الیور، هم طرفداران قدیمی انیمه و هم تازه‌واردها را مجذوب می‌کند. برای کسانی که با استودیو جیبلی آشنایی دارند، مشارکت آن‌ها در ساخت بازی Ni no Kuni: Wrath of the White Witch کاملا آشکار خواهد بود. به لطف تعدادی از بهبودهای بصری، این بازی نقش‌آفرینی اکشن با محوریت داستان، بیش از پیش لذت‌بخش شده است.

بازیکنان در دنیای وسیعی به کاوش می‌پردازند، در حالی که ماموریت‌ها را انجام می‌دهند، رازها را کشف می‌کنند و موجودات اهلی‌شدنی به نام «یار» را جمع‌آوری می‌کنند. سبک هنری بازی شاداب و پرجنب‌وجوش است، شخصیت‌ها به یاد ماندنی هستند و جمع‌آوری یارهای جدید می‌تواند به سرگرمی‌ای پایان‌ناپذیر تبدیل شود.

Mass Effect Legendary Edition

  • سال انتشار: ۲۰۲۱

  • ژانر: نقش‌آفرینی

برای علاقه‌مندان به بازی‌هایی با انتخاب‌های تاثیرگذار (که شاید بابت‌شان پشیمان شوند!) Mass Effect Legendary Edition گزینه فوق‌العاده‌ای است. این مجموعه ریمستر شده، داستان حماسی و متمرکز بر تصمیمات و روابط بازیکن را با جلوه‌های بصری خیره‌کننده ارائه می‌کند. با بهبود تعادل سلاح‌ها و رابط کاربری جدید، مبارزات که زمانی دست و پاگیر بودند، حالا هم‌سطح با کیفیت داستانی این سری شده‌اند.

با محتوایی بیش از حد کافی برای سرگرم کردن بازیکنان برای صدها ساعت، تجربه‌ی Mass Effect Legendary Edition مستلزم صرف زمان قابل توجهی است؛ اما کاوش سیارات منحصربه‌فرد و شکل‌دهی به داستانی به شدت جذاب، تجربه‌ای است که ارزش صرف این زمان را دارد.

Dead Space

  • سال انتشار: ۲۰۲۳

  • ژانر: وحشت بقا

بازسازی Dead Space در سال ۲۰۲۳ فراتر از یک بازسازی ساده عمل کرد و به سراغ یک ریمیک کامل رفت. جدا از پیشرفت‌های بصری آشکار که راهروهای تاریک و وهم‌انگیز Ishimura را تقویت می‌کند، بازیکنان می‌توانند انتظار مکانیک‌های جدید سلاح، سیستمی بازنگری‌شده برای پیشرفت و اضافه شدن دیالوگ برای شخصیت اصلی پیش‌تر ساکت، آیزاک کلارک را داشته باشند.

این ریمیک فراتر از انتظارات احیای یک اثر کلاسیک عمل کرد و به جای آن، تجربه‌ای چنان نو ارائه داد که حتی طرفداران وفادار هم غافلگیر می‌شدند. Dead Space معیاری بالا را تعیین می‌کند و به لطف پایان‌های جایگزین که در بخش New Game+ باز می‌شوند، همچنان انگیزه تجربه‌ی مجدد را برای بازیکنان فراهم می‌کند.

Resident Evil 2

  • سال انتشار: ۲۰۱۹

  • ژانر: وحشت بقا

رزیدنت ایول ۲، عنوانی دیگر از مجموعه بازسازی‌های اساسی این فرنچایز، بازیکنان را به قلب راکون سیتی‌ای مملو از زامبی پرتاب می‌کند تا ماجرایی هیجان‌انگیز و پر از تعلیق را تجربه کنند. کسانی که با نسخه‌ی اورجینال Resident Evil 2 آشنایی دارند، قطعا از تغییرات گسترده شوکه خواهند شد. تقریبا تمامی عناصر بازی، از زاویه دوربین گرفته تا نحوه حرکت شخصیت، دستخوش تغییری اساسی شده‌اند. تنها عنصر باقی‌مانده از گذشته، داستان جذاب بازی است که این‌بار با تصاویری با رزولوشن بالا و صداگذاری‌ای کاملا جدید همراه شده است.

به‌علاوه، عرضه ریمیک رزیدنت ایول ۳ نیز در سرویس گیم‌پس، این عنوان را به گزینه‌ای عالی برای کسانی تبدیل می‌کند که به دنبال کشف مجموعه موردعلاقه بعدی خود هستند.

نویسنده مطلب

آٰرش بولحسنی
آٰرش بولحسنی

آرش یک گیمر دو آتیشه‌ست که از سن کم عاشق دنیای بازی‌های رایانه‌ای بوده؛ و این علاقه بهش انگیزه داده در همین زمینه بنویسه. در گیم رنتر، آرش به عنوان یکی از نویسنده‌های بخش «لیست» و «آموزش» فعالیت داره—جایی که بهترین‌ بازی‌ها و آسون‌ترین راه‌حل‌های مشکلات رایج گیمری رو معرفی‌ می‌کنه. آرش معتقده بازی‌های ویدیویی شکل مدرنی از هنر هستند که می‌تونن راوی داستان‌های شگفت انگیز و بانی تجربیات جدیدی باشن که شاید به نقطه اشتراک میلیون‌ها انسان در جهان منتهی بشه.