تگ‌های ویژه گیم رنتر به کمک اجاره بازی اومدن | امکانِ جدید سایت

Monday، ۱۸ Esfand ۱۳۹۹

تگ‌های گیم رنتر نشانه‌هایی هستند که پایینِ عکس بازی‌ها اضافه شدند و اطلاعات بیشتری راجع به اون محصول به شما ارائه می‌دن.

در این مقاله متوجه می‌شید که هر کدوم از این تگ‌ها چه معنایی داره و به چه دردی می‌خوره.

تگ اول: 2Player

این نشانه یعنی می‌شه بازی مورد نظر رو با دو بازیکن روی یک کنسول بازی کرد. به عبارت دیگه، تگ 2Player نشون می‌ده که این محصول دارای Offline Co-Op هست یا نه.

توجه کنید که گیم رنتر این تگ رو برای کوآپ‌های آنلاین استفاده نمی‌کنه. پس هرجایی که این نشانه رو دیدید، خیال‌تون راحت باشه که نیازی به اینترنت ندارید.

نکته: عددی که در ابتدای این نشانه مشاهده می‌کنید تعداد بازیکن‌ها رو نشون می‌ده. پس 4Player یعنی می‌تونید با ۴ بازیکن وارد بازی بشید و 8Player هم به معنی پشتیبانی از ۸ پلیر به شکل همزمانه.

تگ دوم: VR

وجود این نشانه زیر عکس یعنی بازی مورد نظر با PlayStation VR همخوانی داره.

مثلا کسانی که از سرویس اجاره بازی Resident Evil 7 استفاده کنند، دیسکی دریافت می‌کنند که تگ Virtual Reality داره. این یعنی اگه تمایل داشته باشند، می‌تونند با وصل کردن عینک مجازی به کنسول، این بازی رو در دنیای واقعیت مجازی تجربه کنند.

منظور از VR همون عینک‌های واقعیت مجازیِ پلی‌استیشنه. گیم رنتر اولین مرجع اجاره بازی PS4 در کشوره که بازی‌های وی‌آر رو هم در آرشیو خودش داره.

تگ سوم: Online

وجود این نشانه زیر عکس محصول یعنی شما نیازمند اتصال دائم اینترنت هستید.

بعضی از بازی‌ها اجازه نمی‌دن که آفلاین بشید. خیلی از گیمرها هم ممکنه موقع اجاره بازی از این مسئله اطلاعی نداشته باشند. بنابراین، گیم رنتر تگ Online رو زیر محصولاتش می‌زنه تا شما ناخواسته یک بازی آنلاین رو کرایه نکنید.

مثلا بازی Ghost Recon Breakpoint جزو محصولاتیه که بدون اینترنت نمی‌تونید تجربه‌اش کنید. اما اگه به عکسش توجه کنید، این مسئله با تگِ سبز رنگی مشخص شده.

تگ چهارم: PS5

بعضی از بازی‌های پلی استیشن ۴ یک تگ با عنوان PS5 هم دارن. این یعنی اگه شما دیسک مورد نظر رو داخل پلی استیشن 5 قرار بدید، می‌تونید اون بازی به شکل رایگان به نسخۀ PS5 ارتقاء بدید. مثلا اگه بازی Call of Duty Cold War PS4 رو از گیم رنتر اجاره کنید و روی پی اس فایو اجراش کنید، می‌تونید نسخه نسل نهم‌اش رو به رایگان دانلود کنید و بدون پرداخت هزینه اضافی، از بهبود گرافیک و فریم بازی لذت ببرید.

تگ پنجم: XBX

تگ XBX برای بازی‌هایی استفاده می‌شه که اگه روی ایکس باکس سری ایکس اجرا بشن، نسخه‌ای ارتقاء یافته رو ارائه می‌دن. مثلا دیسکِ بازی Crash Bandicoot 4 که برای Xbox One عرضه شده، اگه روی کنسول نسل نهم Series X اجرا بشه، کیفیت بالاتر، فریم ریت بیشتر و گرافیک بهتری داره. به همین خاطر تگ XBX رو در گیم رنتر گرفته.

پیشنهاد و نظر شما چیه؟

گیم رنتر در حال تکمیل تگ‌های خودش برای کمک به فرآیند اجاره بازیه. اما نظرات و پیشنهادات شما اهمیت خیلی زیادی در این مسیر دارند. دوست داشتید چه تگ‌هایی زیر عکس محصول باشه تا انتخاب شما رو راحت‌تر کنه؟

برای کرایه بازی به راهنمایی بیشتری نیاز دارید؟

گیم رنتر قبلا یک راهنمای ۳ مرحله‌ای ویژه برای اجاره بازی تهیه کرده. با مطالعه این مطلب می‌تونید بفهمید که چطور می‌شه از امکانات سایت برای انتخاب بهترین «مهلت اجاره» استفاده کرد.