بازیهای دو نفره رومانتیک برای روز ولنتاین – حتی بدون نیاز به کنسول!

Tuesday، ۲۲ Bahman ۱۳۹۸

گیمرهای ایرانی که چشم به راه آب و هوای دو نفره و سپری کردن اوقات فراغت کنار عشق‌شان هستند، خوب توجه کنند! روز عشاق نزدیک است و ما هم به همین مناسبت، فهرستی از بازی‌های دو نفره برای روز ولنتاین را برایتان آماده کرده‌ایم. تمام عناوین این لیست به شما کمک خواهند کرد که این روز بخصوص را همراه با خنده، هیجان و رقابت‌های دلپذیر در کنار عزیزتان سپری کنید. پس مثل همیشه با گیم رنتر همراه باشید.

تاثیر مثبت بازی روی روابط عاشقانه

کلیشه‌های امروزی احتمالا به خیلی‌ها تلقین کرده‌اند که دخترها با بازی‌های رایانه‌ای مشکل دارند و پسرها باید مخفیانه بساط FIFA 20 و Call of Duty بچینند. اما صبر کنید؛ تاریخ مصرف این جملات تکراری خیلی وقت است که گذشته. امروزه گیمرها وابسته به هیچ جنس و گرایشی نبوده و این حوزه از تنوع بسیار بالای مصرف کنندگان بهره‌مند است. (یک نگاه ساده به استریمرهای مطرح جهان این گذاره را به راحتی تایید خواهد کرد).

اما برای آن دسته از افرادی که هنوز هم درگیر کلیشه‌های جنسیتی هستند، باید متذکر شد که: طبق تحقیقات Century Link روی ۱۰۰۰ زوج مشخص شد که ۵۵% اشخاص نه تنها اوقاتی را با عشق‌شان در حال بازی کردن سپری می‌کنند، بلکه معتقدند این کار تاثیر مثبتی روی جنبه‌های فکری و احساسی رابطه‌شان داشته.

پس لطفا این بحث‌های دختر و پسری را کنار گذاشته و اگر احساس می‌کنید رابطه‌تان به اندکی هیجان شیرین دو نفره احتیاج دارد، فهرست بازی‌های دو نفره برای روز ولنتاین ما را دنبال کنید.

۱. Snipperclips

جای تعجی نیست که اولین عنوان فهرست‌مان یک بازی Co-Op برای نینتندو سوئیچ باشد؛ چرا که تمرکز این کنسول همواره روی بازی‌های جمعی بوده. در بازی Snipperclips شما نقش دو موجود با نمک را به عهده خواهید گرفت که با کمک یکدیگر پازل‌های سرگرم کننده را حل می‌کنند. در این بین شاید گاهی نیاز باشد که پارتنرتان را قیچی کنید و با تغییر شکل‌اش، یک بادکنک را ترکانده و یا توپی که در حال افتادن است را بگیرید. اما تنها چیزی که در طول گیم پلی تغییر نمی‌کند، نیاز شما دو نفر به وجود یکدیگر است—درست مثل واقعیت.

خبر خوب: اگر فرنگی بازی دوست داشته و ولنتاین خود را به شکل Double-Date سپری می‌کنید، باز هم Snipperclips بهترین گزینه است؛ چرا که همه‌ی اتفاقات قشنگ گیم پلی را می‌توان با چهار بازیکن به شکل همزمان نیز تجربه کرد.

۲. Castle Crashers

PlayStation 4، Xbox One، Nintendo Switch، کنسول‌های قدیمی‌تری مثل پلی استیشن ۳، ایکس باکس ۳۶۰ و حتی ویندوز برای بازی کردن Castle Crashers مناسب‌اند—پس دغدغه کنسول نداشته نباشید. این شاهکار هنری جنگیدن را برای شما به یک کار تیمی لذت بخش و دوست داشتنی تبدیل خواهد کرد. در «قلعه شکن‌ها» می‌توانید یک تیم دو الی چهار نفره تشکیل داده و بعنوان شوالیه‌های سلحشور، برای کشور و غرروتان بجنگید. اما خوشبختانه این نبرد آنقدر با صحنه‌های با نمک و صداگذاری‌های خلاقانه همراه خواهد شد، که تا پایان لبخند از روی لبان‌تان پاک نمی‌شود.

۳. Mario Kart 8 Deluxe

شما هم جزو آن دسته زوج‌هایی هستید که از کل کل کردن لذت می‌برند؟ اگر جواب‌تان مثبت است، بازی Mario Kart 8 Deluxe را از دست ندهید. این نسخه از سری معروف «ماریو» شما را وارد دنیایی پر از موجودات جذاب می‌کند که هدف‌شان برنده شدن در مسابقات ماشینی است؛ و در این راه از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنند—حتی اگر لازم باشد زیر پای شما پوست موز پرتاب کنند. ماریو کارت برای روز ولینتاین و یک مسابقه‌ی رقابتی بهترین گزینه است. البته می‌توانید دوستان خود را هم برای این بازی دعوت کنید چرا که قابلیت پشتیبانی از چهار بازیکن در این نسخه وجود دارد.

پیشنهاد گیم رنتر: اگر میزان رقابت عاشقانه‌ی شما دُز بالاتری داشته و پوست موز پرتاب کردن زیر لاستیک پارتنرتان کافی نیست، توصیه می‌کنیم بازی Crash Team Racing Nitro-Fueled را تجربه کنید. در این اثر مسابقات کمی خشن‌تر شده و موجودات دوست داشتنی‌مان کار را تا پرتاب موشک و بمب به سمت رقیبان هم پیش می‌برند!

۴. A Way Out

ما در گیم رنتر خیلی از زوج‌ها را می‌شناسیم که بازی کردن را جدی گرفته و به بخشی از روتین‌شان تبدیل کرده‌اند. این دسته از افراد احتمالا برای روز ولنتاین‌شان هم دنبال یک محصول غیر فانتزی و عمیق باشند. بهترین گزینه برای این دوستان A Way Out است؛ یک بازی دو نفره به سبک Co-Op اکشن ماجراجویی با داستانی جدی‌تر و گیم پلی خشن‌تری نسبت به همه‌ی گزینه‌های معرفی شده در لیست.

در این بازی شما در نقش دو زندانی که برای نجات خود و خانوادشان قصد فرار را دارند به یکدیگر یاری رسانده و داستان را پیش خواهید برد. زیبایی بازی A Way Out در داستان منحصر بفردش نهفته که بدون وجود نفر دوم قابل اجرا و به سرانجام رساندن نخواهد بود. (گاهی اوقات رابطه‌ها هم همین شکلی‌اند).

۵. Florence

کنسول ندارید؟ ولنتاین را دور از عشق‌تان سپری خواهید کرد؟ یا اصلا حوصله‌ی یک گیم پلی طولانی و دو نفره را ندارید؟ اگر جواب به یکی یا همه‌ی سوالات بالا مثبت است، باز هم یک پیشنهاد در فهرست بازی‌های مناسب ولنتاین ما پیدا می‌شود.

Florence یک محصول تجربی و هنری است که تمرکز اصلی‌اش را روی روایت داستانی کوتاه، معمولی و شیرین گذاشته. شما دختری به نام Florence هستید که نقاشی می‌کشد و اولویت‌اش تبدیل شدن به یک هنرمند مطرح است. اما در میانه‌ی راه با پسری آشنا می‌شود و همه چیز رنگ و بوی تازه‌ای به خود می‌گیرد...

موسیقی و ملایمت صحنه‌های این بازی آنقدر رمانتیک است که بدون شک احساسات‌تان را بر خواهد انگیخت. گیم پلی بازی نیز بسیار ساده طراحی شده و به شما اجازه‌ی لذت بردن از زیباییِ یک عشق کوچک دو نفره را خواهد داد.

خبر خوب: شما می‌توانید Florence را به شکل رایگان دانلود کرده و روی گوشی‌های اندرویدی خود بازی کنید.

۶. Life Is Strange

اگر فکر می‌کنید که فهرست ما زیادی رومانتیک شده، اجاز دهید تا Life Is Strange را بهتان معرفی کنیم. برخلاف همه‌ی بازی‌های قبلی، این‌بار یک عنوان تک نفره و داستانی را در نظر گرفته‌ایم که اتفاقا قصه‌ی بسیار تیره و تاریکی هم دارد. خب با در نظر گرفتن زوج‌هایی که در روز ولنتاین فیلم‌های ترسناک نگاه می‌کنند، این تصمیم ما هم چندان عجیب نیست، هست؟

به هر حال، در «زندگی عجیب است» شما بعنوان یک دختر مدرسه‌ای که قدرت سفر در زمان دارد، برای حل معماها و نجات زندگی اشخاص دیگر تلاش خواهید کرد. اما همه چیز انقدرها هم آسان نبوده و هر تصمیمی که بگیرید، عواقب خاص خود را خواهد داشت.

تجربه این بازی مانند تماشای یک فیلم مهیج درام است که به شما کنترل سناریو را نیز می‌دهد. Life Is Strange هم اکنون بر روی ویندوز، اندروید، آی او اس و کنسول‌های نسل هفتم و هشتم قابل دسترسی است.

۷. Rocket League

احتمالا شما هم خیلی از پارتنرها را می‌شناسید که سر فوتبال و حاشیه‌های آن به توافق نمی‌رسند؛ و یا شاید حتی خودتان یکی از آن‌ها هستید. اما Rocket League آمده که نقطه‌ی پایانی برای مشاجره‌های فوتبالی باشد. هیجان و آدرنالین بالای این عنوان که ترکیبی از بازی‌های ماشینی و فوتبال است، دل مخالفان فوتبال را نیز به دست خواهد آورد.

در بازی Rocket League بازیکنان کنترل ماشین‌های پر سرعتی را به عهده خواهند گرفت و تلاش خواهند کرد توپ بزرگی که در وسط میدان است را—مثل فوتبال—به دروازه یکدیگر وارد کنند.

۸. 1 2 Switch

هستند کسانی که به یکی دو بازی راضی نمی‌شوند و تنوع طلبی‌شان بالاست. برای این دسته از عشاق، پیشنهاد ولنتاینی ما 1 2 Switch است. از آن‌جایی که این نسخه متشکل از ۲۸ بازی چند نفره و جذاب است، احتمالا کل روز سرگرم‌تان خواهد کرد. از دوئل‌های دو نفره گرفته تا تنیس روی میز و امثالهم، بازی 1 2 Switch هر لحظه چیزی برای ارائه کردن خواهد داشت.

پس تکلیف کلاسیک دوست‌ها چه می‌شود؟

شاید برنامه‌های شما برای این روز بخصوص بیشتر شبیه به فیلم‌های Romance دهه ۹۰ میلادی بوده و به یک میز شام رمانتیک زیر نور شمع ختم شود. ولی ما گیم رنتری‌ها حتی برای شما نوستالژی بازها هم پیشنهاد مناسبی داریم. یک بازی‌ رو میزی یا گیم برد می‌تواند زیر نور همان شمع‌ها به شما امکان سرگرم شدن داده و موضوعی جدید برای صحبت‌های عمیق‌تر ایجاد کند.

البته اگر در انتخاب محصول مناسب ولنتاین شک دارید می‌توانید به فهرست گیم برد ما در گیم رنتر مراجعه کرده و از میان گزینه‌های مختلف، بهترین مورد را انتخاب کنید.

پیشاپیش ولنتاینی مملو از عشق و لذت را برای همه‌ی شما گیم رنتری‌ها آرزو می‌کنیم.