شنبه، ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۴
این بار بر خلاف همیشه شما در جایگاه غول نهایی ایستادهاید؛ نه به عنوان قهرمانی که باید او را شکست دهد، بلکه به عنوان خود آن هیولای ترسناک، افسانهای که دیگران از مواجهه با آن میلرزند. بازیهای باس فایت معکوس این قدرت را به شما میدهند که نقش آن موجود خوفناک، فرمانده بیرحم یا ارباب تاریکی را بر عهده بگیرید و بازیکنان دیگر را به چالش بکشید. این بار، شما موانع را طراحی میکنید، حمله میکنید و تصمیم میگیرید چه کسی شایسته عبور از سد شماست. در ادامه با ۱۱ بازی جذاب که شما را در نقش یک باس قدرتمند قرار میدهند آشنا میشوید.
شرکت توسعه دهنده: EA Redwood Shores
ژانر: نقشآفرینی (RPG)
مدت زمان گیمپلی: حدود ۲۵ ساعت
پلتفرمها: پلیاستیشن ۲، ایکس باکس، گیمکیوب
The Lord of the Rings: The Third Age یک بازی نقش آفرینی است که در سال ۲۰۰۴ توسط EA Redwood Shores منتشر شد. این بازی داستانی موازی با سهگانه سینمایی ارباب حلقهها اثر پیتر جکسون؛ اما با تمرکز بر شخصیتهای جدید و ناشناخته در دنیای تالکین را روایت میکند. بازی شما را در نقش برتور (Berethor)، یک نگهبان گوندور، قرار میدهد که مأموریت یافتن بورومیر را دارد. در طول سفر، او با گروهی از شخصیتهای جدید شامل ایدریال (یک الف خدمتکار گالادریل)، الگوست (یک رنجر) و هادود (یک دورف) همراه میشود. یکی از ویژگیهای منحصر به فرد داستانپردازی بازی، استفاده از صحنههای حماسی (Epic Scenes) است که شامل تکههایی از فیلمهای اصلی با روایت ایان مک کلن (Gandalf) است.
بازیکنان میتوانند آزادانه در محیطهایی مانند ریوندل، میناس تیریت، موریا و هلمز دیپ حرکت کنند. همچنین یک سیستم نقشه و نشانگر مأموریت به بازیکن کمک میکند تا مسیر خود را پیدا کند. یکی از ویژگیهای جالب بازی، حالت شیطانی (Evil Mode) است که پس از اتمام هر فصل باز میشود. در این حالت، بازیکنان میتوانند در نقش نیروهای سائورون یا سارومان بازی کرده و علیه شخصیتهای اصلی مبارزه کنند. پیروزی در این حالتها آیتمهای خاصی را در بازی اصلی آزاد میکند.
📌 مقاله پیشنهادی: سخت ترین بازی های نقش آفرینی برای ایکس باکس
شرکت توسعه دهنده: Intelligent Systems
ژانر: تاکتیکال نقشآفرینی (Tactical RPG)
مدت زمان گیمپلی: کامل کردن تمام محتوا بیش از ۱۰۰ ساعت
پلتفرمها: نینتندو DS3
Fire Emblem: Awakening، سیزدهمین بازی از مجموعه محبوب Fire Emblem است که توسط Intelligent Systems توسعه یافته و در سال ۲۰۱۲ منتشر شد. داستان بازی در قارههای یلیس و والم میگذرد که نسخههای آیندهای از آرکانئا و والنتیا در بازیهای قدیمیتر Fire Emblem هستند. وقایع بازی دو هزار سال پس از Fire Emblem: Shadow Dragon رخ میدهد و حول محور شاهزاده کروم (Chrom)، خواهرش لیسا (Lissa) و یک شخصیت قابل تنظیم به نام رابین (Robin) میچرخد که نقش تاکتیک شناس ارتش شپردز (Shepherds) را بر عهده دارد. درگیری اصلی بازی میان پیروان دراگون مقدس ناگا (Naga) و پرستندگان دراگون شیطانی گریمه (Grima) است که میخواهند جهان را نابود کنند.
حضور شخصیتهای اسرارآمیزی مانند مارث (Marth) که از آینده آمده است، لایههای پیچیدهای به روایت بازی اضافه میکند. بازی از مکانیک نبرد شبکهبندی شده کلاسیک Fire Emblem استفاده میکند؛ اما با اضافه شدن ویژگی Pair Up، دو شخصیت میتوانند به صورت یک واحد حرکت کرده و با هم بجنگند. این سیستم امکان حملههای دوگانه و دفاع مشترک را فراهم میکند که به سطح حمایت بین شخصیتها بستگی دارد.
شرکت توسعه دهنده: Namco
ژانر: مبارزهای
مدت زمان گیمپلی: حدود ۳۴ ساعت
پلتفرمها: آرکید، پلیاستیشن ۱، پلیاستیشن ۲، پلیاستیشن کلاسیک، کامپیوتر (PC)
یکی از بازیهای تأثیرگذار در ژانر مبارزهای، بازی پرطرفدار و جذاب Tekken 3 است که توسط شرکت نامکو در سال ۱۹۹۷ منتشر شد. بعد از ۱۵ سال از تورنمنت King of Iron Fist 2، جین کازاما، پسر کازویا میشیما تحت مراقبت مادرش جون کازاما در یاکوشیما زندگی میکند. با بیداری اوگر که به عنوان «خدای مبارزه» شناخته میشود، جون ناپدید شده و جین برای انتقام، پیش پدربزرگش هیهاچی میشیما میرود. هیهاچی با مورد هدف قرار دادن جین برای فریب اوگر، تورنمنت King of Iron Fist 3 را برگزار میکند. در نهایت، جین اوگر را شکست میدهد؛ اما هیهاچی به او خیانت میکند و جین با فعال شدن ژن شیطانیاش، تبدیل به موجودی قدرتمند میشود و داستان بازی به صورت دراماتیک تمام میشود. بازی با ۱۰ شخصیت اصلی شروع میشود؛ اما ۱۹ شخصیت مخفی نیز وجود دارد که با شرایط خاصی باز میشوند، از جمله:
کوما (خرس): با تکمیل آرکید مود یک بار یا شروع ۱۰۰ مبارزه.
گان جک: با تکمیل آرکید مود با سه شخصیت مختلف.
دکتر بوسکونوویچ: با تکمیل Tekken Force چهار بار و شکست او در مرحله بونوس.
گون (دایناسور): با شکست او در مود Tekken Ball یا وارد کردن نام GON پس از کسب امتیاز بالا در Survival Mode.
شرکت توسعه دهنده: Namco
ژانر: مبارزهای
مدت زمان گیمپلی: کامل کردن ۱۰۰٪ بازی حدود ۵۳ ساعت
پلتفرمها: آرکید، پلیاستیشن ۲، پلیاستیشن ۳
Tekken 5 یکی از تاثیرگذارترین بازیهای سهبعدی است که توسط شرکت نامکو منتشر شد. این بازی پنجمین قسمت اصلی از سری محبوب Tekken محسوب میشود. پس از رویدادهای Tekken 4، هیهاچی میشیما (Heihachi Mishima) در یک حمله تروریستی توسط رباتهای جک ۴ (Jack-4) مورد هدف قرار میگیرد و انفجاری بزرگ رخ میدهد. اگر چه او زنده میماند؛ اما همه فکر میکنند که کشته شده است. این انفجار باعث بیدار شدن جینپاچی میشیما (Jinpachi Mishima)، پدر هیهاچی، میشود که تحت تاثیر نیروهای شیطانی قرار دارد. جینپاچی کنترل شرکت میشیما زایباتسو را به عهده گرفته و تورنمنت آهنین مشت را اعلام میکند.
هر شخصیت در بازی داستان منحصربهفرد خود را دارد و در صورت تکمیل حالت داستانی (Story Mode)، یک پایانبندی مخصوص به خود را مشاهده خواهید کرد که بعضی از آنها خندهدار و برخی دیگر تاریک و غمانگیز هستند. بازی دارای ۳۲ شخصیت قابل انتخاب است که شامل ۲۶ شخصیت بازگشتی و ۶ شخصیت جدید میشود:
آسوکا کازاما (Asuka Kazama): دختر مدرسهای و یکی از اعضای خاندان کازاما.
دیول جین (Devil Jin): برای اولین بار به عنوان یک شخصیت کاملاً قابل انتخاب ظاهر میشود.
ریون (Raven): یک نینجای مرموز با تواناییهای فوقالعاده.
فنگ وی (Feng Wei): استاد هنرهای رزمی که به دنبال طومارهای باستانی است.
جینپاچی میشیما (Jinpachi Mishima): باس نهایی بازی که در بیشتر نسخهها غیر قابل انتخاب است.
📌مقاله پیشنهادی: بهترین بازی های مبارزهای در ایکس باکس
شرکت توسعه دهنده: Arkane Studios
ژانر: اکشن ماجراجویی اول شخص
مدت زمان گیمپلی: حدود ۷ ساعت
پلتفرمها: PC (استیم)، پلیاستیشن ۳، ایکس باکس ۳۶۰
The Knife of Dunwall یک محتوای قابل دانلود (DLC) برای بازی Dishonored است که توسط استودیوی آرکین توسعه یافته و در سال ۲۰۱۳ منتشر شد. این داستان به سرگذشت دائود، رهبر گروه قاتلهای حرفهای و قاتل امپراتریس جسامین کالدوین میپردازد. این محتوا با تمرکز بر مکانیکهای گیمپلی اصلی بازی؛ اما با اضافه کردن تواناییها و ابزارهای جدید، تجربهای منحصربهفرد ارائه میدهد. دائود پس از کشتن امپراتریس، با عذاب وجدان روبهرو میشود و توسط آوتسایدر (موجودی ماورایی) به دنبال کشف راز زنی به نام دلایلاه فرستاده میشود. این سفر او را به نقاط جدیدی از دانوال مثل منطقه قانونی و سلاخ خانه روث وایلد میبرد. در طول مسیر، دائود با همدستی بیلی لورک (یکی از شاگردانش) به تحقیق میپردازد و با توطئهای بزرگتر از آنچه تصور میکرد روبهرو میشود.
در پایان داستان، بر اساس سطح هرجومرج (Chaos) که بازیکن ایجاد کرده، دو پایان مختلف وجود دارد:
هرجومرج پایین (Low Chaos): بیلی از خیانت خود پشیمان میشود و دائود میتواند او را ببخشد یا اعدام کند.
هرجومرج بالا (High Chaos): بیلی به عنوان یک خائن کشته شده و دائود با نفرین دلایلاه روبهرو میشود.
یکی از تفاوتهای این بازی با نسخه اصلی این است که دائود برخی قدرتهای مشابه کورو (شخصیت اصلی Dishonored) دارد؛ اما تواناییهای منحصربهفردی مثل فراخوانی قاتل (Summon Assassin) و نگاه خالی (Void Gaze) نیز در اختیار اوست. همچنین سیستم هرجومرج (Chaos) مانند نسخه اصلی، کشتن افراد بیشازحد باعث تاریکتر شدن دنیای بازی و تغییر داستان میشود.
شرکت توسعه دهنده: Sonic Team USA
ژانر: پلتفرمر سهبعدی، اکشن-ماجراجویی
مدت زمان گیمپلی: کامل کردن ۱۰۰ درصد محتوا حدود ۴۴ ساعت
پلتفرمها: دریم کست، نینتندو گیم کیوب، پلیاستیشن ۳، ایکس باکس ۳۶۰، ایکس باکس وان
Sonic Adventure 2 یکی از بازیهای محبوب و تأثیرگذار سری سونیک است که توسط سونیک تیم توسعه یافت و ابتدا برای کنسول دریم کست منتشر شد. این بازی داستانی دوگانه را روایت میکند که در آن بازیکن هم زمان در نقش تیم قهرمان (سونیک، تیلز و ناکلز) و تیم شرور (شادو، دکتر اگمن و روژ) بازی میکند. داستان حول محور پروژه شادو، یک طرح مخفی نظامی و تلاش برای نجات یا نابودی جهان میچرخد. شخصیت شادو به عنوان یکی از عمیقترین کاراکترهای سری سونیک شناخته شده و داستان او همراه با تراژدی شخصیاش، یکی از نقاط قوت بازی محسوب میشود. این بازی سه سبک گیمپلی اصلی ارائه میدهد:
مراحل سرعتی (سونیک و شادو): این بخشها سریعترین و هیجانانگیزترین بخشهای بازی هستند و شامل مسیرهای پرسرعت، ریلهای تعادل محور و حملههای هوشمندانه میشوند. کنترلها نسبت به نسخه قبلی بهبود یافتهاند، اگر چه گاهی اوقات حرکت در سرعتهای بالا ممکن است باعث سقوط ناخواسته شود.
مراحل مکانیک شوتینگ (تیلز و اگمن): در این بخشها بازیکن یک ربات غولپیکر را کنترل میکند و باید با دشمنها درگیر شود. هر چند این بخشها کندتر هستند؛ اما در مراحل بعدی چالشبرانگیز میشوند.
مراحل گنجیابی (ناکلز و روژ): بازیکن باید سه قطعه از زمرد اصلی را در سطحهای بزرگ پیدا کند. این بخش به دلیل مشکلات دوربین و رادار ضعیفتر نسبت به نسخه اول، گاهی اوقات خستهکننده میشود، به خصوص در مرحله Mad Space که به عنوان یکی از دشوارترین مراحل بازی شناخته میشود.
برای یک بازی منتشر شده در سال ۲۰۰۱، Sonic Adventure 2 از گرافیک و طراحی سطح قابل تقدیری برخوردار است. تنوع محیطها، از شهرهای مدرن تا ایستگاههای فضایی، باعث میشود هر مرحله حس منحصربهفردی داشته باشد. البته، شاید برخی از مدلهای کاراکترها و بافتها امروزه قدیمی به نظر برسند؛ اما هنوز هم از نظر گرافیکی جذاب هستند.
شرکت توسعه دهنده: Omega Force
ژانر: Hack and Slash
مدت زمان گیم پلی: حدود ۷۰ تا ۱۲۰ ساعت
پلتفرمها: نینتندو سوئیچ
Hyrule Warriors: Age of Calamity یک بازی اکشن هک اند اسلش است که توسط Omega Force توسعه یافته و توسط نینتندو برای کنسول Nintendo Switch منتشر شده است. این بازی به عنوان یک پیشدرآمد برای The Legend of Zelda: Breath of the Wild عمل میکند و رویدادهای «فاجعه بزرگ» را که ۱۰۰ سال قبل از وقایع بازی اصلی رخ دادهاند، به تصویر میکشد. این بازی ترکیبی از مکانیکهای Dynasty Warriors و عناصر دنیای Breath of the Wild است و با وجود تفاوت در سبک بازیسازی، توانسته حس و حال منحصربهفردی را به بازیکنان منتقل کند. داستان بازی حول محور تلاش شاهزاده زلدا، لینک و چهار قهرمان (چمپیونها) برای جلوگیری از بیداری کالامیتی گانون میچرخد. نقطه عطف داستان، حضور یک گاردین کوچک به نام Terrako است که از آینده به گذشته سفر میکند تا هشدار دهد و به قهرمانان کمک کند سرنوشت را تغییر دهند.
بازی به سبک Musou (هک اند اسلش) طراحی شده و بازیکنان میتوانند صدها دشمن را در میدانهای نبرد بزرگ از بین ببرند. هر شخصیت قابلیتهای منحصربهفردی دارد:
لینک: با سلاحهای مختلف مانند شمشیر، نیزه و سلاحهای دو دستی قابل کنترل است و میتواند از تواناییهایی مانند پارری و شیلد سرف استفاده کند.
زلدا: از شیخا اسلیت برای حمله استفاده میکند و میتواند گاردینها را فراخوانی کند.
چمپیونها: هر یک مکانیک مخصوص به خود را دارند؛ مثلاً Urbosa با صاعقهها دشمنان را فلج میکند و Mipha با حملههای آبی همزمان همتیمیها را درمان میکند.
علاوه بر این، سیستم رانز (Runes) از Breath of the Wild نیز در بازی حضور دارد و بازیکنان میتوانند از Stasis، Cryonis، Magnesis و بمبها برای غلبه بر دشمنان استفاده کنند.
📌 مقاله پیشنهادی: بهترین بازیهای هک اند اسلش سرویس گیم پس
شرکت توسعه دهنده: Square
ژانر: نقش آفرینی (RPG)
مدت زمان گیمپلی: کامل کردن ۱۰۰ درصد محتوا ۲۰ تا ۳۰ ساعت
پلتفرمها: سوپر نینتندو (SNES)، نینتندو سوئیچ
یکی از بازیهای منحصربهفرد و تأثیرگذار در دنیای نقشآفرینی، Super Mario RPG: Legend of the Seven Stars است که در سال ۱۹۹۶ توسط نینتندو و اسکوئر برای کنسول SNES ساخته شد. این بازی نه تنها اولین تجربه نقشآفرینی در دنیای ماریو بود، بلکه با ترکیب مکانیکهای نوآورانه، داستان جذاب و طنز خاص خود، به عنوان یکی از بهترینهای سبک RPG در دوران ۱۶بیتی شناخته میشود. داستان بازی با یک صحنه آشنا آغاز میشود. ماریو برای نجات پرنسس تودستول به قلعه باوزر حمله میکند. در میانه نبرد، یک شمشیر غولپیکر به نام اگزور (Exor) از آسمان فرود میآید و قلعه را نابود میکند. این شمشیر دروازهای به دنیای اسمیتی گنگ (Smithy Gang) است، گروهی از موجودات مکانیکی که قصد تسلط بر جهان را دارند. پس از این اتفاق، در سراسر جهان پراکنده میشوند. ماریو همراه با شخصیتهای جدیدی مثل مالو، جینو و باوزر باید این ستارهها را جمعآوری کند تا دنیا را نجات دهد.
شخصیتهای اصلی و قابل کنترل این بازی عبارتند از:
ماریو: همیشه در تیم حضور دارد و متخصص حملات فیزیکی و پرش است.
مالو: یک ابرغول احساساتی که از جادوهای رعدوبرق و درمان استفاده میکند.
جینو: یک فرستاده ستارهای که قدرتهای کیهانی دارد و محبوبترین شخصیت بازی است.
پرنسس تودستول: در میانه بازی به تیم میپیوندد و بهترین درمانگر گروه است.
باوزر: در نیمه دوم بازی بهعنوان متحد ماریو وارد میشود و قویترین حملههای فیزیکی را دارد.
شرکت توسعه دهنده: Natsume Co.
ژانر: بازی مبارزهای ۲ بعدی
مدت زمان گیمپلی: حدود ۲ ساعت و ۳۰ دقیقه
پلتفرمها: سوپر نینتندو (SNES)
بازی Mighty Morphin Power Rangers: The Fighting Edition یکی از عنوانهای منحصربهفرد سبک مبارزهای است که در سال ۱۹۹۵ توسط استودیوی Natsume توسعه پیدا کرد. این بازی برخلاف نسخههای قبلی مجموعه Power Rangers که بازیکنان را در نقش رنجرها قرار میداد، این بار تمرکز خود را بر روی مبارزه با زوردها (رباتهای غولپیکر) و شخصیتهای شرور سریال معروف Mighty Morphin Power Rangers گذاشته است. بازی از یک سیستم مبارزهای دو بعدی با مکانیکهایی الهامگرفته از بازیهای معروفی مانند Street Fighter و Cyberbots: Fullmetal Madness استفاده میکند و سه حالت اصلی دارد:
حالت داستانی: در این حالت بازیکن تنها میتواند بین Thunder Megazord و Mega Tigerzord یکی را انتخاب کند و در نهایت با Ivan Ooze بهعنوان باس نهایی مبارزه کند. جالب اینجاست که برای باز کردن شخصیت Ivan Ooze در حالت چند نفره، باید حالت داستانی را در سطح سخت به پایان رساند.
حالت مبارزه: در این حالت میتوان به صورت تک نفره یا دونفره با تمام شخصیتهای بازشده بازی کرد.
حالت آزمایشی: در این حالت بازیکن باید تا جای ممکن بدون باخت به مبارزه ادامه دهد.
بازی از اسپرایتهای بزرگ و باجزئیات استفاده میکند. طراحی هنری بازی به گونهای است که حس آنیمهای سریال را به خوبی منتقل میکند. موسیقی بازی نیز توسط Hiroyuki Iwatsuki ساخته شده که توانسته حالوهوای سریال را به خوبی در بازی پیادهسازی کند.
شرکت توسعه دهنده: Yacht Club Games
ژانر: اکشن - پلتفرمر
مدت زمان گیمپلی: بیش از ۲۰ ساعت
پلتفرمها: ویندوز، لینوکس، مک، کنسولهای نینتندو، پلیاستیشن ۳ و ۴، ایکس باکس وان
این بازی توسط استودیوی Yacht Club Games توسعه یافته و برای اولین بار در سال ۲۰۱۴ منتشر شد. داستان بازی حول محور شوالیه بیل زن (Shovel Knight) و شریکش شوالیه سپر (Shield Knight) میچرخد. پس از یک حادثه ناگوار در برج سرنوشت، شوالیه سپر ناپدید میشود و شوالیه بیل زن به زندگی انزوا روی میآورد. اما با ظهور جادوگر و گروه شرورش به نام دستگاه بی ربع (Order of No Quarter)، شوالیه بیل زن بار دیگر بیل خود را برمیدارد تا همسر گمشدهاش را نجات دهد و جهان را از شر تاریکی نجات دهد. هر یک از اعضای دستگاه بی ربع یک شوالیه منحصربهفرد با طراحی و تواناییهای خاص هستند، مانند Tinker Knight، Treasure Knight و Propeller Knight که هر کدام در سطحی ویژه حضور دارند.
گیمپلی Shovel Knight ترکیبی از اکشن، پلتفرمینگ، و اکتشاف است. شوالیه بیل زن از بیل خود نه فقط برای حمله به دشمنان، بلکه برای حفر گنجها، شکستن موانع و حتی پرش روی دشمنان استفاده میکند. همچنین بازی با سبک پیکسلی ۸ بیتی خود یک احترام زیبا به نسل طلایی بازیهاست. طراحی سطحها از قلعههای گوتیک تا کشتیهای پرنده، متنوع و پر از جزئیات است.
شرکت توسعه دهنده: Mosu
ژانر: اکشن، فانتزی تاریک
مدت زمان گیمپلی: ۴۰ ساعت
پلتفرمها: ویندوز، مک، لینوکس
بازی The Dark Queen of Mortholme یک تجربه منحصربهفرد در ژانر فانتزی تاریک بوده که بازیکن را در نقش یک باس قرار میدهد، نه قهرمانی که به جنگ او میرود. این بازی با الهام از مکانیکهای سولزلایک و روایت غیرخطی، داستانی عمیق و رابطهای نامتعارف بین شرور و قهرمان را در قالب یک گیمپلی ۲۰ دقیقهای فشرده ارائه میدهد. شما در نقش ملکه تاریکی مورثولم، قدرتمندترین موجود جهان، ایستادهاید که قلمروی ابدیاش توسط یک قهرمان گمنام مورد حمله قرار میگیرد. در نگاه اول، این قهرمان به راحتی شکست میخورد؛ اما با هر بار مرگ، دوباره بازمیگردد و قویتر میشود. دیالوگهای پیش از هر نبرد، رابطهای پیچیده بین ملکه و قهرمان را نشان میدهد؛ از تحقیر اولیه تا احترام متقابل و حتی ترحم.
برخلاف بازیهای معمولی، اینجا شما باس نهایی هستید که باید جلوی پیشرفت قهرمان را بگیرید. قهرمان با هر بازگشت، الگوی حرکتی شما را یاد میگیرد، تجهیزاتش را ارتقا میدهد و حتی از حملات خاص شما جان سالم به در میبرد. بازی سه پایان مختلف شامل پیروزی قهرمان، پیروزی ملکه یا پایان «بدون نبرد» دارد که در آن ملکه از جنگ امتناع میکند و قهرمان عصبانی میشود.
در این بازیها، دیگر ترس از رویارویی با باس وجود ندار این شما هستید که ترس را ایجاد میکنید. چه بخواهید دنیا را نابود کنید، چه بازیگران دیگر را به مبارزه بطلبید یا صرفاً از قدرت بینظیر یک غول لذت ببرید، این تجربهها شما را وارد قلمرویی میکنند که کمتر کسی به آن دسترسی دارد. پس کنترل را به دست بگیرید، حمله کنید و بگذارید دیگران بفهمند غول واقعی کیست.
بازیهایی مانند Hyrule Warriors: Age of Calamity و Sonic Adventure 2 به بازیکنان اجازه میدهند تا در نقش شخصیتهای منفی یا باسها بازی کنند. در Hyrule Warriors، شما میتوانید شخصیتهای مختلفی را که به عنوان دشمنان شناخته میشوند، کنترل کنید و در Sonic Adventure 2 نیز با شخصیتهایی مانند دکتر روباتنیک به مبارزه بپردازید.
بله، در Dishonored: The Knife of Dunwall، شما میتوانید با دیوید گودریچ، یکی از شخصیتهای منفی بازی، به عنوان یک باس عمل کنید. این بازی به شما اجازه میدهد تا از قدرتها و تواناییهای خاص این شخصیت برای مقابله با دشمنان استفاده کنید.
Fire Emblem: Awakening به طور سنتی بر روی قهرمانان تمرکز دارد؛ اما برخی از ماموریتها و سناریوها به شما اجازه میدهند تا با شخصیتهای منفی و باسها تعامل داشته باشید. هر چند که تجربه مستقیم کنترل باسها در این بازی محدود است.
یاسمن از همون بچگی که اولین دسته پلی استیشن رو دستش گرفت، دنیای بازیها براش یه جادوی واقعی داشت. حالا بعد از سالها تجربه و کشف دنیای دیجیتال، یاسمن تصمیم گرفت این عشق رو با نوشتن به اشتراک بذاره. یاسی عاشق داستان سرایی و نوشتن از بازیهاست و دنبال اینه که بازیها رو نه فقط به چشم سرگرمی، بلکه به عنوان یه تیکه از وجود هر گیمری بررسی کنه!