پرطرفدارترین آرتیست‌های اسپاتیفای در سال ۲۰۲۳

Wednesday، ۲۳ Esfand ۱۴۰۲

اسپاتیفای به‌عنوان یکی از بهترین سرویس‌های پخش موسیقی شناخته می‌شود که مجموعه‌ای بزرگ از آثار بهترین هنرمندان جهان را به نمایش می‌گذارد. این پلتفرم هر ساله فهرستی از آرتیست‌هایی را که بیشترین بازدید را داشته‌اند تهیه می‌کند و نشان می‌دهد طرفداران موسیقی آثار کدام هنرمندان را بیشتر دنبال می‌کنند.

در این نوشته می‌خواهیم به بررسی همین فهرست برای سال ۲۰۲۳ بپردازیم و ۲۸ آرتیست برتر سال را معرفی کنیم. همچنین می‌بینیم این آرتیست‌ها در سال ۲۰۲۳ چه درآمدی از اسپاتیفای داشته‌اند. اسپاتیفای به ازای هر استریم چیزی بین ۰،۰۰۳ تا ۰،۰۰۵ دلار پرداخت می‌کند که ۷۰ درصد از این پول به خواننده یا کمپانی صاحب اثر می‌رسد. با استفاده از سیستم تخمین درآمد اسپاتیفای، درآمد تقریبی آرتیست‌های برتر سال را هم آورده‌ایم.

۲۸. مایلی سایرس

درآمد سال: ۱۲.۴۹ میلیون دلار

شاید خیلی‌ها احتمال می‌دادند مایلی سایرس پس از گذشت سال‌ها و جنجال‌های زیادی که به پا کرده از دوران اوج خود گذشته باشد. ولی این هنرمند در سال ۲۰۲۳ با ۵.۰۷ میلیارد استریم در اسپاتیفای توانسته جزو محبوب‌ترین خوانندگان جهان قرار بگیرد و نشان دهد هنوز طرفداران زیادی دارد.

۲۷. هری استایلز

درآمد سال: ۱۲.۵۹ میلیون دلار

هری استایلز در سال ۲۰۲۳ توانست ۵.۱۱ میلیارد استریم داشته باشد. اگرچه این عدد در مقایسه با سال ۲۰۲۲ کمتر است، همچنان عدد قابل توجه‌ای است و با در نظر داشتن سن کم و دیسکوگرافی نه‌چندان بزرگی که استایلز دارد، این دستاورد بزرگی برایش است که جزو ۳۰ هنرمند محبوب اسپاتیفای در سال گذشته باشد.

۲۶. دیوید گتا

درآمد سال: ۱۲.۷۳ میلیون دلار

دیویدو گتا با ۵۶ سال سن هنوز موفق است و هر سال به موفقیت‌های جدیدی دست پیدا می‌کند. او در سال ۲۰۲۳ با ۵.۱۷ میلیارد استریم توانسته رتبه‌ی ۲۶ از پرطرفداترین آرتیست‌های اسپاتیفای را به دست بیاورد و آهنگ‌های خود را در فهرست برترین‌های سال قرار دهد.

۲۵. شکیرا

درآمد سال: ۱۳.۲۸ میلیون دلار

شکیرا هم جزو هنرمندانی است که مدت‌هاست فعالیت می‌کند ولی همچنان بر سر زبان‌هاست. او در سال ۲۰۲۳ حسابی پر سر و صدا بود و با سه آهنگ Bzrp Music 53 و TQG و Acróstico در تیتر همه‌ی خبرها قرار گرفت. این آثار جدید توانستند به‌خوبی هنر شکیرا را نشان دهند و ثابت کنند این خواننده با گذشت چند دهه هنوز می‌تواند پرقدرت ادامه دهد. همین آهنگ‌ها هم باعث شدند شکیرا در سال ۲۰۲۳ به ۵.۳۹ میلیارد استریم برسد و رکورد ۲.۰۵ میلیارد خود در سال ۲۰۲۲ را بشکند.

۲۴. کلدپلی

درآمد سال: ۱۳.۷۴ میلیون دلار

اگرچه گروه کلدپلی دیگر مانند گذشته به‌عنوان بزرگترین گروه موسیقی شناخته نمی‌شود، هنوز محبوبیت خود را از دست نداده و به همین دلیل موفقیت زیادی به دست می‌آورد. آهنگ‌های برتر این گروه ۵.۵۸ میلیارد استریم در سال ۲۰۲۳ داشته‌اند و توانسته‌اند گروه را در رتبه‌ی دوم پرطرفدارترین گروه جهان پس از گروه کره‌ای بی‌تی‌اس (BTS) قرار دهند.

۲۳. پست مالون

درآمد سال: ۱۴.۳۶ میلیون دلار

پست مالون در چند سال گذشته به‌قدری سر زبان‌ها افتاده که ۵.۸۳ میلیارد استریم او در سال ۲۰۲۳ موفقیت چندان بزرگی در مقایسه با رکوردشنی‌های دیگرش محسوب نمی‌شود. انتظارات از او تا اندازه‌ای بالا بود که پیش‌بینی می‌شد رتبه‌ی بهتری در فهرست پرطرفدارترین آرتیست‌های اسپاتیفای به دست بیاورد. در هر حال، این عدد بزرگی بوده و نشان‌دهنده‌ی محبوبیت بالای پست مالون است.

۲۲. جاستین بیبر

درآمد سال: ۱۴.۵۱ میلیون دلار

اگرچه جاستین بیبر اثر جدیدی منتشر نکرد، باز هم توانست در فهرست بهترین‌های اسپاتیفای در ۲۰۲۳ باشد و ۵.۸۹ میلیارد استریم به دست بیاورد. این سومین سالی است که بیبر بیش از ۵ میلیارد استریم دارد و با مجموع ۴۰ میلیارد استریم در طول فعالیت حرفه‌ای خود به هفتمین آرتیست برتر تاریخ تبدیل می‌شود.

۲۱. بی‌تی‌اس

درآمد سال: ۱۴.۶۱ میلیون دلار

این گروه از ستارگان کره‌ای با ۵.۹۳ میلیارد استریم در ۲۰۲۳ به رتبه‌ی ۲۱ از محبوب‌ترین هنرمندان اسپاتیفای دست پیدا کرده‌اند. از دیگر موفقیت‌های این گروه در سال گذشته می‌توانیم به رکوردشکنی آهنگ Seven از جونگ‌کوک اشاره کنیم که در ۱۰۸ روز به یک میلیارد استریم رسید.

۲۰. ریانا

درآمد سال: ۱۴.۶۶ میلیون دلار

با ریانا فهرست ۲۰ آرتیست برتر اسپاتیفای آغاز می‌شود. این هنرمند باربادوسی با اجرا در سوپر بول ۲۰۲۳ حسابی به چشم آمد و یک هفته بعد روزی ۳۰ میلیون استریم داشت. این عدد در مقایسه با سال‌های گذشته چندین برابر است و به همین دلیل ریانا در ۲۰۲۳ توانست پیشرفت چشمگیری داشته باشد و با ۵.۹۵ میلیارد استریم در رتبه‌ی بیستم این فهرست قرار بگیرد.

۱۹. بیلی آیلیش

درآمد سال: ۱۴.۸۰ میلیون دلار

بیلی آیلیش از سال ۲۰۱۹ به بعد نتوانسته دوباره به ۵ هنرمند برتر اسپاتیفای برسد، ولی همچنان یکی از پرطرفدارترین خوانندگانی است که در طول دوران حرفه‌ای کوتاهش توانسته موفقیت‌های زیادی به دست بیاورد و جایزه‌ها و رکوردشکنی‌های زیادی را به نام خود ثبت کند. او در ۲۰۲۳ توانست با ۶.۰۱ میلیارد استریم از ریانا جلو بزند و رکورد دو سال گذشته‌ی خود را هم بشکند.

مقاله پیشنهادی: بهترین پلی‌لیست‌های اسپاتیفای (20 تای برتر)

۱۸. موگان والن

درآمد سال: ۱۵.۱۲ میلیون دلار

موگان والن برای آثار جدید خود موفقیت زیادی در آمریکا کسب کرده و آلبوم Dangerous: The Double Album مدت زیادی در فهرست ده آلبوم برتر آمریکا قرار داشته است. این هنرمند در سال ۲۰۲۳ با ۶.۱۴ میلیارد استریم در رتبه‌ی ۱۸ قرار گرفته که دستاورد بزرگی برای او به شمار می‌رود.

۱۷. تراویس اسکات

درآمد سال: ۱۵.۱۲ میلیون دلار

تراویس اسکات هم در سال گذشته ۶.۱۴ میلیارد استریم داشته که آن را مدیون انتشار آلبوم Utopia است. این آلبوم یک موفقیت بزرگ برای رپر آمریکایی بود و اکنون با کم‌وبیش ۲.۴ میلیارد استریم در بین ۱۰ آلبوم برتر سال ۲۰۲۳ قرار دارد.

۱۶. آریانا گرانده

درآمد سال: ۱۵.۳۵ میلیون دلار

اگرچه آریانا گرانده بیشتر به دلیل جنجال‌ها و زندگی شخصی‌اش در سال ۲۰۲۳ خبرساز شد و خبری از فعالیت حرفه‌ای او نبود، باز هم توانست در فهرست پرطرفدارترین آرتیست‌های اسپاتیفای قرار بگیرد. پس از وقفه‌ی چند ساله، حضور او در رمیکس آهنگ Die for You کافی بود تا با ۶.۲۳ میلیارد استریم رتبه‌ی ۱۶ را از آن خود کند.

۱۵. آرجیت سینگ

درآمد سال: ۱۵.۶۴ میلیون دلار

اینکه آرجیت سینگ در این فهرست قرار بگیرد غیر منتظره‌ترین اتفاقی بود که برای این هنرمند هندی می‌توانست رخ دهد. مردم هند بیشتر از پلتفرم‌هایی مانند یوتیوب استفاده می‌کنند و همین موضوع باعث می‌شود حضور آرجیت سینگ در فهرست برترین‌های اسپاتیفای باورنکردنی باشد. در هر صورت، سینگ با ۶.۳۵ میلیارد استریم رتبه‌ی ۱۵ را به دست آورده است.

۱۴. اد شیرن

درآمد سال: ۱۵.۶۴ میلیون دلار

اگرچه رتبه‌ی ۱۴ و ۶.۳۵ میلیارد استریم در یک سال نتیجه‌ی بزرگی به شمار می‌رود، انتظارات از اد شیرن بسیار بیشتر از این‌ها بوده است. این هنرمند محبوب بریتانیایی که به همراه دریک، تیلور سویفت، بانی بد و د ویکند جزو ۵ هنرمند برتر تاریخ بوده، امسال نتوانست حتی به آن‌ها نزدیک شود. این در حالی است که دو آلبوم جدید هم منتشر کرده. باید دید سال ۲۰۲۴ با اد شیرن مهربان خواهد بود یا نه!

۱۳. جونیور اچ

درآمد سال: ۱۵.۷۲ میلیون دلار

موسیقی مکزیک در کمترین زمان از یک حرکت رو به رشد به یک جریان غیر قابل توقف تبدیل شد و امروزه هنرمندان مکزیکی از جمله جونیور اچ محبوبیت زیادی پیدا کرده‌اند. این خواننده‌ی جوان و تازه‌کار که حرفه‌اش را در سال ۲۰۱۹ آغاز کرد، سال گذشته توانست ۶.۳۸ میلیارد استریم داشته باشد و نام خود را کنار هنرمندان باسابقه و پرطرفدار قرار دهد.

۱۲. مترو بومین

درآمد سال: ۱۶.۰۸ میلیون دلار

مترو بومین یکی از تحسین‌شده‌ترین تهیه‌کنندگان موسیقی است که با خوانندگان بزرگی از جمله دریک، فیوچر و کانیه وست همکاری کرده. او در سال ۲۰۱۸ نخستین اثر خود را منتشر کرد و اکنون با گذشت چند سال توانسته حسابی موفق شود و سال ۲۰۲۳ را هم با ۶.۵۳ میلیارد استریم پشت سر بگذارد.

۱۱. امینم

درآمد سال: ۱۶.۹۰ میلیون دلار

امینم تنها هنرمندی است که در طول ۲۰ سال گذشته همیشه جزو ۲۰ آرتیست برتر بوده. در سال ۲۰۲۳ هم امینم همچنان در صدر بود و با اینکه آثار زیادی منتشر نکرد توانست ۶.۸۶ میلیارد استریم داشته باشد. اکنون تقریبا ۴ سال از انتشار آخرین آلبوم امینم می‌گذرد. بدون شک اگر آلبوم جدیدی منتشر کند می‌تواند رتبه‌ی بهتری در فهرست برترین آرتیست‌های اسپاتیفای به دست بیاورد.

۱۰. لانا دل ری

درآمد سال: ۱۷.۰۷ میلیون دلار

لانا دل ری در طول چند سال گذشته هر سال وضعیت بهتری پیدا کرده و در سال ۲۰۲۳ هم توانست بین ده آرتیست برتر اسپاتیفای قرار بگیرد. این خواننده‌ی آمریکایی در ۱۰ سال گذشته وضعیت سختی داشته و همواره تلاش می‌کرده دوباره مانند سال ۲۰۱۲ سر زبان‌ها بیفتد. سال ۲۰۲۳ بالاخره برای او نتیجه‌بخش بود و توانست ۶.۹۳ میلیارد استریم به دست بیاورد.

۹. کانیه وست

درآمد سال: ۱۷.۱۰ میلیون دلار

موسیقی کانیه وست به‌قدری قدرتمند است که با وجود جنجال‌ها و دردسرهایی که این خواننده‌ی آمریکایی به پا می‌کند همچنان در فهرست برترین‌ها قرار دارد. وست با ۶.۹۴ میلیارد استریم و در آخرین روز از سال ۲۰۲۳ توانست از لانا دل ری جلو بزند و در رتبه‌ی ۹ قرار بگیرد.

۸. سیزا

درآمد سال: ۱۷.۴۹ میلیون دلار

سیزا با آلبوم SOS در اواخر سال ۲۰۲۲ موفقیت بزرگی کسب کرد و با انتشار چند تک‌آهنگ در سال ۲۰۲۳ هم ۷.۱ میلیارد استریم در اسپاتیفای به دست آورد. سال ۲۰۲۳ جزو بهترین سال‌ها برای سیزا بوده و او توانسته پیشرفت چشمگیری در مقایسه با سال‌های گذشته داشته باشد.

۷. کارول جی

درآمد سال: ۱۸.۲۵ میلیون دلار

کارول جی با انتشار آلبوم Mañana Será Bonito سال ۲۰۲۳ را به سالی فوق‌العاده برای خود تبدیل کرد. این آلبوم بیشترین استریم را در سال گذشته داشت و باعث شد کارول جی با ۷.۴۱ میلیارد استریم رتبه‌ی هفتم پرطرفدارترین آرتیست‌های اسپاتیفای را به خود اختصاص دهد.

۶. فید

درآمد سال: ۱۹.۴۶ میلیون دلار

فید یکی از بهترین خوانندگان کلمبیایی است که نزدیک به یک دهه فعالیت می‌کند و در اواخر سال ۲۰۲۲ با آلبوم Feliz Cumpleaños Ferxxo Te Pirateamos el Álbum حسابی سر و صدا کرد. این آلبوم در فهرست بهترین‌های لاتین قرار دارد و همچنین به فید کمک کرده تا ۷.۹ میلیارد استریم در ۲۰۲۳ داشته باشد.

۵. پسو پلوما

درآمد سال: ۲۵.۹۷ میلیون دلار

پسو پلوما، خواننده‌ی مکزیکی، جزو سرشناس‌ترین هنرمندانی است که گرچه سال‌هاست آلبوم جدیدی منتشر نکرده، آهنگ‌های قدیمی‌اش همچنان بازدید می‌گیرند و نام این آرتیست را در فهرست ۵ آرتیست برتر سال ۲۰۲۳ قرار می‌دهند. پلوما در سال گذشته ۱۰.۵۴ میلیارد استریم داشته و یکی از ۵ هنرمندی است که توانسته در طول یک سال بالای ۱۰ میلیارد استریم به دست بیاورد. ۴ هنرمند دیگر هم کسانی هستند که در ادامه می‌بینید.

۴. دریک

درآمد سال: ۳۴.۵۶ میلیون دلار

در ۹ سال گذشته، دریک ۸ بار جزو ۵ آرتیست برتر اسپاتیفای بوده و امسال هم با ۱۴.۰۳ میلیارد استریم در رتبه‌ی چهارم قرار دارد. دو آلبوم آخر او همچنان بیش از ۱۰ میلیون بازدید روزانه دارند و رکوردشکنی می‌کنند. دریک یکی از پرطرفدارترین آرتیست‌های جهان است که امکان ندارد نامش از فهرست برترین‌ها خط بخورد.

۳. د ویکند

درآمد سال: ۳۴.۸۴ میلیون دلار

د ویکند در سال ۲۰۲۳ عنوان سومین آرتیست برتر اسپاتیفای را به دست آورد و اگرچه آلبوم او در ۲۰۲۲ انتظارات را برآورده نکرد، آلبوم‌های قدیمی‌ترش توانستند دوباره به چشم بیایند و بازدید زیادی به دست بیاورد. د ویکند در سال گذشته ۱۴.۱۴ میلیارد استریم داشت و توانست با اختلاف بیش از ۱۰۰ میلیون بازدید از دریک جلو بزند.

۲. بد بانی

درآمد سال: ۴۰.۳۳ میلیون دلار

بد بانی از سال ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۲ در صدر پرطرفدارترین آرتیست‌های اسپاتیفای قرار داشت و بیشترین استریم را به خود اختصاص داده بود. ولی در سال ۲۰۲۳ با ۱۶.۳۷ میلیارد استریم در رتبه‌ی دوم قرار گرفت. این خواننده رکوردشکنی‌های زیادی داشته و در سال ۲۰۲۲ نخستین کسی بود که رکورد ۱۰ میلیارد استریم را شکست.

۱. تیلور سویفت

درآمد سال: ۷۱.۷۰ میلیون دلار

رتبه‌ی یکم از پرطرفدارترین آرتیست‌های اسپاتیفای به کسی تعلق ندارد جز تیلور سویفت. او تنها در یک سال ۲۹.۱۰ میلیارد استریم داشته و با اختلاف زیادی در رتبه‌ی یکم قرار دارد. رکوردی که سویفت به جا گذاشته کاملا باورنکردنی است و آمار نشان می‌دهند هر کاربر اسپاتیفای در طول سال گذشته به طور میانگین حدود ۳.۵ ساعت به آهنگ‌های او گوش داده است! تیلور سویفت اکنون جزو پرفروش‌ترین هنرمندان زن است و احتمال می‌رود رکورد سلین دیون و مدونا را هم بشکند و پرفروش‌ترین خواننده‌ی زن تاریخ شود.

در پایان

شما با داشتن حساب اسپاتیفای پرمیوم می‌توانید بدون محدودیت به آثار این هنرمندان پرطرفدار گوش دهید و همچنین آهنگ‌ها را دانلود کنید تا بدون نیاز به اینترنت به آن‌ها دسترسی داشته باشید.