7 تا از بهترین بازی‌های شبیه GTA V برای ایکس باکس

Monday، ۶ Farvardin ۱۴۰۳

بازی GTA V به‌عنوان یکی از بهترین بازی‌های تاریخ شناخته می‌شود و این محبوبیت را مدیون گیم‌پلی فوق‌العاده، گرافیک بالا، شخصیت‌پردازی بی‌نظیر و داستان طولانی و جذاب خودش است. با گذشت این همه سال بازی جی‌تی‌ای ۵ هنوز هم طرفدار دارد و گیمرها نمی‌توانند از آن دست بکشند. ولی اگر مدت زیادی است که این بازی را انجام می‌دهید و دلتان یک تجربه‌ی مشابه و در عین حال جدید می‌خواهد، باید به سراغ عناوینی بروید که شباهت زیادی به جی‌تی‌ای دارند.

در این نوشته به معرفی ۷ بازی برای ایکس‌باکس می‌پردازیم که طرفداران GTA V را به خود جذب می‌کنند.

از آنجایی که زمان زیادی تا انتشار نسخه‌ی بعدی GTA باقی مانده، پیشنهاد می‌کنیم به سراغ بازی‌های زیر بروید و در این مدت با بازی‌های شبیه به جی‌تی‌ای خودتان را سرگرم کنید.

7. Forza Horizon 5

یکی از جنبه‌های جذاب بازی GTA رانندگی کردن با ماشین‌های گوناگون است. به همین دلیل، بازی Forza Horizon 5 انتخابی عالی برای کسانی است که از ماشین‌بازی در جی‌تی‌ای لذت می‌برند. فورزا هورایزن ۵ یک بازی مسابقه‌ای و ماشین‌سواری جهان باز است که سیستم رانندگی پیشرفته‌تری نسبت به جی‌تی‌ای دارد و رانندگی کردن را بسیار لذت‌بخش می‌کند.

معمولا گیمرهایی که GTA V آنلاین بازی می‌کنند وقت زیادی برای مسابقات ماشین‌سواری با یکدیگر می‌گذارند. فورزا هورایزن ۵ هم جزو بهترین بازی‌های ماشین‌سواری و مسابقه‌ای است که گرافیک بالا و جنبه‌های بصری خیره‌کننده‌ای دارد و نظر طرفداران جی‌تی‌ای را به خود جلب می‌کند. با وجود این، اگر طرفدار ماشین‌سواری نیستید و بیشتر به زد و خورد و تفنگ‌بازی GTA V علاقه دارید، باید به سراغ بازی‌های بعدی در این فهرست بروید.

6. Sleeping Dogs: Definitive Edition

طرفداران مبارزات خیابانی و بزن بزن‌های سبک GTA قطعا از بازی Sleeping Dogs خوششان خواهد آمد. جدا از مبارزات تن به تن و سرگرم‌کننده، استفاده از تفنگ و گشت‌وگذار در جهان باز و گسترده‌ی بازی هم باعث می‌شود Sleeping Dogs را یک انتخاب عالی برای طرفداران جی‌تی‌ای در نظر بگیریم.

نسخه‌ی اصلی این بازی جالب و سرگرم‌کننده است، ولی نسخه‌ی Definitive برای گیمرهای امروزی گزینه‌ی بهتری خواهد بود. در هر صورت، بازی Sleeping Dogs می‌تواند ساعت‌ها شما را سرگرم کند و یادآور سبک زیبای سری بازی‌های GTA باشد.

5. Just Cause 4

اگرچه Just Cause 4 از زمان انتشارش با انتقادات زیادی مواجه شده، همچنان یک بازی سرگرم‌کننده به شمار می‌رود. این بازی هم مانند GTA V دارای یک نقشه‌ی بزرگ و پر از ماموریت‌های گوناگون است که می‌توانند ساعت‌ها سرتان را گرم کنند. البته جاست کاز ۴ یک برتری نسبت به جی‌تی‌ای دارد و آن هم باز گذاشتن دست گیمرهاست تا هر کاری دلشان می‌خواهد انجام دهند!

در بازی Just Cause 4 می‌توانید خلاقیت خود را به نمایش بگذارید و کارهای عجیب و غریبی کنید. به معنای واقعی کلمه، جاست کاز ۴ محدودیت ندارد و راه را برای هر نوع دیوانه‌بازی باز می‌گذارد. برای نمونه، می‌توانید دشمنان خود را با قلاب به موشک وصل کنید و آن‌ها را به هوا بفرستید. همین کارهای عجیب و غریب باعث شده‌اند گیمرها با وجود همه‌ی ایرادهایی که به جاست کاز ۴ وارد می‌شود، همچنان آن را بازی کنند و به بقیه هم پیشنهادش دهند.

مقاله پیشنهادی: بهترین بازی‌های یوبیسافت پلاس

4. Cyberpunk 2077

Cyberpunk 2077 هم مانند GTA V جزو بهترین بازی‌های نقش‌آفرینی اکشن به شمار می‌رود که دارای جهان باز و گسترده، گرافیک چشمگیر، ماموریت‌های متنوع و انواع وسایل نقلیه است. داستان سایبرپانک 2077 در شهری به نام نایت سیتی جریان دارد که پر از جنایتکاران، خشونت، دیکتاتوری و ناامیدی است و قطعا انتخاب بسیار خوبی برای طرفداران GTA خواهد بود.

یکی از نکات جالب سایبرپانک ۲۰۷۷ آینده‌نگر بودنِ آن است. شباهت زیاد این بازی با GTA V در کنار دنیای آینده‌نگر باعث می‌شود سایبرپانک ۲۰۷۷ یک عنوان جذاب و سرگرم‌کننده باشد. شما در این بازی می‌توانید تجربه‌ای مشابه جی‌تی‌ای را در یک آینده‌ی پیشرفته داشته باشید و از تیراندازی و ماشین‌سواری با تکنولوژی‌های جدید و علمی-تخیلی لذت ببرید.

3. Watch Dogs 2

Watch Dogs 2 یکی از بهترین بازی‌های شبیه GTA V است که نقشه‌ی بزرگ، وسایل نقلیه‌ی متنوع و همچنین انواع سلاح‌های گرم و سرد دارد. همه‌ی این‌ها در حالی است که روی استفاده از تکنولوژی و هک کردن تمرکز دارد و جذابیت کار را دو چندان می‌کند.

شخصیت اصلی بازی یک هکر است که می‌تواند به هر سیستمی نفوذ کند. این جنبه از بازی در کنار ماشین‌سواری، جنایت، خلافکاری و درگیر شدن با پلیس‌ها باعث می‌شود دستتان باز باشد و خلاقیت بیشتری از خودتان نشان دهید. هک کردن دوربین‌های مداربسته، نفوذ به گوشی همراه مردم، دستکاری سیستم ترافیک شهر و صدها کار دیگر وجود دارند که به شما اجازه می‌دهند هر طور دوست دارید ماموریت‌ها را جلو ببرید و خرابکاری به بار بیاورید. وجود این قابلیت‌ها در کنار فضایی مشابه GTA V قطعا واچ داگز ۲ را به یک گزینه‌ی عالی تبدیل می‌کند.

اگر این بازی به نظرتان جذاب بود، قطعا از Watch Dogs Legion هم خوشتان خواهد آمد.

2. Mafia: Definitive Edition

بازی Mafia شباهت زیادی به GTA V دارد و به شما اجازه می‌دهد در یک جهان باز به ماشین‌سواری، تیراندازی، زد و خورد و جنایت بپردازید. از بهترین ویژگی‌های مشترک مافیا و جی‌تی‌ای می‌توانیم به تمرکز روی جرم و جنایت، تحت تعقیب بودن، رانندگی و سرقت وسایل نقلیه، استفاده از انواع تفنگ و سلاح‌های گرم و همچنین مبارزات خیابانی و تن به تن اشاره کنیم.

داستان این بازی در دهه‌ی 1930 میلادی جریان دارد و برخلاف بازی‌های مجموعه‌ی GTA فضایی قدیمی را به نمایش می‌گذارد. این تنوع خوبی برای طرفداران جی‌تی‌ای است زیرا این مجموعه هیچ‌وقت به سراغ بازه‌های زمانی قدیمی‌تر نرفته. اگر به سبک بازی‌های GTA علاقه دارید و می‌خواهید داستانی سرگرم‌کننده و غنی را با گیم‌پلی جذاب در فضایی قدیمی دنبال کنید، حتما به سراغ بازی مافیا و نسخه‌ی Definitive آن بروید.

مقاله پیشنهادی: بهترین بازی‌های کامپیوتر در گیم پس

1. Red Dead Redemption II

اگر به دنبال یک جایگزین واقعی برای GTA V می‌گردید Red Dead Redemption II را از دست ندهید. بسیاری از گیمرها بر این باورند که این بازی یک نسخه‌ی وسترن از جی‌تی‌ای ۵ است و دلیل آن هم جهان باز بودن بازی، وجود ماموریت‌های جانبی بی‌شمار و شخصیت‌پردازی‌های عمیق و جذاب است. داستان اصلی رد دد ریدمپشن ۲ در مقایسه با جی‌تی‌ای ۵ با سرعت کمی پیش می‌رود، البته گیمرها می‌توانند خودشان را با جهان گسترده‌ی بازی سرگرم کنند و به جای تمرکز روی داستان اصلی از ماموریت‌های جانبی لذت ببرند.

شباهت زیادی بین Red Dead Redemption II و GTA V وجود دارد و شما همه‌ی عناصر جی‌تی‌ای را به شکل کاملا وسترن در رد دد ریدمپشن پیدا خواهید کرد. این بازی همه‌چیز دارد و دست گیمرها را باز می‌گذارد، همچنین جزئیات بالا و چشم‌اندازهای دیدنی قطعا شما را سرگرم خواهند کرد. اگر تاکنون این بازی را انجام نداده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم به سراغش بروید و پیش از انتشار GTA 6 حسابی خودتان را سرگرم کنید.