چگونه تحریم بازی Fortnite را دور بزنیم؟

Wednesday، ۸ Farvardin ۱۴۰۳

یکی از بزرگترین مشکلاتی که همواره در تجربه بازی‌های ویدئویی و بخصوص عناوین بتل رویال با آن مواجه هستیم، تحریم‌ها و محدودیت‌های اینترنتی هستند. مسلما بازی Fortnite هم از این قاعده مستثنی نیست. فورتنایت که همواره یکی از بهترین و برترین بازی‌های سبک بتل رویال است، در کشور ما نیز مانند دیگر کشورها مخاطبان زیادی دارد. اما متاسفانه علاوه‌بر محدودیت‌هایی که برای دیگر بازی‌های این سبک داریم، این بار محدودیت تحریم ایران از سوی اپیک گیمز هم اضافه شده.

در این مطلب به چگونگی دور زدن تحریم بازی Fortnite و محدودیت‌های اینترنتی آن پرداخته شده.

تنها راه شما برای دور زدن این تحریم‎ها صرفا تغییر آی‌پی است. به عبارت بهتر، برای آنکه شامل این تحریم و محدودیت‎ها نشوید تنها کافی است آی‌پی دستگاه خود را به کشورهای دیگری که شامل این تحریم نیستند تغییر دهید. مسلما نحوه تغییر آی‌پی روی دستگاه‌های مختلف با یکدیگر متفاوت هستند اما به‌طور کلی دو راه زیر را برای این کار دارید.

تغییر آی‌پی با استفاده از DNS

برای تغییر آی‌پی با استفاده از DNS دو گزینه پیش‌روی شماست. اگر تصمیم به پرداخت هزینه‌ای بابت دی‌ان‌اس ندارید و بیشتر به دنبال خدمات رایگان هستید، گزینه اول مناسب شماست. به عبارت بهتر به عنوان اولین روش به شما پیشنهاد می‌کنیم از "شکن" استفاده کنید. نحوه استفاده از شکن به‌طور کامل برای هر دستگاه در سایت آن شرح داده شده. اما گزینه دوم، گزینه خرید یک DNS شخصی متناسب با نیاز شما خواهد بود.

تغییر آی‌پی با استفاده از نرم‌افزار

اگر نمی‌توانید با DNS انتظارات خود را برآورده سازید، راه دیگری در پیش روی شماست. می‌توانید فرآیند تغییر آی‌پی را با استفاده از یک نرم‌افزار انجام دهید. گزینه‌های مختلف زیادی برای انتخاب وجود دارند که احتمالا به خوبی با همگی آن‌ها آشنایی دارید.

اما نکته حائز اهمیت درخصوص این نرم‌افزارها آن است که نشت آی‌پی نداشته باشند. عموما برنامه‌های رایگان موجود همگی مشکل نشت آی‌پی را دارند بنابراین پیش از استفاده بهتر است این مسئله را به خوبی بررسی نمایید. نشت آی‌پی به این معناست که مجموعه داده‌های بازی از سیستم شما به جای آنکه صرفا از یک منطقه بدون تحریم ارسال شوند، از مناطق مختلف و حتی مناطقی که شامل تحریم می‌شوند هم ارسال می‌گردند.

درنهایت باید گفت روش‌های دیگری چون تغییر ساعت محلی دستگاهی که قصد تجربه بازی با آن را دارید و یا دادن موقعیت مکانی دستی به دستگاهتان هم گاها پیشنهاد می‌شوند اما این تغییرات راهکارهایی قطعی نیستند و عواقب مختلفی دربر دارند. تغییر آی‌پی برابر با آنچه که بالاتر بیان شده را می‌توان استانداردترین شیوه موجود دانست.