ده تا از بهترین بازی‌های نسل ۹ ایکس باکس

Saturday، ۱۱ Farvardin ۱۴۰۳

اغلب بازی‌های نسل 9 ایکس باکس سرگرم‌کننده و جذاب هستند و گرافیک خیره‌کننده و همچنین داستان‌سرایی بی‌نظیری دارند. این بازی‌ها می‌توانند تجربه‌ای فراموش‌نشدنی باشند و قدرت سری جدید کنسول‌ها را هم به‌خوبی به نمایش بگذارند.

ولی تشخیص اینکه کدام یک از آن‌ها ارزش وقت گذاشتن دارد هم کار آسانی نیست. به همین دلیل، برای اینکه کار شما را آسان‌تر کنیم، می‌خواهیم به معرفی برخی از این بازی‌ها بپردازیم. در ادامه ده تا از بهترین بازی‌های ایکس باکس سری ایکس و اس از نسل نهم را معرفی می‌کنیم که تنوع زیادی دارند، شامل ژانرهای گوناگون می‌شوند و نظر هر گیمری را به خود جلب می‌کنند.

10. Cyberpunk 2077

سال انتشار: ۲۰۲۰

بازی نقش‌آفرینی سایبرپانک ۲۰۷۷ در سه سال گذشته ماجراهای زیادی را پشت سر گذاشته و اکنون به مرحله‌ای رسیده که بتواند جزو ده تا از بهترین بازی‌های ویدیویی برای ایکس باکس سری ایکس باشد. با آپدیت‌ها و دی‌ال‌سی‌های جدیدی که برای سایبرپانک ۲۰۷۷ منتشر شده، این بازی انتخاب بسیار خوبی برای اجرا روی نسل جدید ایکس باکس خواهد بود. اگر تاکنون این بازی را اجرا نکرده‌اید، اکنون بهترین زمان است تا یک ماجراجویی خاطره‌انگیز را در دنیای سایبرپانکی «نایت سیتی» دنبال کنید!

9. Ori and the Will of the Wisps

سال انتشار: ۲۰۲۰

اگرچه نخستین بار بازی Ori and the Will of the Wisps برای ایکس باکس وان منتشر شد، سری ایکس این بازی را به سطح جدیدی رساند و آن را به یک اثر زیبا و خیره‌کننده تبدیل کرد. «اوری و اراده‌ی خردمندان» اکنون با کیفیت 4K و HDR و با سرعت ۱۲۰ فریم بر ثانیه اجرا می‌شود که بهترین کیفیت برای این بازی زیبا و سرگرم‌کننده است. این اثر یک بازی دوبعدی اکشن و پلتفرمر است و اگرچه دومین بازی از مجموعه به شمار می‌رود، می‌توانید آن را به‌تنهایی و بدون نیاز به بازی نخست اجرا کنید. اگر تاکنون این بازی را انجام نداده‌اید پیشنهاد می‌کنیم حتما به سراغ آن بروید و از یک بازی جذاب لذت ببرید.

مقاله پیشنهادی: بهترین بازی‌های یوبیسافت پلاس

8. Diablo 4

سال انتشار: ۲۰۲۳

شرکت بلیزارد با بازی Diablo 4 نشان داده همچنان در اوج است و می‌تواند بازی‌های گیرا و اعتیادآور تولید کند. این بازی جهان بسیار بزرگ و متنوع و همچنین موسیقی متن فوق‌العاده‌ای دارد و به‌آسانی تمام وقت خالی‌تان را پر می‌کند. شما در این بازی باید یک شخصیت از گروه‌های وحشی‌ها، کاهنان، غیب‌گویان، قلاشان یا جادوگران بسازید و از مهارت‌های آن‌ها برای مبارزه و کامل کردن ماموریت‌ها استفاده کنید.

7. Sea of Thieves

سال انتشار: ۲۰۱۸

بازی Sea of Thieves کاملا بی سر و صدا به یکی از بهترین بازی‌های اختصاصی و آنلاین ایکس باکس تبدیل شده که به شما اجازه می‌دهد به همراه دوستان خود یا سایر گیمرها دل به دریا بزنید و به غارت و دزدی و دیدن مناطق زیبا و جذاب بپردازید.

با اینکه 6 سال از انتشار این بازی گذشته، هنوز به‌روزرسانی‌های زیادی برای آن در نظر گرفته می‌شود تا عنوان پرچمداری خود را بین بازی‌های ایکس باکس سری ایکس از دست ندهد.

Sea of Thieves برای سری ایکس بهینه‌سازی شده و اکنون با کیفیت 4K و سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه اجرا می‌شود تا همچنان لذت‌بخش و سرگرم‌کننده باشد

6. Starfield

سال انتشار: ۲۰۲۳

Starfield یک بازی نقش‌آفرینی فضایی است که شاید در ابتدا یک نسخه‌ی کهکشانی از Skyrim به نظر برسد، ولی چیزی فراتر از این حرف‌هاست. شما در این بازی با سفر در اعماق فضا باید اسرار پنهان در سراسر کهکشان را کشف کنید، سفینه‌ی فضایی خود را بسازید، دوستان و دشمنانتان را از یکدیگر تشخیص دهید و حتی به دزدی و غارت مشغول شوید. کارهای زیادی برای انجام دادن وجود دارند و شما در این بازی گسترده ساعت‌ها سرگرم خواهید شد.

5. Deathloop

سال انتشار: ۲۰۲۱

بازی Deathloop کار خود را به‌عنوان یک بازی انحصاری پلی استیشن ۵ آغاز کرد، ولی اکنون یکی از بهترین بازی‌های ایکس باکس سری ایکس به شمار می‌رود. این بازی توسط توسعه‌دهندگانی که روی بازی‌های Dishonored و Dishonored 2 کار کرده‌اند تولید شده و داستان یک قاتل را دنبال می‌کند که در یک حلقه‌ی زمانی گرفتار شده و مجبور است تا پیش از ۱۲ شب ۸ فرد را به قتل برساند.

در صورتی که موفق نشود و حتی یک شخص از این افراد زنده بماند، زمان دوباره به حالت نخست برمی‌گردد و همه‌ی تلاش‌هایش بی‌نتیجه می‌مانند. داستان، گیم‌پلی و شخصیت‌پردازی این بازی را به یک انتخاب عالی برای گیمرهای ایکس باکس تبدیل می‌کنند. جدا از این، بازی Deathloop در فهرست بازی‌های گیم‌پس هم پیدا می‌شود و می‌توانید از آنجا دانلودش کنید.

4. Psychonauts 2

سال انتشار: ۲۰۲۱

سال‌های زیادی منتظر دنباله‌ای برای بازی محبوب Psychonauts که در ۲۰۰۵ منتشر شد بودیم و بالاخره در سال ۲۰۲۱ قسمت دوم آن پخش شد. این بازی یکی از بهترین بازی‌های ایکس باکس سری ایکس است که برای ویندوز هم منتشر شده و یک پلتفرمر عالی پر از ایده‌های جدید و خلاقانه به شمار می‌رود.

برای اجرای این بازی حتما لازم نیست قسمت نخست را بازی کرده باشید، زیرا ابتدای بازی خلاصه‌ای از قسمت قبلی وجود دارد و کار شما را راه می‌اندازد. البته اگر قسمت نخست را بازی کنید قطعا لذت بیشتری از این مجموعه خواهید برد. در هر صورت، Psychonauts 2 یک بازی سرگرم‌کننده و لذت‌بخش است که شما را به‌سرعت جذب خود کرده و با ایده‌های مبتکرانه و جالب شگفت‌زده‌تان می‌کند.

3. Baldur's Gate 3

سال انتشار: ۲۰۲۳

بازی Baldurs Gate 3 بالاخره برای ایکس باکس سری ایکس منتشر شده و باید جزو سه بازی برتر این فهرست باشد. Baldur's Gate 3 سومین قسمت از مجموعه‌ی Baldur's Gate است که از روی بازی رومیزی سیاه‌چال‌ها و اژدهایان ساخته شده.

این بازی نقش‌آفرینی یک شاهکار داستان‌سرایی، جهان‌سازی و طراحی بازی به شمار می‌رود که از همان ابتدا نظر هر گیمری را به خود جلب می‌کند و تا پایان مجذوب خود نگه می‌دارد. Baldur's Gate 3 نه‌تنها نظر گیمرها بلکه منتقدان را هم جلب کرده و توانسته جوایز زیادی به دست بیاورد و جزو بهترین‌های سال در نظر گرفته شود.

2. Elden Ring

سال انتشار: ۲۰۲۲

استودیوی FromSoftware که عناوین بزرگی مانند Dark Souls و Sekiro: Shadows Die Twice را در کارنامه دارد، با بازی Elden Ring توانسته بهترین اثر خود را تا به امروز به نمایش بگذارد. الدن رینگ جزو بهترین بازی‌های نسل ۹ ایکس باکس است که جهان آن را نویسنده‌ی سری کتاب‌های بازی تاج‌وتخت، جرج آر. آر. مارتین ساخته و پر از ماجراجویی‌های حماسی و سرگرم‌کننده است.

این ماجراجویی فانتزی و جهان باز دست شما را باز می‌گذارد تا هر کاری دوست دارید انجام دهید و داستان را جلو ببرید. همه‌ی این‌ها در کنار چشم‌اندازهای بی‌نظیر، گرافیک بالا، ماموریت‌های بی‌شمار و داستان طولانی باعث شده‌اند الدن رینگ یکی از بهترین عناوین ایکس باکس در حال حاضر به شمار برود.

1. Forza Horizon 5

سال انتشار: ۲۰۲۱

فورزا هورایزن ۵ یک گزینه‌ی عالی برای نشان دادن قدرت واقعی ایکس باکس سری ایکس است و هر کسی که این کنسول را دارد قطعا باید به سراغ این بازی برود. Forza Horizon 5 گرافیک خیره‌کننده‌ای دارد و مناظر دیدنی از مکزیک و مجموعه‌ی بزرگی از ماشین‌های اسپورت و سریع را با جزئیات بالا به نمایش می‌گذارد.

جهان بزرگ و وسیع بازی و سیستم رانندگی حرفه‌ای آن به شما این امکان را می‌دهد تا ساعت‌ها بدون خستگی بازی کنید و مسابقات مختلف و چالش‌های گوناگون را پشت سر بگذارید. فورزا هورایزن ۵ با طراحی صوتی فوق‌العاده، رانندگی واقع‌گرا و همچنین گرافیک بالا سطح بازی‌های مسابقه‌ای را بالا برده و توانسته بهترین بازی نسل ۹ ایکس باکس در نظر گرفته شود.