بهترین بازی های ورزشی ایکس باکس (۱۰ تای برتر)

Saturday، ۴ Farvardin ۱۴۰۳

ژانر ورزشی در بین تمام ژانرهای بازی‌ها، همیشه از محبوب‌ترین و پرمخاطب‌ترین‌ها بوده. بسیاری از شرکت‌ها مثل EA و 2K هر سال نسخه جدیدی از بازی‌های ژانر ورزشی را تولید می‌کنند. حتی خود استودیو‌های ایکس باکس هم وظیفه ساخت بازی‌های ورزشی انحصاری اکوسیستم مایکروسافت را دارند که به همین دلیل، کاتالوگ بازی‌های ورزشی ایکس باکس بسیار پر رونق شده.

در این مقاله، ۱۰ مورد از بهترین بازی‌های ورزشی ایکس باکس را معرفی می‌کنیم.

Forza Horizon 5

  • سال انتشار: ۲۰۲۱
  • استودیو سازنده: Playground Games

پنجمین نسخه از سری بازی‌های Forza Horizon در سال ۲۰۲۱ عرضه شد. این نسخه در مکزیک جریان دارد و دارای انواع آب و هوای برفی، بارانی، بهاری و تابستانی است. وجود چرخه روز و شب چه از لحاظ ظاهری و چه از لحاظ سنجش مهارت بازیکنان، تاثیر خودشان را روی بازی می‌گذارند. فورزا هورایزن همچنین دارای قابلیت ری-تریسینگ (رهگیری پرتو) هم هست که انعکاس نور بر روی شیشه‌ها و بدنه ماشین‌ها را بسیار واقعی‌ می‌کند. همچنین صدها ماشین قدیمی و جدید از بهترین شرکت‌های ماشین‌سازی دنیا در بازی قرار داده شده‌اند.

از آنجایی که سری هورایزن آرکید است، شما می‌توانید در مکزیک بزرگ به‌صورت آزادانه رانندگی کنید. خوشبختانه این بازی هم حالت سینگل پلیر و هم مولتی پلیر دارد که باعث می‌شود حتی سرگرم‌کننده‌تر شود. اتمام بخش اصلی بازی Forza Horizon 5 حدود ۲۱ ساعت زمان میبرد اما هیجان تازه در بعد از بخش اصلی شروع می‌شود، زمانی که بخش‌های دیگر بازی با ماموریت‌های متنوع برای شما باز شده‌اند و حالا وقت خودنمایی توانایی رانندگی‌تان است! فورزا هورایزن ۵ با کسب نمره ۹۲ از ۱۰۰ در سایت متاکریتیک، تبدیل به یکی از بهترین بازی‌های ریسینگ تاریخ شد.

شما هم اکنون می‌توانید با خرید اشتراک ایکس باکس گیم پس آلتیمیت، این بازی را به رایگان دانلود کنید.

WWE 2K23

  • سال انتشار: ۲۰۲۳
  • استودیو سازنده: Visual Concepts

ورزشی که ما با نام «کشتی کج» آن را می‌شناسیم توسط شرکت 2K سال‌هاست که به سری بازی‌های WWE تبدیل می شود. نسخه سال ۲۰۲۳ برای طرفداران این مجموعه جزو نسخه‌های خوب به‌حساب می‌آید. این بازی در متاکریتیک نمره ۸۱ از ۱۰۰ را از منتقدان دریافت کرد و طرفداران هم نمره ۸.۱ از ۱۰ را به بازی دادند.

گرافیک 2K23 نسبت به نسخه سال قبل پیشرفت داشته و اجزای صورت و احساسات شخصیت‌ها واقع‌گرایانه‌تر طراحی شده است.

بخش داستانی حدود ۷ ساعت زمان میبرد و برای صددرصد کردن بازی و انجام تمام چالش‌ها به چیزی حدود ۱۴۷ ساعت زمان نیاز دارید. مثل بقیه بازی‌های ورزشی 2K، این بازی هم علاوه‌بر حالت سینگل پلیر از مولتی پلیر و Co-Op (حالت دو نفره) هم پشتیبانی می‌کند.

جدا از مسابقات آنلاین، تورنمنت‌هایی برای خود بازیکنان در حالت سینگل پلیر برای گرفتن کمربند قهرمانی WWE هم درون بازی برگذار می‌شود. با توجه به مهارت هر گیمر، بازی چهار درجه سختی: Hard ،Normal ،Easy و Legendary دارد که هر چقدر درجه سختی را بالاتر انتخاب کنید، کشتی گیران قوی‌تر و باهوش‌تر می‌شوند.

EA Sports FC 24

  • سال انتشار: ۲۰۲۳
  • استودیو سازنده: EA Romania و EA Vancouver

شرکت EA جدیدترین نسخه از سری بازی‌های محبوب فیفای سابق، که دیگر با نام جدید EA Sports FC 24 شناخته می‌شود را عرضه کرد. طبق ادعای خود EA، آن‌ها «تغییراتی اساسی» مثل طبیعی‌تر شدن حرکات بازیکنان را در بازی پیاده کرده‌اند.

یکی از ویژگی‌های جدید در EA Sports FC 24 این است که فوتبالیست‌های زن برای اولین بار به بخش Ultimate Team به بازی اضافه شدند. شما برای اولین بار می‌توانید تیمی متشکل از فوتبالیست‌های مرد و زن را در کنار یکدیگر بسازید. درست مثل نسخه‌‌های سابق فیفا، این نسخه هم از حالت‌های سینگل پلیر و مولتی پلیر پشتیبانی می‌کند.

بیشتر از ۱۹ هزار بازیکن و ۷۰۰ تیم در بازی قرار دارد که می‌توانید با آن ها در بهترین لیگ‌های جهان مثل لالیگا، پریمیر لیگ انگلیس، سری A ایتالیا، بوندسلیگا و… مسابقه دهید. منتقدان در متاکریتیک نمره ۷۸ از ۱۰۰ را به این بازی دادند.

علاوه‌بر این‌ها، EA Sports FC 24 به شکل تست ده ساعته رایگان در سرویس ایکس باکس گیم پس آلتیمیت در دسترس است.

Rocket League

  • سال انتشار: ۲۰۱۵
  • استودیو سازنده: Psyonix

راکت لیگ در سال ۲۰۱۵ عرضه شد و به سرعت میان گیمرها معروف شد. در راکت لیگ شما باید با کمک ماشین خود، توپ را به سمت دروازه حریف شوت کنید که برای این مود، حالت‌های ۱v۱ و ۲v۲ و ۳v۳ وجود دارد.

این بازی مثل فوتبال ماشین‌هاست. نکته مثبتش این است که بازی در تمامی پلتفرم‌ها رایگان است و از ویژگی Cross-Platform Progression پشتیبانی می‌کند. به این معنی که شما با هر دستگاهی وارد اکانت راکت لیگ خود شوید، سیو شما در همان دستگاه از همانجا می‌آید و درواقع بازی از اول شروع نمی‌شود.

Rocket League با کسب نمره ۸۶ از منتقدان و ۸.۳ از کاربران، در جلب نظر هر دو گروه بسیار عالی عمل کرده است که این، کار هر بازی‌ای نیست.

راکت لیگ تماما آنلاین و مولتی پلیر است و پر از رویدادهای ماهانه و مناسبتی است که محتوای بازی را تازه نگه می‌دارند. قابلیت شخصی‌سازی ماشین‌ها در بازی بسیار پر جزئیات بوده و آیتم‌های تزیینی زیادی برای انتخاب و خرید وجود دارند. اخیرا هم فصل سیزدهم بازی برای کاربران منتشر شد. راکت لیگ یکی از بهترین انتخاب‌های ممکن برای بازی کردن در جمع‌های خانوادگی و دوستانه است.

EA Sports UFC 5

  • سال انتشار: ۲۰۲۳
  • استودیو سازنده: EA Vancouver

سری بازی‌های UFC به نسبت فیفا عمر بسیار کمتری دارند ولی طرفداران UFC با استقبال خود از بازی‌های اولیه، باعث شدند تا EA به فکر ادامه این سری باشد. تعدادی از معروف‌ترین مبارزان UFC در کنار چهره‌های تازه در این نسخه قرار گرفته‌اند. هر ماه یک رویداد تازه به همراه تعدادی مسابقه برای پلیرها برگذار می‌شود تا مهارت‌های خود را محک بزنند و در آخر جوایزی به آن‌ها داده می‌شود.

EA Sports UFC 5 در متاکریتیک نمره ۸۰ را از منتقدان دریافت کرده که البته از نمره نسخه چهارم کمتر است ولی سایت IGN درباره نسخه پنجم می‌گوید: «بهترین بازی MMA ساخته شده تا‌به‌حال است». با استفاده‌ از موتور فراست‌بایت، پیشرفت گرافیکی هرچند کمی را در بازی میبینیم و فیزیک مبارزان بهبودهایی داشته. همچنین شما می‌توانید وقتی که حریفتان را ناک اوت می‌کنید، از آن صحنه فیلم بگیرید و بعدا با افتخار تماشا کنید.

NBA 2K23

  • سال انتشار: ۲۰۲۲
  • استودیو سازنده: Visual Concepts

شاید الان از خودتان بپرسید که چرا نسخه ۲۳ را به‌جای نسخه ۲۴ نوشتیم؟ دلیلش این است در نسخه ۲۴ شاهد افت کیفیت سری NBA بودیم و به دلیل اینکه این مقاله در مورد بهترین بازی‌های ورزشی ایکس باکس است، پس بهترین‌ها را هم معرفی می‌کنیم.

NBA 2K23 در متاکریتیک نمره ۸۰ از ۱۰۰ را دریافت کرد و بهتر از نسخه ۲۴ عمل کرد. در نسخه ۲۳، بسکتبالیت‌ها با فیزیک بدنی واقع‌گرایانه‌تری ساخته شده‌اند به‌طوری که پرتاب توپ و دریبل بازیکنان واقعی‌تر بنظر می‌رسد. علاوه‌بر بهبودهای حرکات بازیکنان، سعی شده تا گرافیک بازی نسبت به نسخه قبلی‌اش بهبود پیدا کند.

بخشی به اسم MyTeam در بازی وجود دارد که می‌توانید جدا از اینکه به‌جای بازیکنان حال حاضر دنیا بازی کنید، بلکه می‌توانید به‌جای اسطوره‌های بسکتبال که بازنشست شده‌اند مثل مایکل جردن، کوبی برایانت و شکیل اونیل هم بازی کنید و یا حتی آن‌ها در یک تیم قرار دهید!

Riders Republic

  • سال انتشار: ۲۰۲۱
  • استودیو سازنده: Ubisoft

شاید بازی‌های ماشینی و فوتبالی محبوب‌ترین بازی‌های ورزشی باشند اما در صنعت ویدئو گیم، بخشی هم برای دوستداران دوچرخه‌ها و اسکی‌ها وجود دارد. Riders Republic توسط استودیوهای یوبیسافت ساخته شد و در سال ۲۰۲۱ منتشر شد.

یوبیسافت در رایدرز ریپابلیک پا را فراتر گذاشته و علاوه‌بر ورزش‌های دوچرخه‌ سواری در کوهستان و اسکی، اسنوبرد سواری در برف و سقوط آزاد با وینگسوت هم در بازی قرار داده است. تعدادی از معروف‌ترین نشنال پارک‌های آمریکا مثل سکویا، برایس کنیون و یوسیمیتی در بازی وجود دارد که به‌صورت جهان باز قابل گشت و گذار هستند.

همچنین قابلیت شخصی‌سازی و ساخت یک کاراکتر به سلیقه خودتان در بازی وجود دارد. رایدرز ریپابلیک دارای دو حالت آنلاین و آفلاین است که حالت آفلاین و سینگل پلیر با نام Zen Mode شناخته می‌شود. در بخش آنلاین جمعا ۵۰ پلیر می‌توانند در یک مسابقه شرکت کنند. همچنین بازی یوبیسافت نمره ۷۹ از ۱۰۰ را در متاکریتیک گرفته است.

پیشنهادی برای شما: شما می‌توانید با خرید اشتراک یوبیسافت پلاس، Riders Republic را به رایگان دانلود کنید.

Tony Hawk’s Pro Skater 1 + 2

  • سال انتشار: ۲۰۲۰
  • استودیو سازنده: Blizzard Albany و Iron galaxy و Neversoft

این پکیج از ریمیک دو نسخه اول سری بازی‌های تونی هاوک تشکیل شده. نسخه اول تونی هاوک پرو اسکیتر در سال ۱۹۹۹ و نسخه دوم در سال ۲۰۰۰ منتشر شد و آن زمان، از بهترین بازی‌های ورزشی زمان خود بودند. حتی ممکن است تعدادی از شما عزیزان یک نسخه از سری Tony Hawk را بازی کرده باشید.

ریمیک بازی‌های تونی هاوک فوق‌العاده موفق بود به‌طوری که از منتقدان نمره ۸۸ و از کاربران ۸.۶ را دریافت کرد و یکی از بهترین ریمیک‌های ساخته شده لقب گرفت.

شما در بازی کنترل یک اسکیت سوار را برعهده می‌گیرید که باید در مکان‌های مختلف، حرکات اسکیت را از مبتدی تا حرفه‌ای اجرا کنید. ولی بازی به این سادگی‌ها هم نیست و تنوع بالای حرکات و چالش‌های مختلف بازی، شما را ساعت‌ها سرگرم خود می‌کنند. بخش اصلی بازی ۷ ساعت و صددرصد کردن کل بازی ۳۲ ساعت زمان میبرد.

لازم به ذکر است که ریمیک تونی هاوک ۱ + ۲ در سال ۲۰۲۰ با وجود رقبایی مثل FIFA 2021،NBA 2K21 و F1 2020 توانست جایزه بهترین بازی ورزشی سال را تصاحب کند!

Need for Speed Unbound

  • سال انتشار: ۲۰۲۲
  • استودیو سازنده: Criterion Software

نید فور اسپید از قدیمی‌ترین فرنچایزهای ریسینگ ویدئو گیم، مدتی بود که بازی‌هایی از این سری محبوب منتشر میشدند که در حد و اندازه‌ی اسم نید فور اسپید نبودند. اما با انتشار Need for Speed Unbound در سال ۲۰۲۲، نظر تعدادی از طرفداران برگشت و به بهبود این سری امیدوار شدند.

یکی از تغییراتی که در Unbound داده شد و تعدادی دوست داشتند ولی به مذاق بعضی طرفداران خوش نیامد، ادغام سبک واقع‌گرایانه بازی‌های نید فور اسپید با سبک انیمه‌ای - کارتونی بود. شخصیت‌ها به شکل انیمه‌‌ای - کارتونی طراحی شده‌اند و مواردی مثل دود ماشین‌ها، زمان نیترو زدن در بازی و…، محیط شما شکل انیمه‌ای میگیرد. البته این ویژگی از بخش تنظیمات غیرفعال می‌شود.

جدیدترین نسخه نید فور اسپید توانست نمره ۷۶ را از منتقدان دریافت کند. بخش داستانی بازی ۲۲ ساعت زمان میبرد و برای صددرصد کردنش باید ۵۰ ساعت وقت بگذارید. همچنین بازی در شهری خیالی به نام Lakeshore City که با الهام از شیکاگو ساخته شده است، جریان دارد.

MLB The Show 23

  • سال انتشار: ۲۰۲۳
  • استودیو سازنده: San Diego Studio

بیسبال یکی از قدیمی‌ترین ورزش‌ها در غرب دنیا است که برعکس شرق دنیا، طرفدارهای خیلی زیادی دارد و جای تعجب نیست که پایش به صنعت گیمینگ هم باز شود. San Diego Studio سال‌هاست که وظیفه ساخت بازی‌های بیسبال به نام MLB The Show را برعهده گرفته است و جدیدترین نسخه این سری از منتقدان نمره ۸۴ و از طرفداران نمره ۶.۴ را دریافت کرد.

نمره پایین کاربران به این دلیل است که در نسخه ۲۳ نسبت به ۲۲ هیچ تغییر گرافیکی‌ای را شاهد نیستیم و و حتی در کنسول‌های نسل نهمی که توان اجرای بازی‌هایی با گرافیک‌ سنگین را دارند، با گرافیک نسل ۸ ساخته شده است.

اما از لحاظ گیم پلی، مکانیک‌های بازی مثل فیزیک پرتاب و زدن ضربات توپ بهبود پیدا کرده و حس بازی بیسبال واقعی را منتقل می‌کنند. اگر تا‌به‌حال هیچ ویدئو گیم بیسبالی بازی نکرده‌اید، MLB The Show 23 نقطه شروع خوبی برای ورود به دنیای بیسبال است.

سوالات پرتکرار

بهترین بازی‌های ورزشی ایکس باکس کدامند؟

Forza Horizon 5 ،Rocket League ،Tony Hawk ،NBA 2K23 و MLB The Show 23 از بهترین بازی‌های ورزشی ایکس باکس هستند.

کدام یک از این بازی‌ها در سرویس ایکس باکس گیم پس هستند؟

بازی‌های Forza Horizon 5 ،EA Sports FC 24 ،Need for Speed Unbound، EA Sports UFC 5 و MLB The Show 23 در سرویس ایکس باکس گیم پس قرار دارند