آموزش تنظیمات کنترلر وارزون | گزینه‌های مخفی Warzone که برای پیروزی نیاز داری

Tuesday، ۲۰ Khordaad ۱۳۹۹

از وقتی Warzone عرضه شد، میلیون‌ها گیمر رو مشغول بتل رویال خودش کرد و با آپدیت‌هایی که داد، هر روز محبوب‌تر از قبل شد. اما برنده شدن بین این همه گیمر اون هم بدون آموزش تنظیمات کنترلر وارزون، برای بازی‌بازهای PS4 و Xbox One کار خیلی سختیه.

در ضمن، خیلی از بازیکن‌ها با فعال کردن این تنظیمات وارد بازی می‌شن و انگار که کار رو یک-هیچ جلوتر شروع می‌کنن. پس اگه می‌خوای از بقیه عقب نمونی و سرعت واکنش، هدف گیری و شلیک خودت رو بالا ببری، این مطلب از گیم رنتر رو از دست نده و با Squad خودت هم به اشتراک بذار.

اگه با کنترلر بازی می‌کنی حتما بخون

دلیل اصلی برای آموزش تنظیمات Warzone اینه که رقابت تو و گیمرهای «موس-کیبوردی» رو کاهش بدیم. همون‌طور که می‌دونی، سرعت واکنش و تعداد دکمه‌هایی که می‌شه در هر لحظه فشار داد، با موس و کیبورد بیشتر از دسته‌ هست.

ولی اگه این گزینه‌های مخفی رو برای خودت فعال کنی، دیگه اختلاف خاصی باقی نمی‌مونه و Cross-Play عادلانه‌تری رو پشت سر می‌ذاری.

آموزش تنظیمات کنترلر وارزون

همه این گزینه‌ها در بخش Setting قابل دسترسی هستن و نیاز به نصب یا دانلود هیچ افزونه‌ای ندارن. فقط فراموش نکن که تغییر دادن بعضی از موارد، روی کل گیم پلی تاثیر می‌ذاره و باید بهشون عادت کنی. اگه هم احساس کردی که تنظیمات قبلی برات بهتر بود، همون رو ادامه بده – چون بحث کنترلر خیلی سلیقه‌ایه.

۱. باز کردنِ سریع لوت‌ها

در حالت عادی، اگه بخوای لوت‌ (Loot) رو باز کنی، باید دکمه مربع PS4 یا X در ایکس باکس وان رو فشار بدی و نگه داری. این کار در حد یک الی دو ثانیه ازت زمان می‌گیره و شاید در نگاه اول زیاد مهم به نظر نیاد.

اما لحظه‌ای رو تصور کن که هیچ اسلحه‌ای نداری، دشمن پشت سرته و یک «لوت لجندری» هم جلو روت قرار گرفته. این‌جاست که ارزش اون یکی-دو ثانیه رو بهتر می‌فهمی!

اگه می‌خوای سرعت باز کردن لوت در وارزون رو افزایش بدی، به بخش Weapons در تنظیمات برو و کمی پایین‌تر، گزینه Use/Reload Behavior رو پیدا کند. با تغییر دادن این گزینه به Contextual Tap، دیگه نیازی به نگه داشتن دکمه‌ها نداری و با یک بار فشار دادن، لوت‌ها برات باز می‌شن.

توصیه گیم رنتری: این گزینه روی خشاب عوض کردن و سوار شدن به وسیله‌های نقلیه هم تاثیر می‌ذاره. پس قبل از این‌که بخوای کاملا روش حساب کنی، کمی تمرین کن.

۲. بزرگتر کردن نقشه

نقشه Warzone دایره‌ای شکله و گوشه بالایی تصویر قرار داره. ولی نکته این‌جاست که خیلی از گیمرها نمی‌دونن که می‌شه سایز این مپ رو بزرگ‌تر کرد. داشتن یک مپ بزرگ‌تر یعنی دید بیشتر و برتری نسبت به رقبا... پس این مورد از تنظیمات وارزون رو اصلا دست کم نگیر.

خیلی سریع به بخش General برو و بعد بیا روی HUD. حالا Mini Map Shape رو به Square تغییر بده – و بوم! نقشه‌ات بزرگ‌تر از قبله.

با این گزینه، مپ به جای دایره به شکل مربع در میاد و فضای بیشتری رو در اطرافت نشون می‌ده؛ که بینهایت به درد بخوره.

۳. اسپرینت (دویدن) خودکار

اگه موس و کیبورد داشته باشی، Sprint کردن توی وارزون کار خیلی سختی نیست. اما با کنترلر قضیه فرق داره. برای این‌که بتونی دویدن رو راحت‌تر انجام بدی، می‌تونی از گزینه «اتومات» استفاده کنی.

برو به بخش Controller و از قسمت Movement، گزینه Automatic Sprint رو به Automatic Tactical Sprint تغییر بده تا دردسر دویدن‌هات کمتر بشه.

۴. بلور شدن اسلحه و تصویر

مگه می‌شه صحبت از آموزش تنظیمات کنترلر وارزون باشه و هیچ موردی برای نشانه‌گیری بهتر معرفی نشه؟ یکی از مشکلاتی که گیمرهای کنسول باهاش مواجه می‌شن، دیدِ ناکافی هست. یعنی بعضی وقت‌ها دشمن رو وقتی می‌بینن که دیگه کار از کار گذشته.

درسته که واکنش سریع یک مهارت شخصیه و به تمرین بستگی داره؛ ولی اگه می‌خوای شانس خودت رو برای هدف‌گیری و شلیکِ موثر بالا ببری، این توصیه گیم رنتر رو دنبال کن.

برو به بخش General و روی بخش Accessibility، گزینه Weapon Motion Blur رو خاموش (Disable) کن.

می‌دونی بعدش چه اتفاقی می‌افته؟ دیگه موقعی که Aim گرفتی و تفنگ‌ات رو تکون می‌دی، صفحه مات یا بلور نمی‌شه. اما صبر کن! حتی می‌تونی دید خودت رو بهتر از این هم بکنی. در همون تنظیماتی که هستی، World Motion Blur رو هم خاموش کن.

اینجوری تحت هیچ شرایطی، تصویرت مات و بلور نمی‌شه و میدان دیدت پایین نمیاد.

۵. لیز خوردن در حین نشانه گیری

درسته که موس و کیبوردی‌ها می‌تونن سریع‌تر از تو باشن، اما با فعال کردن این گزینه، می‌تونی آپشنی رو داشته باشی که حتی برای اون‌ها هم سخته.

یکی از تاکتک‌هایی که گیمرهای حرفه‌ای وارزون می‌زنن اینه که وقتی ناگهانی با دشمن روبرو می‌شن، روی زمین لیز می‌خورن. اینجوری تیرهای اولیه حریف به خطا می‌ره و راحت‌تر می‌شه از پا درش آورد.

ولی انجام دادن این کار با کنترلر کمی ریسکیه، چون برای فشار دادن دکمه لیز خوردن، باید دستت رو از روی جوی استیک برداری و برای چند لحظه، قدرت هدف گیری رو از دست بدی.

ولی تا وقتی گیم رنتر رو داری نگران نباش! از بخش Controller به Button Layout Preset مراجعه کن و اون رو به Tactical تغییر بده.

حالا برای لیز خوردن، فقط کافیه R3 رو فشار بدی – و این یعنی حتی همون لحظه که داری روی زمین سر می‌خوری، قدرت هدف‌گیری هم داری.

۶. افزایش سرعت نشانه‌گیری

آخرین مورد برای آموزش تنظیمات Warzone خیلی چالش برانگیز و تخصصیه. بذارید قبلش کمی توضیح بدیم. الان برای نشانه‌گیری و شلیک با کنترلر باید از دکمه‌های R2 و L2 استفاده کنی، درسته؟ خب این دکمه‌ها یک بدی بزرگ دارن، فشار دادن‌شون کمی طول می‌کشه.

درسته که این فاصله زمانی کمتر از یک ثانیه به نظر می‌رسه؛ ولی فراموش نکن که داری وارد میدان نبرد می‌شی و کوچک‌ترین مشکلی باعث کشته شدنت می‌شه. پس بهتره یک راهی پیدا کرد که سرعت دکمه زدن‌تون با موس و کیبورد برابر بشه.

مسلما ما یک راه خوب سراغ داریم. مثل تنظیمات شماره ۵، به بخش Button Layout Preset برو و دکمه مربع رو بزن که جای L2 و R2 با L1 و R1 عوض بشه.

درست خوندی، برای بهبود سرعت هدف‌گیری و شلیک‌ات باید به دوران گذشته برگردی (وقتی که تیراندازی با R2 و L2 هنوز مد نشده بود).

البته عادت کردن به این مورد خیلی سخته و کار هر کسی نیست. پس صرفا وقتی ازش استفاده کن مطمئنی بهت کمک می‌کنه.

وارزون رو حرفه‌‌ای‌تر بازی کن

اگه این مقاله رو دوست داشتی حتما سری به وبلاگ گیم رنتر بزن. اون‌جا باز هم مقاله‌های این مدلی برات داریم. اما خودمون توصیه می‌کنیم که این دو مطلب رو به هیچ وجه از دست ندی (چون هیچ‌جای دیگه گیرت نمیاد):